Bilişsel Alan Kuramları ve Eğitim Programları S.37-47

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

BİLİŞSEL SÜREÇLER Abdurrahman İNAN
Bilişsel süreçler Ömer Faruk KOCAMAN
Psikolojinin Konuları
Eğitim Psikolojisi ve Öğretmen
Gestalt ve İnsancıl Yaklaşımında Öğrenme Erhan KILIÇ
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri S.17-27
Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S
YAŞAM ALANI Lewin ve Gestalt Selma Çelik
GESTALT KURAMINDA ÖĞRENME YILMAZ TORUN
Pragnanz Yasaları Cemil YAYLAR
Eleştirel Düşünme Tahir BENEK S
Program Geliştirmenim Psikolojik Temelleri S.28-34
Yapılandırmacılık ve Proje Tabanlı Öğrenme S
Eğitim Programı Tasarımı S.47-57
(Rehberlik Danışmanı)
Avrupa’da Yaygın Olan Program Modelleri S.57-64
Beyin Temelli ve Basamaklı Öğrenme S
MERHABA.
HÜMANİSTİK ÖĞRENME Hümanistik yaklaşımlar bireyin öznel algıları üzerinde yoğunlaşırlar. Buna göre bireyin kendine dünyayı ve olayları yorumlama biçimi.
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
2.Hafta. Kaynaştırma ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
Gözlem Yoluyla Öğrenme Süreçleri Ali ÇOBAN AKIN
MOTİVASYON.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
PROGRAM GELİŞTİRMENİN PSİKOLOJİK TEMELLERİ
REHBERLİK.
MODELLERDEN ÖĞRENME Enver CANER
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
HOŞGELDİNİZ.
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
PSİKOLOJİK DANIŞMA KURAMLARI
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler Ferdi Odabaşı
Dr M SÖZBİLİR Motivasyon
Maslow’un Teorisi Dr. Alper Engeler
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
DRAMA 7.HAFTA ÖZ DÜZENLEMEYE DAYALI ÖĞRENME VE EĞİTİCİ DRAMA
Öğretim Teknikleri - III
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Buluş Yoluyla Öğrenme.
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
PROGRAM GELİŞTİRMEDE KURAMSAL TEMELLER
FİZYOLOJİK PSİKOLOJİ Doç. Dr. Şenol Beşoluk.
Kişilik Kuramları Giriş ve kavramlar.
PSİKOLOJİDE EKOLLER.
Kendini Gerçekleştirme
SINIF YÖNETİMİ.
GİRİŞ.
MOTİVASYON.
Sosyal Öğrenme Kuramı (Bandura)
BİREY MERKEZLİ TERAPİ.
KENDİNİ GEÇEKLEŞTİRME
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ.
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Doç. Dr. Ece UĞURLUOĞLU ALDOĞAN
Hümanistik Yaklaşım Maslow.
GELİŞİM VE ÖĞRENME PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ.
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
Free template from Kişisel Rehberlik Yaşamayı öğrenme 1/12/2019 Free template from
TUTUM DEĞİŞİMİNE KURAMSAL YAKLAŞIMLAR
Öğrenmeye Bilişsel Yaklaşım
MOTİVASYON ve FARKINDALIK
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
İNSANCIL (HÜMANİST,DUYUSAL) ÖĞRENME KURAMLARI. İNSANCIL (HÜMANİST) KURAMIN TEMEL İLKELERİ İnsanda doğal bir öğrenme isteği vardır. Öğrenilen konu; ancak.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Bilişsel Alan Kuramları ve Eğitim Programları S.37-47 Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Sunuyu Hazırlayan; Harun İRİŞ 2006 Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ , 1-Önce Soruları Tıklayın Yanıtlamaya Çalışın. 2-Verdiğiniz Yanıtların Şıklarını Kenara Yazın. 3-Sonra Yanıtlarınızı Kontrol Ediniz. 4-Yanlış Yanıtları Muhakeme Ediniz. 5-Gösteriyi İzleyin Tekrar Aynı İşlemi Yapınız.

BİLİŞSEL ALAN KURAMLARI VE EĞİTİM PROGRAMLARI Program geliştirme uzmanlarının ve öğretmenlerin genelde bilişsel alan kuramları yaklaşımını izledikleri gözlenmektedir.Bunun nedeni şunlardır…. 1-)Bilişsel alan kuramları,öğrenmeyi örgütlemede ve öğrenme yaşantılarını düzenlemede mantıklı bir yol izlemesine olanak sağlamaktadır. 2-)Bilişsel alan kuramları,geleneksel konu alanı yaklaşımını temel almaktadır. 3-)Genel olarak eğitim bilimciler de bu alanda iyi eğitim almışlar ve bu yaklaşımı daha iyi anlamaktadırlar. Program geliştirme çalışmalarının özellikle bilişsel alan kuramcılarının iyi bilinmesinde yarar görülmekte ve programın temeline alınacak öğrenme modellerinin seçiminde bu kurallara daha çok yer verilmesi program hedeflerine ulaşmada ve öğrenci başarılarını yükseltmede önemli bir etken olarak değerlendirilmektedir.

HÜMANİSTİK PSİKOLOJİ Hümanistler; insanı,davranışını denetleyebilen özgür bir varlık olarak ele alırlar.. Hümanistik (insancıl) psikoloji, önceleri pisikolojinin bir alanı olarak görülmemesine rağmen daha sonraları bu yaklaşımın öğrenme kuramlarının bir halkası olarak ele alınmıştır. Bu yaklaşımın en önemli bilim adamı GESTALT’tır.

GESTALT KURAMI Bu kurama göre: Bütün, parçaların toplamından daha fazladır ve birey,büyünü parçalara ayrıştırarak değil,bütünlük içinden algılar.. ÖRNEĞİN: Senfoni orkestrasını dinlerken,her bir müzisyenin katkısını analiz ederek değil,bütün olarak dinleyip anlamaya çalışmamız gibi.. Gestalta göre insan dünyayı bütün olarak algılar.Ona göre öğrenme; sorunun temeliyle ilişkilidir,yani bütüne göre açıklanmalıdır.

MASLOW’UN İHTİYAÇ KURAMI Abraham Maslow, aşamalık ilkesine göre insan gereksinimleri kuramını ortaya koymuştur. Bu kurama göre bireyin güdülenmesinin temelinde gereksinimler vardır.Birey bu gereksinimlerini karşılamak amacıyla harekete geçer. Maslow; insan gereksinimlerini önem sırasına dizerek GEREKSİNİMLER HİYERARŞİSİ ni oluşturmuştur.Bu hiyerarşide birey öncelikle temel gereksinimlerini karşılamaya(piramidin ilk dört maddesi),daha sonra üst düzey gereksinimlerini karşılamaya(piramidin son dört maddesi) güdülenmiştir. Bu kurama göre birey bu gereksinimlerinin tamamını sağladığı zaman kendini gerçekleştirmiş insan statüsü kazanmış olur.

KENDİNİ GERÇEKLEŞTİREN İNSAN ÖZELLİKLERİ 1- Kendini, başkalarını ve doğayı olduğu gibi kabul eder. 2- Gerçeği olduğu gibi algılayıp,içinde bulunduğu ortama uyum sağlar. 3- Daha derin kişiler arası ilişkiler kurabilir, 4- Yaşamdan doyum alır. 5- Yaratıcıdır. 6- Çoğunlukla coşku dolu anlar yaşar. 7- Doğal davranır 8- Kendileri dışında sorunlarla da ilgilenir. 9- Mizah anlayışına sahiptir 10- Yalnız kalabilme gücüne sahiptir.

ROGERS’İN TERÖPATİK ÖĞRENME KURAMI Rogers’e göre terapi bir çeşit öğrenme yöntemidir. Rogerse göre gerçek öğrencilerin algılarına dayanır.Buna göre öğrencilerin algıları ve öğrenme düzeyleri oldukça farklıdır ve bireyseldir önemli olan bu algıları ve öğrenme düzeylerini bireyselliği bozmadan kişiye bilgi aktarabilmektir.

OKUL-TOPLUM İLİŞKİLERİNİN DÜZENLENMESİ Okul-toplum ilişkilerinin ayarlanması, geniş bir alanda etkinlikler gerektirir. Uygulamada bu ayarlamayı sağlayacak teknikler genel hatlarıyla aşağıdaki şekildedir. 1-Etkinlikler yoluyla okulun kendini topluma tanıtma ve toplumu iyi tanıması. 2-Güçlü bir okul aile işbirliğinin sağlanması 3-Okulun toplum kaynaklarından yararlanılması, 4-Eğitim etkinliklerinde toplum kaynaklarından yararlanılması, 5-Okulda genç kuşakların gereksinimlerinin ne ölçüde karşılandığının hep birlikte incelenmesi. Okulun bu etkinlikleri tam olarak faliyete geçirip yararlı olması için okul-öğrenci-veli ilişkisinin tam olarak rayında olması gerekmektedir.

EĞİTİMDE DEĞİŞİKLİKLERİNİN PALANLANMASI Eğitimin hedefleri onları belirleyen sosyal ve siyasal ortamların ve insanların değişebilirliği düzeyde değişiklik göstermektedir. Eğitimdeki değişiklikler Atatürk’ün eğitimle ilgili ilkeleri, yasalar, anaysa, hükümet programları göz önünde bulundurularak düzenlenmektedir.