STRATEJİK YÖNETİM FİKRİ MÜLKİYET BİR ENTEGRE YAKLAŞIM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

BRS, Türkiye’de bir ilki başlatarak birçok firmadan alınacak hizmetleri tek bir kuruluştan alınmasını sağlayacak profesyonel bir kadroyla iyi bir hizmeti.
İKTİSAT Girişimcilik - İş Planı -.
Strateji Tasarımı İlker acar.
ARTEV Management Platform ‘Intellectual Asset Management at Enterprises ARTEV Consortium Partners Entelektüel Varlık Yönetimi - Mevzuat Altyapısının Ekonomik.
Elektronik, beyaz eşya ve bilgi teknolojisi alanlarında faaliyet gösteren ve yedi yurtiçi, onbir yurtdışı olmak üzere toplam 18 şirketten oluşan Vestel.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
TEMEL YETENEK RAQİF QASIMOV.
ISLETME BILIMINE GIRIS 1
Üniversite - Sanayi İşbirliği Destek. Programa Etken Olan Temel Sorular
Kütahya Porselen, 1970 yılında temelleri atılan, 1984 yılında %75’i Güral ailesine geçmiş, %26’sı hissesi de halka açık olarak İMKB de işlem görmekte.
İTALYAN VE TÜRK TEKNOLOJİSİNİN BULUŞTUĞU NOKTA Şirketimiz 2000 yılında Mimsunar LPG Otogaz Dönüşüm adı altında bir şahıs firması olarak İzmit'de 5 adet.
Girişimcilik.
Sanayi Ar-Ge Proje Destek Başurusu Hazırlama Becerileri Geliştirme Çalıştayı ArGe_Projesi_Hazirlama_Calistayi (061110)
T.C. Başbakanlık Başbakanlık Düzenleyici Reform Grubu
Prof. Dr. Habip ASAN, TPE Başkanı 31 Ekim2013, İZMİR Türkiye’de Yenilikçi Üretim Yapısına Geçişte Sınai Mülkiyet Alanında Yaşanan Gelişmeler.
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
E-İhale, Elektronik İhale veya Online İhale sistemi B2B (şirketler arası ticaret) alanında kullanılan bir satınalma yöntemidir. Bir Alıcı şirketin ve.
ÖRNEKLERLE ÜNİVERSİTE SANAYİ İŞBİRLİĞİ
Yrd. Doç. Dr. Arzdar KİRACI Başkent Üniversitesi
Dr. Özlem Döğerlioğlu IŞIKSUNGUR Yaşar Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Endüstri Mühendisliği Bölümü- Ders Notları 1 Kaynak: Sami.
Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Sanayi Araştırma ve Geliştirme
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
BÖLÜM 7 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
İŞLETMELERDE İFLAS.
Açık İnovasyon ve Fikri Varlıklar Sertaç Köksaldı İnovasyon ve Sınai Mülkiyet Hakları Konferansı 4 Aralık 2009.
KOBİ’LER VE KOBİ’LERİN ORTAK ÖZELLİKLERİ
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
PAZARLAMADA İNOVASYON
Üniversiteler için Buluş Yönetim Ofisi Modeli Özgür KULAK, Namık Kemal Üniversitesi
TEMEL YETENEK “Temel yetenek, bir işletmeyi başka işletmelerden ayıran, işletmenin vizyonunun gerçekleştirmesinde rol oynayan, rakipler tarafından kolayca.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
Fikri haklar yönetimi Tüm bu faaliyetlerin şirketin ticari faaliyetleri ile ilişki içerisinde yürütülmesi şarttır.
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Bölüm 10 KOBİ’LERİN GÜÇLÜ VE ZAYIF YANLARI
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
IP Management in Industry & Their Expectations Murat Peksavaş Chairman, Intellectual Property Working Group TÜSİAD International Conference on “Managing.
ELEKTRONİK TİCARET TÜRLERİ
TALEP KATILIMI VE TALEP TARAFI YÖNETİMİ Prof. Dr. Ramazan BAYINDIR
Dolaysız Yabancı Sermaye Yatırımı
TELEKOMÜNİKASYON SEKTÖRÜ
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
VII- ŞİRKET DÜZEYİNDE STRATEJİ- ÇEŞİTLENDİRME-BÜYÜME STRATEJİLERİ
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
UĞUR MUSLU B  Friederich List’ in 1841 de yayınlanan ulusal politik ekonomi sistemi çalışmasına dayandırılmaktadır.  Bu çalışmada List ulusal.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
PAZARA GİRİŞ ENGELLERİ ve ÇÖZÜM YOLLARI. Pazara Giriş Engeli Nedir ? Pazara giriş engelleri; tarifeler, tarife dışı tedbir ve diğer idari uygulamalardan.
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
HONDA Ürün : Motorsiklet Model : CBR 600 RR Değişiklik : Frenleri Değiştirdik. Yenilik : ABS fren sistemi getirdik.
Bölüm 1 Giriş. Bölüm 1 Giriş Teknolojik Yeniliğin Önemi Teknolojik yenilik günümüzde birçok endüstrideki rekabet başarısının en önemli tek itici gücüdür.
FİKRİ VE SINAİ HAKLARIN GÜMRÜKLERDE KORUNMASI
Sam Walton tarafından 1962 yılında kurulmuş Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir yılında Walmart büyük kazandıracak olan borsaya.
ALİBABA GROUP Hazırlayan : Mehmet özdemirler
SAAB OTOMOBİL HALİDİN SÖNMEZ
Teknoloji ve Tasarım Dersi
Anlatmacı: Adnan Hadzimusiç
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
SWOT ANALİZİ TÜRKER DURAN YATIRIM TEŞVİK DANIŞMANI.
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
Hizmet Pazarlamasında Ürün Kavramı
Sunum transkripti:

STRATEJİK YÖNETİM FİKRİ MÜLKİYET BİR ENTEGRE YAKLAŞIM William W. Fisher III Felix Oberhoizer-Gee Hazırlayanlar: 280153-Elif DEMİR (elifdemirfe@gmail.com) 270947-Gözde ÇOLAK (gozdecolak93@hotmail.com) 280174-Hamit ÇAKIR (hamitcakir@gmail.com)

İÇERİK ® Giriş ®Fikri Mülkiyet Konusuna Genel Bakış ®Fikri Mülkiyet Hakları’nı Elinde Bulunduran İşletmeler ®Fikri Mülkiyet Hakları’nı Elinde Bulundurmayan İşletmeler ®Fonksiyonel Silolarda Fikri Mülkiyet‘in Yönetilmesi ®Türkiye’de Fikri Mülkiyet ®Türkiye Açısından Çıkarımlar

GİRİŞ Bir çok işletmede; arge, strateji ve yasal işlemler yeterince iyi entegre edilmemiştir. Bu yüzden bir çok işletme; Fikri Mülkiyet yaratma ve bu değerden yararlanma fırsatlarını kaçırır. İşletmelerdeki entegre eksikliğinin nedenleri: Fonksiyonel silolar: diğer birimlerden izole departmanlar Ortak bir dil ve altyapı eksikliği

Makalenin Ana Tezi; Fikri Mülkiyet’i yönetmenin bir çok yolu vardır. İşletmenin tercih edeceği yol; firma stratejisine, rekabet ettiği piyasaya ve hızla değişen Fikri Mülkiyet yasalarına bağlıdır.

Günümüzde Fikri Mülkiyet Hakları; firma değerinin büyük bir payını temsil etmektedir. Örnek: Pfizer 2003’te Pharmacia'yı 60 milyar dolara satın aldığında aynı zamanda 31 milyar dolarlık Fikri Mülkiyet Hakkı elde etmiştir ve dünyada 4.büyük ilaç firması konumunda iken 1. konuma yükselmiştir.

Günümüzde firma yöneticileri ve firma liderleri, Fikri Mülkiyet’in değerini tam olarak kavrayabilmiş durumda değildir. Dolayısıyla bu eksiklik fikri mülkiyetin stratejik planlanmasında ve fikri mülkiyetin yönetiminde olumsuzluk teşkil etmektedir.

Fikri Mülkiyet’in yönetiminde; sistemi bütünleşik ele almak önemli bir değer taşımaktadır. Sitemi bütünleşik ele almak: Firma içinde; Fikri Mülkiyet’te söz sahibi olan avukatların, mühendislerin ve yöneticilerin ortak bir dile sahip olması ve bu sürece hepsinin dahil edilmesi olarak anlatılabilir. Fakat günümüzde firmalar gerekli altyapıdan ve ortak dilden yoksundur. Bu makale bu alt yapı için bir yol gösterici olarak kullanılabilir.

Fikri Mülkiyet Konusuna Genel Bakış Fikri Mülkiyet Hakları’nı Elinde Bulunduran İşletmeler Fikri Mülkiyet Hakları’nı Elinde Bulundurmayan İşletmeler Fonksiyonel Silolarda Fikri Mülkiyet’in Yönetilmesi

Fikri Mülkiyet’i Elinde Bulunduran İşletmeler;

1- PAZAR PAYI HAKİMİYETİ Yönetciler genellikle en iyi yolun rekabeti bastırmak olduğunu düşünür. Başka bir deyişle potansiyel rakiplerin müşterilere benzer veya aynı ürün/hizmeti sunmasını engellemek ister. Böylece; pazar gücüne sahip firma fiyatları istediği gibi belirleyebilecek ve karını arttıracaktır. Pazar gücünü elinde bulundurmak için Fikri Mülkiyet Hakları’nı kullanmak en genel yaklaşımdır.

Pazar Payı Hakimiyetinde Potansiyel Kaynaklar; Patent Telif Hakkı Tescilli Marka Ticari Sır Firmaların ürün/hizmet aşamasında almaları gereken ilk karar Fikri Mülkiyet’lerini hangi yöntemle koruyacaklarını seçecekleridir. Bu yöntemlerin herbirinin farklı avantaj ve dezavantajları vardır.

Pazar Payı Hakimiyetinde Fiyatlandırma; Fikri Mülkiyet korumasından yararlanmak isteyen şirketler genellikle; fiyatları kendi rekabet seviyesine çekmeyi ve karını arttırmayı umar. Bunun bazı dezavantajları vardır.

Pazar Payı Hakimiyetinin Dezavantajları; Rekabetin Doğasının Değişmesi: Fikri Mülkiyet Hakları önemli pazar fırsatları sunar. Fakat bu fırsatların değeri; genellikle rakip firmaların stratejik davranışına da bağlıdır. Rakip firmaların tepkileri piyasa fiyatları üzerinde de etkilidir. Bir firma, rakibi önemli bir patenti güvence altına aldığı için kampanya düzenlerse rakibinin pazar payı artabilir fakat toplam piyasa değeri düşer.

Tüketicileri elektrikli arabanın faydaları hakkında eğiten bir kampanyayı örnek alalım; Nissan’ın Leaf model arabası için yaptığı reklam kendi yararınadır. Aynı zamanda müşteriyi elektrikli arabanın avantajları konusunda bilgilendirmektedir. Buda rakip firmalara avantaj sağlar. Bu rakip firmalara örnek CHAVLORET ve TESLA verilebilir. Bu gibi firmalar dominant firmaya zarar verebilir.

Rakiplerin Yeniliğe Teşviğini Artırması: Firmalar yenilik yapıp Fikri Mülkiyet sahibi olduklarında diğer firmaları da yeniliğe teşvik ederler. Bu durum; Yeniliğe önayak olan firmanın uzun vadede karını ve pazar gücünü azaltır.Çünkü yenilik Fikri Mülkiyet getirir.

Bu gibi olaylar Fikri Mülkiyet’in firmalar üzerinde bir yüke dönüşmesine sebep olabilir ve firmaları ,lisanslama,iş ortaklığı ve bağışlama ile fikri mülkiyet konusunda işbirliğine götürebilir

2.SATIŞ Firmalar elinde bulundurduğu Fikri Mülkiyet Hakları’nı daha verimli kullanabilecek ve ona değer katacak başka bir firmaya satabilir. Fikri Mülkiyet’in satılması diğer varlıkların satılmasından farklı değildir.Eğer varlıklar daha değerli bir hal alacaksa, bu firma ve toplum için avantajlıdır.

Eğer yenilikçi kişi ve firma üretim veya pazarlama kapasitesini tam olarak karşılayamıyorsa satış bir seçenektir. Fikri Mülkiyet satışı zorlu bir süreçtir.Fikri Mülkiyet’in satışını zorlu kılan; alıcının kısıtlı bilgisi ve satıcının; yeniliğin hak ettiği değeri bulamama ve yeterince takdir edilememe düşüncesidir

3.LİSANSLAMA Satma seçeneğinin yerine firma; Fikri Mülkiyet Hakkı’nı elinde bulundurarak bir yada daha fazla lisansı kullanmak üzere verebilir.Lisanslama rakip firmanın yenilikçiden daha etkili olduğu yada yenilikçide olmayan kaynak yada kapasiteye sahip olduğu durumlarda tercih edilir.Lisanslama ile farklı firmaların kapasiteleri ve kaynakları birarada daha büyük bir kara dönüştürülebilir.

Örnek: Monsanto küresel çapta tarımsal biyoteknolojik bir şirkettir ve başarısı bulduğu birbiriyle bağlantılı iki teknolojik yenilikten ileri gelir.Monsanto lisanlama yoluna gitti ve ilk olarak birçok tür tohum üreten şirketle anlaştı ve lisanslarını koruma altına aldı. Bu şirketler tohumları üretti ve sattı. İkinci olarak ana rakip firmalarla anlaşarak daha çok yönlü ve avantajlı tohumlar geliştirdi. Böylece anlaştığı firmaların üretim kapasiteleri ve pazarlama yeteneklerinden yararlanarak teknolojisini daha hızlı yaydı.

4.İŞ ORTAKLIĞI Fikri Mülkiyet varlıklarının değeri artırmanın bir yoluda iş ortaklığıdır. İş ortaklığının bir çok faydası vardır. Fakat firmayı rekabet hukuku ile ilgili yasalarla yüzyüze getirebilir. Örnek: Apple ve Yahoo’nun iPhone, iPad için görüşme halindedirler .Yapılacak görüşmelerin amacı Yahoo’da bulunan bazı içeriklerin Apple’ın cihazlarına entegre edilerek daha çok kullanıcıya ulaşılmasını sağlamaktır.

5.BAĞIŞLAMA Fikri Mülkiyet’in bağışlanması genellikle stratejik bir anlam taşımaz. Fikri Mülkiyet’in bağışlanmasına örnek olarak webtabanlı bir organizasyon olan vikipedia verilebilir. Kullanıcılar ortak bir ağda bilgilerini paylaşarak bilgilerini bağışlama yoluna giderler.

Fikri Mülkiyet’i Elinde Bulundurmayan İşletmeler;

1. YASAL HAK İDDİA ETME Firmalar genellikle kontrol altında olan bir pazara girmenin, Fikri Mülkiyet Hakkı’nı elinde bulunduran firma tarafından davalı olmaya sebebiyet verebileceğini varsayar. Kendine pazarda yer açmak için yasal izin almalıdır. Örnek: Girişimci, hak sahibi firmanın Fikri Mülkiyet Hakları’nın geçerliliğini sorgulayabilir. Patenti alınmış ürünün geliştirilmiş versiyonunu satmayı uman bir şirket, kendi ürününün hak sahibi firmanın patentinden farklı olduğunu kanıtlamalıdır.

2. ALTERNATİF TEKNOLOJİ GELİŞTİRME Pazarda söz sahibi firmanın ürünü ile benzerlik göstermeyen yeni ve alternatif bir teknoloji geliştirmek, Fikri Mülkiyet’i elinde bulundurmayan firmalar için bir seçenektir. Peki girişimci firma yasal bir ihlal olmaksızın patentli ürüne ne kadar yaklaşabilir?

Örnek: İlaç firmaları alternatif teknolojileri geliştirmeyi sıklıkla kullanır. Birbirine ikame edilebilen ağrı kesiciler örnek verilebilir.

3. İZİN ALMA Varolan teknolojiyi aşmayan yenilikler gereksizdir. Girişimci tarafından bir üst düzeye taşınmayan teknoloji, işlevsel olarak avantaj sağlamaz. Girişimcinin yenilik üretme kapasitesini farkeden hakim firma, girişimciye lisans verme yoluna gidebilir. Lisanslama potansiyel olarak iki tarafında yararınadır.

Girişimci ürününü pazara daha kolay getirme şansını yakalar Girişimci ürününü pazara daha kolay getirme şansını yakalar. Lisans veren firma ise kendi bünyesine dahil ettiği girişimcinin, Fikri Mülkiyet Hakları açısından tehlike teşkil etmesini engellemiş olur.

4.DETENTE Patent ihlalini engellemek ve rakip teknolojilerine erişme hakkı kazanmak için firmalar, kendi adlarına geniş çaplı patent porfolyoları hazırlar. Böylece karşı dava hakkını elinde bulundurarak rakiplerin yasal hak elde etmesini engellemiş olurlar. Örnek: Otomobil sanayisinin ilk yıllarında Ford ve General motors beyan etmemelerine rağmen, çok geniş patent portfolyoları hazırlamışlardır. Böylece daha geniş ve bağımsız patent alma hakkını ellerinde bulundururlar.

5- HIZLI YAYILMA Firmalar, Fikri Mülkiyet Hakları başka firmalar tarafından elinde bulundurulan bir iş koluna girmeyi son seçenek olarak düşünürler. Firmanın olası hak iddiasını görmezden gelerek hızlı yayılma politikasını uygulayabilirler.

Burada ki amaç teknolojinin çok hızlı üretilmesi ve geçen süre zarfında Fikri Mülkiyet sahibi firmadan lisans almaya çalışmak yada daha iyi bir seçenek olarak jüriyi yada hakimi yasal olduğuna ikna etmektir. Özetle, bu beşinci savunma seçeneği son derece risklidir. Çalışırsa muazzam kazançlar sağlar, başarısız olduğunda felaket olabilir.

Örnek: Napster(Müzik paylaşım hizmeti) Napster’ın kurucuları, dijital dosyalarda müzik eserleri ve ses kayıtları yaygınlaşan telif hakkı sahiplerinin, onlara lisans vermesini umdu. Fakat servise sunmadan lisansı elde etmek yerine, önce servise sunup sonra lisans için izin istediler. Telif hakkı sahipleri bunu reddetti ve dava ederek bu sistemi kapatma yoluna gitti.

Fonksiyonel Silolarda Fikri Mülkiyet’in Yönetilmesi; Yeni teknoloji ve ürünlerde mümkün olan en büyük ölçüde faydayı sağlamak için yöneticiler ve fonksiyonel siloların işbirliği içinde olması gerekir. Bu araştırma, geliştirme ve tasarım aşamalarında özellikle önemlidir.Ürünler üzerindeki küçük bir uyarlamanın bile mevcut yasal formlar üzerinde önemli bir etkisi olabilir.

Örnek: Ferrari'nin ürünleri prestij mallardır Örnek: Ferrari'nin ürünleri prestij mallardır. Sonuç olarak fiyatları, az sayıda üretilmesine bağlıdır. Ferrari kasıtlı olarak üretimini kısıtlar böylece müşteriler araba sahibi olmak için yıllarca beklerler.

Türkiye’de Fikri Mülkiyet Ülkemizde yüz elli yılı aşkın bir süredir mevcut olan Fikri Mülkiyet sisteminin yasal ve kurumsal alt yapısı son yirmi yıl içerisinde tamamlanmıştır. Hak tesisi ve icrası ile görevli idari kurumlar kurulmuş, mevzuat yenilenmiş, yargı sistemi oluşturulmuştur. Sistem içerisinde, hakların tesisi ve korunmasına yardımcı olmakla görevli ara yüzler (patent ve marka vekilleri, meslek birlikleri) mevcuttur.

Ancak, sistem dinamik bir yapıya sahip olduğundan sürekli bir değişim içindedir. Yeni hak türleri oluşmakta, uygulama araçları geliştirilmekte ve uluslararası düzenlemelere konu olmaktadır. Doğal olarak bu gelişimden kaynaklanan sürekli bir değişim ülkemiz için de gerekmektedir.

Ayrıca; Ülkemizde Fikri Mülkiyet haklarını gözeten yasalar mevcuttur fakat uygulama konusunda ciddi anlamda eksiklikler görülmektedir. Uygulamayı yürütecek idari kadronun bilgi donanımı yetersizdir. Ayrıca Fikri Mülkiyet konusunu Türkiye Firmaları açısından değerlendirirsek;Türk üreticisinin küresel teknoloji yarışı içindeki yerini değerlendirdiğimizde çarpıcı yorumlarla karşılaşılır. * Türk firmalarının teknoloji yarışına gerilerden başlamış olmaları önemli bir dezavantaj olarak ortaya çıkar. *Bu gerçek, sadece teknoloji yaratmaya geç başlamak ile ilgili değil, Fikri Mülkiyet sistemini geç anlamakla da ilgili bir sorundur.

Teknoloji yaratabilmek ise, gelecekte ayakta kalmanın tek anahtarıdır * Teknoloji yaratabilmek ise, gelecekte ayakta kalmanın tek anahtarıdır. *Mevcut ürünlerimizi geliştirmediğimiz takdirde, bir başkasının yaptığı basit geliştirmelerin bile uzun vadede pazarımızı kaybetmemize neden olacağı su götürmez bir gerçektir. *Türk firmalarının ise araştırma ve geliştirmenin önemini her geçen gün daha fazla idrak ettiğini görüyoruz ancak bu durumun henüz ülkemizdeki patent başvurularına yansımış olduğunu söyleyemeyiz.

WIPO/2012

Bizim Çıkarımlarımıza Göre Türkiye Neler Yapabilir? Türk firma ve şahısları emek harcayarak elde ettikleri geliştirmeleri faydalı model belgesi gibi dayanaksız bir koruma ile tescil ettirmek yerine bir patent koruması arama yoluna gitmelidir. Yetkili görevliler yenilik araştırması yaparken daha dikkati olmalıdır ve bu görevliler kalifiye eleman olarak yetiştirilmiş olmalıdır. Fikri Mülkiyet firmanın çok büyük bir payını temsil ettiğinden dolayı firmalar bu konu hakkında eğitilmiş ve bilgi sahibi kişilerin istihdam edildiği birim veya departman oluşturma yoluna gitmelidir. Bu kişiler süreç yönetiminde yetkin, üretim aşamasından haberdar, yenilikçi, stratejik planlamayı yönetebilecek "Endüstri Mühendisleri" olabilir.

TEŞEKKÜRLER 