HAZIRLAYAN CAN RAMAZAN KÖSE

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Nasrettin Hoca Anaokulu’nda Çoklu Zeka Uygulamaları
Advertisements

SINIFTA ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİNİN YÖNETİMİ
ÇOKLU ZEKA ÖĞRENEN OLARAK ÇOCUKLAR
ÇOKLU ZEKA KURAMI.
Çoklu Zeka Kuramı Ali ÇOBAN AKIN S
KİŞİNİN ZEKASI PARMAK İZİ KADAR EŞSİZDİR.
ZEKA VE ÇOKLU ZEKA Dr.Samiye Kuzudişli.
ÇOKLU ZEKA Her insan farklıdır. Tektir ve özeldir. Her insanında insanlık kültürüne katkısı farklı yönlerdedir. NEBİLE BAYKENT.
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
MESLEK TANITIMLARI.
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
Çoklu Zeka Kuramı (Theory of Multiple Intelligences)
İlk zeka testi Alfred Binet
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
Suna ALBAYRAK Eğitim Uzmanı & Öğrenci Koçu 2013
ÇOKLU ZEKA TEORİSİNE DAYALI ÖĞRENME
Görsel / Uzaysal Zeka.
İÇİNDEKİLER Öğretimin Yönetimi Etkili Öğretmenler
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
ÇOKLU ZEKA Dersimiz.Com.
ÇOKLU ZEKA KURAMI 1.Her insan kendi zekasını artırma ve geliştirme
FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİMİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÇOKLU ZEKA.
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
ÇOKLU ZEKA KURAMI.
BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ
MÜZİKSEL/RİTMİK ZEKÂ.
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
ÇOKLU ZEKA KURAMI (MULTİPLE İNTELLİGENCE MI TEORY)
ÇOKLU ZEKA KURAMI.
Çarpma İşlemi.
ZEKA TÜRLERİ.
Öğretim Modeli : Çoklu Zeka
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
ÇOKLU ZEKA KURAMI (MULTIPLY INTELLIGENCES)
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
ÇOKLU ZEKA ALANLARI VE GÖZLEMLENMESİ
ÇOKLU ZEKA KURAMI.
AKADEMİK BENLİK KAVRAMI ÖLÇEĞİ
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
Prof. Dr. Ahmet Arıkan (Hilal Gülkılık’tan alınmıştır)
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
Uz. NÜKET GÜNDÜZ. Basitten karmaşığa doğru öğrenme türleri  (Gagne hem davranışçı hem de bilişsel kuramcıların getirdiği bir çok ilkeyi modelinde kullanmıştır.)
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
ÇOKLU ZEKA KURAMI.
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Bilimsel İçerik Bilimsel içerik, bilimsel bilgiyi oluşturmaktadır. Erken çocukluk döneminde fen eğitimi de, çocukların yaşadığı çevre hakkında gerekli.
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
KİŞİNİN ZEKASI PARMAK İZİ KADAR EŞSİZDİR.
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Çoklu Zeka Modeline Genel Bakış
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
SANAT FELSEFESİSANAT FELSEFESİ Sanatçı Sanat Eserinin Özellikleri Ve NitelikleriSanat Eserinin Özellikleri Ve Nitelikleri.
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
ZEKA TÜRLERİ Beynimiz iki lobdan oluşmaktadır. Sol beyinde:Sözcükler,sayılar,man tık ve irdelemek. Sağ beyinde:İmgeler,renk,hayal kurmak...
Zeka Dr. Ege Akgün.
KARİYER GELİŞİM SÜRECİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER İLGİ VE YETENEKLER
Çoklu Zeka Kuramı.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ZEKA (Dilsel, Görsel, Müziksel, Matematiksel) ve YARATICILIK Hazırlayan:İrem Yürük- ÇOMÜ (Sınıf Öğretmenliği) 1.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

HAZIRLAYAN CAN RAMAZAN KÖSE 1121202019 ÇOKLU ZEKA KURAMI HAZIRLAYAN CAN RAMAZAN KÖSE 1121202019

Çoklu Zeka Teorisi Nedir ? Çoklu zeka teorisi, bütün çocukların sahip oldukları doğal ve gizil güçleri, potansiyelleri ve yetenekleri bulmayı ve onları geliştirmeyi vurgulayan bir eğitim felsefesi ortaya atmaktadır.

Prof. GARDNER zekayı yeniden tanımladı Prof. GARDNER zekayı yeniden tanımladı. Ona göre zeka, değişen dünyada yaşamak ve değişimlere uyum sağlamak amacıyla her insanda kendine özgü bulunan yetenekler ve beceriler bütünüdür, yaşadığınız toplumda faydalı şeyler yapabilme kapasitesidir.

HOWARD GARDNER’a göre zekanın özellikleri: Her insan kendi zekasını artırma ve geliştirme yeteneğine sahiptir. Zeka aynı zamanda değiştirilmekle kalmaz. Aynı zamanda öğretilebilir. Zeka insandaki beyin ve zihin sistemlerinin birbiriyle etkileşimi sonucu ortaya çıkan çok yönlü bir olgudur. Zeka çok yönlülük göstermesine rağmen kendi içinde bir bütündür . Her insan çeşitli zeka alanlarının tümüne sahiptir.

Gardner’a göre, Zekanın gelişiminde destekleyici ve engelleyici çevresel etkenler : 1-Kaynaklara ulaşım şansı: Aile çok fakirse çocuk keman, piyano gibi müzikal zekayı geliştirebilecek enstrümanlara ulaşamadığından bu zekanın güçlenmesi, gelişmesi zorlaşabilir 2-Tarihsel, kültürel faktörler : Okulda matematik ve fen’e dayalı programlar önemseniyorsa, öğrencinin mantık, matematik zekası gelişebilir.

3- Coğrafi faktörler : Köyde yetişmiş bir çocuk apartmanda büyümüş bir çocuğa oranla bedensel zekasını daha çok geliştirebilir 4-Ailesel faktörler : Ressam olmak isteyen bir çocuğun ailesi avukat olmasını istiyorsa çocuğun dil zekası desteklenecektir. 5-Durumsal faktörler : Kalabalık bir ailede büyümüş ve kalabalık bir ailede yaşayan bireyler doğalarında sosyallik olmadıkça kendilerini geliştirmek için daha az zamana sahip olurlar.

Bu teoriye göre yetişen bireyler ilerde nasıl özelliklere sahip olacaklardır ? çevresiyle doğru ve kişilikli ilişkiler kuran, bilgiyi bulacak, seçecek, işleyecek, üretecek donanıma sahip, aktif, araştıran, ifade eden, ürün ortaya koyan,

Kendilerini çok iyi tanıyan, Kendilerine güvenen, Tartışabilen, Muhakeme edebilen, Çevresini doğru algılayabilen, Karar verebilen, Kedisine ve diğerlerine ait hak ve sorumlulukların bilincinde. Gibi özelliklere sahiptirler.

Zeka Türleri Sözel/Dilsel Zeka Mantıksal/Matematiksel Zeka Görsel/Uzamsal (Mekânsal) Zeka Bedensel/Devin duyusal Zeka Müziksel Zeka Sosyal (Kişilerarası) Zeka İçsel Zeka Doğa Zekası Olmak üzere sekiz gruba ayrılır.

1.Sözel / Dilsel Zeka Sözel/dilsel zeka; şiir, mizah, hikaye anlatma, gramer, mecazlar, teşbihler, soyut ve simgesel düşünme, kavram oluşturma ve kelime yazma gibi karmaşık olasılıkları içeren dil üretim sorumluluğudur. İnsanın sözel/dilsel zekası, konuşulan kelimenin, okunan şiirin, yazılan ya da tartışılan fikir ya da düşüncelerin farkındadır. Bu yönden gelişmiş insanlar okuma, yazma, konuşma ve tartışma gibi konularda başarılıdırlar ve şiir, mizah, hikaye anlatma, tartışma ve yaratıcı yazım konularında da isteklidirler.

Sözel / Dilsel Zekaya Sahip Kişiler Hangi Meslek Dallarına Yönelebilirler ? ÖĞRETMEN EDEBİYATÇI GAZETECİ OYUN YAZARI YAZAR EĞİTİM BİLİMCİ ŞAİR KOMEDYEN ÇEVİRMEN ROMANCI AVUKAT YAYINCI

2.Mantıksal / Matematiksel Zeka Bu zeka, kavramları tanıma, sayılar ve geometrik şekiller gibi soyut sembollerle çalışma, bilginin belirgin parçaları arasında ilişkiler kurma ve/veya bu parçalar arasındaki farklı bağıntıları görme kapasiteleri gerektirir. Bu yönde gelişmiş olan insanlar, nesneleri tanımlamada, analiz etmede ve matematik/bilim gibi konularda problem çözmede başarılıdırlar ve benzer şeyleri eşleştirme, karışık resimlerden şekil çıkarma, matematik, bilim, bulmaca ve problem çözme gibi konulardan hoşlanırlar.

BİLGİSAYAR PROGRAMCISI Mantıksal / Matematiksel Zekaya Sahip Kişiler Hangi Meslek Dallarına Yönelebilirler ? BİLİM ADAMI BİLGİSAYAR PROGRAMCISI MATEMATİKÇİ DOKTOR MÜHENDİS ARAŞTIRMACI GENETİK BİLİMCİ EKONOMİST MUHASEBECİ

3. Görsel / Uzamsal (Mekânsal) Zeka Resim, grafik ve heykel gibi görsel sanatlar; denizcilik, harita yapımcılığı ve mimarlık gibi yüzey ve onun içinde bilginin kullanımını gerektiren durumlar; ve farklı derinlik ve açılardan objeler tasarlama yeteneği gerektiren satranç gibi oyunlar görsel/mekânsal zeka ile ilgilidir. Bu zekanın temelindeki anahtar duyu, görme duyusu ve buna bağlı olarak şekiller tasarlama ve zihinde resimler yaratma yeteneğidir.

Bu yönde gelişmiş olan insanlar, zihinlerinde resimler yaratır ve bunları çizerler. Bununla birlikte yaratıcılıkları, renkleri kullanma ve harita okuma yetenekleri ile iyi bir hayal güçleri vardır. Çizim, resim, heykel yapımı ve zihinlerinde nesneler tasarlamayı severler.

Görsel / Uzamsal Zekaya Sahip Kişiler Hangi Meslek Dallarına Yönelebilirler ? KAŞİF GEZGİN MİMAR FOTOĞRAFÇI MÜHENDİS RESSAM MEKANİK TOPOLOJİST HEYKELTRAŞ DEKORATÖR GEMİCİ GEOMETRİ UZMANI SANTRAÇ UZMANI

4.Bedensel / Devin duyusal Zeka Bedensel/devin duyusal zeka, duygularını, vücudu kullanarak ve bir oyun oynayarak ya da yeni bir ürün yaratarak ifade etme yeteneğidir. Eğitimin önemli bir bölümünde yaparak öğrenme, uzun zamandır kabul görmektedir. Bu yönde gelişmiş olan insanlar, spor yapmayı ve dans etmeyi severler. Bunun yanı sıra ellerini iyi kullanırlar, vücut kontrol ve koordinasyonunda başarılıdırlar. Aktörler gibi insanlar, insan ruhunu derinden etkilemek için vücudun kavrama, anlama ve iletişim kurmadaki sonsuz olanaklarını en iyi şekilde kullanan insanlardır.

Bedensel / Devin duyusal Zekaya Sahip Kişiler Hangi Meslek Dallarına Yönelebilirler ? ATLET DANSÇI AKTÖR MİM SANATÇISI BALERİN CERRAH HEYKELTRAŞ KAREOGRAF PANDOMİMCİ SİHİRBAZ

5. Müziksel Zeka Müziksel zeka, ritmik ve tonal kavramları tanıma ve kullanma ile çevreden gelen seslere, insan seslerine ve müzik aletlerine karşı duyarlılık kapasitelerini içerir. Alfabede öğrendiklerimizin bir çoğu bu zeka ve “A-B-C Şarkısı” sayesindedir. Bu yönde gelişmiş olan insanlar, bir müzik aleti çalmaktan, mırıldanmaktan, şarkı bestelemek ve bunu seslendirmekten hoşlanırlar

Müziksel Zekaya Sahip Kişiler Hangi Meslek Dallarına Yönelebilirler ? KOPOZİTÖR TİYATROCU KORİST ŞARKICI MÜZİK ÖĞRETMENİ SÖZ YAZARI BESTECİ MÜZİK ALETİ YAPIMCISI BANDO ELEMANI GİTARİST, SAZ VB.

6.Sosyal Zeka Bu zeka insanlar arasındaki ilgi farklarını ortaya koyar. Örneğin ruh halleri, huyları, yönelimleri ve amaçlarındaki zıtlıklar gibi. Bu zekanın daha ileri bir şekli, kendini başkalarının yerine koyma ve onların niyet ve arzularını  anlayabilmedir. Bir şekli de başkalarının duygu, korku, önsezi ve inançlarıyla özdeşleşebilmedir. Bu yönde çok gelişmiş olan insanlar, genellikle danışmanlar, öğretmenler, terapistler, politikacılar ve dini liderlerdir .

Sosyal Zekaya Sahip Kişiler Hangi Meslek Dallarına Yönelebilirler ? İŞ ADAMI SOSYOLOG ÖĞRETMEN DOKTOR ORGANİZATÖR POLİTİKACI PAZARLAMACI SATICI SOSYAL ÇALIŞMACI DANIŞMAN HEMŞİRE ANTROPOLOG PARTİ LİDERİ

7.İçsel Zeka İçsel zeka, insanın duygularını, duygusal tepki derecesini, düşünme sürecini tanıma, kendini yansıtma ve öz benliğini anlama yetisi ve önsezisi gibi kendi iç görünüşünü bilmesidir.  Başka bir deyişle içsel zeka, bizim kendi bilincimizin farkında olmamıza, kendi kendimizi tanımamıza olanak sağlar; bu, bizim kendimize dönme ve kendimizi izleme aşamasıdır. Bu yönde gelişmiş olan insanlar, başkalarının duygu ve düşüncelerini anlama, yoğunlaşma, konsantre olma ve nesne ötesi düşünme konularında başarılıdırlar ve meditasyon yapmaktan hoşlanırlar. Gardner’a göre bu zeka çok özeldir ve dil, müzik, sanat, dans, semboller ve kişilerarası iletişim gibi tüm diğer zeka türlerini kapsar.

İçsel Zekaya Sahip Kişiler Hangi Meslek Dallarına Yönelebilirler ? PSİKOLOG İLAHİYATÇI DİNİ LİDER POLİTİK LİDER ARAŞTIRMACI SANATÇI KURAMCI ZANAATÇI FELSEFECİ YAZAR ŞAİR RESSAM

8.Doğa Zekası Doğa [naturalist] zekası, kayalar ve çimler ile flora ve fauna çeşidi de dahil olmak üzere, bitkileri, mineralleri, hayvanları, dünyayı, dağları, denizleri, mevsimleri vb. tanıma ve sınıflandırma yeteneğidir . Bu zeka türünde gelişmiş olan insanlar izcilik-dağcılık yapmaktan, jeolojiden, astronomiden, doğa tarihi müzeleri ile ulusal parkları ve hayvanat bahçelerini gezmekten ve balık tutmaktan hoşlanırlar.

Doğa Zekasına Sahip Kişiler Hangi Meslek Dallarına Yönelebilirler ? ZİRAAAT MÜHENDİSİ JEOLOG ÇİÇEKÇİ VETERİNER ZOOLOG ÇEVRE BİLİMCİ BAHÇIVAN PEYZAJ MİMARİ BİYOLOG ASTRONOM PET SHOP SAHİBİ BİTKİ BİLİMCİ