Todup F1 ENGEL TANIMAYANLAR.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SLAYT GEÇİŞLERİ OTOMATİKTİR
Advertisements

FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
A.Şükran Demiralp Şubat, 2013
HEKİM ADAYI OLARAK İŞARET DİLİNİN ÖĞRENİLMESİ VE ÖĞRETİLMESİ
Web 2.0 AraçlarI OĞUZ TEKE
EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI MEZUNLARIMIZ 1 ÖĞRENCİMİZ TIP FAKÜLTESİ 1 ÖĞRENCİMİZ HUKUK FAKÜLTESİ 1 ÖĞRENCİMİZ MİMARLIK 1 ÖĞRENCİMİZ İNŞAAT MÜHENDİSLİK.
T.C. DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI Eğitim Hizmetleri Genel Müdürlüğü
 Web 2.0 bilgisayar endüstrisinde internetin bir düzlem olarak ilerlemesiyle bir işletme devrimi ve bu düzlemin kurallarını başarı için anlamaya çalışmaktır.
Zor insanla başa çıkma yolları
İŞARET DİLİ.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
SANAT EĞİTİMİ VE YARATICILIK
DİL VE KONUŞMA ENGELLİLER
Büyük adamların hedefleri, diğerlerinin ise istekleri vardır.
SAĞLIK BAKANLIĞI T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ TOPLULUĞU
Katıldığınız için teşekkür ederiz… Tavas İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
VERİMLİ SU KULLANIMI NE DEMEKTİR?
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
MİHRİ HATUN ANAOKULU VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
=>SES BİLGİSİ
HERKESİN AİLESİ FARKLIDIR 
Zaman içinde bilim.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Toplumsal Duyarlılık Projesi
İŞİTME ENGELLİLER 1.
Hazırlayan:Ahmet DEMiR
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
Bu sunum 04 Eylül 2013 tarihinde MEB tarafından yapılan basın açıklaması temel alınarak hazırlanmıştır. Puan sistemi hakkında yeni açıklamalar olduğunda.
İNTERNET.
İŞİTME ENGELLİ KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMİ
ÖZEL EĞİTİM DÜZENLEMELERİ
TÜRKÇE SORULARI.
Sınıf Geçme Yönetmeliği
Gazi Ün. Tıp Fakültesi KBB AD - Odyoloji BD ve Prof.Dr.N.Akyıldız İşitme Konuşma Ses ve Denge Boz.Tanı Tdv.Reh. Merkezi tarafından, Dünya Bankası’nın desteğiyle,
PSİKOLOJİ İLE DİĞER BİLİM DALLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
«Özel Gereksinimli Bireylerin Yetersizlik Tür ve Düzeylerine Göre Tanılama ve Destek Eğitim Hizmetlerine Katılma Durumları» Mustafa AYRAL, Şenol DEMİRHAN,
1 B İ LG İ ve TÜRLER İ B İ LG İ KURAMI _ fsml / s.gky Ekim 2007.
MORFOLOJİ 4 (MORFOLOJİK HATALAR)
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
WEB 2.0 KAVRAMI TEKNOLOJİLERİ ARAÇLARI
Diksiyon nedir? Konuşmada, kelimenin seçilmesi, imlasına ve veznine göre söylenmesi ve ifadenin rahatlıkla anlatılması. Fesahat, belagat, telaffuz ve natıka kelimeleri.
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modeli (TEOG)
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
KİŞİLERARASI İLETİŞİMDE DİLİN KULLANIMI
DİL VE KONUŞMA BOZUKLUKLARI
EĞİTİM BAŞARISINI ARTIRMADA AİLENİN ROLÜ
İşitme Engelliler Farkındalık Sunumu
SağlIk alAnInda çalIşan sİvİl toplum örgütlerİ
ÇOCUK VE SUÇ.
Robotix Kulübü Grup Sunumu
Hazırlayan Serap TİRYAKİ BT Rehber Öğretmeni.
ÇOCUĞUM NASIL ÖĞRENİYOR?. “Geleceğin Cahili,okumayan kişi olmayacaktır. Nasıl öğreneceğini bilmeyen kişi olacaktır. Alvin Toffler.
ORTA ÇAĞ RESİM SANATI.
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR / Harf İnkılabı
GÜLÜŞÜNÜ ESİRGEME Ahmet Burak Çiçek Ayça İmanlık Cem Kurumoğlu
‘‘Görmemek insanı eşyadan ayırır, duymamak ise insanı insandan ayırır
İŞİTME ENGELLİLER 1.
HE-KİM SOSYAL? TODUP D-1 GRUBU.
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
“. İşitme: Kulak ve beyindeki işitme merkezleri tarafından sesin algılanmasına işitme denir. İşitme Engelliliği: İşitmeyi meydana getiren yapı ve organlardan.
Dikkat Artırıcı Unsurlar 1.Olumlu iletişim 2.Kişiye özgü öğrenme biçimlerine yönelik yapılandırılmış eğitim çalışmaları 3.Egzersiz ve spor 4.Ortamsal Düzenlemeler.
Endüstri mühendisliği.
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
NEDEN DOKTOR OLUYORUZ? GRUP BİLİMSE TODUP A2.
 Alexander Graham Bell, 3 mart 1847 yılında İskoçya nın Edinburgh şehrinde dünyaya gözlerini açmıştır. Ahşaptan bir evde doğmuştur. Graham Bell'in.
 Alexander Graham Bell, 3 mart 1847 yılında İskoçya nın Edinburgh şehrinde dünyaya gözlerini açmıştır. Ahşaptan bir evde doğmuştur. Graham Bell'in.
İşitme yetersizliği Doğuştan veya sonradan olan problemler nedeniyle işitme duyarlılığında meydana gelen azalmadır. İşitme engeli ise işitme duyarlılığındaki.
Sunum transkripti:

Todup F1 ENGEL TANIMAYANLAR

Bir an için tüm sesleri kısın etrafınızdaki!

Annenizin sizi çağırdığını duymayın. Akşamları müzik dinlemeden uyuyun Annenizin sizi çağırdığını duymayın. Akşamları müzik dinlemeden uyuyun. Sabahları alarm sesi olmadan uyanın.

Size bir araba çarpmak üzereyken etrafınızdaki hiçbir sesi duyamayın!

Amaç: 1. amacımız, vatandaş olarak toplumdaki engellileri daha iyi anlayıp onlarla daha iyi anlaşmak. 2.amacımız,geleceğin hekimleri olarak işitme engeli olabilecek hastalarımızla iletişimde daha başarılı olmak.

GİRİŞ: Öncelikle işitme engeli ne demektir? İşitme engeli işitme duyarlılığındaki azalmanın bireyde ortaya çıkardığı yetersizlikler durumudur. İşitme kaybı doğuştan veya sonradan olan problemler nedeniyle oluşabilir.

İşitme engelliler için hayati önem taşıyan ‘3E’ Erken teşhis Erken cihazlama Erken eğitim

Ülkemizde İşitme Engeli Ülkemizde sayıları üç milyona ulaşan işitme engelliler dışarıdan hiçbir engelleri görünmediğinden en az dikkat çeken engel grubudur.Aynı zamanda eğitim açısından da en çok zorlanan grupturlar.

İŞARET DİLİ II.Abdülhamit döneminde yapılan büyük bir yanlışlıkla Türk işaret dili öğrenilmesi ve konuşulması yasaklanmıştır. Bu durum yürüme engelli bir insandan tekerlekli sandalyesini alıp ‘Hadi sen yürüyebilirsin.’ demek gibi birşeydi. Yapılan bu yanlış 2005 yılına kadar sürdü.

2005’te Engelliler Yasası’ndaki düzenlemeyle kaldırılmış fakat bu yanlışın etkileri günümüzde bile farklı alanlarda sürmektedir.

TİD YANLIŞLARI 1)İşaret dili dünyanın her yerinde aynıdır.Bu yanlıştır. İşaret dili dünyanın her yerinde aynı değildir.çoğu ülkenin kendi işaret dili vardır. örneğin Amerika’da kullanılan işaret dili(ASL) ile Almanya’da kullanılan işaret dili(DGS) birbirine benzemez.Bu iki dil İngilizceyle Almanca kadar farklıdır.Hatta bölgeden bölgeye bile değişmektedir.

2)İşaret dili tam olan bir dil değildir 2)İşaret dili tam olan bir dil değildir.Sadece pantomim veya jestleşme şeklindedir ve kendine özgü dil bilgisi yoktur.Bu yanlıştır. İşaret dilleri tam olan dillerdir.Kendine has kelime üretme gücü ve grameri vardır.

3)İşaret dili sesli dile bağlıdır 3)İşaret dili sesli dile bağlıdır.Sesli dilin eller üzerinde gösterilmesidir.Bu yanlıştır. İşaret dilinin kendine özgü yapısından dolayı sesli dilden çeviri olarak değerlendirmek çok büyük yanlıştır.

4)İşaret dili sadece ellerin dilidir. Bu yanlıştır 4)İşaret dili sadece ellerin dilidir.Bu yanlıştır. İşaret dilinde en önemli unsur jest ve mimiklerdir.

5)İşaret dili sağır insanlara yardım etmek için başka insanlar tarafından icat edilmiştir.Bu yanlıştır. İşaret dilleri işitme engelli insanların buluştuğu her yerde doğal olarak gelişmiştir.

YÖNTEM: Mimar Sinan işitme Engelliler ilköğretim okuluna gidip onları anlamaya çalıştık ve kurumun müdürüyle röportaj yaptık. Burada fark ettiğimiz sorunlardan ve Türkiye'deki işaret dili tercüman sayısının azlığından yola çıkarak işaret dili öğrenmeye karar verdik. İşaret dili tercümanı olan Yasemin Öztürk hocamız tarafından verilen 8 haftalık Türk İşaret Dili kursunda 1. seviye işaret dili eğitimi aldık.

Üniversitemizde işaret dili platformu oluşturmak için bilgi aldık ve bu konuda çalışmalara başladık. Bu platformun amacı olarak da işaret dilini ve işitme engelliler kültürünü öğrenmeyi amaçladık. Sosyal medyada Google Form hazırlayarak işitme engelli insan sayısı ve işaret dili tercüman sayısı oranı hakkında bilgi edinmeye çalıştık

BULGULAR

SONUÇ Toplumda işitme engelli sayısının çok, tercüman sayısının az olduğu saptanmıştır. Sağlık ve hukuk alanındaki iletişim sorunları saptanmıştır Grup öğrencileri, dönem 5’ten bir grup arkadaşlarımız, Endüstri mühendisliğinden arkadaşlarımızla ders alarak 1. seviye işaret dili öğrenilmiştir.

KAYNAKÇA: Türk İşaret Dili Birinci Seviye (Hasan Dikyuva&Ulrike Zeshan) TİD Resimlerle Anlatım Kitabı www.tdk.gov.tr www.ibb.gov.tr tr.wikipedia.org

Todup hocamız: Şahika Şişmanlar Türk İşaret Dili hocamız: Yasemin Öztürk Gruptakiler: Hande Bekmez Cem Kırmızıtuna Aybike Taşdelen Furkan Meral Gamze Arslaner Ragıp Çağlar Çelik Nagihan Çelik Çağlar Erkal Songül Güder Yusuf Yalçın Melih Arık