Kurumsal Talep Yönetim Sistemi İstemci Uygulaması

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Dört Bölüm 1.Tanıtım ve Mevcut Durum 2.Hedefler 4.Demo 3.Yeni Sürüm Planlaması.
Advertisements

SGB.NET’İN TEKNİK ALTYAPISI
ETG Danışmanlık Yardım Masası
Ses Kayıt Sistemi.
Mobit Bilişim Elektronik ve Kontrol Sistemleri Dış Tic. A.Ş.
MICROSOFT.NET MES YAZILIMI
Amaçlar  Verinin üretildiği yerden ve üretildiği anda elektronik ortamdan alınması  İnsan emeği ve hataların en aza indirilmesi  Birbirine bağlı süreçlerde.
Servis Talebi Girişi Kullanım Kılavuzu. AMAÇ Servis aboneliğinize bağlı olarak ETG sisteminde yeni bir servis talebi oluşturarak, taleplerinizin daha.
Azrael Online Hasta Takip Programı
SİSTEM GEREKSİNİMLERİ
INTERNET TABANLI HASTA KAYDI PAYLAŞIMI VE TELEKONSÜLTASYON PLATFORMU
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
HR-WEB TANITIM SUNUMU’2013
HR-WEB TANITIM SUNUMU’2014
HR-WEB Web Tabanlı İnsan Kaynakları Uygulamaları
Kurumsal Mobil Haberleşme Sistemi
Burcu Musaoğlu Data Sistem A.Ş..
Çevre ve Orman Bakanlığı Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı
1 DİNAMİK WEB SAYFASI. 2 Personel ve Öğrenciler ile tüm internet kullanıcılarına hizmet verebilecek, Ziyaretçilerin kolay anlaşılabilir bir ara yüz ile.
KURUMSAL KAYNAK PLANLAMA
Hassas Görevler hassas…çok….
HR-WEB Web Tabanlı İnsan Kaynakları Uygulamaları
KAMU HASTANELERİ BİRLİĞİ TEDARİK YÖNETİM ZİNCİRİ
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
Windows Server 2008’e Genel Bakış Microsoft Windows Server 2008, bilgi teknolojileri (BT) uzmanlarının altyapıları üzerindeki kontrollerini maksimum seviyeye.
Microsoft’ta Devrim Visual Studio 2010 Kariyer Üstü Prestij.
.NET Teknolojileri .NET mimarisi VB.NET, C.NET, C#.NET
AĞ İŞLETİM SİSTEMLERİ Öğr. Gör. Mustafa SARIÖZ
Şişecam S ayısal Yönetimle Verim VIII. "Türkiye'de İnternet" Konferansı 20 ARALIK 2002 Canan Özcan Türkiye Şişe ve Cam Fab. A.Ş.
Sibel TABANLIOĞLU 9 Aralık 2009 Ankara ULAKBİM Ulusal Veri Tabanları Dergi Takip Sistemi.
Eğitim Hizmetleri Yönetim Sistemi (EHYS) Ramazan ÖZKAN Bilgisayar Mühendisi (23-26 Mart 2015) Manavgat.
İnternet Teknolojisi Temel Kavramlar
E-İÇİŞLERİ UYGULAMASI İÇİN TÜMLEŞİK E-ÖĞRENME KATMANI TASARIMI VE GERÇEKLEŞTİRİLMESİ Yunus Özen ve İsmail Ertürk Akademik Bilişim 2012 Uşak 1-3 Şubat 2012.
ALİ FINDIK Galatasaray Ünİversİtesİ 2015
Muhtar Bilgi Sistemi.
FIRAT ÜNİVERSİTESİ PERSONEL OTOMASYONU
AMAÇ Muhtarlarımızın kamu hizmetlerini daha kaliteli ve etkin şekilde yürütmeleri amacıyla kamu kurum ve kuruluşlarından yapacakları taleplerin takip edilip.
KONGRE YÖNETİM SİSTEMİ MEHMET TURAN M. SERTAÇ KELEŞ.
Çekirdek Kaynak Yönetim Sistemi (ÇKYS) Rapor ve Döküm Ayarları
Türk Hava Kurumu Üniversitesi
1 Yönetim Bilgi Sistemleri 2015– ANKARA Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI.
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI NÜFUS VE VATANDAŞLIK İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
TELEFONDA KRİTİK BİLGİ PAYLAŞMAYIN  Yöneticileriniz de dahil hiç kimse ile kurum ve personele ait kritik bilgiyi telefondan paylaşmayın.  Telefon ile.
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
Üniversiteler İçin Öğrenci Topluluk Yönetim Bilgi Sistemi
Üniversiteler İçin Proje Yönetim Bilgi Sistemi
Kurumsal Ağlarda Uzak ve Merkezi İşlem Birimlerinin Sanallaştırılması: Bir Uygulama Emrah ÇOLAK, SGK Aydın ÇETİN, Gazi Üniversitesi ŞUBAT 2016.
Elektron-Senkron Yazılım Ltd.Şti.
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
ÖMER ÜNALDI EDUROAM.
XML ve XML WEB SERVİSLERİ Volkan ALTINTAŞ. XML Bağımsız bir kuruluş olan W3C tarafından tasarlanmıştır. Herhangi bir kurumun tekelinde değildir. Kişilerin.
SUNUCU İŞLETİM SİSTEMLERİ
VBT Bilgi Teknolojileri
1. Giriş – Geleneksel Yöntemler
Yeni Nesil Laboratuvar
SİGORTACILIK İÇİN FARKLI BİR GELECEK TASARIMI
Active Directory.
Medicaltourism.com.tr Nedir ?
T.C. SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ TEKNİK EĞİTİM FAKÜLTESİ
 Bilgi Sistemi Kavramı  Coğrafi Bilgi Sistemi  Esgaz CBS  Esgaz CBS Uygulamaları ve Masaüstü Uygulaması’nın Genel Özellikleri  CBS Masaüstü, Web.
Focus Performans ve Proje Yönetim Sistemi
Elektronik Hasta Kayıt Sistemlerinin Web Servisleri İle Desteklenmesi
Amazon Web Servisleri ve Javascript Dilinin Birlikte Kullanımı
Veri Tabanı Temel Kavramlar.
Mustafa COŞAR- Murat DOĞAN- İsmail ARIK Hitit Üniversitesi
Web Servisi Aracılığıyla Android Cihazlardan Sıcaklık Kontrolü
Öğretim Görevlisi Alper Talha Karadeniz Veri Tabanı 1
VBT Bilgi Teknolojileri
ÜNİVERSİTELER İÇİN WEB TABANLI MAAŞ - BORDRO PROGRAMI
.NET Teknolojileri .NET mimarisi VB.NET, C.NET, C#.NET
Sunum transkripti:

Kurumsal Talep Yönetim Sistemi İstemci Uygulaması Ömer KUŞCU - Hilmi ARIK - Halit ÇETİNER

Giriş Günümüzde orta ve büyük ölçekli kurum ve kuruluşların iş hacimleri arttıkça bu işleri takip için harcadıkları mesaide o oranda artış göstermektedir. Klasik yöntemlerle yapılan işlerin takibi iş yükü ve maliyet analizi öngörü ve bütçe planlama yapılabilmesi neredeyse imkansız hale gelmiştir.

Son kullanıcılardan gelen talepleri en kısa zamanda cevaplamak, bunları takip etmek ve yapılan işlerin raporlanması ve kullanıcıya hızlı bir geri bildirimde bulunarak iş yükünü daha yönetilebilir kılmak amacıyla; yapılan işlerin takibini sağlamak, verimliliği arttırabilmek için İSTEMCİ adı verilen istek talep ve takip sistemi tasarlanmıştır. Bu sistem yardımıyla kurum ve kuruluşlardaki her türlü personel ve yöneticilerin taleplerini hem internet hem de masaüstü uygulamalardan Bilgi İşlem Merkezine kolayca iletebilmeleri sağlanmıştır.

Kurum ve kuruluşların yaşadıkları bu sorunlar analiz edilerek, kurum ve kuruluşların zorlandığı noktalardan birisi olan iş takibini yönetebilmek için geliştirilen sistem bu çalışmada anlatılmaktadır. Geliştirilen bu sistemde birimlerden iletilen talepler ilk olarak bilgi işlem merkezindeki destek departmanı tarafından karşılanmakta ve bu talepler ilgili birimlere bu sistem üzerinden yönlendirilmektedir.

Geçilen talepler ilgili birim tarafından çözümlenerek kullanıcıya geri bildirim bu sistem üzerinden yapılmaktadır. Birimler arası koordinasyon yine sistem üzerinden sağlanarak, birimler birbirlerine işleri aktarabilip, aktardıkları işleri de takip edebilmektedirler. Bu sistem üzerinden istek ve taleplerin listesi oluşturularak elde edilen istatistiksel raporlar; taleplerin kurum yönetimi tarafından incelenebilmesi sağlanmıştır. Bu sayede kullanıcılarımıza daha iyi bir hizmet sunulmuştur.

Geliştiren uygulama son kullanıcılardan gelen talepleri en kısa zamanda cevaplamakta, bunları takip etmekte ve yapılan işlerin raporlanması ve kullanıcıya hızlı bir geri bildirimde bulunarak iş yükünü daha yönetilebilir hale getirmekte; yapılan işlerin takibini sağlamaktadır. Tasarlanan sistem üzerinde işlemler kayıt altında tutulmakta ve talepler arşivlenebilmektedir.

Bu sistem aynı zamanda: Zaman kaybının önlenmesi, Yazılı belgelerin kaybolma veya zarar görme riskinin ortadan kaldırılması, İş süreçlerinin takibinin sağlanması, Çalışanların performansının belirlenmesi gibi faydalar sağlamaktadır.

Sistemde dört farklı kullanıcı türü bulunmaktadır; Standart Kullanıcı, Uzman, Alt Yönetici ve Yönetici şeklindedir.

Modüllere erişim kullanıcı türüne göre ayarlanmıştır Modüllere erişim kullanıcı türüne göre ayarlanmıştır. İstemci uygulaması masaüstü ve web tabanlı olarak iki farklı platformda çalışabilmektedir. Sistem üzerinde; Kullanıcı giriş ekranı, Talep oluşturma, talep listesi, Departman tanımlama, Modül tanımlama, Kullanıcı hareket türü yetki, Kullanıcı departmanı eşleştirme, Duyuru giriş, Talep hareket listeleme , Kullanıcılar arası konuşma ekranından oluşmaktadır.

Kullanılan Teknolojiler Windows ve web tabanlı olmak üzere sırasıyla WPF ve ASP.NET teknolojileri ve C# programlama dili kullanılarak geliştirilmiştir. Veri tabanı yönetim sistemi olarak da Microsoft SQL Server kullanılmıştır.

Geliştirilen sistemde bir veri tabanı uygulaması olduğu için veri tabanı bağlantı cümleciğinin gizliliği de önem taşımaktadır. Geliştirilen uygulamada kullanıcı, kullanıcı adı ve şifre ile giriş yaptığında ara bir katman olan servise bağlanarak, kullanıcının bu uygulamaya yetkisi varsa veri tabanı erişim bilgileri bu servisten tarafından geriye döndürülmektedir. Veri tabanı erişim bilgileri servis tarafından Üçlü DES(Data Encryption Standard-Veri Şifreleme Standardı) Algoritması kullanılarak saklanmaktadır. Servis alt yapısı olarak da WCF (Windows Communication Foundation ) kullanılmıştır.

WCF servisi ile kullanıcı adı şifre ve uygulama ID kimlik veritabanında bir sorgu oluşturur. Sorgu sonucunda yetki kontrolüne göre, kullanıcının yetkisi varsa istemci veritabanına bağlantı için tekrar bir sorgu çalıştırır. Bu sorgu sonucunda istemci veritabının bağlantı bilgileri getirilir. Gelen bilgilerde kullanıcının genel bilgileri yetkileri ve bağlantı bilgileri gelmektedir. Kullanıcı her oturum açtığında veya oturum sonlandığında bu işlem gerçekleşir. Giriş yapan kullanıcılar uygulamadaki rollerine göre ekranlarına izinli oldukları bölümler gelmektedir.

Uzman Kullanıcı için use case diyagramları

NET Framework 3.0‟dan sonra gelen grafik tabanlı altyapı oluşturan XAML tabanlı sistem aracılığıyla tasarlanan giriş ekranı verilmiştir. Yönetici veya alt yönetici tarafından tanımlanan kullanıcı adı ve şifre ile giriş yapabilmektedir.

Bu talepleri alt yöneticiler inceleyip gerekli gördüğü uzmanların birimlerine gönderebilmektedir. Uzmanlar bu ekranda kendi birimlerine yönlendirilmiş talepleri görebilmektedir.

Sonuçlar Sistem, Ocak 2012 tarihi itibarı ile hayata geçirilmiştir. İstenilen amaçlara ulaşılmış olduğu görülmüştür. İşlerin takibi ve yönetimi, hizmet kalitesini arttıracak yönde gelişim göstermiştir. Yapmış olduğumuz İstemci talep ve takip sistemi ile hastane personelinin yazılım, donanım, web, grafik, internet, teknik servis gibi istek ve taleplerini bilgi işlem departmanına daha kolay bir şekilde iletmesi, personel ile sorumlu arasındaki iletişim karmaşasının önüne geçilerek telefon trafiğinin azaltılması, yapılan istek ve taleplerin takip edilerek işleme alınma zamanlarının incelenmesi, bunların kayıt altına alınarak problemin sahibine detaylı bilgi verilmesi sağlanmıştır.

Kullanıcıların daha önceden karşılaşılmış olduğu bir problemin nasıl çözülmüş olduğuna ilişkin kayıtlı bilgilere ulaşım imkânı vermesi ,yönetimsel anlamda çalışanların performansı hakkında bilgi vermesi, yönetim ve bilgi işlem departmanı arasında bir raporlama aracı olarak ta kullanılabilmesi, departmanımızın verimliliğini ve servis kalitesini arttırıcı önemli etkenler olmuşlardır.

TEŞEKKÜR EDERİZ.