Geleceği Tasarlamak Global Bir Yönetim Hikayesi Barış Bilen Vural

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İNSAN KAYNAKLARI’NDA SOSYAL MEDYA
Advertisements

Enterprise Architecture (EA) KURUMSAL MİMARİ
GÖNÜL ELÇİLERİ PROJESİ
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
TTB-UDEK STE/SMG ÇALIŞMA GRUBU EYLEM PLANI. Tıp Uzmanlık Dernekleri ve STE  İlgili uzmanlık alanında çalışan hekimlerin bilgi, beceri, mesleki yetenekleri.
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
MODÜL 4 Organizasyon.
STRTEJİK PLAN HAZIRLAMA TAKIMININ OLUŞTURULMASI. Hazırlık Dönemi Çalışmaları ve Takımın Oluşturulması Stratejik planlama çalışmalarının başarısı plan.
Kadastro Haritalarının Yeniden Düzenlenmesi ve Tapu Sicilinde Gerekli Düzeltmelerin Yapılmasında Uyulacak Usul ve Esaslara İlişkin Yönetmelik (Yüklenici.
Ender Topuz Ford Otosan - Yazılım mimarı
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
PROGRAM – PROJE YÖNETİMİ YÖNETİŞİM
İç kontrol Bilgilendirme Toplantısı 10 Nisan 2014 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
TİDE XI. Türkiye İç Denetim Kongresi - 9 Kasım 2007
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
SÜREÇ YÖNETİMİ İLE HIZLI BÜYÜMEYİ YÖNETMEK
Soru 1 Yapabileceğiniz (şu anda yapmadığınız) ve düzenli bir biçimde yapsaydınız yaşamınızda son derece olumlu bir değişiklik oluşturabilecek tek şey.
PROJENİN PLANLANMASI 1.
“İYİ YÖNETİŞİM SİSTEMİ” GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI ÖRNEĞİ
HDH PROJE YÖNETİM SİSTEMİ
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
Sistem Geliştirme Sistemin tanımı. Sistemin Temel özellikleri
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
EGE ÜNİVERSİTESİ «TPE BİLGİ VE DOKÜMANTASYON BİRİMİ» PATENT BİLGİ VE DOKÜMANTASYON MERKEZLERİNİN (PATLIB) YENİDEN YAPILANDIRILMASI PİLOT PROJESİ.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİ
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
Sunanın Adı | Şirket Adı
GELECEK ODTÜ’DEN BAŞLAR Haziran
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
İÇ KONTROL UYUM EYLEM PLANI VE YOL HARİTASI. İÇ KONTROL İç kontrol genel olarak idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak;
MOTİVASYONU VE BAŞARIYI ARTTIRMA PROJESİ
Problem Yaklaşım Temelleri, Algoritma ve Akış Şeması
Erdemir Grubu İç Denetim Sistemi 9 Mayıs 2015.
Süreç Yönetimi.
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
T. C. DENİZLİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İşyeri Sağlığı ve Güvenliği İlçe Milli Eğitim Müdürleri Bilgilendirme/Değerlendirme Toplantısı 20/10/2015 DENİZLİ.
(Proje Yönetimi ve Danışmanlık Metodları)
Proje Yönetim Döngüsü: -Aşamaları -Rol ve Sorumluluklar
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
Kurulan firma ismini, öğrenci isim, numara ve iletişim bilgilerini içermelidir.
Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN UYGULAMAYA YÖNELİK İLERLEMELERİ Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN.
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Faaliyet Planlamasının Yapılması
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
 Projeler üç nedenle sona erdirilirler. 1. Proje amaçlarına ulaşılmış ve başarılı olarak tamamlanmıştır. 2. Projenin durdurulması gerekmektedir. 3. Proje.
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
YONT 409 PROJE YÖNETİMİ.
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
DENİZLİ 18. TAPU VE KADASTRO BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ Denizli Horozu İyileştirme Takımı Çalışma Raporu.
Pazarlama Araştırmalarına Giriş ve Araştırma Süreci
Bilgi Teknolojileri Denetimi Bilgi Teknolojileri (BT) denetimi ve denetim sürecinin oluşturulması; Bilgi Teknolojileri ile ilgili unsurların güvenlik altında.
Konu 3 Kalite kontrolünün amaçları
Tarımsal Üretici Örgütlerin Rekabet Gücünün Geliştirilmesi Projesi Kasım 2015-Şubat 2023 İzmir, Adana.
İş Projesi Planı Sunucu Adı | Şirket Adı.
TKY UYGULAMASI.
ÇALIŞANLARIN İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMLERİNİN USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK 15 Mayıs 2013  ÇARŞAMBA RG Sayı :
ERP Projesinin Aşamaları İzmir. ERP Projesinin Aşamaları SatışSatış - Başlangıç – Kurulum – Analiz – Plan – Uyarlama – Eğitim – Geliştirme.
SATINALMA YÖNETİMİ ve TEKNİKLERİ Eğitimi
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
PROJE YÖNETİMİ.
Ben Temizim Okulum Temiz Projesi
KALABALIK RİSK YÖNETİMİ VE ACİL DURUM PLANLAMASI
Sunum transkripti:

Geleceği Tasarlamak Global Bir Yönetim Hikayesi Barış Bilen Vural

Oyun Alanı Olarak Dünya

Global Devler Shell General Motors HSBC Toyota The Coca Cola Company Siemens Tüm dünyada satış ve üretim stratejileri var ? Peki tüm dünyada ortak bir iş yapış kültürleri var.... Dünyada satış ve pazarlama stratejileri, bu stratejiler etrafında bir marka değeri oluşturup bu markayı yönetiyorlar, Bugün konuşacağımız kısım ise ortak bir pazarlama stratejisinin de ötesinde global dev bir programı nasıl yönetiyorlar sorusu..... Shell : Yıllık geliri 481B$ 2012, (2013 Türkiye bütçesi 404B$) Toyota : Yılda 9,7 milyon araç ile dünyada GM ‘e 2011 de verdiği bayrağı 2013’de geri aldı Siemens :

Birinci Adım : Ateşi Yakmak Genel Müdür Mesajı ile şirketin hedef alanlarının belirlenmesi Bu alanlara önem verileceğinin altının çizilmesi Temel bir referans dökümanının yayınlanması Global bir programın başlatılması Dünyadaki bu programın farkındalığını arttırıcı telekonferans,eğitim ve workshopların düzenlenmesi Workshop’a genel müdür yardımcısı düzeyinde katılım sağlanması Portföy Açılış Toplantısına gittik.

Global Proje Ofisi Rol ve Sorumlulukları Öncelikle kendi organizasyonel yapısını anlatan bir döküman yayınlar. Bu organizasyonel yapıdaki kutuların fonksiyonlarını ve bu fonksiyonların kimler tarafından doldurulduğunu belirtir. Vizyon olarak üst düzey yönetimin bilgisi dahilinde tüm programı Dünya da yöneteceğini belirtir. Altı temel fonksiyon : Dış Raporlama :Eğer programa dahil olan bir regulatif yapı varsa veya borsalara bu programla ilgili bilgi vermek gerekiyorsa, gerekli olan bilgilerin alınması,analiz edilmesi, uygun formata getirilmesi işidir. İç Raporlama : Şirketin tepe yöneticilerini üst düzey bilgi sağlanması Planlama : Tüm Dünya da atılacak ortak temel adımların belirlenmesi, bu adımlar için global milestoneların tanımlanması, iş kırılım ağaçlarının oluşturulması Kalite Standardlarının belirlenmesi : Kalite standartlarını tanımlar ve ülke bazında Kalite Kontrol faaliyetleri düzenler. Sürecin Standardizayonu : İcra Komitesinde yapılacak olan ülke bazındaki toplantıların ajandalarının, sunum şablonlarının, toplantı zamanlarının belirlenmesi. Daha sonra bunların bölgelerden alınarak konsolidasyonunu sağlanması. Araçlar : Ortak proje yönetim araçlarını belirler, şirketteki kurulumunu sağlar. Bu araçlar ile ilgili olarak ülke bazında eğitimler düzenler.. Bunu yayınladığı anda aslında hepsi hazır değil Beklentiyi yönetmek

Lokal Proje Ofisi Rol ve Sorumlulukları Temel Vizyonu Global PMO ‘nun ülkede ki temsilcisi olmak. Kendisine ulaştırılan yapının kurulmasına başlar. Ülke içinde araçların kullanımının yaygınlaşmasından sorumludur. Bu araçların eğitimlerinin verilmesinden sorumludur. Gerekli takım toplantılarının hazırlanması. Bu toplantılar sırasında uygun işlerin dağıtılması ve toplantı notları ile kayıt altına alınması. Sharepoint gibi dosya yönetim araçları ile gerekli çıktıların versiyon yönetiminin sağlanması. Çıktıların son halinin icra komitesine onaylatılması. Onaylanan dökümanların Bölgesel Proje Ofisi ile birlikte değerlendirilmesinin yapılması.

Başlangıç Fazı – Uygulama Fazı Temel Yol Haritasını Paylaşmak İki Temel Faza Programı ayırmak : Başlangıç Fazı – Uygulama Fazı Başlangıç Fazı için Temel amaç : Yönetişim Altyapısı kurulması Mevcut durumunu tespiti İstenilen durum ile arada ki farkların bulunması Ülke ile ilgili farkındalık yaratmak (İçerde-Dışarda) Hangi Programların ayağa kalkacağı belirleniyor

Organizasyonel Altyapı Global Düzey Bölgesel Düzey Ülke Düzeyi Takım Yönetişim Altyapısı Ekipler, komiteler, gruplar, takımlar. Program yöneticileri,proje yöneticileri, process consultantlar, business consultantlar, iş birimleri, Destek birimleri : HR, Operasyon, Hukuk, İletişim Üst düzey komiteler

Süreci Yönetmek Ne ölçüde serbestlik ülkelere tanınacak Ne ölçüde merkezin kuralları kullanılacak Ortak Yönetişim Altyapısı Ortak Bütçe Ortak Risk Yönetimi Ortak Problem Yönetimi Ortak Kapsam

Bilgi akışı Ülke İçine Şirket İçine Şirket Dışına Ülkeden – Bölgeye Raporlar Toplantılar Bölgeden – Genel Merkeze

Raporlama Altyapısı Aylık Raporlar Standard Şablonların kullanıması Bölgede raporların konsolide olması Konsolide olan raporların global düzeye çıkarılması ve ikinci bir konsolidasyona gidilmesi Haftalık Raporlar Çarşamba günü akşamına kadar Riskler Güncellenmesi Kilometre Taşlarının Güncellenmesi Cuma günü güncellemelerin bölgesel toplantıda değerlendirilmesi

Standart Bir Rapor Aylık Raporlar Yönetici Özeti Tüm kilometre taşlarının olduğu özet bir bilgi Kilometre taşı bazında durum Bir önceki toplantıdan itibaren üretilen temel çıktılar Ortaya çıkan temel riskler Onaylanması gereken dökümanlar Sıcak konular

Risk Yönetimi Altyapısı Temel Amacı Ortak Bir risk algısı yaratmak. Tüm ülkelerin kendi risklerini doğru bir şekilde ele alınmasını sağlamak . Ülke içinde risklerin ortaya çıkarılmasını sağlayacak bir yapı oluşturmak. Ülkelerinden bölgeye çıkarılması gereken risklerin sınırlarını çizmek . Problemlerin oluşmadan çözülmesini sağlamak. (Önleyici Faaliyetler) Uygulaması Beş seviyeli bir risk yönetim altyapısı Riskler takım, üst düzey yönetim, ülke, bölge ve global düzeyde kırılıyor. Risklerin sahipleri, aksiyon zamanları, kaçınma yöntemleri düzenli toplantılarla değerlendiriliyor. Proje yönetim aracı üzerinde tüm kayıtlar tutuluyor.

Problem Yönetim Altyapısı Temel Amacı Ortak bir problem çözüm altyapısı oluşturmak. Çözümlerin bir ülkeden diğerine aktarılmasını sağlamak. En iyi deneyimlerin (Best Practices) yayılmasını sağlamak. Ülke içindeki problemler ile ilgili ülke, bölge ve global düzeyde bir farkındalık yaratmak Uygulama Beş seviyeli bir problem yönetim altyapısı Problemler takım, üst düzey yönetim, ülke, bölge ve global düzeyde kırılıyor. Proje yönetim aracı üzerinde tüm kayıtlar tutuluyor. Problemlerin sahipleri, aksiyon zamanları, kaçınma yöntemleri düzenli toplantılarla değerlendiriliyor. Ortak Akıl.

Ülkelerin Denetimi Temel Amacı Ülkelerden akan bilgilerin doğruluğunun kontrolü Ülkelerin hangi kalite de kadro ile bu işe yaklaştıklarının, ne kadar ve ne süreyle kaynak ayırdıklarının kontrolü Ülkede ki program farkındalığı düzeyinin anlaşılmasının sağlanması Uygulama Haftalık toplantılar Ülke ziyaretleri Dış denetmenler ile ülkelerin kontrolü

Bölge ile üzerinde çalışılan bazı konular Ülkelerin önceliklendirilmesi Odak noktaları Kaynaklar Tüm devam etmekte olan konu ile ilgili projeler Lokalleştirme çalışmaları Risk faktör Beklenen “Run the firm” ve “Change the Firm” maliyetleri

Soru ve Cevap barisbilenvural@gmail.com

Ülkelerin Çıktıların Ortaklaştırılması Temel Amacı Level 0 İş akışları. Level 0 Temel Hesaplama Yöntemleri Program bittiği zaman bu programa destek vermesi gereken operasyon ekiplerinin temel yapısı Kaba Plan Takımın Mobilizasyonu GAP Analizinin yapılması Tasarım ve Üretim Her üç aktiviteye destek olması gereken proje faaliyetleri

Başlangıç Fazı Sonunda Acil alınması gereken aksiyonlar alınacak. Devam etmekte olan ilişkili projelerden hangilerinin durdurulması, hangisinin kapsamının değişmesi gerektiği belirlenecek. Standartlaştırılmış süreçler için hangi kaynakların gerektiği belirlenecek. Standartlaştırılmış süreçler için hangi projelerin gerektiği belirlenecek. Global süreçler ile çelişen lokal süreçlerin nasıl güncelleneceği belirlenecek. Yürütme fazı için gerekli olan kaynak planlaması belirlenecek.

Minimum Program Takımı Kontrol Fonksiyonları : In Country Execution Lead, In Country PMO Lead, In Country assurance Lead Program Yöneticileri : Program Sayısı Kadar program yöneticisi Diğer Yöneticiler : Country Procedures Lead, Operating Model Lead, Data Readiness Lead, Communication Lead, Traning Lead İş birimlerimden alınacak olan liderler Fonksiyonel Liderler : İnsan Kaynakları , Yazılım, Teknik Destek, Hukuk