Çocukların ve Öğretmenlerin Okul Üniformasına Bakışı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Advertisements

Basic objects ● Basic adjectives
DİCLE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ PSİKİYATRİ ANABİLİM DALI
Benim kim olduğumu biliyor musunuz? Soy alguien con quien convives a diario Hergün birlikte yaşadığınız biriyim...
OLGUNLAŞMAK Can DÜNDAR.
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
BENİM DE BİR FİKRİM VAR.
ÖZGÜVEN; kendimize yönelik iyi duygular geliştirmemiz sonucu, kendimizi iyi hissetmemiz demektir. Başka bir deyişle kendimiz olmaktan memnun olmak ve bunun.
ADLARIN YERİNE KULLANILAN KELİMELER “ADIL”
Sevgili Çalışanımız, Yeni bir maaş zammı dönemine yaklaşmaktayız. Maaşınıza ne kadar zam yapacağımıza karar vermek için sizinde fikrinizi almayı uygun.
Probleme Dayalı Öğrenme -İki Yıllık Deneyim-
KAZANIMLAR 5. İçinde bulunduğu eğitsel ve sosyal faaliyetlerde işleyen süreçleri demokrasinin ilkeleri açısından analiz eder.
Çocukların ev hayvanlarına ve sürüden ayrılmış hayvanlara bakış açısı The Grammare Junion School Sınıf 6B.
“ Hayatın Ortağı Olmak …” ''günümüz ergenleri” ile erişkinler arasındaki uzaklık daha da artacaktır. Günümüzün ''ergen dünyası'' nı, bu dünyada geçerli.
PERMÜTASYON.
?.
Yorumla-Yansıt İfadeleri (YYİ)
OLGUNLAŞMAK Can DÜNDAR.
DÜŞÜNELİM ÇÖZELİM HAYALLERİM ÇİZGİDE SAKLI EDANUR ACAR
Okulda Yönetime Ve Karara Katılım TUNCAY TAŞBAŞ , ALPER ALEMDAR , Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve.
1.Aşağıdaki cümlelerin hangisinde neden-sonuç ilişkisi vardır?
DE Ğ ERLER İ M İ Z Kazanım: De ğ erlerini fark eder. 9. Sınıf 21 nolu kazanım etkinli ğ i.
Edebiyat kendimizi daha iyi anlamamıza nasıl yardım eder?
?
SEVENLER AYRILMAZ.
“ Ortağı Olmak … ''günümüz ergenleri” ile erişkinler arasındaki uzaklık daha da artacaktır. Günümüzün ''ergen dünyası'' nı, bu dünyada geçerli.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 6. SINIFLAR
Öğretmen Veli İşbirliği için Web Tabanlı Platform Tasarımı
Sevgili Memur ve Sözleşmeli çalışanlar; Yeni bir maaş zammı dönemine yaklaşmaktayız. Maaşınıza ne kadar zam yapacağımıza karar vermek için sizinde fikrinizi.
TÜBİTAK ‘’ Bilim Fuarları ‘’ öğrencilere kendi ilgileri doğrultusunda belirledikleri bir konu üzerine bilimsel araştırma projeleri yaparak sonuçlarını.
TEGV PROJESİ GÖRÜŞME ANALİZİ DEMOGRAFİK BİLGİLER GÖNÜLLÜLER (n=15) n= 15 Cinsiyet: 9 Kadın 6 Erkek Aldığı Eğitimler: Yaş Ortalaması: 29 İletişim.
MEHMET AKİF ERSOY ORTAOKULU
PowerPoint’te Görselleri Kullanarak Etkili Sunum Hazırlama
TEGV PROJESİ GÖRÜŞME ANALİZİ DEMOGRAFİK BİLGİLER GÖNÜLLÜLER.
Akademik Danışmanı Yrd.Doç.Dr. Aslan KAPLAN Topluluk Başkanı
TEGV PROJESİ GÖRÜŞME ANALİZİ DEMOGRAFİK BİLGİLER GÖNÜLLÜLER n= 15 Cinsiyet: 9 Kadın 6 Erkek Aldığı Eğitimler: Yaş Ortalaması: 29 İletişim.
GENÇ RESSAM.
TEGV PROJESİ GÖRÜŞME ANALİZİ DEMOGRAFİK BİLGİLER GÖNÜLLÜLER.
ERGENLE İLETİŞİM.
Okulumuzda rehberlik “Her zaman yapabileceğimiz bir şeyler olduğu inancından yolu çıkıyoruz”
Etkinlikler ve Örnek Formlar
24 KASIM ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ MESLEKİ REHBERLİK PROJESİ
Uygulayan ve Değerlendiren
SAMSUN DEĞERLERİYLE BULUŞUYOR
ÖZEL MÜZEYYEN ÇELEBİOĞLU
Aile Atölyeleri Projesi
MESLEĞİMİ SEÇİYORUM PROJESİ 7 İlköğretim + 5 Liseden toplam 24 formatör öğretmen 5 gün formatör eğitimi aldı.
EĞİTİM KURULU SPORCU DEĞERLENDİRME ANKETİ ANTALYA-2009.
Kazanım 6. Üretime katkıda bulunma konusunda görüş oluşturur.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
HZ. MUHAMMED (s.a.v.) HAKKI GÖZETİRDİ
Hepimiz evlerimizde ailemizle birlikte yaşarız. Bu yaşantıda bazı kararlar alınması gerekir.
 Eğitimin geleceğe açılan kapısı olan Eğitim Bilişim Ağı, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen çevrimiçi bir sosyal eğitim.
HZ. MUHAMMED (s.a.v.) HAKKI GÖZETİRDİ
HZ. MUHAMMED (s.a.v.) HAKKI GÖZETİRDİ
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
3.GRUP SEVİLLA/İSPANYA GRUBU. Soru 1: Projedeki amaçlarınıza ulaşabildiniz mi? Proje amaçlarınıza hangi faaliyetleri yaparak ulaştınız? Proje amaçlarınızda.
Bir Fikrim Var Hikmet SIRMA. Nerelerde ve hangi durumlarda fikir üretirsiniz?
Eğitim ve öğretmenlikle ilgili kitapların incelenmesi seminer konusu
TÜRKİYE REFERANDUMA GİDERKEN ARAŞTIRMASI
OLGUNLAŞMAK Can DÜNDAR HAZIRLAYAN MİNE AKTAŞ
Portfolyo çocuğun kişisel başarılarını, ilgi ve yeteneklerini, çaba ve ilerlemelerini çoklu ve çeşitli araçlar kullanarak oluşturduğumuz bir dokümantasyon.
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
Sevgili Memur ve Sözleşmeli çalışanlar; Yeni bir maaş zammı dönemine yaklaşmaktayız. Maaşınıza ne kadar zam yapacağımıza karar vermek için sizinde fikrinizi.
Sunum transkripti:

Çocukların ve Öğretmenlerin Okul Üniformasına Bakışı Hazırlayan Sınıf 5A

Çocukların ve Öğretmenlerin Okul Üniformasına Bakışı Yerel toplumlarda sosyal araştırma projeleri – Çocuk ve Gençlik Araştırmaları Merkezi KTÖS’le birlikte bir eğitim projesi yürütmektedir – GENÇ ARAŞTIRMACILAR YETİŞTİRMEK. Bu proje UNDP–Act tarafından desteklenmektedir.

Bu programın amacı çocukları araştırmacı olarak araştırmalara katılmaya teşvik etmek, ve onları pasif yerine aktif öğrenicilere dönüştürmektir.

Bu araştırma programına 5A sınıfı Loucas Antoniou ve Spyros Spyrou önderliğinde katılmışlardır (Çocuk ve Gençlik Araştırmaları Merkezi ve Kıbrıs Avrupa Üniversitesi)

5A sınıfı araştırma için aşağıdaki konuyu seçmiştir: Çocukların ve Öğretmenlerin Okul Üniformasına Bakışı.

Bu konu okul üniformasının kaldırılıp kaldırılmamasıyla ilgili bir sınıf tartışmasından sonra seçildi. Karşı olan ve onaylayan ifadelerle bu çok ilginç bir tartışmaydı. Öğrencilerin çoğunun bu konuya duyarlı olması yüzünden 5A sınıfı bunun araştırma için harika bir konu olacağına karar verdi.

Spesifik olarak araştırılan konular şunlardır: 1. Öğrenciler ve öğretmenler üniforma hakkında ne düşünüyorlar. 2. Neden bu şekilde hissediyorlar. 3. Öğrenciler üniformaya alternatif olarak nasıl giyinmek istiyorlar. 4. Öğrencilerin ideal üniforma dizaynları.

Data toplamak için kullandığımız yöntemler: 1. Sınıf 5A & 5B’ye dağıtılan anketler 2. Öğretmenlerle mülakatlar 3. Öğrencilerin ideal üniforma “modeli” video.

4. Öğrencilerin araştırma yaparken ve bulgularını kaydeden fotoğraflar ve bir video. 5. Çocukların ideal üniforma çizimleri.

Okul üniformaları hakkında ne düşünüyorsunuz? Öğretmen Mülakatları Soru 1 Okul üniformaları hakkında ne düşünüyorsunuz? Mülakat yapılan tüm öğretmenler bunun iyi bir fikir olduğuna inanıyor!!!

Soru 2 Bazı insanlar okul üniformasının herkesi eşit kıldığına inanıyorlar. Siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? 10 öğretmen bu cümleye katılıyor. 1 öğretmen buna katılmıyor çünkü kişiliğin önemli olduğuna inanıyor.

Soru 2a Sizce okul üniforması hangi yönlerden herkesi eşit kılar? Okul üniformasının herkesi eşit kılması yönündeki fikirler farklıdır: Herkes ayni şekilde görünür Marka yoktur veya uymak için rekabet yoktur

Aileler daha fazla yeni kıyafet almak zorunda kalacak Bir gruba ait olma duygusu gelişir. Kim fakir kim zengin söyleyemeyiz.

Soru 3. Öğrencilere üniforma giyip giymeme konusunda seçim yapma hakkını vermek? 3 öğretmen öğrencilerin seçme hakkı olması gerektiğini düşünüyor. 6 öğretmen öğrencilere seçenek verilmemesi gerektiğini düşünüyor. 1 tanesi öğrencilere özel günlerde seçenek sunulabileceğini söylüyor. 2 tanesi bazı öğrencilerin seçim yapabilmek için çok genç olduğunu söylüyor.

SORU 4 Sizce öğrencilerin okul üniformasının dizayınında söz hakkı olmalı mı? 7 öğretmen evet dedi 4 öğretmen aşağıdaki sebepler yüzünden belki dedi Öğretmen mülakatları

Herkesin hemfikir olması ve herkesin memnun olması zor Çocukların bu konuda fikrinin alınması güzel Çocukların giymekten mutlu olacakları üniformalar dizaynı yarışması düzenlenebilir.

SORU 5+5A Bizim okul üniformamız hakkında ne düşünüyorsunuz? Hangi yönlerini beğenip neleri beğenmiyorsunuz? Neden? Cevaplar yine çeşitliydi.

HOŞLANAN Hoşlanmayan ve neden? GELİŞTİRİLEBİLİR. DAHA RENKLİ OLABİLİR. ÜNİFORMANIN ŞIKLIĞI. TAMAMDIR. TERTİPLİ, RAHAT VE GÜZEL RENKLERİ VAR GİYMESİ KOLAY. İYİDİR. ERKEKLERİN ÜNİFORMASI GÜZEL. BEDEN EĞİTİMİ ÜNİFORMASI GÜZEL. Hoşlanmayan ve neden? GELİŞTİRİLEBİLİR. DAHA RENKLİ OLABİLİR. KIZLARIN ÜNİFORMASI DAHA ÇEKİCİ OLMALI DOĞRU GİYİLMEZSE.

Soru.6 Okulda üniforma giymek zorunda olsanız ne hissederdiniz? 2 öğretmen bunun güzel bir soru olmadığını söyledi 2 öğretmen üniforma giymenin sorun olmayacağını söyledi 1 öğretmen acayip hissedeceğini söyledi 1 öğretmen bunun üniformaya bağlı olacağını söyledi 19

Soru7. Sizin okul müdürü veya okulda karar alan birisi olduğunuzu farzedelim; öğrenciler, öğretmenler ve veliler arasında okul üniformasının yasaklanması konusunda bir tartışmaya izin verir miydiniz? 2 öğretmen böyle bir tartışmaya izin verilmesine evet dedi 4 öğretmen tartışmaya hayır dedi 5 öğretmen belki dedi

Bireysel olarak bu konuda ne düşünüyorsunuz? Soru.7a Bireysel olarak bu konuda ne düşünüyorsunuz? Bu soru cevaplanmadı. Bireysel bir cevap verilmedi.

Okul üniforması daha modern olmalı Daha canlı renkler eklenmeli Soru 8 Okul üniformasının geliştirilmesi için ne gibi önerilerde bulunurdunuz? Okul üniforması daha modern olmalı Daha canlı renkler eklenmeli

Kıravatlardan kurtulalım Siyah ayakkabı yerine spor ayakabı giyelim Daha rahat olmalı

Geliştirmeye gerek yok Doğru düzgün giyilmeli Kızların yaz üniformasının stili ve materyali değiştirilmeli Kızların üniformasını modernleştirmeliyiz Hiçbir fikrim yok

SONUÇ Grup olarak yaptığımız bu mülakatlardan öğretmenlerin okul üniforması hakkındaki görüşlerini öğrendik. Bu sonuçları onlarla mülakat yaparak bulduk, ayni şeyi sınıf 5a ve 5b’ye de uyguladık ve iki sınıfın sonuçlarını birleştirdik.

Sonra öğretmenlerin mülakat sonuçlarını bilgisayarda Microsoft Power Point kullanarak yazdık. Daha sonra öğrenci anketlerine, ne katılıyorum nede katılmıyorum, şıkkını koyarak hata yaptığımızı farkettik çünkü bu şekilde gerçek cevabı vermiyorlardı ve biz de onların gerçekten ne hissettiklerini bilmiyorduk.

Öğrencilerin çoğu okul üniformasının herkesi eşit kıldığını düşünüyor, ayrıca bazıları sabah ne giyecekleri derdinden kurtardığı için üniformanın hayatlarını kolaylaştırdığını düşünüyor. Tüm öğrenciler okul üniformasının iyi bir fikir olduğunu düşünüyor fakat dizaynında söz hakkı olmasını istiyor.

ÖZEL TEŞEKKÜRLER Anna Thomas’a araştırmayı başlattığı için Avrupa Kıbrıs Üniversitesinden Loucas’a Mülakatlara katılmayı kabul eden tüm öğrenci ve öğretmenlere Boş zamanlarında bize yardım eden Mary Collins’e

Bütün boş zamanını projeyi bir araya getirmekte yardım için bize ayıran Mary Collins’e, Sınıf 5a öğrencileri ve öğretmenleri Anna Thomas ÇOK BÜYÜK TEŞEKKÜR etmek istiyor. Onsuz başaramazdık.