© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Avrupa Adalet Divanı Prof. Dr. Martin Trybus Birmingham Hukuk.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU İmtiyazlar / Kamu Özel Ortaklıklarının Eşgüdümü ve Desteklenmesi.
Advertisements

MEMURLAR VE DİĞER KAMU GÖREVLİLERİNİN YARGILANMASI HAKKINDA KANUN
TÜRKİYE BANKALAR BİRLİĞİ
E-SAĞLIK VERİLERİ VE ADLİ BİLİŞİM
Prof. Dr. Muhammet ÖZEKES
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Rekabetçi Diyalog Usulünün Uygulaması Glenn Fletcher Achilles.
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU e–licitatie.ro Romanya eİhale deneyimi e–licitatie.ro Romanya.
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Vaka Çalışması Su ve Atık Su Altyapısı Kuzey İrlanda Martin.
Rekabet Hukukunda Haksız Fiil Sorumluğu ve
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Kamu-Özel Sektör Ortaklığı Proje/İmtiyazlarında Özel Sektör.
C)CUMHURİYET'İN BEKÇİLERİNE...
HUKUK MÜŞAVİRLİĞİ ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI SOSYAL GÜVENLİK KURUMUNA YAPILAN SİGORTALI VE İŞYERİ BİLDİRİMLERİNİN BAZI KURUMLARA YAPILMASI GEREKEN.
SAYILI KAMU İHALE KANUNU İLE KAMU İHALE SÖZLEŞMELERİ KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN Şikayet Sistemine Etkileri Nisan 2009 ANTALYA.
AB HUKUKU DOÇ. DR. MUSTAFA ÇEKER.
AVRUPA BİRLİĞİ HUKUKUNUN İLKELERİ
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Gider süreci)
ÖNEMLİ NİTELİKTEKİ İŞLEMLER
HARCAMA YETKİLİSİ-GERÇEKLEŞTİRME GÖREVLİLERİ
Tevfik BAYHAN Bakanlık
Bağlam Avrupa Komisyonu, AB’nin Ekim 2011’de çıkardığı “ Kurumsal Sosyal Sorumluluk Alanında Yeni bir AB stratejisi” isimli KSS stratejisinde,
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU AB’ye Giriş Süreci - ROMANYA PERSPEKTİFİ – Gheorghe Cazan.
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Kaliteli PPP Projeleri Yapmak Martin Darcy "İmtiyazlar ve.
Candaş İLGÜN YARGITAY ÜYESİ.
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Mevcut İhtilaf Direktifleri: Tarih ve Başlıca Hükümler Peter.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU « Yeni Kamu İhale Prosedürleri ve Araçları” Ankara 5-6 Şubat.
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Değişiklik Yapılan İhtilaf Direktifinin Yeni Hükümleri Peter.
TÜRKİYE'DE TRANSFER FİYATLANDIRMASI UYGULAMALARI Ersin NAZALI, LL.M., MSc Avukat, E.Hesap Uzmanı Vergi Bölümü Yöneticisi 12 HAZIİRAN 2013.
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Mag. Martin Oder, LL.M. OECD/SIGMA "İmtiyazlar ve Kamu Özel.
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU İMTİYAZ / KÖO İHALELERİNDE UYGULANAN USULLER l İMTİYAZLARIN.
HUKUKİ VE CEZAİ SORUMLULUK
Mükelleflerin İzahat Talepleri
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Martin Oder, LL.M. OECD/SIGMA “İmtiyazlar ve Kamu Özel Sektör.
AVRUPA BİRLİĞİ HUKUKUNUN KAYNAKLARI
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU İsveç İhale Sisteminde Yeşil İhale Uygulaması Linda Dahlström.
5’nolu Kamu Alımları Faslı Avrupa Birliği Genel Sekreterliği.
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Danimarka İnceleme ve İhtilafların Çözümü Sistemi Jens Fejoe.
AVRUPA BİRLİĞİNDE ÜYELİK
Kurulun İnceleme ve Araştırması
Harcama Yetkilileri.
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Avrupa Adalet Divanında görülen başlıca içtihat davaları Jens.
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
Slide 1 Yasal Denetim ile İlgili 8. Şirketler Hukuku Direktifi : Denetim mesleğine giriş, karşılıklı tanıma ve firmaların serbest dolaşımı ile ilgili.
Avrupa Birliği Ekonomisi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ GELİŞMELER VE FAALİYETLER ( SONRASI) Prof Dr Halit Tanju Besler ( ) Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı
Adli Muhasebe SELÇUK GÜLTEN S.M.MALİ MÜŞAVİR.
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Bilgilendirici Not: AB’de Kamu İhale Düzenlemeleri ve Uygulamaları.
İL STOK HAVUZU VE İHTİYAÇLARIN KARŞILANMASI 2009/45 SIRA NOLU GENELGE Hakan KARAGÖZ Şube Müdürü.
Avrupa Birliğinin Kurumları
Monitoring the deprivation of liberty procedure and conditions in Turkey: Prof. Dr. Şebnem Korur Fincancı İ.Ü. İstanbul Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim.
HUKUKTA BİLGİ YÖNETİMİ BBY Türk Yargı Sistemi
Müracaat ve Şikayetler
TUNCAY ÖZOĞLU. AVRUPA BİRLİĞİ ORGANLARI  Avrupa Parlamentosu, AB kurumları içinde doğrudan halk tarafından seçilen organdır.  AB üyesi ülkelerin vatandaşları.
Bilişim Suçlarına Yönelik Mevzuat. İNTERNET ORTAMINDA YAPILAN YAYINLARIN DÜZENLENMESİ VE BU YAYINLAR YOLUYLA İŞLENEN SUÇLARLA MÜCADELE EDİLMESİ HAKKINDA.
İTİRAZIN İPTALİ DAVASI(İİK m. 67 vd)
1 İhale Usulleri Arasından Çıkarılan Doğrudan Temin Yönteminin Usulsüzlük ve Yolsuzluk Riskine Etkisi Danışman : Başbakanlık Başmüfettişi R. Bülent TARHAN.
İ LK AVUKATA YAZIYLA B İ LG İ VERME YÜKÜMLÜLÜ Ğ Ü.
ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
ANKARA BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ Piyasa Gözetim ve Denetim Şubesi
YASALAR VE ÖZEL EĞİTİM.
AB’DEVERGİ HUKUKUNUN KAYNAKLARI
HUKUKUN KAYNAKLARI Hukukun kaynakları, asıl kaynaklar ve yardımcı kaynaklar olarak ikiye ayrılır. Asıl kaynaklar: Yazılı ve yazısız kaynaklar Yardımcı.
Hesap Verebilirlik ile İlgili Düzenlemeler
MODÜL 6.6 arabuluculuk sözleşmesinin hazırlanması
OTP karar alma süreci Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞ MAHKEMELERİ.
OTP kapsamında Üye Devletlerin asli yükümlülükleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DAVA İŞLEMLERİ 12 – 16 ARALIK 2016.
Sunum transkripti:

© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Avrupa Adalet Divanı Prof. Dr. Martin Trybus Birmingham Hukuk Fakültesi « KAMU İHALE İNCELEME VE İHTİLAFLARIN ÇÖZÜMÜ SİSTEMLERİ » Ankara Şubat 2008

© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU İhtilafların çözümüne dair eksiksiz bir sistem l İptal işlemi: AT Antlaşması Madde 230. l Eylemde bulunmama işlemi: Madde 232. l Dolaylı itiraz işlemi: Madde 241. l Kanuna aykırı işlem için tazminat: 235 ve 288 sayılı Maddeler. l İlk inceleme: Madde 234.

© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU AT hukuku uygulaması: çifte gözetim l AB seviyesinde kontrol: yukarıdan •AT Antlaşması Madde 226 (Madde 227 EC) •Söz konusu eylem anayasal olarak bağımsız bir kuruluş tarafından gerçekleştirilmiş de olsa •Uygulama gerektiren görevler istisna değildir l Ulusal seviyede kontrol: aşağıdan •Doğrudan etki •Ulusal inceleme: İhtilaf Direktifleri

© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU AT Antlaşması Madde 226 l “Komisyon, bir üye devletin bu antlaşma gereğince üzerine düşen yükümlülüklerden birini yerine getirmediği kanısına varırsa, o devlete kendi görüşlerini sunma imkanı tanıdıktan sonra bu konuda gerekçeli görüşünü bildirir.” l “İlgili devlet, Komisyon tarafından belirlenen süre içinde bu görüşe uymazsa, Komisyon Adalet Divanına başvurabilir.”

© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU AT Antlaşması Madde 227 l Bir Üye Devletin bu anlaşma kapsamındaki bir yükümlülüğü yerine getirmediğini düşünen bir başka Üye Devlet konuyu öncelikle Adalet Divanına getirebilir. l Bir Üye Devlet başka bir Üye Devlete karşı Anlaşma kapsamındaki bir yükümlülüğünü ihlal ettiği iddiasıyla bir önlem aldığında konuyu öncelikle Komisyona getirir. l Komisyon ilgili Üye Devletlere kendi görüşlerini yazılı veya sözlü olarak sunma imkanı verdikten sonra gerekçeli bir görüş verir. l Komisyon konunun kendisine getirilmesinden itibaren 3 ay içerisinde bir görüş oluşturmazsa, böyle bir görüşün bulunmaması konunun Adalet Divanına götürülmesine engel değildir.

© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU AT Antlaşması Madde 228 l 1. Adalet Divanı bir Üye Devletin bu Anlaşma kapsamındaki bir yükümlülüğünü yerine getirmediğini tespit ederse, ilgili Üye Devlet Adalet Divanının kararına uygun gerekli önlemleri almakla yükümlüdür. l 2. Eğer Komisyon ilgili Üye Devletin bu önlemleri almadığını tespit ederse, anılan ülkeye kendi görüşlerini sunma imkanı da verdikten sonra ilgili Üye Devletin Adalet Divanının kararı çerçevesinde uymadığı hususları açıklayan gerekçeli bir görüş verir. l Eğer ilgili Üye Devlet Mahkemenin Kararına uygun önlemleri Komisyonun belirlediği zaman limiti içerisinde almazsa Komisyon konuyu Adalet Divanına götürebilir. Bunu yaparken ilgili Üye Devlet tarafından ödenecek olan ve mevcut koşullara göre uygun olduğunu düşündüğü ceza miktarını belirleyecektir. l Eğer Adalet Divanı ilgili Üye Devletin kendi kararına uymadığını tespit ederse ona bir para cezası verebilir. l Bu prosedür uygulanırken madde 227 hükümleri saklı kalacaktır.

© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU AT Antlaşması Madde 226: aşamalar l Yargısal olmayan aşama: Komisyon •Üye Devlet ile resmi olmayan irtibat. –Tatmin edici bir çözüm yok. •Gerekçeli görüş. –Tatmin edici bir çözüm yok. l Yargısal aşama: AAD •AAD’de yargı yoluna başvurma. •(İlk) AAD kararı. –Üye Devlet karara uymuyor. •AAD’de yargı yoluna başvurma. •(İkinci) AAD kararı – para cezası judgment with lump sum.

© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU AT Antlaşması Madde 234 l Adalet Divanı, aşağıdaki husularla ilgili ön karar verme yetkisine sahiptir: (a) Bu Antlaşmanın yorumlanması; (b) Avrupa Topluluğu kurumları ve Avrupa Merkez Bankası yasalarının geçerliliği ve yorumlanması; (c) Konsey yasası tarafından kurulan organların tüzüklerinin, bu tüzüklerin yorum açık olması durumunda, yorumlanması.”

© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU AT Antlaşması Madde 234 l “ Üye devletlerden birinin herhangi bir yargı organı önünde görülen bir davada, yargı organı hüküm tesis edebilmek için Topluluk hukukunun yorumuna ihtiyaç duyduğu zaman AAD’ye başvurabilir. l Şayet ulusal yargı organı, kararlarına karşı iç hukukta başka bir kanun yoluna başvurma imkanı bulunmayan bir yargı organı ise, bu yargı organı AAD’ye başvurur.”

© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU AT Antlaşması Madde 234’ün amacı l AG Lagrange, C-13/61 sayılı dava, Bosch •“AAD ve belediye mahkemelerinin ilgili kararları hakkında karşılıklı tutarlılık için gerçek ve verimli işbirliği” l C-166/73, Rheinmühlen Düsseldorf •“Madde [234 …] kanunun Topluluğun bütün Devletlerinde aynı uygulanmasını sağlama hedefi.” l C-29/69, Stauder •“tek tip uygulama ve uygun yorumlama gereği”

© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Görevler ayrılığı l C-6/64, Costa - ENEL •“234. Madde’de, ulusal yargı organları ve AAD arasında görevler ayrımının çok net bir şekilde yapılmış olmasından ötürü, madde, AAD’ye davanın verilerini araştırma veya davanın yorumlanmasının gerekçelerini ve amacını eleştirme yetkisi vermemektedir. •“234. Madde, AAD’ye Antlaşmayı davaya özel uygulama veya Antlaşmayla ilgili bir ulusal kanun hükmünün geçerliliği hakkında karar verme yetkisi vermemektedir.

© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU C-104/79+244/80, Foglia - Novello l 1: “bu çözümün yapaylığı”; “gerçek anlamda bir ihtilaf” olması gerekliği. l 2: “... AAD, 234. maddede belirtilen usulün, Antlaşmaya aykırı amaçlara yönelik kullanılmaması için gereken dikkati göstermelidir.”

© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU C-451/99, Cura Anlagen - Auto Service l ‘Yerleşmiş içtihata göre, davanın özellikleri ışığında, kararın verilebilmesi için bir ön karara gerek olup olmadığını ve Adalet Divanına sunulacak soruların davayla ilgisini, itirazın getirildiği ve verilecek adli karardan sorumlu olacak yargı organı belirler. Ancak, yargı organı tarafından Topluluk hukukunun yorumlanması veya geçerliliği ile ilgili talep edilen ön kararın, davanın asıl verileri veya amacıyla ilgisi olmadığı durumlarda, sorun varsayımsal bir sorun ise veya Divan’da sunulan sorulara cevap vermek için gerekli ispat edici veya yasal belgeler mevcut değilse, Divan, ulusal bir yargı organı tarafından yöneltilen bir sorun ile ilgili ön karar veremez.

© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU 234 uyarınca verilen bir kararın etkisi l C-66/80, ICC •“AAD, 234. Madde uyarınca kurumların yasalarından birini geçersiz ilan ettiğinde, bu karar sadece davayı Divan’a taşıyan ulusal yargı organına yöneltilse de, bu kararın verilmiş olması, diğer ulusal yargı mercilerinin verecekleri kararlarda bu yasanın geçersiz olduğunu göz önünde bulundurmaları için yeterli bir sebeptir.”

© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Atıfta bulunma yetkisi olan organlar l Yargı organları ve mahkemeler l C-54/96, Dorsch; C-178/99, Saltzmann •Organ kanunla kurulmuştur. •Organ daimidir. •Organın verdiği kararlara uymak zorunludur. •Usul, taraflar arasında uygulanır. •Organ hukuk kurallarını uygular. •Organ bağımsızdır.

© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Atıfta bulunma zorunluluğu l En yüksek yargı organları l C-107/76, Hoffmann la Roche •“Üye Devletlerde AT hukuku kurallarına uygun olmayan ulusal hukuk yargı organlarının oluşmasını engelleme amacı.” l C-28-30/62, Da Costa en Schaake •“kararlarına karşı ulusal hukukta başka bir kanun yoluna başvurma imkanı bulunmayan her tür yargı organı.”

© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU C-283/81, CILFIT ‘acte claire’ doktrini l “Kararlarına karşı ulusal hukukta başka bir kanun yoluna başvurma imkanı bulunmayan bir yargı organına, AB hukuku ile ilgili bir sorun getirildiğinde, yargı organı, bu sorunu AAD huzuruna getirme yükümlülüğünü yerine getirmelidir. Ancak, [1] getirilen sorunun ilgisiz olduğunu düşünüyorsa veya [2] yöneltilen AB hükmü daha önceden AAD tarafından yorumlanmışsa veya [3] AB kanununun doğru uygulaması hiçbir şüpheye yer vermeyecek kadar açıksa, sorunu AAD’ye taşımaz.

© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU C-314/85, Foto Frost l Davanın başka bir yargı organına intikal ettirilmesi yetkisi: çok esnek bir yaklaşım. l Esnek yaklaşıma istisna: Topluluk yasalarının geçerliliği. l Son inceleme mercileri dışındaki yargı organları: •Topluluk yasalarının geçersiz olduğu iddialarını reddedebilir. •Topluluk yasalarının geçersiz olduğunu ilan edemez. l Tehlike: Topluluk yasalarının geçerliliği ile ilgili ulusal yargı organları arasında farklılıklar olması, birlik ve yasal kesinlik hedeflerini tehlikeye atmaktadır.