GÜLNAR MESLEK YÜKSEKOKULU İKTİSADİ VE İDARİ PROGRAMLAR MUHASEBE PROGRAMI STRATEJİK PLANLAMA RAPORU 2008-2012
1
1-GENEL BİLGİLER 1.1.Tarihçe Muhasebe programı 2002-2003 eğitim öğretim yılında İktisadi ve İdari Programlar Bölümü bünyesinde açılarak faaliyetlerine başlamıştır. 2
1.2.Eğitim Öğretim Programı 2002-2003 yılında eğitim öğretim faaliyetlerine başlayan Muhasebe Programında;eğitim 4 yarıyılda tamamlanmakta ve zorunlu staj süreci bulunmaktadır. Yarı yıllara göre okutulan dersler MEB-YÖK program geliştirme projesine göre düzenlenmiştir.Ve aşağıda belirtilen dersler okutulmaktadır. 3
MUHASEBE PROGRAMI HAFTALIK DERS DAĞILIM ÇİZELGESİ 1. YIL I. Yarıyıl Dersin Adı Z/S Haftalık Ders Saati Toplam Kredi Toplam Teori Uygulama Türk Dili –I Z 2 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi –I Beden Eğitimi –I S 1* 1 Güzel Sanatlar I –I Yabancı Dil –I 4 Genel Muhasebe 3 Bilgisayara Giriş Genel İşletme Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri İktisada Giriş Matematik Genel Hukuk Bilgisi TOPLAM 27 22 5 4
II. Yarıyıl Dersin Adı Z/S Haftalık Ders Saati Toplam Kredi Toplam Teori Uygulama Türk Dili –II Z 2 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi –II Beden Eğitimi –II S 1* 1 Güzel Sanatlar –II Yabancı Dil –II 4 Dönem Sonu Muhasebe İşlemleri 3 Bilgisayar Büro Programları İşletme Becerileri Grup Çalışması Makro İktisat Ticari Matematik Ticaret Hukuku Bilgisi İstatistik TOPLAM 26 21 5 5
2. YIL III. Yarıyılı Dersin Adı Z/S Haftalık Ders Saati Toplam Kredi Teori Uygulama Bilgisayarlı Muhasebe –I Z 4 3 1 Vergi Hukuku Maliyet Muhasebesi Şirketler Muhasebesi 2 Dış Ticaret İşlemleri Yönetimi Yönlendirilmiş Çalışma -I TOPLAM 20 14 6 Seçmeli Dersler (*) 8 Mesleki Yabancı Dil -I S Finansal Yönetim Muhasebe Sistemleri ve Organizasyonu Kooperatif Muhasebesi Borçlar Hukuku Kamu Maliyesi İnşaat Muhasebesi Diğer Seçmeli Dersler GENEL TOPLAM 28 6
IV. Yarıyılı Dersin Adı Z/S Haftalık Ders Saati Toplam Kredi Toplam Teori Uygulama Bilgisayarlı Muhasebe –II Z 4 3 1 Türk Vergi Sistemi Muhasebe Denetimi 2 İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku Dış Ticaret İşlemleri Muhasebesi Yönlendirilmiş Çalışma –II TOPLAM 18 12 6 Seçmeli Dersler (*) 8 Mesleki Yabancı Dil -II S Mali Tablolar Analizi Banka Muhasebesi Masa Üstü Yayıncılık Enflasyon Muhasebesi Konaklama Muhasebesi Diğer Seçmeli Dersler 26 7
2. STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1.Durum Analizi İktisadi ve İdari Programlar kapsamında yer alan Muhasebe Programı 2002-2003 eğitim öğretim yılından itibaren öğrencili olarak faaliyettedir. Birinci sınıfta 47 İkinci sınıfta 56 olmak üzere toplam toplam 103 öğrencisi mevcuttur. 8
2.1.1.Eğitim 2.1.1.1.Bölümler/Ana bilim dalları İKTİSADİ PROGRAMLAR *Muhasebe programı 2.1.1.2.Akademik Personel Durumu 9
Eğitim Altyapısı Derslikler 3 derslikte bölümümüz dersleri yürütülmektedir. Bilgisayar Laboratuvarı Bir adet 15 kişilik Bilgisayar Labaratuvarı bulunmaktadır. Konferans salonu Bir adet 450 kişilik konferans salonu bulunmaktadır. 10
İşlikte Bulunan Donanım DONANIM Sınıflarda Bulunan Donanım Projeksiyon cihazı 1 Adet Tepegöz 1 Adet İşlikte Bulunan Donanım DVD player ve CD player 1 Adet Bilgisayar Laboratuarında Bulunan Donanım Bilgisayar 15 Adet 11
ÖNLİSANS PROGRAMI Ders Grubu Kredi Oran % Alan Dersleri 58 63,7 MUHASEBE PROGRAMI Ders Grubu Kredi Oran % Alan Dersleri 58 63,7 Genel Kültür Dersleri 33 36,3 Stajlar TOPLAM 91 100 Toplam Ders Saati = 107saat Toplam Öğretim Elemanı Sayısı : Kadrolu 0, Dışarıdan 2 Öğretim Elemanı başına düşen ders saati : 53 saat 12
ARAŞTIRMA ve BİLİMSEL FAALİYETLER (Konferans ve Seminerler) AVRUPA BİRLİĞİ hakkında konferans gerçekleştirilmiştir. Vergi Yasaları Hakkında Güncel Bilgiler sunumu gerçekleştirilmiştir. 13
Programımızda Organize Edilen Etkinlikler 1. sınıf öğrencilerine yönelik tanıtım seminerleri, Bölüm başkanı tarafından verilen seminerlerde yeni öğrencilere üniversitemiz,yüksekokulumuz ve program tanıtılmış ayrıca yönetmelikler ve sosyal aktiviteler hakkında bilgi verilmiştir. 14
Akademik Personel Sayıları 15
16
17
18
19
Programımız Akademik Personeli Ö ME.Ü.Gülnar M.Y.O. Müdürlüğü 2.2 PAYDAŞLARIMIZ Paydaşlar Hizmet alanlar Çalışanlar Temel Ortak Stratejik Ortak Programımız Akademik Personeli Ö ME.Ü.Gülnar M.Y.O. Müdürlüğü İdari Personel Önlisans Öğrencileri o Veliler (yerli ve yabancı ) YÖK DPT Ö Ulusal Ajans TÜBİTAK - TUBA Üniversitelerarası Kurul o : BAZILARI Ö : TAMAMI 20
2.3.GZFT ANALİZİ GÜÇLÜ YÖNLERİMİZ Öğretim elemanı-öğrenci ilişkileri istenilen ölçülerde Öğretim elemanları nitelik olarak iyi durumda Öğretim elemanları ve öğrenciler ilgi alanlarına giren yaş guruplarına hitap edebiliyorlar, Dersleri etkileşimli ve aktif olarak yapıyoruz. Yeterince staj ve uygulama yapabiliyoruz. Bölümümüzün tercih edilme oranları yüksek (ÖSS puanları ve yatay geçiş taleplerinin yüksek olmasından anlaşılmaktadır). Ders programlarımız yeni ve güncel. Bilgisayar teknolojilerini kullanabilme becerisi yüksek. Kütüphaneden yararlanma oranı yüksek. Mezunlarımız kolayca iş bulabiliyorlar. 21
Yüksekokulda sosyal yaşantı yetersiz. ZAYIF YÖNLERİMİZ Yüksekokulda sosyal yaşantı yetersiz. Öğretim elemanı sayısı yetersiz, programda kadrolu öğretim elemanı bulunmuyor. Derslik ve laboratuarlarımızın fiziki durumu ve donanımları yetersiz. Araştırma olanakları kısıtlı, Öğretim yardımcıları, idari personel ve hizmetlilerinin sayısının yetersizliği. 22
FIRSATLAR Yeni kurulmuş ve gelişen bir bölüm olmamız. Eğitime talep giderek artıyor, bu da yeni çalışma alanları yaratıyor. Bilgiye ulaşma yolları çeşitleniyor ve hızlanıyor. 23
TEHDİTLER YÖK ve MEB arasındaki sorunlar eğitim politikalarının geliştirilmesini engelliyor. Çok fazla müfredat ve sistem değişikliği uyum sorunu yaratıyor. Bütçe kısıtlamaları gelişmemizi yavaşlatıyor. 24
3. STRATEJİK PLAN 3.1 Programımızın Misyonu, Muhasebecilik mesleğini benimsemiş, mesleğini severek yapan, yeterli bilgi ve donanıma sahip muhasebeciler yetiştirmektir. 3.2 Programımızın Vizyonu, Türkiye Cumhuriyetinin gelişimine katkı sağlayacak Atatürk ilkelerine ve çağdaş değerlere sahip muhasebeciler yetiştirmek. 25
3.3 DEĞERLERİMİZ-İLKELERİMİZ Atatürk İlke ve Devrimlerine Bağlı Olmak Ö Akademik mükemmellik ( Üstünlük, seçkinlik ) Dürüstlük ( Kişisel, akademik veya profesyonel ) Akademik özgürlük ( Eğitim, araştırma,ve ifade özgürlüğü ) Adalet Şeffaflık Sorumluluk bilinci Yaratıcılık Yenilikçilik İşbirliğine açık olmak Liderlik Takım bilinci Katılımcılık 26
3.3DEĞERLERİMİZ-İLKELERİMİZ Saygılı olmak Ö Sürekli eğitim – öğretim Toplumsal sorumluluk Hesap verebilirlik Etik değerlere bağlı olmak Liyakat İdealist olmak Kurum aidiyeti Hoşgörülü olmak Çevre bilinci Veriye ve bilgiye dayalı karar almak Çalışkanlık 27
3.4.Stratejik Amaçlar ve Hedefler I. STRATEJİK AMAÇ Programda kadrolu öğretim elemanının bulunmadığından kadrolu elemanın alınması. Hedefler 1. Kadrolu Öğretim Elemanı sıkıntısının giderilmesi 28
AMAÇLAR VE HEDEFLER II. STRATEJİK AMAÇ Önlisans programlarında çağdaş eğitim ve öğretim düzeyini sürdürmek ve daha da geliştirmek için teknolojik donanımı zenginleştirmek ve eğitim ortamlarının kalitesini yükseltmek. Hedefler 1.Dershanelerimizi ve laboratuvarlarımızı görsel ve işitsel öğretim teknolojisinin ürünleri ile donatmak. 2.Sınıf ve laboratuvarlarda internet altyapılarını oluşturmak. 29
AMAÇLAR VE HEDEFLER III. STRATEJİK AMAÇ Uluslar arası tanınırlığı artırmak, Erasmus programını yaygınlaştırmak. Hedefler 1. İkili anlaşmaları çoğaltmak 2. Öğrencileri programa katılmaya teşvik etmek 3. Konuk öğretim elemanlarını davet etmek. 4. Öğretim elemanlarımızın Erasmus programlarına katılımını teşvik etmek. 30
AMAÇLAR VE HEDEFLER IV. STRATEJİK AMAÇ Bilimsel aktiviteleri her alanda artırarak sürdürmek. Hedefler 1.Ulusal ve uluslararası kongrelere ve sempozyumlara katılmak. 2.Eğitim alanında gerçekleştirilen çalıştaylara aktif olarak katılmak 3.Ders kitapları ve ders notları yayınlamak suretiyle öğrenim kalitesini yükseltmek 4.Araştırma makalelerinin sayısını artırmak. 31
AMAÇLAR VE HEDEFLER V. STRATEJİK AMAÇ Binamızın yetersizliğinden kaynaklanan sorunların giderilmesi İçin çalışma yapmak . Hedefler 1.Derslik sayısını ve kalitesini yükseltmek. 2.Laboratuvar sayısını artırmak. Fen bilgisi laboratuvarını fizik, kimya ve biyoloji olarak üç ayrı laboratuvar halinde düzenlemek. 3.Bilgisayar laboratuvarlarını donanım ve kapasite olarak geliştirmek. 4.İşliği müzik ve sanat derslerinde kullanılabilecek bir donanıma kavuşturmak 32
AMAÇLAR VE HEDEFLER VI. STRATEJİK AMAÇ Sosyal faaliyetlerde etkinlik ve verimliliği artırmak. Hedefler 1.Her yıl bahar döneminde öğrencilere ve öğretim elemanlarına yönelik tematik (milli parklar, Ören yerleri, Endüstri tesisleri) geziler organize etmek. 2.Öğrenci topluluklarımızın sosyal aktivitelerini teşvik etmek 33
4. İZLEME VE DEĞERLENDİRME 4.1Performans Göstergeleri Kontenjanlar Program Öğretim Kontenjan Muhasebe 1. 51 NOT: 2012 yılına kadar kontenjanların sabit kalması öngörülmüştür. 34
ÖSS Puanları Program Öğretim Min. Puan Muhasebe 1. 219,911 (ÖSS-EA) NOT: 2012 yılına kadar tanınırlığın artırılması ile tercih edilme ve puanların yükseltilmesi hedeflenmektedir. 35
Erasmus Programları Program Öğretim Yararlanan Öğrenci Muhasebe 1. - NOT: 2012 yılına kadar Erasmus programlarına katılan öğrenci sayılarının sürekli olarak artırılması öngörülmektedir. 36
PROGRAM Başarı Oranı (%) Muhasebe (2005-2006) 92 (2004-2005) 76 ÖNLİSANS PROGRAMLARINDA GENEL BAŞARI ORANLARI PROGRAM Başarı Oranı (%) Muhasebe (2005-2006) 92 (2004-2005) 76 (2003-2004) 69 (2002-2003) 70 37
Mezunların İş Bulma Oranları Program Öğretim 1.Yılda iş bulma oranı Muhasebe 1. %40 NOT: 2012 yılına kadar kontenjanların sabit kalması öngörülmüştür. 38