KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI
Advertisements

BAĞIL DEĞERLENDİRME SİSTEMİ KAÜ İÇİN BELİRLENEN NOT ARALIKLARI
SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ
İSTEK ÖZEL ACIBADEM LİSESİ 2010-ÖSYS Sunum , İstanbul 29 Ağustos 2009
2009 Sunum, Ankara 22 Temmuz ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi.
TVO Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
REHBERLİK SERVİSİ SBS TANITIM SEMİNERİNİ SUNAR Abdullah ŞENCAN Psikolojik Danışman.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
ŞEVKET RAŞİT HATİPOĞLU ANADOLU LİSESİ
SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
DÜNDAR UÇAR LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Ders geçme sistemi bilgilendirme
SEVİYE BELİRLEME SINAVI(SBS) NEDİR
NAMIK KEMAL LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
SINIF GEÇME ve DERS SEÇİMİ.
MUTLAK DEĞERLENDİRME SİBEL KULA
YDYO Bahar dönemi İYS. TEST GÜÇLÜK İNDEKSİ Testin geçerlik ve güvenirliğini belirlemek ve artırmak için yapılan istatistiksel çalışmalardır.
Arzu İKİNCİ – BIM Bölüm Bşk.Yrd.
BAĞIL VE YARI BAĞIL DEĞERLENDİRME
Lİsansüstü Yönetmelİğİne İntİbakta Boğazİçİ Ünİversİtesİ UygulamalarI
Bağıl Değerlendirme Sistemi
SBS 2013 YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SUNUMU.
Ardahan ÜNİVERSİTESİ Yaz Okulu YÖNETMELİĞİ
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
TC Ahi Evran Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Zorunlu Hazırlık Eğitimi Bilgilendirme Toplantısı
TIP FAKÜLTESİ VE SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN BİRBİRLERİNE BAKIŞ AÇILARI.
HOŞ GELDİNİZ Akademik Takvim Yönetmelik Müfredat Danışmanlık.
Ankara ünİVERSİTESİ hazIRLIK SİSTEMİ
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
AKDAĞMADENİ TİCARET MESLEK LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
BÜYÜKÇİĞLİ ANADOLU LİSESİ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
ÖZEL SEYMEN ANADOLU LİSESİ ÖSYS 30.YILI GURURLA KARŞILIYORUZ.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
Merkezi Eğilim (Yığılma) Ölçüleri
2010-ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi. 1.AŞAMA: Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) 2.AŞAMA: Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS)
PROTOKOL.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SBS SİSTEMİNİN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
EĞİTİMDE NOT VERME VE DEĞERLENDİRME
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
SINIF GEÇME ve Ders seçimi.
Yard. Doç. Dr. Mustafa Akkol
MEB Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği RG Değişiklik Sayı Tarih
2013 SBS SİSTEMİ SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ. SINIF BAŞVURU VE ÜCRET YATIRMA TARİHİ SINAV GİRİŞ BELGELERİNİN İNTERNETTE YAYIM TARİHİ SINAV TARİHİ SINAV.
SINIF GEÇME.
Nakipoğlu cumhuriyet ANADOLU LİSESİ
2015 ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
ORTAÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
BAĞIL DEĞERLENDİRME Arş. Grv. Recep KARA Veteriner Fakültesi Gıda Hijyeni ve Teknolojisi Anabilim Dalı.
Sbs 2013 Yeni Seviye Belirleme Sınavı Bilgilendirme Sunusu.
Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği. Sınavlar: Bir dersin yarıyıl sonu veya yılsonu sınavına girebilmeniz için; a) O derse kaydınızı yaptırmış olmanız,
SINIF GEÇME VE SINAV YÖNETMELİĞİ. PUAN Ortaöğretimde Sınav, ödev, projeler ve uygulamalar, 100 tam puan üzerinden değerlendirilmektedir. Ortaöğretimde.
MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI BÖLÜMÜ. Muhasebe ve Vergi Programı öğrencileri; ▫Muhasebe programı mezunlarına "Muhasebe Meslek Elemanı" unvanı verilmektedir.
T.C. GAZİ ÜNİVERSİTESİ POLATLI SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU FİNANS, BANKACILIK VE SİGORTACILIK BÖLÜMÜ MALİYE PROGRAMI.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ
Giyim Üretim Teknolojisi Programı
Dersler Güz Yarıyılı Ders Başlangıç : 2 Ekim Ders Bitiş : 12 Ocak
ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI
Prof. Dr. Peyami BATTAL Rektör
ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ
ÖNLİSANS VE LİSANS EĞİTİM-ÖĞRETİM VE
Sunum transkripti:

KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ T.C. KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ Bağıl Değerlendirme Sistemi

Bağıl Değerlendirme Sistemi Üniversitemizde 2013-2014 eğitim öğretim yılından itibaren birimlerde yapılan seviye tespit sınavları ile yabancı dil ve Türkçe hazırlık sınıfları dışında başarı notu bağıl değerlendirme yöntemine göre hesaplanacaktır. Bu sunum kullanılacak bağıl değerlendirme sistemini tanıtmak amaçlıdır.

Bağıl Değerlendirme Sistemi Mutlak Değerlendirme Sistemi Üniversitemizde şimdiye kadar kullanılan mutlak değerlendirme sistemine göre geçme notu 60’tır. Buna göre öğrencinin vize, final ve ödevlerinden hesaplanan puanı veya öğrencinin final notu 60’ın altında ise öğrenci ilgili dersten başarısızdır. Bu sisteme göre öğrencinin bir derste başarısız olmasında dersin konu ağırlığı, sınavın güçlüğü, dersi alan öğrencilerin genel başarı düzeyleri göz önünde bulundurulmamaktadır. Tüm dersler için sabit bir kritere göre değerlendirme yapılmaktadır.

Bağıl Değerlendirme Sistemi Mutlak Değerlendirme Sistemi Diğer üniversitelerin not değerlendirme sistemleri öğrencilerimizin öğrenim hayatlarında ve mezuniyetlerinde haksızlığa uğramalarına neden olmaktadır. Mutlak değerlendirme yaptığımız dönemde öğrencilerimiz; yatay geçiş, Farabi, Mevlana, lisansüstü eğitime başvurma durumlarında daha az başarılıymış gibi işlem görmekteydiler.

Bağıl Değerlendirme Sistemi Her dersin hedefleri, konu yapısı ve dağılımı birbirinden farklıdır. Bu nedenle notların dağılımı farklı olabilmektedir. Farklı bölümlerdeki öğrenciler aynı dersi alsa dahi öğrencilerin o derse ilişkin yükümlülükleri farklıdır. Aynı düzeyde başarılı olmaları beklenmemelidir. Ayrıca bir dersi farklı öğretim elemanları verebilmektedir. Bu durumda öğretim elemanından kaynaklı bazı farklılıklar (sınavların güçlüğü, dersin kapsamının farklı ele alınması gb.) söz konusu olabilmektedir.

Bağıl Değerlendirme Sistemi Dolayısıyla not verme işlemini hem öğrencilerin genel durumuna dayalı olarak yapmak hem de öğrencilerimizin ileride doğabilecek mağduriyetlerini gidermek amacıyla «Bağıl Değerlendirme Sistemine» geçilmesi gerekli görülmektedir.

Bağıl Değerlendirme Sistemi Bağıl değerlendirme sistemi, öğrencilerin yarıyıl/yıl sonunda geçme notlarının hesaplanmasının ardından sonuçların harf notlarına dönüştürülmesi aşamasında devreye girmektedir. Bağıl değerlendirme sistemi ara sınavlar ile yarıyıl/yıl sonu sınavlarının birlikte değerlendirilmesinde kullanılmaktadır.

KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ BAĞIL DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Kullanılan Kısaltmalar Kullanılacak kısaltmaların açıklaması şu şekildedir: Bağıl Değerlendirme Sistemi (BDS); öğrencilerin laboratuvar, ara sınav, yarıyıl/yılsonu veya bütünleme sınav notlarının ağırlıklarına göre belirlenen başarı not ortalamasını, o dersi alan tüm öğrencilerin başarı düzeyine göre belirleyen bir sistemi, Bağıl Değerlendirmeye Katma Limiti (BDKL); istatistik değerlendirmeye katılan notların ham başarı notu cinsinden alt limiti, Ham Başarı Notu Alt Limiti (HBAL); kesin kalma – koşullu geçme sınırı için belirlenmiş olan ham başarı notu cinsinden alt limiti, Yarıyıl Sonu Sınav Limiti (YSSL); yarıyıl/yıl içi etkinlik notları ne olursa olsun öğrencilerin bir dersten koşullu veya doğrudan geçebilmeleri için, yarıyıl/yılsonu ve bütünleme sınavında 100 üzerinden belirlenen alt limiti ifade eder.

Kırıkkale Üniversitesi Bağıl Değerlendirme Sistemi Bağıl değerlendirme sistemi, bağıl değerlendirmeye katılmaya hak kazanan öğrenci sayısı 30 ve üzerinde ise uygulanır. Bağıl değerlendirme sisteminde öğrencilerin geçme notları yönetmelikte ilan edilen şekilde (ara sınavın %40’ı, yarıyıl/yılsonu sınavının %60’ı ) hesaplanır. Bu şekilde ham başarı notu (HBN) elde edilir. İlgili fakülte ve yüksek okul için ilan edilen bağıl değerlendirmeye katılmada Ham Başarı Notu Alt limitlerine (HBAL) dayalı olarak öğrenci notu hesaplamaya alınır.

Kırıkkale Üniversitesi Bağıl Değerlendirme Sistemi Üniversitemizde ilan edilen Bağıl Değerlendirmeye Katma Limiti (BDKL), Ham Başarı Notu Alt Limiti (HBAL) ve Yarıyıl Sonu Sınav Limiti (YSSL) limitleri aşağıdaki şekildedir: VETERNER VE HUKUK FAKÜLTELERİ İÇİN BDKL=15 HBAL=50 YSSL=50 DİĞER FAKÜLTE, YÜKSEKOKUL VE MESLEK YÜKSEKOKULLARI İÇİN HBAL=30 YSSL=35

Kırıkkale Üniversitesi Bağıl Değerlendirme Sistemi Üniversitemizin aldığı karara göre öğrencinin bağıl değerlendirme sistemine; Ham başarı notları BDKL altında kalan öğrencilerin notları, sınıf ortalaması ve standart sapma hesaplamasına katılmazlar ve bu notları alan öğrencilere doğrudan FF verilir. Ham başarı notları HBAL altında kalan öğrencilere doğrudan FF verilir. Ancak notları HBAL ile BDKL arasında kalan öğrencilerin notları diğer notlarla birlikte istatistik değerlendirmeye katılır. YSSL altında kalan öğrencilere ham başarı notları 38 ve aşağısında ise doğrudan FF, 39 ve üzerinde ise doğrudan FD verilir.

Kırıkkale Üniversitesi Bağıl Değerlendirme Sistemi BDS bir öğrencinin başarısını mutlak standartlara göre değil öğrencinin ait olduğu grubun genel başarısına göre ölçmeyi hedefleyen istatistik temelli bir yöntemdir. Bu sisteme göre Birinci aşamada grubun ortalaması, İkinci aşamada standart sapması hesaplanır. Üçüncü aşamada ise bu istatistiklere uygun daha önceden belirlenmiş dağılıma göre öğrencinin notu verilir.

Kırıkkale Üniversitesi Bağıl Değerlendirme Sistemi Standart sapma büyük ise; Öğrencilerin aldıkları notlar birbirinden farklıdır. Sınıfın notları değişim göstermektedir. Grup başarı yönünden heterojendir. Standart sapma küçük ise, Öğrencilerin aldıkları notlar birbirine yakındır. Sınıfın notları fazla değişim göstermemektedir. Grup daha başarı yönünden homojendir.

Kırıkkale Üniversitesi Bağıl Değerlendirme Sistemi BDS’ye göre değerlendirme yapılacağı durumlarda iki farklı yöntem söz konusudur. Kullanılacak yöntem grubun ortalamasının 60’tan büyük veya küçük olma durumuna göre belirlenmektedir. Yöntemin belirlenmesi otomasyon sistemi tarafından otomatik olarak yapılmaktadır.

BAĞIL DEĞERLENDİRME SİSTEMİ UYGULAMA ÖRNEĞİ- 1 (Ortalama < 60)

Bağıl Değerlendirme Sistemi Uygulama Örneği 1 Mühendislik Fakültesinden bir ders için elde edilen vize ve final notları şu şekildedir. Sıra Vize Final Ham Puan 1 60 70 55,6 15 83 45 60,2 29 76 35 51,4 43 63 40 49,2 2 82 38 16 80 28 48,8 30 87 25 49,8 44 68,8 3 71 32 47,6 17 84 81,6 31 59 41,6 79 67,6 4 68 54,2 18 67 50,8 52 20 32,8 46 97 64,6 5 45,2 19 33 70,4 47 29,2 6 32,6 72 54,6 34 46,4 48 39,2 7 40,8 21 63,2 90 75 81 49 88 8 37 22 51,2 36 78 73,2 50 33,8 9 89 71,6 23 55,4 43,2 51 100 10 57 34,8 24 53 73 65,2 11 64 46,6 69,2 39 56 37,4 12 62 60,8 26 77 59,6 27 13 86,4 41 14 65 42 54

BDS işlem aşamaları: Gruptan BDS’ye katılacaklar; BDKL’ye göre belirlenmektedir. Tüm öğrenciler BDKL üstünde olduğu için hepsi sisteme dahil edilmiştir. HBAL altında kalan 3 öğrenci (40, 47 ve 52 nolu) FF almıştır. YSSL altında kalan ve ham başarı notu 38 ve altında kalan 6 öğrenci (6, 10, 24, 32, 39 ve 50 nolu) FF almıştır. YSSL altında kalan ve ham başarı notu 39 ve üzerinde olan 13 öğrenci (3, 5, 7, 14, 16, 22, 30, 31, 34, 37, 41, 48, 53 ) FD almıştır. BDS’ye katılan öğrencilerin ham puanlarının ortalaması 52,73 olarak hesaplanmıştır. Ortalama 60’tan küçük olduğu için ilgili yöntem kullanılmıştır. BDS’ye katılan öğrencilerin ham puanlarının standart sapması 15,02 olarak hesaplanmıştır. Standart sapma > 10 olduğu için ilgili eşitliklerden yararlanılmıştır. Tüm öğrencilerin harf notları elde edilen sonuçlara göre verilmiştir.

BDS Harf Notları 34 52 50 15 FF 16 80 28 FD 42 60 DC 25 83 BB 47 43 20 Sıra Vize Final Harf Notu 52 50 15 FF 16 80 28 FD 42 60 DC 25 83 BB 47 43 20 31 59 30 4 68 45 9 89 32 37 63 2 82 38 CC 1 70 10 57 14 65 72 33 71 24 53 23 34 51 100 BA 40 3 13 49 88 6 44 22 78 26 77 48 36 39 56 8 35 46 97 CB 90 75 AA 11 64 DD 12 62 17 84 7 29 76 21 27 81 5 73 41 18 67 79 87 19

BDS Harf Notları BDS’ye dayalı elde edilen harf notlarının dağılımı tablo ve grafikteki gibi olacaktır. Frekans Yüzde Birikimli Yüzde AA 3 5,7 BA 4 7,5 13,2 BB 6 11,3 24,5 CB 32,1 CC 43,4 DC 54,7 DD 1 1,9 56,6 FD 14 26,4 83,0 FF 9 17,0 100,0 Toplam 53

BAĞIL DEĞERLENDİRME SİSTEMİ UYGULAMA ÖRNEĞİ- 2 (Ortalama > 60)

Bağıl Değerlendirme Sistemi Uygulama Örneği 2 Diş Hekimliği Fakültesinden bir ders için elde edilen vize ve final notları şu şekildedir. Sıra Vize Final Ham Puan 1 70 60 64 16 65 67 31 80 76 46 74 2 68 17 45 32 47 3 100 18 90 86 33 75 71 48 72 4 19 63 34 40 61 49 15 10 12 5 66 20 35 50 6 21 36 51 7 22 37 30 52 58 62 8 23 38 53 83 85 84 9 24 28 39 54 78 25 43 55 11 26 95 89 41 56 27 42 57 13 92 14 29 44 59 88

BDS işlem aşamaları: Bu gruptan BDS’ye katılacaklar; BDKL’ye göre belirlenmiştir. BDKL altında kalan 4 öğrenci (4, 37, 44 ve 49 nolu) FF almış ve BDS’ye katılmamıştır. HBAL altında kalan 1 öğrenci (24 nolu) FF almıştır. YSSL altında kalan 5 öğrenci BDKL ve HBAL’ye göre notlandırılmıştı. YSSL altında kalan başka öğrenci olmadığı için herhangi bir şey yapılmamıştır. BDS’ye katılan öğrencilerin ham puanlarının ortalaması 70,27 olarak hesaplanmıştır. Ortalama 60’tan büyük olduğu için belirtilen tabloya (bkz: Bağıl Değerlendirme Yönergesi Tablo 2) göre harf notları verilmiştir.

Bağıl Değerlendirme Yönergesi Tablo 2 Tablo 2: Harf notu, katsayısı ve 100 puan üzerinden değer aralıkları. Harf Notu Katsayı Puan Aralığı AA 4.00 88-100 BA 3.50 81-87 BB 3.00 74-80 CB 2.50 67-73 CC 2.00 60-66 DC 1.50 53-59 DD 1.00 46-52 FD 0.50 39-45 FF 0.00 0-38 * (Sınıfın bir dersteki ham başarı notu ortalamasının 60 ve üzerinde olması halinde bağıl değerlendirmeye katılmaya hak kazanan öğrenci sayısına bakılmaksızın, öğrencinin o dersteki harf notu ham başarı notuna göre Tablo 2’deki katalog değerleri göz önüne alınarak belirlenir.)

BDS Harf Notları 4 FF 15 90 CC 9 65 70 CB 53 83 85 BA 37 30 20 35 18 Sıra Vize Final Harf Notu 4 FF 15 90 CC 9 65 70 CB 53 83 85 BA 37 30 20 35 18 80 44 50 34 40 75 45 27 49 10 78 48 42 100 24 29 56 95 38 60 FD 25 33 13 AA 1 28 41 32 39 55 26 19 43 8 11 76 52 58 54 3 BB 7 67 2 46 59 5 16 31 12 23 47 17 36 22 74 57 21 14 6 63 51

BDS Harf Notları BDS’ye dayalı elde edilen harf notlarının dağılımı tablo ve grafikteki gibi olacaktır. Frekans Yüzde Birikimli Yüzde AA 6 10,2 BA 5 8,5 18,6 BB 7 11,9 30,5 CB 15 25,4 55,9 CC 20 33,9 89,8 FD 1 1,7 91,5 FF 100 Toplam 59

BDS Hakkında Ek Bilgiler DC ve DD notları koşullu geçer notlardır. Bu notlardan birini almış olan bir öğrenci genel not ortalamasının en az 2.00 olması halinde o dersi başarmış sayılır. Genel not ortalaması üst üste iki yarıyıl 2.00 altında kalan öğrenciler DC ve DD notlu olan derslerini yeni ders kaydı döneminde almak zorundadırlar. Bağıl değerlendirme sisteminin başarılı olabilmesi sınav sonuçlarının öğrencinin başarı ya da başarısızlığını tam olarak yansıtmasına bağlıdır. Sınav sonuçlarının olduğu şekliyle sisteme girilmesi çok önemlidir.

Dinlediğiniz için teşekkür ederim.