Sosyal Ekonomiye Hazır Mısın?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOCUK NASIL ÖĞRENİR?.
Advertisements

AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMA
Mobil Reklamcılıkile hareket halindeki insanlara ulaşın Mobil Reklamcılık ile hareket halindeki insanlara ulaşın.
E-Ticaret Nedir? İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte Ticaret, birtakım sistemler aracılığıyla internet üzerinden de yapılır hale geldi. Bu yeni ticaret.
Google Görüntülü Ağ’da Video Reklamları
DIŞ TİCARETİNİZ BURDA BAŞLAR!
Pazarlama ve İletişim Dünyasında Sosyal Medya Trendleri Araştırması
Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları
Bilişim Teknolojileri ve Yönetim Dersi (IYO 713) Sunumu
İNTERNET VE SOSYAL AĞLAR.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: SÜREÇLER
SOSYAL MEDYA VE GÜVENLİĞİ
ISLETME BILIMINE GIRIS 1
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEKOKULU DERS:E-TİCARET KONU:ELEKTRONİK TİCARETİN GELİŞİMİ VE GELENEKSEL TİCARET İLE KARŞILAŞTIRILMASI HAZIRLAYAN:DİLEK.
TÜKETİCİ DAVRANIŞI KAVRAMI VE ÖZELLİKLERİ
E-Ticaret’in Mobil Tarafı
Yrd. Doç. Dr. Arzdar KİRACI Başkent Üniversitesi
Yeni Pazarlama Teknikleri
Dijital Dünya Verilerine Genel Bakış Dünya Nüfusu : Dünyadaki İnternet Kullanıcıları : Dünyadaki Domain Sayısı:
SOSYAL MEDYA.
HAFTA I.
BÖLÜM 7 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ. Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir.
KOBİ’LER VE KOBİ’LERİN ORTAK ÖZELLİKLERİ
İNTERNETTE YENİ BİR İŞ MODELİ OLARAK GRUP ALIŞVERİŞ SİTELERİ VE TÜRKİYE’DEKİ DURUMU Kemal Şahin Mimar Sinan Üniversitesi.
Sponsorluk 1.
E-TİCARET.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
XII.BÖLÜM DURUMSAL FAKTÖRLER
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
İşletmeyi neden kurarız ?
360° Pazarlama İletişimi
 ADI SOYADI :AYCAN ERKAYA  NUMARASI:  ÖDEV KONUSU: TURİZMDE MOBİL UYGULAMALAR.
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
Türkçe Öğretmenliği 2.Sınıf
Yard. Doç. Dr. Oğuzhan Aygören İTÜ İşletme Fakültesi
Tedarikçi Firma Sunumu
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 1 BİLİŞİMLE İLGİLİ GENEL KAVRAMLAR VE İŞ DÜNYASINDA BİLİŞİMİN ÖNEMİ.
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
Mühendislik Ekonomisi
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
Mobil pazar verileri – Abone sayısı ve penetrasyon – Mobil abone profili – Mobil trafik hacmi – Mobil gelir – Aylık kullanım miktarı – Mobil yatırım.
BEN BİLİNÇLİ BİR TÜKETİCİYİM
Sosyal medya pazarlamasında adımlar: – Müşterileri dinlemek – Uygun sosyal medya platformuna üye olmak – Sektörle ilgili topluluklara katılmak – Kendi.
SOSYAL MEDYA İLE PAZARLAMA
Prof. Dr. Erman COŞKUN İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri Hafta 1 – Genel Kavramlar ve İşletmeler için YBS’nin Önemi.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
İZİNLİ PAZARLAMA.
Pazarlama İlkeleri.
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Deneyimsel Bir yaklaşımla MARKA YÖNETIMI
SOSYAL MEDYA.
MEDYA VE ÇOCUK
Çok Kanallı Dijital Pazarlama
TEMEL MİKROEKONOMİ 1.GİRİŞ.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
İŞLETMEDE BİLGİ SİSTEMLERİ
Sunum transkripti:

Sosyal Ekonomiye Hazır Mısın? Özcan YAZICI Sosyalink Sosyal Medya BUGİAD – 15.Mayıs.2013

Oyunun Kuralı Değiş(ti)iyor!

Dünyayı ve yaşamlarımızı son 20 yılda 3 ‘unsur’ değiştirdi!

İletişim Değişti

Tüketici Değişti

Ekonomi Değişti

Bu Değişim İki Halkayla Tamamlanacak

Birincisi ‘KÜLTÜREL/ SOSYOLOJİK’ değişim

İkincisi ‘SİYASAL’ değişim

Sosyal Ekonominin Yeni Doğası Geleneksel Ekonomi (Taştan Tuğladan Ticaret) Monolog İletişim (Gazete, TV, Radyo, Facebook, Twitter, Blog, Youtube vb.) MÜŞTERİ MARKA İlişki (İstek, yorum, eleştiri, beğeni, paylaşım, sohbet, bağlılık, güven vb.) Yeni Ekonomi (E-Ticaret) Diyalolog

Kritik Soru: Senin Yerin Neresi?

Değişimin Temel Motoru: Kendinizi nasıl anlattığınız değil hedef kitlenizin sizi nasıl anladığı önemli

‘Anlam’ Nasıl Oluşuyor? Artık müşteriye ve pazara hakim değiliz. (Değişen iletişim) Kuralı ‘biz’ değil, ‘müşteri’ koyuyor. (Değişen tüketici) Müşterileri artık biz organize edemiyoruz, onlar kendi organize oluyor. (Değişen ekonomi)

Peki, Müşteri ve Marka İçin Bu ‘Anlam’ Neyi İfade Ediyor?

Tüketici/Müşteri İçin ‘Anlam’ Tüketici birey olarak ‘fark edilmek’ ve ‘ben de buradayım’ demek istiyor. Satın almak için ‘zaman’, ‘mekan’ ve ‘fırsat’ zenginliği yaşıyor. Tüketici onlarca seçenek içinden ‘kalbini’ fethedeni arıyor. Kendisini bulan ve ilgilenene aşık oluyor! Memnuniyetini ve öfkesini anlatıyor. Bu anlatımın gücüyle mesajını dalga dalga ‘bulaştırıyor’.

Marka İçin ‘Anlam’ Artık isteğin ‘zaman’, ‘mekan’ ve ‘kontrol/hakimiyette’ satamazsın. ‘İstediğin’ ürün/hizmeti değil, müşterinin ‘istediği’ ürünü satabilirsin. Müşterinin ne istediğini O’na git ‘sor’; O’nu ‘dinle’. Ürün/hizmetine sattıktan sonra da ‘sahip çık’; çünkü müşteri her şeyi çok hızlı ‘bulaştırıyor’. Markanın her parçasıyla müşterin için ‘değer’ üret; bunu müşterine yaşat ve ayrılmaz bir ‘bağ’ kur.

Büyümek İçin Ne Yapmalı? Yeni bir tesis/fabrika kurmalı… Makine parkını yenilemeli… Binayı modernize etmeli… İşçi/eleman sayısını artırmalı… Hammaddeye yatırım yapmalı... Gayrimenkullere yatırım yapmalı… ………………………. Peki bunlar yeterli mi?

İşte yeni yatırım alanı: Müşteriler ve tüketiciler…

Müşteri ya davulcuya ya da zurnacıya kaçabilir! (Karar verme süreci değişti)

ÇIKARILACAK DERSLER/SONUÇLAR… MARKA AÇISINDAN… 1 – Artık oyunun kuralı değişti. (Yeni iletişim, yeni tüketici, yeni ekonomi) 2 – Yeni oyun kuralını hızlı uygulayan pazarda liderliği ve rekabet avantajını ele geçirir. 3 – Yeni oyun kuralını hızla kavrayamayan müşterilerini birer birer elinden kaçırır. 4 – Tüketim kararı artık aylar, günlerlerle vermiyoruz, “anlık” veriliyor. 5 – Pazarı takip et, müşterini takip et, bağ kur ve güven oluştur.

Tüketici artık ne istediğini biliyor (Sorun ürün ve hizmet üretenin bunu bilmemesi)

ÇIKARILACAK DERSLER/SONUÇLAR… MÜŞTERİ/TÜKETİCİ AÇISINDAN… 1 – Artık hayatta önemsendiğimi görmek, hissetmek istiyorum… 2 – Önemsendiğimi “sahiden” görmek istiyorum… 2 – Belki hemen satın almayabilirim ama, beni önemsemeye devam edersen, ihtiyacım olduğu gün ilk sana geleceğim… 3 – Benim de bir fikrim, duygularım var. Dinle, anla beni! 4 – Bana ihtiyacım olduğu anda, çoğunlukla da öncesinde yol göster, bende güven yarat, ki ihtiyaç anında ilk önce sana geleyim! 4 – Benimle “iletişim” kurmakla yetinme, “ilişki” kur! Bana kur yap, nazıma katlan, beni bilgilendir, beni eğlendir; sohbet et benimle, kalbimi fethet!

Sürece Neden Uyum Sağlanamıyor? 1. Farkındalık 2. Bilgi 3. Vizyon 4. Cesaret 5. Eylem 6. Kararlılık

Markanız İçin Neler Yapmalısınız? Dijital ekonominin kavramlarını ve süreçlerini tanımalı ve anlamalısınız

Markanız İçin Neler Yapmalısınız? Dijital ekonominin kavramlarını ve süreçlerini tanımalı ve anlamalısınız Organizasyon yapınızı dijital ekonomiye uyarlamalısınız

Markanız İçin Neler Yapmalısınız? Dijital ekonominin kavramlarını ve süreçlerini tanımalı ve anlamalısınız Organizasyon yapınızı dijital ekonomiye uyarlamalısınız Altyapı oluşturmalısınız (Dijital mal varlığı)

Markanız İçin Neler Yapmalısınız? Dijital ekonominin kavramlarını ve süreçlerini tanımalı ve anlamalısınız Organizasyon yapınızı dijital ekonomiye uyarlamalısınız Altyapı oluşturmalısınız (Dijital mal varlığı) Departman (Kadro) oluşturmalı ve iş tanımı yapmalısınız

Tek bir şeye ihtiyacınız var: Harekete geçmek!

Sosyal Medya Platformları Aslolan sizin esas işinizi nasıl yaptığınızdır!

İçerikle Pazarlama

Bundan sonra neler olacak? İletişim mobilleşecek ve hayatımız tamamen akıllı telefonlar ve tabletlere kayacak. 2016’da dünyada internete bağlantının yüzde 86’sı mobil üzerinden olacak. (BM Raporu) Mobil Pazarlama dönemi başlayacak. Lokasyon bazlı pazarlama önem kazanacak. Marka ile müşteri satın alma öncesi, satın alma anında ve sonrasında sürekli diyalog halinde olacak. Satış belli bir an değil, süreç anlamına gelecek. Markalar içerisinde önce ‘Birebir İlişki Yöneticileri’ yeterli büyüklükteki firmalarda da ‘Kültür Direktörleri’ istihdam edilmeye başlanacak. Markalar pazarlama departmanlarını “sosyal medya pazarlaması” departmanına dönüştürecek.

Sosyal Alışverişe Hazır Mısınız?

Nihai Olarak Temel Soru: Şu Anda Tercihimiz Hangisi?

‘Dijital Yerliler’ Geleceği Belirliyor

Hiçbir sorun o sorunu yaratan bilinç düzeyiyle çözülemez Hiçbir sorun o sorunu yaratan bilinç düzeyiyle çözülemez. (Albert Einstien)

http://about.me/ozcanyazici