S E L Ç U K Ü N İ V E R S İ T E S İ Kritik Analitik Düşünme Topluluğu

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOCUK NASIL ÖĞRENİR?.
Advertisements

HO Ş GELD İ N İ Z YESDER KAD BİRİMİ KRİTİK VE ANALİTİK DÜŞÜNME PLATFORMU.
BİZ KİMİZ?  Hacettepe Üniversitesi Okuma Topluluğu, kısa adıyla “ HUNOK ” 2007 yılında Hacettepe Üniversitesi öğrencileri tarafından kurulmuştur. Bununla.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
ÖZGÜVEN.
Değerler Eğitimi Özgüven.
Eleştirel Düşünme Tahir BENEK S
İŞLETMELER VEYA KİŞİLERİN HEDEFİ, EN İYİ OLMAK İSTİYORUM + -
Düşündüren Resimler-I KRİTİK VE ANALİTİK DÜŞÜNME PLATFORMU
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
SOSYOLOJİDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
NİÇİN EN AZ BİR YABANCI DİL ÖĞRENMELİYİZ ?
İNANÇ BAŞARININ NERESİNDE ?
ÖRGÜTLERDE ÇEŞİTLİLİK
Maria Montessori.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
Yeni Programın Öğrenme Yaklaşımı
İLETİŞİM.
SANAT EĞİTİMİ VE YARATICILIK
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
SORULARLA MERAK ETTİKLERİMİZ
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
TÜRKÇE / Parçada Anlam PARÇADA ANLAM Ana Düşünce Yardımcı Düşünce.
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
1 Ekonominin Kapsamı ve Metodu KISIM I EKONOMİYE GİRİŞ BÖLÜM İÇERİĞİ
İKTİSADA GİRİŞ-I.
Çiğdem ÖZTÜRK Semra SEVİNÇ Esra SEVİNDİK
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
Siyaset Bilimine Giriş
Belki bu açıklayıcı olur ;
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
HAZIRLAYAN:AYSEL BAŞKURT 9/B 255
İGEP Performans Yönetimi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 6. SINIFLAR
İnsan aklının erebileceği olgu, gerçek ve ilkelerin bütünü
BİLGİSAYAR 1 HAZIRLAYAN: HAVVA ÜNAL
Giriş Hazırlayan Öner ÖNDER Eğitimci-Yazar
Meslek Giysi mi Aksesuar mı? Şenel KARAMAN Psikolog
BİLGİ EDİNME İHTİYACI:
Afyon Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü Büyük düşün, küçük adımlarla başla...
SINAV KAYGISI.
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ VE DAVRANIŞLARI
AİLE İÇİ ŞİDDET.
NASIL BİR GELECEK İSTİYORUM?
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
LİDERLİK VE ÖZGÜVEN.
1. KUŞAK DÜZEN.
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
KİŞİLİK BOZUKLUKLARI VE GENÇLİK
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
SANAT EĞİTİMİ VE YARATICILIK. O HALDE YARATICILIK NEDİR?
CREATIVITY &PROBLEM SOLVING Brainstorming, Questions, Hats
BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN. BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN.
DİL-DÜŞÜNCE-DUYGU İLİŞKİSİ
ICF Aylık Üye Toplantısı 11 Aralık 2012 Didem Şen Pamuk.
Neden Kritik Analitik Düşünme? (KAD)
OLUMLU DÜŞÜNCE NEDİR? Hayatın her alanında, bizi her konuda etkileyen aslında bizim olaylara nasıl baktığımızdır. Şunu unutmamak gerekir ki; meydana.
BİREY VE MESLEK İNSANI OLARAK PSİKOLOJİK DANIŞMAN.
KİŞİSEL BAŞARI TEKNİKLERİ
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
NESNELLİK KONUSU.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
SWOT ANALİZİ TÜRKER DURAN YATIRIM TEŞVİK DANIŞMANI.
Analitik Düşünme Analitik düşünmek  sofistike bir problemi/durumu/konuyu  alt problemlere/durumlara/konulara ayırdıktan sonra her bir alt konunun ana.
ARGÜMANTASYON.
21. YY BECERİLERİ.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

S E L Ç U K Ü N İ V E R S İ T E S İ Kritik Analitik Düşünme Topluluğu 05 NİSAN 2011

AMACIMIZ; Üniversite öğrencilerinin, yetişmiş meslek erbabı insanların, münevverlerin, mütehassısların, eğiticilerin, sanayicilerin neticede aklı eren her iyi niyet sahibinin dünya gidişatını yönlendirmeye çalışan sistem ve organizasyonları daha iyi tanıyıp politikalarını ve neticelerini hesap edebilmeleri için,

AMACIMIZ; Düşünmede duygusal önyargıları ortadan kaldıracak bir yöntem olan kritik-analitik düşünmeyi öğrenmelerini ve bu metodolojiyi bir hayat felsefesi olarak değerlendirmelerini ve uygulamalarını hedefliyoruz. Bu amacı destekleyen seminerler, faaliyetler ve organizasyonlar düzenlemek çalışmamızın temelini oluşturmaktadır.

HAYATIN HER ANININ FARKINDA OLMAK İÇİN DÜŞÜNMEK

NE YAPMALIYIZ ? NE YAPMALIYIZ

SADECE GERÇEĞE BAĞLI, HİÇBİR YÖNLENDİRMENİN YÖNLENDİREMEDİĞİ; TAHMİNLERİN, DUYGULARIN, ÖN YARGILARIN BELİRLEMEDİĞİ; KİŞİYE, GRUBA, ÜLKEYE VE TÜM İNSANLIĞA RAĞMEN SADECE VE SADECE DOĞRU OLANI YAPMAK VE YAPTIRMAK İÇİN VE KENDİMİZLE YÜZLEŞMEK İÇİN İŞE DÜŞÜNCELERİMİZDEN BAŞLAMALIYIZ.

KENDİMİZİ GENÇ YA DA İHTİYAR, KADIN YA DA ERKEK AYIRIMI YAPMADAN, SUNİ MAZERETLER ÜRETMEDEN, HER GÜN, HER AN EĞİTİP SÜREKLİ GELİŞTİRMELİYİZ

YAŞAMIMIZIN AYARINI DAİMA DOĞRU YOLA GÖRE KONTROL VE TEFTİŞ EDİP DÜZENLEYECEĞİMİZ, KİŞİSEL HAYAT PLANIMIZI YAPMALIYIZ.

ÖNCE DOĞRUYU BİLMELİYİZ, ÖĞRENMELİYİZ ÖNCE DOĞRUYU BİLMELİYİZ, ÖĞRENMELİYİZ. O ZAMAN KİMİN HAKOLDUĞUNU ANLARIZ. BİRTAKIM ŞEYLERE KÖRÜ KÖRÜNE BAĞLANMAMALIYIZ.

HÜR OLMALI, TEK BAŞIMIZA DA OLSAK DÜŞÜNCELERİMİZİ FİKİRLERİMİZİ ORTAYA KOYMALI VE SAVUNMALIYIZ.

KENDİMİZİ SÜREKLİ SORGULAMALIYIZ KENDİMİZİ SÜREKLİ SORGULAMALIYIZ. BİLGİ DAĞARCIĞIMIZI DELİLLERLE, İLMİ DAYANAKLARLA ZENGİNLEŞTİRMELİYİZ. BÖYLECE SLOGANİK DÜŞÜNCE VE SÖYLEM TARZINDAN UZAK, DERİNLİKLİ BİR DÜŞÜNCE BÜTÜNLÜĞÜ KAZANABİLİRİZ.

MEVCUT DÜŞÜNME YETENEKLERİMİZİ GELİŞTİRMELİYİZ MEVCUT DÜŞÜNME YETENEKLERİMİZİ GELİŞTİRMELİYİZ.BUNUN İÇİN ÖNCE SİSTEMATİK DÜŞÜNÜR OLMAYA NİYET ETMEK GEREKİR.

DÜŞÜNME BECERİLERİNİ KAZANMAK GERÇEKTEN ÖNEMLİDİR. ANCAK BUNDAN DAHA ÖNEMLİSİ DÜŞÜNME BECERİLERİNİ GELİŞTİRME FİKRİNE SAHİP OLMAKTIR.

KRİTİK- ANALİTİK DÜŞÜNMEK; BİR KONUYU, SORUNU YA DA PROBLEMİ ALT BAŞLIKLARINA AYRIŞTIRIP TÜMDENGELİMLE VE HER BİR BAŞLIĞI AYRI AYRI İRDELEYİP ELEŞTİREREK VE HER BİRİ ARASINDAKİ BAĞLANTILARI GERÇEKÇİ KANITLARIYLA ORTAYA KOYARAK, YANİ TÜMEVARIMLA DÜŞÜNMEK VE DEĞERLENDİRMEKTİR.

KRİTİK-ANALİTİK DÜŞÜNME; BİREYSEL KARİYERİMİZİN VEYA TOPLUMSAL HAYATIMIZIN, HER YÖNÜ HAKKINDA İYİ DÜŞÜNÜR OLMAK, BİZE ÖNERİLEN BİR ŞEYİN GERÇEĞE UYGUN OLUP OLMADIĞINI ORTAYA ÇIKARTMAK İÇİN SORGULAMAK VE TEST ETMEKTİR.

KRİTİK-ANALİTİK DÜŞÜNME; AYAKLARIMIZA BAKTIRIP, BİZE TOKAT ATMAK İSTEYENLERİN NİYETİNİ ANLAMAK VE GEREĞİNİ YAPMAKTIR.

KRİTİK-ANALİTİK DÜŞÜNME; ETKİLİ ÖĞRENMENİN VE ÜRETKEN YAŞAMANIN TEMELİDİR. YAPTIĞIMIZ İŞLERİN DOĞRULUĞU, DÜŞÜNCELERİMİZİN DOĞRULUĞU VEYA DOĞRU DÜŞÜNME YETENEĞİMİZLE ORANTILIDIR.

DOĞRU DÜŞÜNME BECERİSİNE SAHİP OLUNURSA İŞLERİN KALİTESİ, DOLAYISIYLE, HAYATIN KALİTESİ DE ARTAR. DÜŞÜNCELERDE MÜKEMMELLİK, SİSTEMATİK DÜŞÜNME İLE ELDE EDİLEBİLİR.

Kritik Analitik Düşünme Topluluğu olarak; Yeni fikirlere açığız Hakkında bilgi sahibi olmadığımız bir konuda yorum yapmayız Bir konu hakkında daha fazla bilgiye ihtiyacımız olduğunu biliriz.

Kritik Analitik Düşünme Topluluğu olarak; Gerçek olanla “gerçek olabilecek” arasındaki ayrımı görürüz. Cümlelerin anlam taşıyan birer kurgu olduğunu, aynı kelimelerin farklı manalar taşıyabileceğini biliriz. Kendi gerekçelerimizde büyük ve yaygın hatalardan kaçınırız.

Kritik Analitik Düşünme Topluluğu olarak; Gerçeği anlayana kadar soru sorarız. Matematiksel düşünce ile duyusal düşüncenin ayırımını yaparız. Diğer insanları doğru anlayacak ve kendini başkalarına doğru anlatabilecek kelime hazinesine sahip olmaya çalışırız.

KISACA BİZ ; İnsanları düşünmeye yönlendirmek ve bunu bir hayat tarzı haline getirmelerine yardımcı olmak için VARIZ…

KRİTİK ANALİTİK DÜŞÜNME TOPLULUĞU AR-GE BİRİMİ TEŞEKKÜR EDERİZ KRİTİK ANALİTİK DÜŞÜNME TOPLULUĞU AR-GE BİRİMİ www.kritik-analitik.com www.criticalthinking.com www.criticalreading.com