Mercedes-Benz Türkiye Sosyal Medya Etkinliği

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İNSAN KAYNAKLARI’NDA SOSYAL MEDYA
Advertisements

Pazarlama ve İletişim Dünyasında Sosyal Medya Trendleri Araştırması
Caddebostan Irmak Anaokulu Okul Aile Birliği Brunch Etkinliği
Online İletişim Eğitimi
Web 2.0 Nedir Eğitimde Nasıl Kullanılır?
Gerçek Dünyanın Sanal Yansıması
FIAT DUCATO AİLESİ ROADSHOW 2013
Alaçatı Etkileşim Raporu
 Web-Log kelimesinden türetilen bloglar, yazarların herhangi bir konu hakkında hızlı ve kolay ş ekilde yorumlarını, ba ğ lantılarını yazılarını, resimlerini,
Sosyal Medya.
LEYLA BALIK TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2.SINIF (İ.Ö.)
IMDA KONGRESİ GALA YEMEĞİ, GORDİON, POLATLI – ANKARA
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Baban, Sen bir de Volkswagen– Yılın Dijital Uygulaması
DIGITAL PROJELER. C-Elysée Lansmanı ve AUTOSHOW ISTANBUL Citroën Fuarda! Citroën, yeni modeli C-Elysée’yi dünya sahnesine ilk defa İstanbul Auto Show’da.
Brief Şehir hayatının yeni yıldızları olan iki genç modeli, en çok yakıştıkları yer olan şehrin caddelerinde tanıtma fikrinden yola çıkılarak “Follow.
SOSYAL MEDYA VE GÜVENLİĞİ
Kurum İçi Sosyal Medya & Blogy Uygulaması
Sosyal Medya Pazarlaması Sihirbuzz
BABAM DER Kİ STRATEJİNİN YARATICILIĞI, FARKLILIĞI, YENİLİĞİ VE ÖZGÜNLÜĞÜ: Yeni Linea ATL lansmanının hedef kitlesi, otomobil satın alma kararını veren.
Dijital Dünya Verilerine Genel Bakış Dünya Nüfusu : Dünyadaki İnternet Kullanıcıları : Dünyadaki Domain Sayısı:
Dijital Pazarlama Merve Öztürkcan.
K3 Toplantımıza Hepiniz
SOSYAL MEDYA.
Sergileme ve Saha Aktiviteleri
Günümüzde internet, en çok kullanılan haber kaynağı Gazetecilerin % 97’si haber yazmadan önce mutlaka Google’da ve sosyal medyada araştırma yapıyor.
Sosyal Öğrenmenin Geliştirilmesinde Taylan ACAR Ulusal Destek Servisi.
Çukurova Üniversitesi Anaokulu Hoş GeldinizToplantısı 04-05/09/2014
Çocuklarla ailelerin hem paylaşarak hem de çoğalarak kaliteli vakit geçirmelerini sağlayan bir ortam yaratarak çocukların sosyalleşmesi, ailelerin ortak.
Hayat boyu öğrenme programı
Festival veya konser gibi etkinliklere giderken kimlik, para ve kredi kartından önce akıllı telefonlarını alanların oranı 92% Müzikseverler Telefonlarını.
21. YÜZYIL BECERİLERİ.
SOSYAL PAYLAŞIM SİTELERİ
Sosyal Medya Nedir? Çağlar GÜLCEK.
Bilgi Paylaşımı için Araçlar
WEB 2.0 ARAÇLARI Semra ACAR
İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713)
SOSYAL PAYLAŞIM SİTELERİ
Sosyal Medyanız ve NetHizmet. Sosyal Medya’da Sizin İçin Neler Yapıyoruz?  Sizin için hesaplar açıp, içerik yönetimlerinizi yapıyoruz.  Kampanya kurgularınızı.
#TweetCar Autoshow – İÇERİK 01 – Kampanya Yapısı 01 / İletişim Hedefi 02 / Hedef Kitle 03 / Yaratıcı Fikir 04 / Fikrin Nasıl.
DİJİTAL PAZARLAMA NEDİR?
BoomSocial Hyundai Türkiye Twitter Raporu
BoomSocial Hyundai Türkiye Instagram Raporu
Sosyal Medya Nedir? Çağlar GÜLCEK.
Sevgililer Günü – Proje Önerileri
Jack Daniel’s Proje Önerileri. * Belirtilen trafik ve tekil kişi rakamları Gemius Aralık raporundan alınmıştır PV: imp / ay UV: kişi.
Sosyal Medya Nedir? Çağlar GÜLCEK.
Sosyal Medya Kişilerin internet üzerinde birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımlar bütünüdür.  Zaman ve mekân sınırlaması olmadan (mobil tabanlı),
35. Pınar Resim Yarışması hakkında soru ve cevaplar
Sosyal Medya ve Türleri
SOSYAL MEDYA Sosyal Medya Nedir? Sosyal Medya Araçları Nelerdir?
Ufuk Bayram ile Business Class 3 AĞUSTOS’tan itibarenHaftaiçi hergün saat 20:20’de Kanal Yani elevizyonda.
PLN Personal Learning Network by Arif Kazancı Ağustos
Faaliyet gösterdiğimiz hizmet sektöründe en büyük eksikliğin kalifiye iş gücü olduğundan yola çıkarak; ‘Aslolan insana verilen değerdir’ anlayışıyla kaliteli,
Temel Bilgiler İlgili Çalışmalar Araştırmanın Yöntemi Bulgu ve Sonuçlar Araştırmanın Kısıtları ve Gelecek Çalışmalar.
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
SOSYAL MEDYA.
Sosyal Medya Araçları Tanıtımı
Temel Bilgi Teknolojileri
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
WEB 2.0 ARAÇLARI.
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
BoomSocial Hyundai Türkiye Twitter Raporu
. ..
BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ
SOSYAL MEDYA DANIŞMANLIĞI. Sosyal Medya Danışmanlığı; Markanızın Sosyal medya ortamındaki hedef kitlelerini analiz edip hazırlayan, Hedef kitlelerinizin.
Dijital Pazarlamada Marka Yönetimi ve Sosyal Medyanın Etkileri
RENAULT CLIO ‘ANNE BEN VARDIM’ TEKNOLOJİSİ
Sunum transkripti:

Mercedes-Benz Türkiye Sosyal Medya Etkinliği Brief: Mercedes-Benz Türkiye hayranları ve takipçileri ile etkileşime geçerek daha sıcak bir bağ kurmak ve Mercedes-Benz’in 125 yıllık güçlü marka kimliği altında sosyal bir kimliği daha olduğunu göstermek. Çözüm: Bunun için Mercedes-Benz Türkiye ile sosyal medyada en çok takip edilen kişileri biraraya getiren bir etkinlik düzenlemeye karar verildi.

Peki nasıl yaptık?

Mercedes-Benz modelleri ile doya doya bir gün geçireceğiniz Driving Experience Day’11’e hoş geldiniz! Etkinliğe davet edilen kişiler sosyal medyayı aktif şekilde kullanan çok fazla kişi tarafından takip edilen blogların yazarları, pazarlama guruları ve otomobil hayranlarından seçildi! Kişiselleştirilmiş e-mailing yapıldığı andan itibaren etkinlik, sosyal ağlarda konuşulmaya başlandı.

Etkinlik için temiz hava, bol güneş ve aktiviteler için en ideal yer olan Polonezköy seçildi. Katılımcılar doğa ile iç içe bir gün geçirme şansını yakalarken aynı zamanda kendileri gibi sosyal ağlarda aktif olan kullanıcılar ile tanışma fırsatı buldular.

Mercedes-Benz Driving Experience Day’11 Sabah erken saatlerde servisler ile Polonezköy’e gelen davetliler karşılanarak; kendilerine çanta, t-shirt, şapka, etkinlik rehberi ve kişiselleştirilmiş yaka kartları hediye edildi. Temiz havayla dolu ve doğa ile içiçe bu atmosferde hazırlanan açık büfe kahvaltı servisi onları bekliyordu. Sosyal medyada aktif konuklarımıza onların ilgisini çekecek her türlü teknolojik uygulamalar da hazırlanmıştı. Etkinlik mekanındaki dikkat çekici yerlere, belirlediğimiz etkinlik hashtag’lerinin afişleri asıldı. Böylece etkinlik konuklar tarafından eş zamanlı sosyal medyada duyurulacak, daha hızlı ve efektif olarak yayılacaktı. Kahvaltı ve tanışma kısmından hemen sonra mekanın geniş açık hava alanına geçildi ve günün program bilgisini vermek üzere konuşma yapıldı. Saha alanında sergilenen Mercedes-Benz son modelleri Yeni SLK Roadster, Yeni C-Serisi Coupé, smart ve C-Serisi modellerinin önünde toplu fotoğrafın çekilmesinin ardından, test sürüşü yapılacak araçlar hakkında bir uzman tarafından konuklarımıza bilgi ve eğitim verildi. Mercedes-Benz modelleri üzerindeki QR kodlar ile konuklar, özel olarak oluşturduğumuz sitelere telefonları ile bağlandılar, Facebook ve Twitter hesaplarında paylaşımda bulundular. Davetliler test sürüşü için Mercedes-Benz kurumsalına uygun olarak Gri ve Siyah grup olarak ikiye ayrıldı. Programda küçük aksaklıkların önüne geçilmesi adına ekiplerdeki kişilerin test sürüşü zamanları bireysel olarak belirlenmişti. Eğitim sonrasında Gri grup, 12.6 km uzunluğundaki parkur boyunca otomobilleri test ederken, Siyah grup aktivite alanında kendilerine sağlanan metal, plastik parçacıklarla kendi Mercedes-Benz otomobillerini yaptılar: Tabii ki kendilerinden beklendiği gibi, profesyonelce! Test sürüşü yapan ekip ile aktivite alanındaki ekip yer değiştirirken ise açık büfe öğlen yemeği servisimiz onları bekliyordu. Konuklarımız yemyeşil alan içerisinde uzunca bir masada hep beraber yemek yendi. Günün sonunda tüm katılımcılarla beraber yorgunluğumuzu, kapanış kokteyliyle atarken, yapılan çekilişle şanslı bir katılımcı C-Serisi otomobili bir hafta sonu boyunca kullanma hediyesini kazandı. Kendilerine verilen malzemeler ile otomobillerini yapan ekipler ise araçlarını yarıştırdılar. Modeller Jüri tarafından oylandı ve kazanan ekip ilan edildi. Kazananın iki oy farkla belirlendiği bu yarışmanın ardından kaybeden takım; her ne kadar üzülse de, kazanan ekibi tebrik etti ve şampanyalar birlikte yudumlandı. Sonuç olarak hep birlikte, doğayla iç içe, otomobille dolu güzel bir gün geçirdik. Gün sonunda ortak karar: “Mercedes-Benz otomobiller test edildi ve onaylandı!”

Test sürüşü için belirlenen parkura çıkmadan önce davetlilere uzmanlar tarafından Mercedes-Benz modelleri hakkında bilgi ve eğitim verildi. Test sürüşleri için kemerler takıldı ve tüm katılımcılar Yeni C-Serisi, Yeni SLK Roadster ve smart modellerinin sürüş deneyimini yaşadılar. Gün içinde hazırladığımız aktivite ve oyunlar ile keyifli bir gün geçiren katılımcılar, kendilerine sağlanan parçalarla kendi Mercedes-Benz otomobillerini yaptılar.

Sosyal medyanın takip edilen isimleri Foursquare'de ve Facebook’ta etkinlik mekanında check in yaptılar. Driving Experience Day'11 etkinliği boyunca katılımcılar tarafından eş zamanlı olarak tüm aktiviteler tweetlediler. Katılımcılar aynı zamanda Mercedes-Benz modellerinin üzerlerine yerleştirilen QR kodlar ile anında ve kolayca Facebook'ta paylaştılar. Yapılan çekilişle bir katılımcıya C-Serisi otomobili, bir hafta sonu boyunca kullanmak üzere hediye edildi.

http://www.youtube.com/watch?v=uOGnWGruDqU

Etkinlik sırasında sosyal medya paylaşımları

Etkinlik sonrasında blog yazıları

Sonuçlar

512.035 etkinliğin toplam PR efekti. Etkinlikte; 23 davetli, 155 Facebook, Twitter, Foursquare, Twitpic, Blog’larda paylaşılan içerik, 3.706 etkinlik öncesi ulaşılan kişi, 48.401 etkinlik sonrası ulaşılan kişi, 512.035 etkinliğin toplam PR efekti. Ulaşılan kişi sayısı, paylaşan kişilerin takipçilerine göre hesaplanmıştır. Toplam PR efekti, paylaşılan tüm içeriklerin görüntülenme sayısına göre belirlenmiştir. Bu sayı like, share, comment, tag ve retweet sayılarına göre hesaplanmıştır.

Teşekkürler