Ordu Üniversitesi Eğitim Ve Araştırma Hastanesi Ordu/Türkiye

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
Advertisements

*Damla GÜVEN **Yasemin AKBAL ERGÜN
İLKNUR ERDEM HEMŞİRE TSK ETİMESGUT ASKER HASTANESİ
4. Uluslararası Hastane ve Sağlık Yönetimi Kongresi
MEMNUNİYET ANKETİ ANALİZİ
BAŞLIK METNİ ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN 25. DÜNYA ÜNİVERSİTELER KIŞ OYUNLARI ERZURUM 2011 VE BRANŞLARI HAKKINDAKİ.
SAĞLIK PERSONELİ KORUYUCU HEKİMLİĞİ NE KADAR TANIYOR. Ömer Seylan
Amaç: Amaç: Tıp Fakültesi öğrencilerinin üniversiteye giriş başarısının dönem içerisindeki başarısıyla orantılı olup olmadığı her zaman bir soru işareti.
As.Yük.Hem.Gülçin ÇEVİRME
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
HEMŞİRELERİN SÜREKLİ EĞİTİM ETKİNLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Gülşen Güner Üzel* , Resmiye Özdilek**,Nihal Öztürk***, Sevim Ulupınar Alıcı****
TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
-Demografik- Nüfus Analizi
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
Diferansiyel Denklemler
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
Nicel / Nitel Verilerde Konum ve Değişim Ölçüleri
Güvenlik Raporlama Sistemi (GRS)
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
MEMNUNİYET ANKETLERİ Yük.Hemş. Betül BOZACI Kalite Birimi
TIP FAKÜLTESİ VE SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN BİRBİRLERİNE BAKIŞ AÇILARI.
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
Soruya geri dön
Hastane Çalışanlarında Tüberküloz Bilgi Düzeyi ve Risk Algılanması
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
AKREDİTASYON BELGESİNE SAHİP ÖZEL HASTANELERDEKİ
BİR DEVLET HASTANESİNDE HASTA BAĞIMLILIK DÜZEYLERİNE GÖRE YAPILAN HEMŞİRE İNSAN GÜCÜ PLANLAMASI UYGULAMASI   Özcan Selma, Tanrıöver Funda , Akın Bihter.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
GÜVENLİK RAPORLAMA SİSTEMİ
ARED DEĞERLENDİRME ANKETİ ANALİZİ. * Yapılan anketin amacı ekonomik kriz sonrasında değişen dengelerle birlikte sektörel sorunlardaki öncelikleri sıralamak.
Nazmi Zengin, Yasemin Durduran, Hamdi Arbağ, Sevda Yavuz, Ayfer Erdoğan NEÜ Meram Tıp Fakültesi ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ BİRİMİNDE ÇALIŞAN HAKLARI İLE İLGİLİ.
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
A.Ü ARAŞTIRMA HASTANESİNE BAŞVURAN HASTALAR MEMNUN MU?
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
İKS İLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELER ROL VE SORUMLULUKLAR
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
DOĞUM VE SAĞLIK: DOĞUM SAYISI SAĞLIK DURUMUNU ETKİLİYOR MU ? Amaç Annelik kadının varoluşunda ona bahşedilen bir duygudur. Anneliğin birçok getirisi olduğu.
REIDIN.com-GYODER Yeni Konut Fiyat Endeks Sonuçları
Amaç: Organ yetmezliği insidansı (toplumdaki hastalık sayısı oranı) tüm dünyada artmakta olup, organ nakli olmayı bekleyen hastalar da uygun organ beklerken.
DÖNEM DEĞERLENDİRME TOPLANTISI ORDU İLİ
4 X x X X X
1 Van Kadın Derneği 2008 Yılı Verileri. sınıflandırma Yüzyüze ve/veya telefonla 805 başvuru 1262 neden 350 Türkiyeli Kadın 525 nedenle 455 Sığınmacı ve.
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
GATA HEMŞİRELİK YÜKSEKOKULU KLASİK EĞİTİM MEZUNU HEMŞİRELER İLE ENTEGRE EĞİTİM PROGRAMI MEZUNU HEMŞİRELERİN BAŞARI KARŞILAŞTIRMASI Evren ÖRNEK ÖZTÜRK*,
 KALİTE YÖNETİM BİRİMİ  Mart ayında düzenlenen dış denetim sonucu Müdürlüğümüz çalışmalarının ISO Kalite Standartlarına uygunluğu bir kez daha.
MEMNUNİYET ANKETİ ANALİZİ
Bir bölme işleminde bölen 8,Bölüm 7, kalan 1ise bölünen Kaçtır?
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
HANGİ ÖĞRENİM SİSTEMİ DAHA MEMNUN EDİCİ?
Katsayılar Göstergeler
BAŞHEKİMLİĞİMİZİN KALİTE YÖNETİM BİRİMİ EKİPLERİNE TEŞEKKÜR BELGESİ DAĞITIM TÖRENİNE HOŞGELDİNİZ KALİTE GELİŞTİRME ASLA SONA ERMEYECEK BİR SEYAHATTİR.
Proje Konuları.
SAYI TABLOSU 100 İçinde Doğal Sayılar Başla ? Boş (?)
GRUP HAŞ… TOPLUMDA İLK YARDIM BİLİNCİ. Bakanlık aşamasında tıkandı… Huzur evinde kalan yaşlı bireylerde depresif semptomlar ve yaşam kalitesinin değerlendirilmesi.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
SAĞLIK TESİSLERİNDEKİ KALİTE UYGULAMALARI DOĞRULTUSUNDA KURUMLARINDA YAPILAN UYGULAMALAR İLE İLGİLİ; ÇALIŞAN PERSONELİN BİLGİ, ALGI VE DÜŞÜNCELERİ Emre.
ELEKRİK SEKTÖRÜNDE EĞİTİM DÜZEYİ İLE İŞ KAZALARININ İLİŞKİSİ GÜTF HALK SAĞLIĞI ABD EPİDEMİYOLOJİ PROJE ÖDEVİ.
Hatice Şimşek Keskin***
HASTA GÜVENLİĞİ KOMİTESİ
Sunum transkripti:

Ordu Üniversitesi Eğitim Ve Araştırma Hastanesi Ordu/Türkiye Hastane Çalışanlarının Meslek Gruplarına Göre Memnuniyet Düzeylerinin ve Hasta - Çalışan Güvenliği Konusunda Bilgi Tutum Ve Davranışlarının Değerlendirilmesi *YAMAK, Nevin Ordu Üniversitesi Eğitim Ve Araştırma Hastanesi Ordu/Türkiye AMAÇ Bu araştırmanın amacı sağlık kurumumuzda çalışanların memnuniyet düzeylerini, hasta ve çalışan güvenliği konusunda bilgi tutum ve davranışlarını araştırmak ve uygulamada mevcut olan ancak görülemeyen aksaklıkların düzeltilmesi için önerilerde bulunmaktır. GEREÇ VE YÖNTEMLER 2013 yılı eylül ayında her meslek grubundan toplam 424 çalışana Sağlık Bakanlığı standart anket soru seti kullanılarak yüz yüze anket uygulaması ile çalışan memnuniyeti anketi yapılmıştır. İlk bölümde demografik bilgilere yönelik 4 adet, ikinci bölümde sağlık hizmeti veren kuruluşumuzda çalışanların memnuniyet düzeylerini ölçmeye yönelik 12 adet ve üçüncü bölümde hasta ve çalışan güvenliği konusu 4 adet olmak üzere toplamda 20 adet soru yöneltilmiştir. Sorulardan elde edilen veriler istatistik yöntemlerden tanımlayıcı istatistikler (Descriptive Statistics) ile SPSS 17 programı ile analiz edilerek yorumlanmıştır. BULGULAR Anketimize % 52.86 oranında katılım olmuştur. Katılımcıların % 67.21’inin kadın %83.25’inin medeni durumu evli olan çalışanlardan oluşmaktadır. Tablo 1. Meslek Gruplarına göre Memnuniyet Düzeyleri En fazla katılım % 54.80 oranında idari hizmet grubunda çalışan memurlar grubundan, en az katılım ise % 50 ile diğer sağlık lisansiyeri olarak gruplanan Eczacı, biyolog, psikolog, çocuk gelişimi vb. grubundan olmuştur. Meslek gruplarına göre en yüksek memnuniyet % 78.95 ile şirket çalışanları(temizlik, mutfak, bilgi işlem, güvenlik vb. şirket çalışanları ) grubunda bulunmuştur. Memnuniyet sıralamasında 2. sırada % 76.75 ile hekim grubu ve 3. Sırada,% 75.30 ile diğer sağlık çalışanları(laboratuvar teknisyeni, anestezi teknisyeni, radyoloji teknisyeni vb.) grubu olmuştur. En düşük memnuniyet oranı % 65.66 ile hemşire grubunda çıkmıştır. Toplam çalışan memnuniyeti de % 75 olarak tespit edilmiştir. Hasta ve çalışan güvenliğine yönelik sorulara çalışanların % 84 ’ü çalıştığı bölümle ilgili olmak üzere son 6 ay içinde hasta ve çalışan güvenliği ile ilgili eğitim aldıklarını, % 83.5 ‘i son 6 ay içinde bir hizmet içi eğitime katıldıklarını ,% 27.6’sı hasta ve çalışan güvenliğini ihlal eden durumların raporlanması hakkında bilgi almadıklarını ifade etmişlerdir. Anket sorularına verilen cevaplar analiz edildiğinde; Katılımcılar % 78.1 oranında aldığı eğitimle ilgili bölümde çalıştığını, % 83.5’i son 6 ay içinde hizmet içi eğitime katıldıklarını , % 27.6 hasta ve çalışan güvenliğini ihlal eden durumların raporlanması hakkında bilgi almadıklarını , ifade etmişlerdir. Ankete katılanların % 57.5’i Yönetim tarafından ödüllendirme mekanizmalarının işletilmediğini , % 30.6’sı çalışma ortamı ve çalışma koşulları ile ilgili yapılacak düzenlemelerde görüşlerinin alınmadığını, %36.6’sı da çalışma ortamı ve çalışma koşulları ile ilgili yapılacak düzenlemelerde görüşlerinin bazen alındığına, % 33.0’ü çalışma mekânının rahat çalışabilecek biçimde düzenlenmediğini beyan etmiştir. Tablo2. Her bir değişken için bilgi tutum ve davranış düzeyi Hasta ve çalışan güvenliğine yönelik sorulara çalışanların % 84 ’ü çalıştığı bölümle ilgili olmak üzere son 6 ay içinde hasta ve çalışan güvenliği ile ilgili eğitim aldıklarını, % 83.5 ‘i son 6 ay içinde bir hizmet içi eğitime katıldıklarını,% 27.6’sı hasta ve çalışan güvenliğini ihlal eden durumların raporlanması hakkında bilgi almadıklarını ifade etmişlerdir. Çalışanların % 25.9 ‘u Son 6 ay içinde fiziksel bir saldırıya uğradıklarını ifade etmişler fakat çalışan güvenliği birimine ve komitesine bu konuda bu kadar çok bildirim olmamıştır. Toplam beyaz kod bildirimi 2013 yılı ilk 8 ayında 9’dur. SONUÇ VE ÖNERİLER Meslek gruplarına göre en yüksek memnuniyet % 78.95 ile şirket çalışanları(temizlik, mutfak, bilgi işlem, güvenlik vb. şirket çalışanları ) grubunda bulunmuştur. En düşük memnuniyet oranı % 65.66 ile hemşire grubunda çıkmıştır. Çalışmamız örneklemini oluşturan Ordu Üniversitesi eğitim ve araştırma hastanesinde hasta ve çalışan güvenliği konusunda eğitimlere katılımların artırılarak çalışanların bu konuda tutum ve davranışlarının daha ileri seviyeye taşınması, çalışanlar arasındaki memnuniyet düzeylerinin idareciler tarafından gözlemlenmesi ve bu durumu negatif yönde etkileyebilecek olan aksaklıklarda idarenin konulara müdahil olması ve çözümlemeler getirmesi, kurumsal memnuniyetin işlerliğini artırarak hastane imajını ve hastane verimliliğinin(hasta tercihlerinin/geri dönüşlerin) artacağı yönünde pozitif bir etki yaratacağı kanısındayız. Aldığım eğitime uygun bir bölümde çalışıyorum. %       78.1 Çalışma ortamım ve çalışma koşullarım ile ilgili yapılacak düzenlemelerde görüşüme başvurulur. %       32.5 Çalışma mekânım rahat çalışabileceğim biçimde düzenlenmiştir. %       42.5 Çalıştığım bölümde kendimi güvende hissediyorum. %       54.0 Çalıştığım bölümde çalışan güvenliğine ilişkin koruyucu tedbirler alınmaktadır. %       52.6 Yönetim tarafından çalışanları ödüllendirme (teşekkür yazıları, ek ödeme ilave puanı, vb.) mekanizmaları işletilmektedir. %       22.9 Yönetim, hasta ve çalışan güvenliği konusunda düzeltici ve önleyici faaliyetler yapmaktadır. %       50.9 Yönetim, hasta ve çalışan güvenliği konusundaki aksaklıklar için ilgili personel ile birlikte çözümler üretmekte ve gerekli önlemleri almaktadır. %       40.3 Yöneticilere sorunlarımı iletme imkânı bulurum. %       51.4 Yönetim “Hizmet Kalite Standartları (HKS)” konusunda tüm çalışanları bilgilendirir. %       65.8 Çalıştığım bölümün işleyişi konusunda önerilerim dikkate alınır. %       39.2 Çalıştığım kurumdan ayrılmayı hiç düşünmem. %       40.1   Son 6 ay içinde fiziksel bir saldırıya uğramadım %       74.1 Son 6 ay içinde bir hizmet içi eğitime katıldım. %       83.5 Çalıştığım bölüm ile ilgili olmak üzere, son 6 ay içinde hasta ve çalışan güvenliği konularında eğitim aldım. %       84.0 Hasta ve çalışan güvenliğini ihlal eden durumların raporlanması hakkında eğitim aldım. %       72.4   Ankete Katılan Çalışan Sayısı Toplam Çalışan Sayısı Ankete Katılım Oranı Toplam Puan Memnuniyet Oranı Meslek Grupları n (%) Doktor 49 92 53.26 1354 76.75 Hemşire 64 126 50.79 1513 65.66 Ebe 71 136 52.2 1906 74.56 Diğer Sağlık Personeli 36 50.7 976 75.3 İdari Memur 57 104 54.8 1478 72.02 Şirket Personeli 134 245 54.69 3809 78.95 Diğer Sağlık Lisansiyerleri 14 28 50 373 74 Toplam 424 802 52.86 11409 75