TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “OCAK AYI BÜLTEN”

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “ŞUBAT AYI BÜLTEN”
Advertisements

NİSAN AYI BÜLTENİMİZ.
YILLIK PLAN; Sütunlar; Satırlar;
5-6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OCAK AYI BÜLTENİMİZ.
ATATÜRK ANAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
EĞİTİM SETİ TANITIMI.
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “NİSAN AYI BÜLTEN”
PSİKOMOTOR-BİLİŞSEL AMAÇLAR VE KAZANIMLAR
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “EYLÜL AYI BÜLTEN”
OCAK AYI BÜLTENİ.
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
4-6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OKUL ÖNCESİ DÖNEM GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
MART AYI BÜLTENİMİZ.
OCAK AYI BÜLTENİ.
ÜNSÜZ YUMUŞAMASI Sonu (p, ç, t, k) sert ünsüzleri ile biten bir sözcük ünlü ile başlayan bir ek aldığında "pb'ye, çc'ye, t  d'ye, k  g, ğ'ye" dönüşür.
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
ARALIK AYI BÜLTENİMİZ.
T.C. Erciyes Üniversitesi Ziya Eren Eğitim Fakültesi
ANLATIM TÜRLERİ DENİZLİ LİSESİ (ANADOLU STATÜSÜ)
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “MART AYI BÜLTEN”
KASIM AYI BÜLTENİMİZ.
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
KASIM AYI BÜLTENİMİZ.
OCAK AYI BÜLTENİ.
Okula ve Çevreye Uyum: Çocuğun aileden sonra sosyalleşme sürecine devam ettiği yerlerden biri de okul öncesi eğitim kurumlarıdır. Çocuğun okul öncesi.
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
KASIM AYI BÜLTENİMİZ.
3-4 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİĞİ
7 YAŞ DÖNEMİ ÇOCUKLARI.  Harflerin her birini, tüm sesleri doğru olarak çıkarabilir.  Kendine sorulan sorulara cevaplar verebilir.  Kendisiyle göz.
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
Cümlenin Öğeleri Yüklem Özne Tümleç.
OCAK AYI BÜLTENİ.
4 YAS GELISIM ÖZELLIKLERI
OCAK AYI BÜLTENİ.
ARALIK AYI BÜLTENİ.
CÜMLE Bir duyguyu, düşünceyi, isteği, haberi, durumu, olayı vb. ifade etmek için kurulan ve kendi içinde anlam ve yargı bütünlüğü olan sözcüğe veya söz.
4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
5 YAŞ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OCAK AYI BÜLTENİ.
ÇOCUK ANTRENMANINDA TEMEL HAREKET EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
Birinci Sınıf Çocuklarının Gelişim Özellikleri Fiziksel Özellikleri En az iki kaynaktan edindiği bilgileri kullanarak yeniden anlam kurmaktır. Fiziksel.
DİL GELİŞİMİ.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
MOTOR GELİŞİM.
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
Eşleştirme Bir kümedeki her nesneyi diğer kümedeki bir nesne ile eşleme işlemine ‘birebir eşleme’ denir. Piaget’e göre eşleştirme becerisinin temeli sayı.
OKUL ÖNCESİ UYUM PROGRAMI
SOSYAL GELİŞİM.
GRAFİKLERİN KULLANIMI
MUTFAK PLANLAMASI VE ARAÇ GEREÇLERİ.
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Okul öncesİ dönemde müzİk İle Öğretİm
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Kavramların Özellikleri Matematiksel Kavramların Gelişimi
0 – 6 YAŞ GRUBUNDAKİ ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
DİL VE İLETİŞİM BOZUKLUKLARI Sağlık Bilimleri Fakültesi
Cümlenin Ögeleri İsim:EyüpCan Soy İsim :Aydemir Sınıf : 8-D No : 352.
RİTİM ÇALGISI İLE KISA VE UZUN SESLER
Kavramların Özellikleri Matematiksel Kavramların Gelişimi
Hazırlayan:Süleyman Duman s_4
TEMEL HAREKETLER DÖNEMİ
Eşleştirme Bir kümedeki her nesneyi diğer kümedeki bir nesne ile eşleme işlemine ‘birebir eşleme’ denir. Piaget’e göre eşleştirme becerisinin temeli sayı.
GRAFİKLERİN KULLANIMI
FEN VE DOĞA ETKİNLİKLERİ HAZIRLAMA. Etkinlik 1: Rüzgâr Gücünü Gözleme.
Sunum transkripti:

TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “OCAK AYI BÜLTEN” OKUL ÖNCESİ ZÜMRESİ

İÇİNDEKİLER Ayın Teması Kavramlarımız Ayın Fen Çalışmaları Ayın Değeri Ayın Sesi Ocak Ayı Doğum Günleri

4 YAŞ OCAK MOTOR GELİŞİM KAZANIM AYLAR AMAÇLAR VE KAZANIMLAR OCAK MOTOR GELİŞİM KAZANIM Kazanım 1: Yer değiştirme hareketleri yapar. Göstergeleri: Yönergeler doğrultusunda yürür. Yönergeler doğrultusunda koşar. Belli bir yükseklikten atlar. Belli bir yüksekliğe zıplar. Belli bir yüksekliğe tırmanır. Tırmanılan yükseklikten iner. Engelin üzerinden atlar. Koşarak bir engel üzerinden atlar. Çift ayak sıçrayarak belirli mesafe ilerler. Tek ayak sıçrayarak belirli mesafe ilerler. Belirlenen mesafede yuvarlanır. Belirlenen noktadan çift ayakla ileriye doğru atlar. Galop yaparak belirli mesafede ilerler. Sekerek belirli mesafede ilerler. Öne yuvarlanır. Kazanım 2: Denge hareketleri yapar. Atlama ile ilgili denge hareketlerini yapar. Konma ile ilgili denge hareketlerini yapar. Başlama ile ilgili denge hareketlerini yapar. Durma ile ilgili denge hareketlerini yapar. Çizgi üzerinde yönergeler doğrultusunda yürür. Kazanım 3: Nesne kontrolü gerektiren hareketleri yapar. Atılan topu elleri ile tutar. Küçük topu tek elle yerden yuvarlar. Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. Nesneleri takar. Nesneleri değişik malzemelerle bağlar. SOSYAL VE DUYGUSAL GELİŞİM Kazanım 1: Kendisine ait özellikleri tanıtır. Adını/soyadını söyler. Yaşını söyler. Fiziksel özelliklerini söyler. Duyuşsal özelliklerini söyler. Kazanım 2: Ailesiyle ilgili özellikleri tanıtır. Anne/babasının adını, soyadını, mesleğini vb. söyler. Anne/babasının saç rengi, boyu, göz rengi gibi fiziksel özelliklerini söyler. Teyze/amca gibi yakın akrabalarının isimlerini söyler. Evinin adresini söyler. DİL GELİŞİMİ Kazanım 1: Sesleri ayırt eder. Sesin geldiği yönü söyler. Sesin kaynağının ne olduğunu söyler. Sesler arasındaki benzerlik ve farklılıkları söyler. Kazanım 2: Sesini uygun kullanır. Konuşurken/şarkı söylerken nefesini doğru kullanır. Konuşurken/şarkı söylerken sesinin tonunu ayarlar Kazanım 3: Söz dizimi kurallarına göre cümle kurar. Düz cümle kurar. Olumsuz cümle kurar. Soru cümlesi kurar. Bileşik cümle kurar. Cümlelerinde öğeleri doğru kullanır. Kazanım 4: Konuşurken dilbilgisi yapılarını kullanır. Cümle kurarken isim kullan Cümle kurarken olumsuzluk yapılarını kullanır. Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır. Sohbete katılır. Duygu, düşünce ve hayallerini söyler. Kazanım 6: Sözcük dağarcığını geliştirir. Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar. Sözcükleri hatırlar ve sözcüklerin anlamını söyler 4 YAŞ

4 YAŞ OCAK BİLİŞSEL GELİŞİM ÖZBAKIM BECERİLERİ AYLAR AMAÇLAR VE KAZANIMLAR OCAK BİLİŞSEL GELİŞİM Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir. Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır. Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar. Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar. Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar. Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler. Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır. Kazanım 4: Nesneleri sayar. İleriye/geriye doğru birer birer ritmik sayar. Belirtilen sayı kadar nesneyi gösterir. Saydığı nesnelerin kaç tane olduğunu söyler. Kazanım 5: Nesne ya da varlıkları gözlemler. Nesne/varlığın adını söyler. Nesne/varlığın rengini söyler. Nesne/varlığın şeklini söyler. Nesne/varlığın sesini söyler. Nesne/varlığın kokusunu söyler. Kazanım 6: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre eşleştirir. Nesne/varlıkları birebir eşleştirir. Nesne/varlıkları şekline göre ayırt eder, eşleştirir. Nesne/varlıkları sesine göre ayırt eder, eşleştirir. Nesne/varlıkları yapıldığı malzemeye göre ayırt eder, eşleştirir. Nesne/varlıkları tadına göre ayırt eder, eşleştirir. Nesne/varlıkları kokusuna göre ayırt eder, eşleştirir. Nesne/varlıkları kullanım amaçlarına göre ayırt eder, eşleştirir. Nesne/varlıkları yapıldığı malzemeye göre gruplar. Nesne/varlıkları tadına göre gruplar. Nesne/varlıkları kokusuna göre gruplar.   ÖZBAKIM BECERİLERİ Kazanım 2: Giyinme ile ilgili işleri yapar. Giysilerini çıkarır. Giysilerini giyer. Düğme açar. Düğme kapar. Kazanım 4: Yeterli ve dengeli beslenir. Sağlığı olumsuz etkileyen yiyecekleri ve içecekleri yemekten/içmekten kaçınır. Yiyecekleri yerken sağlık ve görgü kurallarına özen gösterir. Kazanım 5: Dinlenmenin önemini açıklar. Dinlenmediğinde ortaya çıkabilecek sonuçları söyler. Kazanım 6: Günlük yaşam becerileri için gerekli araç ve gereçleri kullanır. Beslenme sırasında uygun araç ve gereçleri kullanır. Kazanım 7: Kendini tehlikelerden ve kazalardan korur. Tehlikeli olan durumları söyler. Kendini tehlikelerden ve kazalardan korumak için yapılması gerekenleri söyler. Temel güvenlik kurallarını bilir. Tehlikeli olan durumlardan, kişilerden, alışkanlıklardan uzak durur. Herhangi bir tehlike ve kaza anında yardım ister. Kazanım 8: Sağlığı ile ilgili önlemler alır. Sağlığını korumak için yapması gerekenleri söyler. Sağlığına dikkat etmediğinde ortaya çıkabilecek sonuçları açıklar. Sağlığını korumak için gerekenleri yapar. 4 YAŞ

AYIN TEMASI Nasıl bir evde yaşıyoruz? Evimizin fiziki yapısı nasıldır? Evimizin çevresinde neler var? Ev adresimiz nedir? Diğer canlıların evleri nasıldır? Enerji Tasarruf Haftasının önemi nedir? Karadeniz Bölgesi’ni detaylı öğreniyoruz…

Diğer canlıların yaşadığı barınaklar Kavram Haritası Apartmanlar Müstakil evler Bağlar Doublex Triplex evler Evin bölümleri (odalar, mutfak, banyo, WC, kiler, bodrum) EVLER Ev adresimiz Evimizin çevresinde bulunan yapılar Diğer canlıların yaşadığı barınaklar Özellikleri Farkları

KAVRAMLARIMIZ... Büyük – Orta – Küçük Geniş – Dar Düz – Pürüzlü Yumuşak – Sert İçinde – Dışında Ölçme – Miktar Aynı – Farklı Eski – Yeni Düz – Eğri Altında – Üstünde - Ortasında

“Kelimeler farklı seslerden oluşur.” AYIN SESLERİ “D,Ö,B,Ü” “Kelimeler farklı seslerden oluşur.” “D,Ö,B,Ü” sesleri ile başlayan kelimeleri bulma-listeleme. “D,Ö,B,Ü” sesleri ile başlayan hayvan,meyve ve sebze, eylem, insan isimleri ve nesneleri gruplayarak kavram panosu hazırlama. Grafik oluşturma ve yorumlama. ( D sesiyle kaç tane canlı var, kaç tane isim var vb… ) “D,Ö,B,Ü” sesleri ile başlayan kelime oyunları . “D,Ö,B,Ü” sesleri ile biten kafiyeli dizeler oluşturma. “D,Ö,B,Ü” sesleri ile başlayan nesnelerle “Göster-anlat” oyunları.

«HATANIN FARK EDİLMESİ PİŞMANLIK ÖZÜR DİLEME» AYIN DEĞERİ “Kıvrık Nerede 3 - Çıtırtılı Park’ ta” değerler eğitimi setinde yapılan hatanın fark edilmesi, Hatadan dolayı duyulan pişmanlığın vurgulanması, Hatayı telafi etmek için özür dilemenin öneminden bahsedilir.

Hataların affedilmesi Sonucunda yapılması gereken Kavram Haritası Hatanın fark edilmesi Hataların affedilmesi PİŞMANLIK Hatanın kabul edilip, Sonucunda yapılması gereken davranışın ne olduğu

Ocak Ayında Doğanlar Ana – A Ana - B Ana - C Ana - D Ana - E Esin Tokgöz Ana - B Mehmet Alp Maden Yaşar Batu Arın Ceylin Altan Ana - C Gökçe Tepeli Ana - D Berilsu Fevzioğlu Ana - E Miray Akgün Mustafa Başkal