ANKARA VE DÜNYA KENTLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ANKARA VE ÇAĞDAŞ KENTLERİN KISA BİR KARŞILAŞTIRMASI
Advertisements

ULAŞIMDA ENERJİ VERİMLİLİĞİ
“İnsana yapılan yatırım en büyük yatırımdır.”
Güvenli Trafik Projesi
PLANLAMA 2 / CENK HAMAMCIOĞLU
Y.Doç.Dr. Ela Babalık Sutcliffe ODTÜ Şehir ve Bölge Planlama Bölümü
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hep Birlikte İdris BASMAZ
1 Ocak 1989 – 31 Aralık 2004 Güneş Tutulmaları (3)
HAZIRLAYAN Zekiye AŞGIN
Muayene Yapan Kurum/Kuruluş
DÜNYADAN TÜRKİYE’DEN YARATICI REKLAM ÖRNEKLERİ N o 245.
ULAŞIM VE EKOLOJİ.
Kontrollü Demiryolu Geçidi Onarım Yaklaşım Levhaları Anayol Sonu
SAKARYA VAGON SANAYİ A.Ş.
Hazırlayan: Nazmi Nizamoğlu
A-TAŞITLAR Taşıtlar, insan, hayvan ve yük taşımada kullanılan araçlardır. Bisiklet, otobüs, tren, uçak bunlardan birkaçıdır. Taşıtlarla bir yerden bir.
Öğrenci bakışıyla trafik Trafik sorunu çözmek demek gereken ya da gerekecek yolların yapılması, kavşakların düzeltilmesi demek değildir. Trafik sorununu.
Ulaşım Türleri ve Ulaşım Araçları
ÇEVRE VE TOPLUM ASİT YAĞMURLARI Çağdaş YALÇIN
ÖZGE BEŞİKÇİ - ZEYNEP YAŞA
1. SOSYAL GÜVENLİK SÖZLEŞMESİ İMZALANAN ÜLKELER VE SAĞLIK YARDIM BELGESİ.
Karşı koyanlar: Kuva-yı Milliye
İHTİYAÇLAR KEŞİFLERİ DOĞURUR
EURO 2016 TÜRKİYE Onur KILIÇ. UEFA Avrupa Futbol Şampiyonası.
Taşıt Nedir? İnsanı veya eşyayı bir yerden bir yere taşıyan motorlu ve motorsuz araçlara denir.
Akıllı Ulaşım Sistemleri
AMAÇ HEDEF DAVRANIŞLAR
GERÇEKLEŞEN DÜŞLER.
Hazırlayan ve Sunan Ela Nur ÖZKAR TÜRKİYE’DE BULUNDUĞU YER ( ANKARA )
5.ÜNİTE İYİ Kİ VAR ULAŞIM TEKNOLOJİSİNDEKİ GELİŞMELER
ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ SINIF ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ
Web 3.0 Konferansı, İstanbul 16 Nisan 2013 ‘‘KİMİN NAKİTE İHTİYACI VAR?’’ twitter.com/SonerCanko.
HS_IVSS_CSZE 04 IVSS-Elektrik Bölümü Ankara, Şubat 2005.
TRAFİK GÜVENLİĞİ.
ZIT KAVRAMLAR
Sosyal Bilgiler TÜRKİYE NÜFUSUNUN ÖZELLİKLERİ.
Metro Ulaşımının Dünya Şehirlerine Faydaları….
TRAFİK SORUNU Çözüm.
TC İZMİR VALİLİĞİ Cumhuriyet İlkokulu BRİFİNG DOSYASI
Prof. Dr. Aysen Müezzinoğlu Dokuz Eylül Üniversitesi
ONYEDİEYLÜL İLKÖĞRETİM OKULU 2 C SINIFI Hazırlayan: Nadiye TURĞUTER
İSTANBULUN TRAFİK SORUNU. Dünya navigasyon pazarının ilderlerinden TomTom’un 5 kıtada 160’tan fazla şehrin trafik yoğunluğunu belirleyen en son ‘Trafik.
HEDEF DAVRANIŞLAR 1-) Kara taşıtlarının adlarını söyleme/yazma.
Viyana Metrosu, Avusturya
GİRİŞ Etkili ve verimli bir ulaşım sistemi (bu sistemin daha belirgin parçalarından sadece birkaçı olan trenler, otomobiller ve uçaklar) olmadan turizm.
KARAYOLLARI TRAFİK VE YOL GÜVENLİĞİ ARAŞTIRMA DERNEĞİ MALATYA TEMSİLCİSİ MEHMET KUTSAL.
TOPLUM İÇİN ÇALIŞANLAR
1-) Uyuşturucu ve keyif verici maddeleri alarak araç kullandıkları tespit edilenler için aşağıdakilerden hangisinin yapılması yanlıştır? A) Eylemin gerektirdiği.
Tarıma verilen destek 90'lı yıllara kadar o zamanki Avrupa Ekonomik Topluluğu'nun yıllık bütçesinin %60'ı kadardır. Tarım desteği bugünkü Avrupa Birliği'nin.
HAYAT BİLGİSİ DEĞERLENDİRME SORULARI HAYAT BİLGİSİ DEĞERLENDİRME SORULARI.
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR / Atatürk’ün Kenti: Ankara
SON VERİLERLE TÜRKİYE ve ESKİŞEHİR
Özel Gereksinimli Bireyler için Haklar ve Hizmetler
TRAFİK.
Uzun vadeli kredilerin döviz kompozisyonu
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
2. TEMA: YOLCU.
2010 TAKVİMİ İYİ SENELER.
ESKİŞEHİR TİCARET ODASI
Bir yerden bir yere gitmek için kullanılan ulaşım yolları 3’e ayrılır.
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
Celal KÖKSAL Celal KÖKSAL 11.
SRC UYGULAMA SINAVI Sınav Kuralları
Celal KÖKSAL Celal KÖKSAL 11.
Ocak 2010 PAZARTESİ SALI ÇARŞAMBA PERŞEMBE CUMA CUMARTESİ PAZAR 1 2 3
MODERN B İ REY VE TOPLUMUN ZAMAN ANLAYI Ş I a)Günlük Yaşam  Günlük yaşamda,alışkanlıklarda,bakış açısında,ilgi alanlarında değişiklikler öne çıktı. 
ULAŞIM DAİRESİ BAŞKANLIĞININ 2012 YILI İŞ PROĞRAMI:
1914 I. DÜNYA SAVAŞI 1918.
1 / 491 / / 21 3 / 21 4 / 21 5 / 21 6 / 21.
Sunum transkripti:

ANKARA VE DÜNYA KENTLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI ULAŞIMDA DOĞRU OLAN HANGİSİ?

ANKARA’DA… YILLARDIR TRAFİK SORUNUNUN ÇÖZÜMÜ İÇİN KÖPRÜLÜ KAVŞAKLAR YAPILIYOR VE YOLLAR GENİŞLETİLİYOR…

AYDINLIKEVLER KAVŞAĞI

Köprülü kavşak yapıldıktan sonra trafik diğer kavşakta daha fazla tıkanıyor… Sonra deniyor ki, “bu kavşağı da köprülü kavşak yapmak gerekli ki trafik aksın”…!

SABAH – 16 EKİM 2003

Sonra yine kavşaklar yapılıyor, yollar genişletiliyor… Trafik artıyor… kavşak yapılıyor… yollar genişletiliyor…

HÜRRİYET– 3 OCAK 2005

yeni kavşaklar yapılıyor…

BÜYÜKŞEHİR ANKARA- 8 MART 2005

PEKİ ÇAĞDAŞ KENTLER NE YAPIYOR? TRAFİK SORUNUNU BÖYLE Mİ ÇÖZÜYOR?

“araç” değil “insan” taşınır… Çağdaş yaklaşımda “araç” değil “insan” taşınır… Bu nedenle kavşaklara ve yol genişletmesine ihtiyaç olmaz!

AYNI SAYIDAKİ İNSANI TAŞIMANIN İKİ YOLU?!

HIZLI OTOBÜS YOLU- BOGOTA/KOLOMBİYA

Konforlu ve hızlı otobüsler hizmete sunulur

HIZLI OTOBÜS YOLU

Otobüsler metro gibi çalıştırılır CURITIBA- BREZİLYA

(EKSPRES OTOBÜS) CURİTİBA- BREZİLYA

Çağdaş yaklaşımı uygulayan kentler ulaşımda toplu taşıma sistemlerini geliştirir.

Otobüslere özel yollar, şeritler ayrılır Tüm bunların amacı otomobil trafiğini azaltmaktır…

DARMSTADT- ALMANYA

otobüsler, metrolar yaygındır… Çağdaş kentlerde otobüsler, metrolar yaygındır… konforludur… ucuzdur…

VİYANA- AVUSTURYA

STRASBOURG - FRANSA

Eskişehir- Türkiye

Moskova Metro hatları

Viyana (Avusturya) Metro hatları

Seul (Güney Kore) Metro hatları

Ankara Raylı sistemleri (1991-1997 arasında yapıldı)

YANLIŞ NEREDE?

Köprülü kavşak yapmanın sonu yoktur! Yeni yollar, katlı kavşaklar uzun vadede çözüm sağlamaz!

Sonuçta yine otomobiller tıkanır!

Bu yaklaşımlarla şehirde otomobil kullanımı artırıldığından hava daha çok kirlenir yollar-kavşaklar yetmez kaldırımlar park yeri olur

Kent yol ve kavşakların hakimiyetine girer Atatürk Bulvarı- Kızılay SIHHİYE MEYDANI !

Kaldırımlar yok edilir !

Üst- alt geçitler kaderimiz olur!

Yaya güvenliği ortadan kalkar !

PARALARIMIZ İSRAF EDİLİR !

NASIL BİR KENTTE YAŞAMAK İSTİYORUZ?

BÖYLE Mİ?

YOKSA BÖYLE Mİ?

ŞİMDİ SORUYORUZ… DOĞRU OLAN HANGİSİ???

SABAH- 28 EYLÜL 2003

Bu yalan rüzgarı dizisini seyretmeye ne kadar daha devam edeceğiz?!

Hazırlayan Eser Atak eseratak@yahoo.com Ağustos 2008