ÇANKAYA IMKB OTELCİLİK VE TURİZM MESLEK LİSESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik Planlama.
Advertisements

EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Kalite Kavramı.
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
SÜREÇ YÖNETİMİ İLE HIZLI BÜYÜMEYİ YÖNETMEK
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
ELEKTRONİK ORTAMDA DENETİME GENEL BAKIŞ Prof. Dr
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ VATAN YAZILIMEVİ
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Büro Yönetimi Öğretmeni Fatma GEZ BALIKESİR / BANDIRMA – İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Büro Yönetimi ve Resmi Yazışma Kuralları.
24 Kalite yönetimi.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
ERK İSG&İK – –
MODERN YÖNETİM VE ORGANİZASYON
EŞGÜDÜMLEME FONKSİYONU
MUHASEBENİN UZMANLIK ALANLARI
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
STRATEJİK PLANLAMA.
Performans ölçme ve değerlendirme güz
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
Strateji Geliştirme Başkanlığı
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
STRATEJİK PLANLAMA.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
Süreç Yönetimi.
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
YÖNETİMİN ALT İŞLEVLERİ
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
Toplam Kalite Yönetimi
Kalite nedir? Kalite nedir? Kalite “ bir mal veya hizmetin müşteri beklenti ve gereksinimlerini karşılayabilme yeteneğidir” diye de tarif edilebilir. Tüketicilerin.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
MODERN YÖNET İ M VE ORGA İ ZASYON - KAL İ TEL İ YÖNET İ M S İ STEM İ.STRAT İ J İ k YÖNET İ M.SÜREÇ YÖNET İ M İ.PROJE YÖNET İ M.B İ REYSEL FAAL İ YET YÖNET.
YONT 409 PROJE YÖNETİMİ.
YÖNETİM FONKSİYONLARI
YALIN UYGULAMALARI 2020 Stratejik Planı Mart 2017.
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
STRATEJİK PLANLAMA.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Matriks Organizasyon Yapısı
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
Focus Performans ve Proje Yönetim Sistemi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Eşgüdümleme ve Kontrol
Sunum transkripti:

ÇANKAYA IMKB OTELCİLİK VE TURİZM MESLEK LİSESİ MESLEKİ GELİŞİM DERSİ ANKARA 2011

ÖĞRETMEN Pervin GÖZENOĞLU

HAZIRLAYANLAR Songül SAZAK Ramazan SEVEN Emre KARATEPE Ali Enver KUYUCAKLIOĞLU

KONU İş ve Organizasyonu Modülü 5-6. Öğrenme Faaliyeti

DENETLEME Denetim; Faaliyet sonuçlarının planlarla karşılaştırılması ve Sapmalar tespit edildikçe gereken önlemlerin alınmasıdır. İşletmelerde belirlenen amaç-hedefler doğrultusunda, Yapılan planlar çerçevesinde, Alınan kararların ve uygulamaların ne ölçüde başarıya ulaştığını ölçmeye yarar.

… Bunun yanı sıra; Ne yaptığımızı, Nereye ulaştığımızı ve Nerede bulunduğumuzu belirlemeye yarayan bir fonksiyondur. Denetim düzeltici, geliştirici bir rol üstlenir.

DENETİMİN ÖZELLİKLERİ Yanlış ve hatalı bir işin düzeltilmesini sağlar. Düzenli kontroller hataların tekrarlanmamasında etkendir. Tasarruf sağlar; zaman, para ve emek savurganlığını önler. Akılcı bir çalışma yapılıp yapılmadığını belirler. İşin nitelik olarak istenen özellikte olup olmadığını saptar. İşin arzu edilen ve tasarlanan şekilde yapılıp yapılmadığını belirler. Yöntemlere uyulup uyulmadığı öğrenilir.

DENETİM ÇEŞİTLERİ Gözlem Finansal Denetim İç Kontrol

GÖZLEM Gözlem yöntemi ile; Çalışanların yaptıkları işleri, Planlar doğrultusunda yerine getirip getirmedikleri kontrol edilir. Çalışanlar arasındaki ilişkiler belirlenir ve denetlenir. Gözlem yöntemi kontrol aracı olarak çok etkilidir.

FİNANSAL DENETİM Denetim konusunun önemli bir bölümünü oluşturur. İki özel bölümü muhasebe ve bütçedir. Muhasebe denetiminin birçok şekli vardır. Finansal muhasebenin derlediği bilgiler belli süreler içerisinde karı veya zararı gösterir. Finansal muhasebenin büyük ölçüde yardımcı olmasına karşılık; Yönetim muhasebesi, yönetim organizasyonunu denetim altında tutmaya yardım eden özel bilgiler üretir.

İÇ KONTROL Organizasyonun finansal ve sayısal işlemlerinin denetimi açısından büyük önem taşır. Organizasyonun; politikalarını, yöntemlerini, programlarını, yönetim organlarının kalitesini konu alır.

KALİTE DENETİMİNİN ÖZELLİKLERİ Fiili performans ölçülmesini, Planlanan ile gerçekleşen arasındaki farkın belirlenip, sapmaların yorumlanmasını, Sapmalardaki farkla ilgili düzeltici önlemlerin alınmasını, Nelerin kontrol edileceğinin belirlenmesini, Ölçüm birimlerinin seçimini, Ölçütlerin oluşturulmasını, Performans standartlarının belirlenmesini,

… Kalite iyileştirme ile ilgili olarak ihtiyaçların belirlenmesini, Kalite iyileştirme ile ilgili özel projelerin tanımlanmasını, Kalite iyileştirmeyle ilgili projelerin organize edilmesini, Sebepleri bulmak için teşhis hareketinin gerçekleştirilmesini, İyileştirme ile ilgili tedavilerin gerçekleştirilmesi ve etkinliğinin onaylanmasını Kalitenin iyileştirilmesi ile ilgili faydanın tespiti için gerekli kontrollerin sağlanmasını sağlar,

MODERN YÖNETİM VE ORGANİZASYON Çağımızın beğenilen, istenen ve özlenen anlayışıdır. Bu organizasyonda yöneticiler, yönetilenlere değer ve önem verirler. Yönetilenler, yönetimin merkezi haline gelmiştir. Yönetimde amaç kadar insan öğesi de önemlidir. Yönetici; Bilimin verilerine dayanarak, koordinasyon ve fikir alışverişi yapılan toplantılar sonucunda karar verir.

… Bilgili ve deneyimli kişilerin görüşlerinden yararlanılır. Süreç sonunda verilen kararların uygulanma şansı yüksek olur. En uygun kararların alınması sağlanmış olur. Bu uygulamada verimin de yükseldiği görülür.

KALİTE YÖNETİMİ SİSTEMİ Bütünleştirici ve bir araya getirici rol üstlenir. Kuruluşun politikalarını ve bunların uygulama yöntemini ve prosedürlerini belirler, sürekliliğini sağlar. Yöneticilere ve çalışanlara kendilerini ve yaptıkları işleri ölçebilmeleri için ölçüm sistemi ve ölçme kriterleri verir.

DÖRT YÖNETİM İŞLEVİ Stratejik Yönetim Süreç Yönetimi Proje Yönetimi Bireysel Faaliyetlerin Yönetimi

STRATEJİK YÖNETİM Bütün çalışanlarının ortak değerler sistemi içinde ve kalite hedefleri doğrultusunda yönlendirilmesi için kuruluşun misyon, vizyon ve politikalarını tanımlar. Bu amaçla hazırlanacak stratejik planlar 3-5 yıllık dönemleri kapsar. Kuruluşun kısa ve orta vadeli, stratejik planın ortaya koyduğu hedefleri gerçekleştirecek şekilde hazırlanır ve uygulanır.

SÜREÇ YÖNETİMİ Amacı; Kuruluşun tüm süreçlerinin ve bunlarla ilişkili operasyonların maksimum verimle, Optimum maliyet düzeyinde ve En yüksek müşteri tatmini işlerliğini garanti altına almaktır.

Faydaları; Süreç yönetimi kurumda yapılan faaliyetlerin işler bazında ortaya çıkarılmasını sağlayarak iş-süreç bazlı bir kontrol sağlar. Süreçlerin akış şemaları oluşturulacağından, yapılan işler bir bütün halinde görülebilir. Her bir sürecin sorumlusu belirlenerek hangi işin kim-kimler tarafından yapıldığı net biçimde ortaya konur. Her bir sürecin etkin biçimde işleyebilmesi için gerekli tedarikçiler, ortaya çıkan çıktılar ve müşteriler belirlenir.

… Böylece süreçte herhangi bir sorun yaşandığında bunun nereden kaynaklandığı rahatlıkla bulunabilir. Süreçlere performans göstergesi ve hedef belirlendiği için süreçlerin kendi akışı içerisinde bırakılması yerine hedefine ulaşması yönündeki çabaları içerecek şekilde yönetilmesi sağlanır. Süreçler için hedefler konulacağından, hedeflerin gerçekleşmemesi durumunda iyileştirmeye açık alanlar rahatlıkla tespit edilmiş olur.

PROJE YÖNETİMİ Planlama, uygulama ve kontrol demektir. Modern bir iş yapma biçimi, yeni bir disiplindir. Formel eğitim ve beceri gelişimi gerektirir. Uluslararası işlerde ortak bir dil’dir. Disiplinli bir şekilde uygulandığı zaman başarının garantisidir.

Yararları; Amaç ve hedeflere ne zaman ve nasıl ulaşılacağını önceden belirler. Sürekli raporlama ihtiyacı minimuma iner. Zaman ve maliyet önceden belirlenir. Gerekli kaynakları ortaya koyar.

… Teknoloji açıklanır. Kontrol sisteminin kurulmasını sağlar. Görevlerin organizasyon şemasını gösterir. Ekip üyelerinin proje geliştirme, uygulama ve tahmin yeteneklerinin gelişmesini sağlar.

BİREYSEL FAALİYETLERİN YÖNETİMİ Tüm çalışanların görevleri, bunlara ilişkin kontrol faaliyetleri ve kalite iyileştirme metot ve uygulamaları için politikalar, planlar ve prosedürleri oluşturur. Örnek olarak; Kalite güvencesi prosedürlerini, İş talimatlarını, İş akış planlarını, Görev, yetki ve sorumluluk tanımları verilebilir.

TOPLAM KALİTE YÖNTEMİ Müşterinin beklentisinin aşılmasını hedefleyen, ekip çalışmasını destekleyen, tüm süreçlerin gözden geçirilmesini ve iyileştirilmesini sağlayan bir yönetim felsefesidir. ‘T’ si toplamı, tüm çalışanların katılımını, yapılan işlerin tüm yönlerini, müşterilerin ve üretilen ürün ve hizmetlerin tümünü kapsamaktadır. ‘K’ sı kaliteyi, müşterilerin bugünkü beklenti ve ihtiyaçlarını tam ve zamanında karşılayıp, onlara gelecekteki beklentilerini aşan ürün ve hizmetler sunmayı ifade etmektedir. ‘Y’ si ise, yönetimin her konuda çalışanlara önderlik yapması, çalışanlara örnek oluşturması ve örgüt çapında katılımcı yönetimin sağlanması anlamına gelmektedir.

TKY’NİN İLKELERİ Müşteri odaklılık, Karşılıklı faydaya dayalı tedarikçi ilişkileri, Çalışanların katılımı, Liderlik, Proses yaklaşımı, Sürekli iyileştirme, Karar vermede gerçekçi yaklaşım, Yönetimde sistem yaklaşımı…

TKY uygulamalarındaki başarısızlık nedenleri; Yönetimin tutumu: Özellikle üst yönetimin ilgisiz kalması, öncülük yapmaması, Çalışanların tutumu: Çalışanların TKY uygulamasını benimsememesi, uygulamanın gerektirdiği değişime direnç göstermesi, Örgütsel altyapı kurulmadan TKY uygulamasına geçilmesi: Yeni yönetim anlayışı benimsenmeden, örgüt yapısında gerekli değişiklikler yapılmadan, örneğin bölümler arası kopukluk giderilmeden, toplam kaliteyi yeterince anlamadan ve gerekli eğitimler verilmeden uygulamaya geçilmesi,

… Hedeflerin gerçekçi olmaması ya da üst yönetim tarafından belirlenen hedeflerin alt kademelere ulaştırılamaması: Hedeflerin TKY’ nin sürekli iyileştirme felsefesine ters düşecek şekilde belirlenmesi ya da alt kademelere ulaştırılamaması nedeniyle, çalışanların çabalarının TKY amaçlarına hizmet edememesidir.

DEMOKRATİK ORGANİZASYON Faydaları; Yeni fikirlerin oluşmasına, yayılmasına ve gelişmesine ortam hazırlar. Problemler hangi kademede ve kime ait olursa olsun, başkaları tarafından da gerçek yönüyle anlaşılır. Meydana gelen ve gelmesi muhtemel karışıklıklar, kargaşalar ve tekrarlar önlenir. Mevcut planlar, politikalar ve prensipler gerçek yönüyle anlaşılır. Yapılacak işlerin düzenli bir biçimde yapılmasını ve çalışanların azmini artırır. Planlar daha iyi uygulanır.