TAKIM ÇALIŞMASI Prof.Dr.Ertuğrul YAMAN.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Advertisements

Göç eden yaban kazlarının havada süzülürken "V" şeklinde bir formasyonla uçtuklarını görmüşsünüzdür... Bilim adamları kazların neden bu şekilde uçtuklarını.
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi
Prof.Dr.Şaban EREN Yasar Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi
DOĞAL SAYILAR.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
KİŞİSEL KAMP MALZEMEN Kamp malzemelerini şu ana başlıklar altında düşünebilirsin. Uyku malzemesi Yemek malzemesi Temizlik malzemesi Zorluklara karşı hazır.
1 H. Ömer GÜLSEREN 2 Problem çözme tekniklerini kullanma neyi gerektirir? Sorunu tanımlama Çözüm odaklı olma İlgili ve bilgili.
SUNUM. İYİ Kİ SANDIK VAR GİRİŞ: 2010 yılı Ocak, Şubat, Mart aylarında Birliğimize bağlı 154 meslek odamızın genel kurulları var. Oda üyeleri, yeni yöneticilerini.
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
Göç eden yaban kazlarının havada süzülürken "V" şeklinde bir formasyonla uçtuklarını görmüşsünüzdür... Bilim adamları kazların neden bu şekilde uçtuklarını.
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
İLETİŞİM BECERİLERİ SEMİNERİ
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
Göç eden yaban kazlarının havada süzülürken "V" şeklinde bir formasyonla uçtuklarını görmüşsünüzdür... Bilim adamları kazların neden bu şekilde uçtuklarını.
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
Sıvı Ölçüleri Değerlendirme.
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Soruya geri dön
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
MÜRŞİT BEKTAŞ 1-A SINIFI
TOPLAMA İŞLEMİNDE VERİLMEYEN TOPLANANI BULMA
Göç eden yaban kazlarının havada süzülürken "V" şeklinde bir formasyonla uçtuklarını görmüşsünüzdür... Bilim adamları kazların neden bu şekilde uçtuklarını.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
Dördüncü Grup İkinci Harf B sesi sunumu Mürşit BEKTAŞ.
HAYATI GÜZELLEŞTİRMENİN KURALLARI 1 İNSANLARA BEKLEDİKLERİNDEN FAZLASINI VERİN VE BUNU GÖNÜLDEN YAPIN.
TÜRK EĞİTİM-SEN GAZİANTEP ŞUBESİ SUNAR © Office XP de en iyi görüntüyle sesler ve bütün efektler çalışır. M.K.
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
İL KOORDİNASYON KURULU I.NCİ DÖNEM TOPLANTISI
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
MATRİSLER ve DETERMİNANTLAR
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
DEĞİŞİM YÖNETİMİ Pervin GÖZENOĞLU.
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
İSTATİSTİKİ PROSES KONTROL
4 X x X X X
Mukavemet II Strength of Materials II
Yard. Doç. Dr. Mustafa Akkol
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
BİRLİKTE ÇALIŞALIM ı Kazanım: Grup çalışmalarına etkili biçimde katılır. 10. Sınıf 11 nolu kazanım etkinliği.
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
HAYAT BİLGİSİ SORULARI.
ÇOK DEĞİŞKENLİ FONKSİYONLARDA
Diferansiyel Denklemler
YABAN KAZLARI Yaban Kazları.
ABDULMUTTALİP ŞAHİN Eğitici Bilgisayar Formatör Öğretmeni.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ
Karşılaştığınız sorunu sadece eleştirirseniz iki katına çıkar
Göç eden yaban kazlarının havada süzülmesi
CREATIVITY &PROBLEM SOLVING Brainstorming, Questions, Hats
BİRLİKTE ÇALIŞMA UÇAN KAZLAR.
YABAN KAZLARI Yaban Kazları.
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖRGÜT KÜLTÜRÜ Yrd. Doç. Dr. Muzaffer Şahin
Göç eden yaban kazlarının havada süzülürken "V" şeklinde bir formasyonla uçtuklarını görmüşsünüzdür... Bilim adamları kazların neden bu şekilde uçtuklarını.
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖRGÜT KÜLTÜRÜ Yrd. Doç. Dr. Muzaffer Şahin
Sunum transkripti:

TAKIM ÇALIŞMASI Prof.Dr.Ertuğrul YAMAN

Takım; kişisel ve kurumsal hedeflere ulaşmada birbirleriyle ilişkili ve bağımlı olarak çalışması gereken, ekip ruhuna sahip kişilerden oluşan bir gruptur.

Takım; Ortak amaçlar, değerler çerçevesinde, belirlenmiş süreler için, bir hedefe ulaşmak üzere bir araya gelmiş ya da getirilmiş insan grubudur.

Takım Oluşturma; Takım oluşturma, bilinçli ve maksatlı bir şekilde ortak bir amacı gerçekleştirmeye kendilerini adamış bir grubu oluşturma sürecidir.

Takım Çalışması Kişiler arasında bağımsızlığı ve iletişimi geliştirerek güven ortamını oluşturup bu ortamın kalıcılığını sağlayan bir çalışma sistemidir.

Takım Çalışması Yapma Ortak aklı kullanma Tekniklerin kurallarını etkin işletme Etkili iletişim kurma Takım içi informal iletişimi geliştirme

Takım Çalışması; Kurumsal verimliliği artırır, Problem teşhisini ve doğru çözümü sağlar, Çalışanları yönetime katar, Bilgi paylaşımı ve iletişimi artırır.

Anonim Bir araya gelmek bir başlangıçtır. Bir arada kalmak bir ilerlemedir. Bir arada çalışmak ise başarının ta kendisidir. Anonim

Hiçbirimiz hepimiz kadar akıllı değiliz Unutmayalım ki; Hiçbirimiz hepimiz kadar akıllı değiliz

Dikkat!!! Takımlarda etkili çalışma yapabilmek için üyelerin kişilik özelliklerini de bilmek gerekir.

Belli Başlı Kişilik Özellikleri; önerici - karşı önerici -destekleyici – hayırcı –savunucu – girişken -engelleyici – yergici -özetçi – araştırıcı -kırıcı – tuzakçı -yakınmacı – erkçi -bilgiç - hayran toplayıcı -öğrenici vb.

Takım Çalışmasında Başarı İçin; Etkin grup liderliği Müzakere ve tartışma, Etkin dinleme, Özgün düşünme, Uzlaşma, Sonuçları birlikte izleme ve değerlendirme, Geri bildirim…

Lider: Birleştirir. Harekete geçirir. Değişimi canlı tutar. İz bırakır. İnisiyatif kullanır. Başlatır.

Lider; Sonuçlandırır. Etki oluşturur, sonucu değiştirir. İyimserdir. Yüksek enerji sahibidir. Yapıcıdır, olumlu yaklaşımlar sergiler.

Takımda Üyelerin Görevleri: Tartışma başlatabilme Amaçlara erişebilmek için öneri getirebilme Konuları özetleyebilme İşe ve ekibe sahiplenme Birlik anlayışı içinde olma Farklı çözümler getirmede yenilikçi olma ve uzlaşma

Standartlar konusunda grupla beraber hareket etme Verilere dayalı konuşma Eleştiriye tahammül etme İnsan ilişkileri konusunda bilgili olma ve her türlü ilişkide samimi olma Hoşgörülü olma

TAKIM ÇALIŞMASININ SONUÇLARI Amacı sorun çözmek olan takım çalışmasında, sorun çözüldüğünde bir gelişme sağlanabilir. Takımın temel görevi öneri üretmektir. Karar vermek yönetimin işidir. Yönetim önüne gelen önerileri değerlendirir ve karar verir.

TAKIM ÇALIŞMASINA MUHTEŞEM BİR ÖRNEK İSTER MİSİNİZ?

Göç eden yaban kazlarının havada süzülürken "V" şeklinde bir formasyonla uçtuklarını görmüşsünüzdür... Bilim adamları kazların neden bu şekilde uçtuklarını araştırmışlar araştırma sonucunda şu verilere ulaşmışlar;

1-) "V" şeklinde uçulduğunda, uçan her kuş kanat çırptığında, arkasındaki kuş için onu kaldıran bir hava akımı yaratıyormuş. Böylece "V" şeklinde bir formasyonda uçan kaz grubu, birbirlerinin kanat çırpışlar sonucu ortaya çıkan hava akımını kullanarak uçuş menzillerini % 70 oranında uzatıyorlarmış. Yani tek başına gidebilecekleri maksimum yolu grup halinde neredeyse ikiye katlıyorlarmış.

Kıssadan Hisse: Belli bir hedefi olan ve buna ulaşmak için bir araya gelen insanlar, hedeflerine daha kolay ve çabuk ulaşırlar.

2-) Bir kaz, "V" grubundan çıktığı anda uçmakta güçlük çekiyor 2-) Bir kaz, "V" grubundan çıktığı anda uçmakta güçlük çekiyor. Çünkü diğer kuşların yarattığı hava akımının dışında kalmış oluyor. Bunun sonucunda, genellikle gruba geri dönüyor ve yoluna grupla devam ediyor.

Kıssadan Hisse: Eğer kafamız bir kaz kadar çalışıyorsa, bizimle aynı yöne gidenlerle bilgi alışverişini ve işbirliğini sürekli kılarız.

3-) "V" grubunun başında giden kaz hiç bir hava akımından yararlanamıyor.Bu yüzden diğerlerine oranla daha çabuk yoruluyor. Bu durumda en arkaya geçiyor ve bu defa hemen arkasındaki kaz lider konumuna geçiyor. Bu değişim sürekli yapılıyor; böylece her kaz grubun her noktasında yer almış oluyor.

Kıssadan Hisse: Yaptığınız her işi, yeri ve zamanı geldiğinde başkasına bırakmak gerekiyor.

4-) Uçuş hızı yavaşladığında gerideki kuşlar, daha hızlı gitmek üzere öndekileri bağırarak uyarıyorlar.

Kıssadan Hisse: İlerlemek ve yol almak için bazen başkalarının uyarılarına gereksinim duyarız. Bundan alınmamalıyız; tam aksine, böyle uyarıları sevinç ve takdirle karşılamalıyız.

5-) Gruptaki bir kuş hastalanırsa ya da bir avcı tarafından vurulup uçamayacak duruma gelirse; düşen kuşa yardım etmek üzere gruptan iki kaz ayrılıyor ve korumak üzere hasta/yaralı kazın yanına gidiyor. Tekrar uçabilene (ya da eğer ölürse, ölümüne kadar) onunla beraber yaralı kuşu asla terk etmiyorlar. Daha sonra kendilerine başka bir kaz grubu buluyorlar. Hiçbir kaz grubu, kendilerine bu şekilde katılmak isteyen kazları reddetmiyor.

Adam olmak ve birlikte çalışmak sadece insanlara özgü değil.... Kıssadan Hisse: Adam olmak ve birlikte çalışmak sadece insanlara özgü değil....

İNSANLAR NİÇİN TAKIM OLMAKTA ZORLANIYORLAR?

TAKIM OLMAKTA ZORLANMA NEDENLERİ Kendisine çok güvenme güç gösterisinde bulunma Toplantılarda lafı kapmak için fırsat kollama karşısındakini dinlememe. Mutlaka düşündüklerini söylemeyi amaçlama Takımda üye olarak çalışmak istememe

TAKIM OLMAKTA ZORLANMA SEBEPLERİ Temel görüşü kendi görüşlerinin oluşturmasını isteme Ne pahasına olursa olsun haklı çıkmayı amaçlama Sinirli ve saldırgan davranışları sonucu haklı olduğu konuda bile zaman zaman eksi puan alarak başlama Takım içinde erimeme

TAKIM RUHUNA UYGUN İNSAN DAVRANIŞLARI Özgün düşüncelerle ortaya çıkıyor. Ne iş verilirse yapıyor. Üye ol dersen itiraz etmiyor. Lider ol dersen takımı başarıya taşıyor. Kendinden akıllı kişilerle çalışmaktan rahatsız olmuyor. O konuşmaya başladığı zaman herkes susuyor.

TAKIM RUHUNA UYGUN İNSAN DAVRANIŞLARI Lafı kapmak, illa ki görüşlerini söylemiş olmak gibi bir derdi olmuyor. Haklı çıkmak değil, doğruyu bulmak için gayret gösteriyor. Üslubu doğru oluyor. Görüşlerini ifade ederken karşısındakini rahatsız etmiyor. Herkes kendisine saygı duyuyor. Hedefi büyütücü yönde çalışıyor.

TAKIM ÇALIŞMASI SİNERJİ OLUŞTURMADIR Kalite Güven Kabul Destek Dinleme Farklılık Yetki-sorumluluk SİNERJİ TAKIM ÇALIŞMASI SİNERJİ OLUŞTURMADIR

TAKIM ÇALIŞMASI YÖNTEMLERİ

BEYİN FIRTINASI

Bir problemin nasıl çözüleceği konusunda hep birlikte fikirler ortaya atmak üzere bir grup insanın toplanmasına BEYİN FIRTINASI TEKNİĞİ adı verilir. DEVAMI

Beyin Fırtınası Kuralları Her üye sırasıyla düşüncesini belirtir. Fikirler tükeninceye kadar bu işe devam edilir. Her üye sırası geldiğinde bir tek fikir önermelidir. Daha yararlı olmak için çok sayıda fikir üretilmelidir. Sırası gelen kişi “ PAS” diyebilir. Düşünceler eleştirilemez, küçümsenemez. İlk defa katılanlara cesaret verilmeli, teşvik edilmelidir. DEVAMI

Beyin Fırtınası Konuları Çalışma kuralları İsim belirleme Ulaşılmak istenen hedefler İşimizle ilgili varolan sorunlar Kendi iş çevreleri ile ilgili sorunlar Çıkması muhtemel sorunlar Muhtemel çözümler DEVAMI

Beyin Fırtınası Oturumu Lider uzun bir düşünceyi, üyenin onayı ile kısaltabilir. Lider önerilen düşünceler için yorum yapmamalıdır. Fikirler öne sürüldükçe, bir üye bunları yazmalıdır. Düşünceler bitince oturum tamamlanır. DEVAMI

Beyin Fırtınası Sırasında Toplantı öncesi gündemin belirli olması katılımcıların hazırlıklı gelmesini sağlayacaktır. Beyin fırtınasında büyük kağıtlar, panolar, asetatlar kullanarak tartışma ortamı yaratın. Büyük düşünün hayal kurun, tüm fikirlerinizi ortaya koyun. Paranın engel teşkil etmediğini düşünün. DEVAMI

Beyin Fırtınası Sırasında Kendinizi başkalarının yerine koyun. Beyin fırtınası sonuçlarını diğer çalışanlara duyurun, bunlara yeni düşünceler eklenecektir. Üyeler kendilerine 5N 1K’ya dayanan soruları sormalıdırlar. Ziyaretçiler beyin fırtınası oturumuna katılabilirler. Beyin fırtınasını toplantı tutanağı ile kaydedin. DEVAMI

Beyin Fırtınası Oylaması Beyin fırtınasında belirlenen fikirlerin sayıca azaltılması için oylama yapılır. Oylama sırasında; Üyeler doğru olduğuna inandıkları her düşünceye oy verirler. En çok oy alan düşünceler işaretlenir. İkinci turda üyelerin bir oy hakkı vardır. Oylama sırasında lehte yada aleyhte tartışma açılabilir. DEVAMI

BEYİN FIRTINASI ALIŞTIRMALARI ? ?

BEYİN FIRTINASI ALIŞTIRMALARI 1) Önerilen bir düşünceyi yazmak gereksizdir. Çünkü bir çoğunun beyin fırtınası konusuyla hiçbir alakası yoktur. Doğru ........ Yanlış ........ 2) Bir üye birbirine benzeyen birden fazla düşünceyi bir seferde önerebilir. 3) Eğer bir üyenin şiddetle karşı çıktığı bir düşünce önerilirse oturum durdurulmalı ve nedeni kısaca tartışılmalıdır. DEVAMI

BEYİN FIRTINASI ALIŞTIRMALARI (Devamı) 4) Birinci tur oylamada üyeler yalnızca üç oy kullanır. Doğru ........ Yanlış ........ 5) Beyin fırtınası oturumu ne zaman biter? - Herkes “pas” dediğinde 6) Beyin fırtınasında düşüncelerini yazan üyenin söz alma hakkı yoktur. DEVAMI

BEYİN FIRTINASI ALIŞTIRMALARI (Devamı) 7) Oturumda üye olmayıp ziyaretçi olarak bulunanlar da beyin fırtınasına davet edilirler. Doğru ........ Yanlış ........ 8) İkinci tur oylamada üyeler yalnızca üç oy kullanır. 9) Bir üye “pas” derse, o andan itibaren katılma şansını kaybeder. DEVAMI

5N -1K TEKNİĞİ NE? Ne yapılıyor? Ne yapılmalı? NEREDE? Nerede yapılıyor? Nerede yapılmalı? NE ZAMAN? Ne zaman yapılıyor? Ne zaman yapılmalı? NİÇİN? Niçin yapılıyor? Niçin o şekilde yapılıyor? NASIL? Nasıl yapılıyor? Nasıl yapılmalıdır? KİM? Kim yapıyor? Kim yapmalı?

5N 1K VERİ TOPLAMADA 5N 1K Ne toplanacak Neden toplanacak Ne zaman toplanacak Nereden toplayacak Nasıl, hangi yöntemle toplanacak Kim toplayacak 5N 1K

Sizce En İyi Takım Çalışmasını Kimler Yapar?

Hep birlikte düşünmek ister misiniz? BİR ÖNERİ! Hep birlikte düşünmek ister misiniz?

SONUÇLAR: Arılar Karıncalar Kuşlar Balıklar …

Peki, biz insanlar takım çalışması yapsak neler kazanırız? SORU: Peki, biz insanlar takım çalışması yapsak neler kazanırız?

CEVAP: Deneyelim! Görelim! Buyurun, Uygulamaya…