FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ 2018 YILI FAALİYETLERİNE AİT BRİFİNG RAPORU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI
Advertisements

BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
Prof.Dr.Erdal BEŞER ADÜ Tıp Fakültesi ADÜ SEM Müdürü
Mustafa Kemal Üniversitesi
CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İSTANBUL BARIŞ ÇALIŞMALARI ve UYGULAMALI ETİK ENSTİTÜSÜ KURULUŞ ÖNERİSİ Doç. Dr. Havva Kök Arslan.
S.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
Yenİ kurulan Ünİversİtelerdekİ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 2008–2012 STRATEJİK PLANI Şubat 2008.
Prof.Dr. Kırali MÜRTEZAOĞLU Mühendislik Fakültesi Dekanı
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
EDDY AKIM AYRIŞTIRICISI. MİSYONUMUZ, VİZYONUMUZ, TEMEL İLKE VE DEĞERLERİMİZ Atatürk ilke ve inkılâplarının rehberliğinde; sanayici, veli, esnaf ve sanatkârlarıyla.
18 Mart Yalova.  22 Mayıs 2008 tarih ve 5765 sayılı kanun ile kurulmuş olan Yalova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Öğretim.
Erzurum Teknik Üniversitesi Erzurum Teknik Üniversitesi’nin Misyonu Prof. Dr. Muammer YAYLALI Erzurum Teknik Üniversitei Rektörü.
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
Yöntem, Proje Ekibi, Araştırma Olanakları, Yaygın Etki/Katma Değer
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
MÜHENDİSLİK FAKÜLTELERİ İÇİN BİR A KADEMİK PE RSONEL V ERİ TABANI APEV Rıdvan Berber, Emine Yağmur Ankara Üniversitesi Mühendislik Fakültesi.
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
BIŞKEK, HAZIRAN FAKÜLTE HAKKINDA BILGILER Fakülte Hakkında Bilgiler Fakülte Dekanı: Prof. Dr. Ulan Brimkulov.
Fen Bilimleri Enstitüsü Akademik Kurul Toplantısı
KURULUŞ Karabük Üniversitesinin 2007 yılında kurulmasıyla, Fen Bilimleri Enstitüsü 3 Yüksek Lisans Programı ile eğitime başlamıştır. Kurulduğu günden.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJELERİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR PROJELER KOORDİNATÖRLÜĞÜ
MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI BÖLÜMÜ. Muhasebe ve Vergi Programı öğrencileri; ▫Muhasebe programı mezunlarına "Muhasebe Meslek Elemanı" unvanı verilmektedir.
BATMAN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ( )
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİ TARİH BÖLÜMÜ
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MİMARLIK BÖLÜMÜNE HOŞGELDİNİZ
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş Ders-2
ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ DÖNER SERMAYE İŞLETME MÜDÜRLÜĞÜ
MİSYONUMUZ VİZYONUMUZ Özgün Değerlerimiz Etkinliklerimiz
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ Güzel Sanatlar Fakültesi
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI’NA HOŞGELDİNİZ… Daire Başkanı Saadet İLBAY.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
Birim Yöneticisinin Sunuşu
TÜRK MUSİKİSİ DEVLET KONSERVATUVARI’NA HOŞGELDİNİZ
MİMARLIK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Giyim Üretim Teknolojisi Programı
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MİMARLIK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ORGANİZASYON (TEŞKİLAT) ŞEMASI
Sosyal Bilimler Enstitüsü Eylül- 2017
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ Güzel Sanatlar Fakültesi
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜNE HOŞGELDİNİZ
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü
MİSYON Histoloji ve Embriyoloji alanında mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası düzeyinde eğitim ve öğretim kapsamında bilimsel düzeyde eğitim vermek, Araştırma.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Personel Alımı 2017 yılı içerisinde herhangi bir personel alımı yapılmamıştır.
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ( Eğitim-Öğretim Dönemi)
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ( Eğitim-Öğretim Dönemi)
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTELERİ İÇİN BİR AKADEMİK PERSONEL VERİ TABANI APEV
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
ANKARA ÜNİVERSİTESİ 6550 Sayılı Kanun Kapsamında
BATMAN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ( )
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
ÜNİVERSİTE ORGANLARI Öğr. Gör
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
BAP KOORDİNATÖRLÜĞÜ 2018.
İŞLETME FAKÜLTESİ İŞLETME BÖLÜMÜ TANITIMI
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ 2018 YILI FAALİYETLERİNE AİT BRİFİNG RAPORU MART 2019

MİSYON - VİZYON Misyon Fen ve Mühendislik alanında nitelikli araştırmacılar ile bilimsel ve teknolojik bilgi ve beceriye sahip bireyler yetiştirilmesi için gereken eğitim programlarının geliştirilmesini, etkin bir şekilde yürütülmesini sağlamak, tüm programlarda eğitimin kalitesinin yükseltilmesine katkı sağlamak, toplumsal gereksinimler ile ulusal ve uluslararası gelişmeleri göz önüne alarak yeni programların açılmasını teşvik etmek organizasyonunu sağlamak ve toplumun refah düzeyinin yükseltilmesine yönelik çıktıların üretilmesini sağlamak.

MİSYON - VİZYON Vizyon Aldığı eğitimin, mesleğini ve yaşam kalitesini geliştireceğine inanan nitelikli öğrenciler tarafından tercih edilen, yürüttüğü eğitim programlarıyla nitelikli bilim insanı yetiştiren, ulusal ve uluslararası düzeydeki araştırmalarını artırarak sürdüren ve mezunlarının aldıkları eğitimle alanlarında seçkin bir yere sahip olmalarını sağlayan, saygın ve tercih edilen bir kurum olmaktır.

MİSYON - VİZYON Yukarıda verilen bilgilere göre Enstitümüzün misyonunu özetle şöyle sıralayabiliriz: Üniversitemizin ilgili bölümlerinin öğretim elemanı ihtiyacını karşılamak, Başka üniversitelere öğretim elemanı yetiştirmek, Ülkemizde çeşitli kamu kuruluşlarının yetişmiş insan gücüne duyduğu ihtiyacı karşılamak, Lisansüstü eğitimi, toplumun tüm katmanlarına yayarak akademik bilincin yaygınlaşmasını sağlamak, Yabancı uyruklu öğrencilere lisansüstü eğitim vererek o öğrencilerin mensup olduğu ülkelerde bilim insanlarına duyulan ihtiyacı karşılamak,

MİSYON - VİZYON Yabancı uyruklu öğrenciler aracılığı ile söz konusu öğrencilerin mensup olduğu ülkelerle dostane ilişkiler kurmak ve sürdürmek. Amacı çağın gereklerine ve ülke ihtiyaçlarına uygun lisansüstü eğitim vermek olan Enstitümüz, bu amacını Üniversitemizin vizyonuna uygun olarak gerçekleştirme çabası içindedir. İstenilen amaca ulaşmak için, başarılı öğrencileri programlara almak, mevcut programlardaki dersleri geliştirmek ve ihtiyaca göre yenilemek öncelikli hedefleri arasındadır. Başarılı öğrencilerin seçiminde ALES ile mezuniyet notlarının ortalaması esas alınmaktadır.

ORGANİZASYON ŞEMASI

PERSONEL DURUMU Doç. Dr. Fevzi HANSU (Müdür) Doç. Dr. Ali AKGÜL (Müdür Yrd.) Dr. Öğr. Üyesi Harun BEKTAŞ (Müdür Yrd.) Mehmet Sait AKSU (Enstitü Sekreteri) Hasan ÖZDEN (Memur)

ENSTİTÜ YÖNETİM KURULU ÜYELERİ Doç. Dr. Fevzi HANSU Başkan Enstitü Müdürü Doç. Dr. Ali AKGÜL Üye Enstitü Müdür Yardımcısı Yrd. Doç. Dr. Harun BEKTAŞ Üye Enstitü Müdür Yardımcısı Prof. Dr. Ender Sinan POYRAZOĞLU Üye Mühendislik Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ömer ŞAHİN Üye Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Cahit PESEN Üye Fen Edebiyat Fakültesi Dekanı

ENSTİTÜ KURULU ÜYELERİ Doç. Dr. Fevzi HANSU Başkan Enstitü Müdürü Doç. Dr. Ali AKGÜL Üye Enstitü Müdür Yardımcısı Dr. Öğr. Üyesi Harun BEKTAŞ Prof. Dr. Ender Sinan POYRAZOĞLU Gıda Mühendisliği Anabilim Dalı Başkanı Elektrik-Elektronik Mühendisliği Anabilim Dalı Başkanı Doç. Dr. Veysi OKUMUŞ Biyoloji Anabilim Dalı Başkan Doç. Dr. Halil DEMİR Kimya Mühendisliği Anabilim Dalı Başkanı Doç. Dr. Çetin KARADEMİR Tarla Bitkileri Anabilim Dalı Başkanı Doç. Dr. Hüsnü KOÇ Fizik Anabilim Dalı Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Muhemet Zeki KARİPÇİN Bahçe Bitkileri Anabilim Dalı Başkanı Doç. Dr. İbrahim TEĞİN Kimya Anabilim Dalı Başkanı Matematik Anabilim Dalı Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Nazire MİKAİL Zootekni Anabilim Dalı Başkanı

EĞİTİM - ÖĞRETİM İŞLERİ (ANABİLİM DALLARIMIZ) Yüksek Lisans 1. Bahçe Bitkileri ABD (YYÜ ile Ortak) 2. Biyoloji ABD 3. Elektrik-Elektronik Mühendisliği ABD 4. Fizik ABD 5. Gıda Mühendisliği ABD 6. Kimya ABD 7. Kimya Mühendisliği ABD 8. Matematik ABD 9. Tarla Bitkileri ABD 10. Zootekni ABD 11. Şehir ve Bölge Planlama ABD Kentsel Tasarım Programı (2018) Doktora 1.Elektrik Elektronik Mühendisliği ABD 2.Tarla Bitkileri ABD 3. Kimya Mühendisliği ABD (2019) 4. Kimya ABD (İşlemleri devam ediyor)

YILLAR İTİBARİYLE MEZUN ÖĞRENCİ DURUMU PROGRAM ÖNCEKİ YILLAR 2017 2018 TOPLAM Bahçe Bitkileri ABD (Ortak) 6 4 16 Biyoloji ABD (Ortak) 2 3 11 Biyoloji ABD Elektrik-Elektronik Mühendisliği ABD (Ortak) 1 22 Elektrik Elektronik Mühendisliği ABD 7 10 Tarla Bitkileri ABD(Ortak) 8 25 Tarla Bitkileri ABD Zootekni ABD (Ortak) Zootekni ABD Gıda Mühendisliği ABD (Ortak) Gıda Mühendisliği ABD Kimya ABD 5 Kimya Mühendisliği ABD Matematik ABD Fizik ABD 44 52 121

YILLAR İTİBARİYLE MEZUN ÖĞRENCİ SAYILARININ GRAFİKSEL GÖSTERİMİ EĞİTİM – ÖĞRETİM İŞLERİ

YILLARA GÖRE LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİ SAYILARI PROGRAM 2016 2017 2018 YÜKSEK LİSANS Bahçe Bitkileri ABD 26 35 Biyoloji ABD 19 15 20 Elektrik Elektronik Mühendisliği ABD 38 33 Tarla Bitkileri ABD 56 58 57 Zootekni ABD 34 25 16 Gıda Mühendisliği ABD 22 Kimya ABD 30 31 28 Kimya Mühendisliği ABD 23 Matematik ABD 39 Fizik ABD 6 9 11 DOKTORA 7 5 TOPLAM 305 301 288

YILLARA GÖRE LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİ SAYILARININ GRAFİKSEL GÖSTERİMİ

AKTİF ÖĞRENCİ DURUMLARI Anabilim Ders dönemindeki Tez dönemindeki Toplam Dalı öğrenci sayıları (Y.L.+Doktora) öğrenci sayıları (Y.L.+Doktora) Bahçe Bitkileri 13 22 35 Biyoloji 9 11 20 Elektrik-Elektronik Müh. 6+1 14+5 26 Fizik 5 6 11 Gıda Müh. 12 14 26 Kimya 8 20 28 Kimya Müh. 10 13 23 Matematik 25 13 38 Tarla Bitkileri 22+4 35+4 65 Zootekni 6 10 16 GENEL TOPLAM 121 167 288

Elektrik-Elektronik Müh. 0 7 7 YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİ SAYILARI Anabilim Ders dönemindeki Tez dönemindeki Toplam Dalı öğrenci sayısı öğrenci sayısı Bahçe Bitkileri 0 0 0 Biyoloji 0 0 0 Elektrik-Elektronik Müh. 0 7 7 Fizik 0 0 0 Gıda Müh. 0 0 0 Kimya 0 1 1 Kimya Müh. 0 0 0 Matematik 0 1 1 Tarla Bitkileri 0 0 0 Zootekni 0 0 0 GENEL TOPLAM 0 9 9

DİPLOMALAR ve EKLERİ

TEZ KAPAKLARI ESKİ HALİ

TEZ KAPAKLARI (Yüksek Lisans) YENİ HALİ

TEZ KAPAKLARI (Doktora) YENİ HALİ TEZ KAPAKLARI (Doktora)

Gerçekleşme Durumu (%) BÜTÇE VE HARCAMALAR Hazine Yardımı   Bütçe Ödeneği Eklenen Düşülen Toplam Ödenek Serbest Ödenek Harcama Kalan Ödenek Gerçekleşme Durumu (%) 01- Personel Giderleri 955.800,00 25.100,00 980.900,00 980.860,17 39,83 100 02- Sos. Güv. Kur. D. Prim. Giderleri 35.800,00 15.130,00 20.670,00 17.67000 17.669,49 0,51 03- Mal ve Hizmet Alım Giderleri 4.600,00 30.000,00 34.600,00 22.664,68 11.935,32 66 05- Cari Transferler --- 06- Sermaye Giderleri TOPLAM 996.200,00 55.100,00 1.036.170,00 1.033.170,00 1.021.194,34 11.975,66 99

BÜTÇE VE HARCAMALAR

BÜTÇE VE HARCAMALAR 2018 yılında ek dersten yararlanan öğretim üyesi sayısı: 58 2018 yılında ödenen ek ders ücreti TOPLAM: 868.033,64 TL

GENEL DEĞERLENDİRME Ek ders tahakkuk işlemleri ile ilgili gerekli düzenlemeler yapılarak standart getirildi. Öğrenci ders kayıt sistemindeki aksaklıklar giderilerek, özellikle Bologna süreci ve TYYÇ standartlarına uygun hale getirildi. Enstitümüz, yeni açılan Şehir ve Bölge Planlama ABD (Kentsel Tasarım Programı) ile Kimya Mühendisliği Doktora Programı ile birlikte Yüksek Lisansta 11 ABD ve Doktora Programında 3 Anabilim Dalı olmak üzere toplamda 14 Anabilim Dalında Eğitime devam etmektedir. Enstitümüz “Türkiye Teknoloji ve Uygulamalı Bilimler Dergisi” ile yayın hayatına devam etmektedir. Öğrenci işleri ile ilgili dosyalama ve arşiv sistemi oluşturularak belirli bir standart sağlanmıştır. Enstitümüze ait diplomaların tasarımı yeniden yapılmıştır. Diploma eklerindeki dil ve yazımla ilgili eksiklikler giderilerek öğrencilerimize Diploma ile beraber verilmeye başlanmıştır. Web saymamızda sunulan bilgiler Kalite Yönetim Sistemine uygun hale getirilmiştir. Siirt Üniversitesi BAP Koordinatörlüğü ile yapılan mutabakat sonucunda lisansüstü öğrenci tez projeleri ile ilgili düzenlemeler getirildi. Ek ders yazılım programının hayata geçirilmesi.

ZAYIF YÖNLER, ÖNERİLER VE İHTİYAÇLAR Otomasyonun enstitülerde bağımsız olmaması (özellikle ders takibi ve notların girilmesindeki gecikmelerin üstesinden gelinebilmesi ve de doğru elden takip edilebilmesi ) Ana bilim dallarının resmi yazılarda gereken hassasiyeti göstermemeleri ve bu konuda enstitünün uyarılarına rağmen gereken ilgiyi göstermemeleri. (Gecikmeler ve ek derslerin zamanında gelmemesi ve ayrıca ödemelerde izinli günlere yeterince dikkat edilmemesi) Bazı Öğrenciler ile bazı danışmanların bazı konulara yeterince ilgili olmamaları. Bazı anabilim dallarında doktora programının açılması için gerekli sayıda öğretim üyesinin bulunmaması İlgili Anabilim dallarımızdaki öğretim üyesi sayısının azlığı nedeniyle öğrencilerin danışman seçimlerinin sınırlı olması. Artan öğrenci sayımız ve iş yükümüze paralel olarak memur gereksinimi (mümkünse en az 2 kişi) Web sayfasında mezun olan öğrencilerimize ait bir arşiv veya havuz sisteminin oluşturulması. Tüm enstitülerce ortak kullanılmak üzere bir adet Diploma Basım Makinesinin alınması

TEŞEKKÜR EDERİZ..! EĞİTİM – ÖĞRETİM İŞLERİ KATILIMLARINIZLA BİZLERİ ONURLANDIRDIĞINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ..!