GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
KAYNAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ MADDE ay arasındaki özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin okul öncesi eğitimi zorunludur. Ancak,
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
* Her aşamadaki tanılamada, bireyin eğitsel performans düzeyi belirlenir, gelişim alanlarındaki özellikleri değerlendirilir ve bu değerlendirme sonuçları.
DESTEK EĞİTİM ODASI.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Program Tasarım Modelleri
Proje Entegrasyon Yönetimi
04/02/2011İhsan DEMİREL1. GELİŞTİRİLEN OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMININ ÖZELLİKLERİ aylık çocuklara yöneliktir. Çocuk merkezlidir. 04/02/2011İhsan.
1. ÜNİTE ÖZEL EĞİTİM SÜRECİ.
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
İLKOKUL BİRİNCİ SINIF OKULA UYUM PROGRAMI YÖNETİCİ KLAVUZU
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Öğretimin Uyarlanması
NOT VERME VE MEZUNİYET.
ENGELLİ ÇOCUKLARI TANIMA VE DEĞERLENDİRME
Bütünleştirme uygulamaları
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARININ (BEP) HAZIRLANMASI
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Olgu Yönetimi Standartları
Drama etkinlikleri planlanırken;
1-Proje Yönetİmİne Gİrİş
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hüseyin Temizel Ortaokulu BEP ve özel eğitim hizmetleri
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
10. Sınıf alan-dal seçimi REHBERLİK SERVİSİ.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
DEĞERLENDİRME ve BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinin Tanıtımı
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
PROGRAM DEĞERLENDİRME
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Sağlık Bilimleri Fakültesi
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLAMA REHBERİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Araştırma Önerisi ve Hazırlanması
DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası. DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası.
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Sunum transkripti:

GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli Olan Öğrenciler İçin Geçiş Süreci Geçiş Planı Örneği GEÇİŞ NEDİR? Bütün çocukların hayatlarında yürümeye başlamak, okula başlamak ya da ergenliğe geçmek gibi çeşitli geçiş dönemleri vardır. Geçiş aynı zamanda değişiklik de demektir. Öğrencinin bulunduğu sınıftan başka bir sınıfa ya da bulunduğu okuldan başka bir okula geçmesi de geçiş türlerindendir.

Geçiş Sürecine İlişkin Tanımlar; • Her çocuğun yeni bir programa devamının sağlanmasında yazılı bir kurumlar arası hizmet planı oluşturmak için birincil hizmet veren uygulayıcılar tarafından başlatılan sonuca odaklı planlama süreci. • Bir programdan diğerine geçişte, çocuğun sonraki programa uyumunu ve uygun yerleştirmeyi sağlamak için planlanan ve kullanılan stratejiler ve yöntemler bütünü. ÖRNEK Öğrenci yeni bir eğitim kuruma geçeceği zaman, gideceği kurumun özellikleri, personelin görev ve sorumlulukları hakkında bilgilendirici görüşme veya toplantılar yapılabilir, çevreye uyum etkinlileri düzenlenebilir.

Lise-Mesleki Yaşam/Üniversite/bağımsız yaşam Ortaokul - Lise İlkokul - Ortaokul Okul Öncesi - İlkokul Aile - Okul Öncesi Sınıftan başka bir sınıfa geçiş Okuldan başka bir okula geçiş Geçiş planı okul yaşantısının pek çok döneminde yapılabilir. Dikey bir düzlemde gerçekleşen geçişler olduğu gibi öğrencinin hayatında yatay düzlemde gerçekleşen geçişler de söz konusudur.

Geçiş planı öğrencinin güçlü yanları ihtiyaçları dikkate alınarak, sunulan eğitim hizmetinde tüm paydaşlarla işbirliği içinde geliştirilen, her aşamada öğrenciye hizmet sunan kişi ve kurumlar için Yönlendirici bilginin sunulduğu, öğrencinin ilgi, yetenek, mevcut performans, geliştirilmeye açık güçlü ve zayıf yanlarının rapor edildiği, yazılı bir dokümandır.

Geçiş Planının Amacı Nedir? Geçiş planı öğrenciye okul ve okul sonrası yaşam becerilerini kazanmasında yardımcı olan uzun soluklu bir düzenlemedir. Etkili bir geçiş planlaması mutlaka BEP’i destekleyen amaçlardan oluşmalıdır. Geçiş Planının Hazırlanmasında Kimler Bulunur? • Öğrenci • Aile üyesi • Özel eğitim öğretmeni, • Okul öncesi öğretmeni, • Mesleki eğitim öğretmenleri, • Sınıf / branş öğretmenleri, • Toplum temsilcisi (rehabilitasyon hizmetleri, sağlık hizmetleri görevlileri ) • Çocuğun ihtiyaçları göz önünde bulundurularak ihtiyaç duyulan diğer personel, ( psikolog, rehber öğretmen, fizyoterapist ) bulunur.

GEÇİŞ Geçiş sürecinde okul yönetiminin katkısı ve desteğinin sürecin Aileler neler yapmalı? • Çocuklarının gelişiminin (zihinsel, duygusal, fiziksel, sosyal)düzenli gözlem ve takibini yapmalıdır. • İlgili kişi ve kurumlarla iletişim halinde olmalıdır. • Çocuklarıyla ilgili özel bilgi ve belgeleri içeren bir dosya oluşturmalı ve bunu gerektiği hallerde geçiş planı hazırlama-izleme ekibi ile paylaşmalıdır. • Çocuklarının devam edeceği kurumları ziyaret etmeli ve kurumun yeterlilik, yeterlilikleri hakkında bilgi sahibi olmalıdır. Gerektiğinde bu bilgileri geçiş planı hazırlama ekibi ile paylaşmalıdır. Geçiş sürecinde okul yönetiminin katkısı ve desteğinin sürecin başarılı bir şekilde ilerlemesinde oldukça önemli bir yer tuttuğu unutulmamalıdır.

ÖZEL GEREKSİNİMİ ve/veya ENGELİ OLAN ÖĞRENCİLER İÇİN GEÇİŞ SÜRECİ Eğitimine normal gelişim gösteren akranlarının devam ettiği okullarda devam etmesi yönünde karar alınan özel gereksinimi ve/veya engeli olan bir öğrenci ve okuldaki diğer öğrenciler bu değişiklik konusunda bilgilendirilmeli ve hazırlanmalıdır.

GEÇİŞ PLANI ÖRNEĞİ Geçiş sürecine ilişkin değerlendirmeler ihtiyaçlar, güçlü yanlar, tercihlerle ilişkilendirilen sonuç odaklı bu süreç aşağıdaki sorulara cevap verebilmelidir: 1. Planın amaçları/çıktıları/ geleceğe dair beklentileri nelerdir? 2. Amaçlarla ilişkili öğrenci hangi becerilere sahip? 3. Öğrenci amaçlara ulaşabilmek için hangi becerileri kazanmalıdır? 4. Planın öğrencinin ihtiyaçlarını karşılayabilmesi için ne gibi düzenlemelere ihtiyacı vardır?

Geçiş planlanırken iki tip amaç vardır: • Öğretimsel amaçlar: Akademik, sosyal, davranışsal • İlişkisel amaçlar: Çeşitli hizmetler ile amaçların ilişkilendirilmesi Birincil ihtiyaçların tanımlanması Geçiş Planı beceri ve bilgi öğretimi Seçilen alanda derinlemesine değerlendirme Hizmet/desteklerle ilişkilendirme Birlikte çalıştığınız BEP’i olan ve geçiş yapmak üzere olan bir öğrenciyi düşünün.Öğrencinin başarılı bir geçiş süreci yaşaması için ne yapılması gereklidir?Bu öğrencinin geçiş planlamasının bir parçası olduğunuzda sürece nasıl katkı sunabilirsiniz? Bir sonraki aşamada bu öğrencinin eğitim ve öğretiminden sorumlu kişilere ne gibi önerileriniz olabilir?