ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ YÖNERGESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ Öğrencilerin aldıkları puanlar kadar yaptıkları doğru tercihler de iyi bir liseye adım atmalarına yardımcı olacaktır.8.sınıf.
Advertisements

REHBERLİK VE VE KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ MERKEZİ. ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
EN İ Y İ LER HEP B İ Z İ MLE BÖLGEN İ N BEŞ OKUL B İ R İ NC İ S İ.
2016- KPSS Ortaöğretim(Lise) Sınavı
REHBERLİKVE ÖLÇME DEĞERLENDİRME BİRİMLERİ TEMEL EĞİTİMDEN ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ.
MEHMET EM İ N YURDAKUL ORTAOKULU REHBERL İ K SERV İ S İ teog.
Eğitimin doğasında var olan değişim ve gelişime paralel olarak, ortaöğretime geçiş modelinin işlevsel, sürdürülebilir ve esnek bir nitelik göstermesi.
Temel Eğitimden Orta Öğretime Geçiş (TEOG) Sistemi.
ORTAÖĞRETİME YERLEŞTİRME SÜRECİ NASIL OLACAK ? TEOG TERCİHLERİ NASIL YAPILACAK? Tercihler öğrencinin; Yerleştirme Esas Puanı(YEP) doğrultusunda açıklanan.
TEOG YAKLA Ş IRKEN 7. SINIF TEOG B İ LG İ LEND İ RME SEM İ NER İ.
AYANCIK ANADOLU İ MAM HAT İ P L İ SES İ AHMET SEMİZ AHMET SEMİZ (Rehberlik Uzmanı) (GÜNCELLENME TARİHİ 7 KASIM 2015)
Prof dr. AhaT and ı can ortaokulu Ortak s ı navlar ÖZCAN GÜREL ÖZCAN GÜREL Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen.
TEOG BÜ Ş RA ATICI REHBER Ö Ğ RETMEN Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile.
MEHMET H İ KMET KA Ş ERC İ ORTAOKULU Aylin TORUN Aylin TORUN REHBER ÖĞRETMEN.
TEOG PUANI İLE LİSE TERCİH AŞAMALARI AYSEL ÖZMUTLU 24 KASIM ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
TAKVİM. TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG) TERCİH ve YERLEŞTİRME SİSTEMİ 2016.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
AKKUŞ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI 2016.
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
Aydın Fen Lisesi Toplantı Salonu 29 Haziran 2016 – ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ UYGULAMASI TERCİH VE YERLEŞTİRME İŞLEMLERİ2016 Ortaöğretim Kurumlarına Geçiş.
%68 % 32 ANADOLU İMAM HATİP LİSELERİ İMAM HATİP ORTAOKULLARI EĞİTİM İÇERİĞİ.
2013 SBS SİSTEMİ. Yeni sınav sisteminde yapılan önemli değişiklikler şöyle; sınavdan alınacak puanın 500 değil, 700 tam puan üzerinden hesaplanması,
Temel Eğitim Genel Müdürlüğü Eğitim Politikaları Dairesi Ağustos 2016 Kuşadası Fatih BAŞAK Eğitim Politikaları Daire Başkanı.
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
ORTAÖĞRETİM KURUMLARINA GEÇİŞ UYGULAMASI TERCİH VE YERLEŞTİRME SÜRECİ
KIRIKHAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG)
2017 ÖSYS YGS-LYS TANITIMI.
10. Sınıf Seçmeli Ders Bilgilendirme Sunumu
MALTEPE ANADOLU LİSESİ
Yükseköğretim Kurumları Sınavı Bilgilendirme Sunusu
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES) VE SEVİYE BELİRLEME SINAVI (SBS)
ABDULLAH ACAR ortaokulu
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI (YKS)
Y ÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
2018 Yükseköğretim Kurumları Sınavı Tanıtım Sunumu
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
2018 Yükseköğretim Kurumları Sınavı Tanıtım Sunumu
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ MAHALLİ YERLEŞTİRME SİSTEMİ(MYS)
Y ÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
NECİP FAZIL KISAKÜREK İMAM HATİP ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) 2016
YENİ SINAV SİSTEMİ   REHBERLİK SERVİSİ.
ÇUMRA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
TEOG SINAV SİSTEMİ.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG)
8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) TEOG ile yerleştiriliyor.
2017 ÖSYS YGS-LYS DEĞİŞİKLİKLERİ.
Eğitim-öğretim Yılı Bandırma Rehberlik Araştırma Merkezi
PETKİM ORTAOKULU REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ BANDIRMA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ BANDIRMA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
YÜKSEKÖĞETİM KURUMLARI SINAVI (TYT-YKS) YILMAZ ZARİÇ Psikolojik Danışman 2018.
ÖZEL ATACAN ORTAOKULU LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ (LGS) ( )
ÖZEL ATACAN ANADOLU LİSESİ YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI (YKS)
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ uygulamasI
KAYSERİ MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
6569 Sayılı Kanunla değiştirilen 2547 Sayılı Kanunun 44
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
Liselere Geçiş Sınavı;
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
ABİDE (Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi)
Sunum transkripti:

ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ YÖNERGESİ 2018

Merkezi sınav ile öğrenci alacak okullar: Fen liseleri, sosyal bilimler liseleri, proje uygulayan eğitim kurumları ile mesleki ve teknik Anadolu liselerinin Anadolu teknik programları,

Merkezî Sınav: Resmî ve özel ortaokullar, imam hatip ortaokulları ve geçici eğitim merkezlerinin (GEM) 8’inci sınıflarında öğrenim gören öğrencilerin fen liseleri, sosyal bilimler liseleri, proje uygulayan eğitim kurumları ile mesleki ve teknik Anadolu liselerinin Anadolu teknik programlarına yerleştirilmesi amacıyla Bakanlıkça yapılan merkezî sınavdır

Merkezî Sınav Sınav, sözel ve sayısal olmak üzere iki bölümden oluşur. Sözel bölümde, Türkçe, din kültürü ve ahlâk bilgisi, T.C. inkılâp tarihi ve Atatürkçülük ile yabancı dil; sayısal bölümde ise matematik ve fen bilimleri alanlarından sorular yer alır.

Sınav aynı gün içerisinde iki oturum hâlinde uygulanacaktır. Sınav tarihi, yeri, uygulanması ve diğer hususlar her yıl Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğünce hazırlanacak kılavuzda belirtilir.

Sınav soruları 8’inci sınıf Türkçe, matematik, fen bilimleri, din kültürü ve ahlak bilgisi, T.C. inkılâp tarihi ve Atatürkçülük ve yabancı dil derslerinin öğretim programlarında belirlenen kazanımlar esas alınarak öğrencinin okuduğunu anlama, yorumlama, sonuç çıkarma, problem çözme, analiz yapma, eleştirel düşünme, bilimsel süreç becerileri ve benzeri becerilerini ölçecek nitelikte hazırlanır.

Merkezî sınav puanının hesaplanması Merkezî sınav puanının hesaplanmasına ilişkin açıklamalar sınav kılavuzunda yer alır.

Ortaöğretim Kurumlarına Yerleştirme Ortaöğretim kurumlarına resmî ve özel ortaokullar, imam hatip ortaokulları ve geçici eğitim merkezlerini (GEM) bitiren öğrenciler, kayıt alanı, bilgi, beceri ve yetenekleri doğrultusunda sınavlı veya sınavsız olarak yerleştirilir.

Merkezi Yerleştirme A) Merkezi sınav puanıyla öğrenci alan okullara yerleştirme: Merkezi sınav puanı ile öğrenci alan okulların belirlenen kontenjanlarına, puan üstünlüğüne göre, tercihleri doğrultusunda Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğünce yapılır. Merkezi sınavla öğrenci alan okullarda merkezi sınav puanının eşitliği hâlinde; Ortaokul Başarı Puanına (OBP), öğrencinin doğum tarihine göre yaşı küçük olana, 8’inci, 7’nci ve 6’ncı sınıflardaki YBP üstünlüğüne, okula özürsüz devamsızlık yapılan gün sayısının azlığına ve tercih önceliği durumlarına bakılarak yerleştirme yapılır. Merkezi sınav ile birlikte yetenek sınavı ile öğrenci alan okulların belirlenen kontenjanlarına, puan üstünlüğüne göre yerleştirme yapılır.

Yerel Yerleştirme Sınavsız öğrenci alan okullara yerleştirme işlemi, il ve ilçe millî eğitim müdürlüklerince belirlenen ortaöğretim kayıt alanları içindeki sınavsız öğrenci alan ortaöğretim kurumlarına belirlenen kontenjanlara göre yapılır. Yerel Yerleştirme işlemleri, okulun bağlı bulunduğu genel müdürlük ile il/ilçe milli eğitim müdürlüklerinin sorumluluğunda Bakanlıkça yürütülür. Yerel yerleştirme, ortaöğretim kayıt alanı, okulların türü, okulların kontenjanı, okulların bulundukları yer, okulların pansiyon durumu ile öğrencilerin ikamet adresleri, öğrencilerin okullarda bulunuşlukları, tercihler, okul başarı puanları, devam-devamsızlık ve yaş gibi kriterler göz önünde bulundurularak yapılır. Sınavsız öğrenci alan okullara geçişle ilgili usul ve esaslar kılavuzla belirlenir.