 MAVİ KOD UYGULAMA TALİMATI  1. AMAÇ: Kardiyopulmoner arrest durumundaki bir hastanın hızlı ve güvenli biçimde, eğitimli ve deneyimli personel tarafından,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ULUSAL RENKLİ KODLAR MART 2014 Powerpoint Templates.
Advertisements

HASTA VE ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ
ERZURUM BÖLGE EĞİTİM ARAŞTIRMA HASTANESİ
MAVİ –PEMBE –BEYAZ KOD UYGULAMASI 2013
HASTA TRANSFERİ: AMERİKAN HASTANESİ ÖRNEĞİ
PEMBE KOD ..
HASTA KABUL VE TABURCULUK SÜRECİ
Hastane İçi Şiddetin Önlenmesine Yönelik Tedbirler
TEMEL İLKYARDIM EĞİTİMİ
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
DOĞUMHANE HİZMETLERİ HOŞGELDİNİZ.
HASTANELER ARASI NAKİLLER
GENEL İLKYARDIM BİLGİLERİ
HASTA HAKLARI UYGULAMALARI
HEMŞİRELİK VE EBELİK LİSANS TAMAMLAMA PROGRAMI UYGULAMA ESASLARI
 Hastane Yönetimi.  İzdihamın önlenmesi ve sağlık personelinin emniyeti için gerekli güvenlik tedbirleri alınır,  Sağlık Bakanlığı ve Emniyet Teşkilatı.
ŞAHİNBEY ARAŞTIRMA VE UYGULAMA HASTANESİ
RENKLİ KODLAR.
Hasta Taşıma ve Transferi
KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ HASTANELERİ
TEMEL İLKYARDIM UYGULAMALARI
TEMEL İLKYARDIM UYGULAMALARI
HASTANIN TRANSFERİ Giriş : Acil Serviste ilk müdahalesi yapılan ve acil servisten, hastane içindeki bir başka birime veya hastane dışında bir sağlık kurumuna.
SALDIRI VE TACİZ DURUMUNDA GÜVENLİĞİN SAĞLANMASI
Hasta Bakıcı Görev Yetki Ve Sorumlulukları
MAVİ –PEMBE KOD UYGULAMASI
Hastane acİl kod sİstemlerİ
HASTA KİMLİĞİNİN DOĞRULANMASI
EVDE HASTA BAKIMI.
Sağlık Bakanlığı Hastanelerinin Yönetim ve Organizasyonu
KOMİTELER VE TOPLANTI KAYITLARI
Mahmut AĞIRAĞAÇ Kalite Yönetim Birimi
İLKYARDIM GENEL BİLGİLERİ
OKUL HEMŞİRESİNİN GÖREV YETKİ SORUMLULUKLARI
Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü
İLK YARDIM VE ACİL BAKIM NEDİR?
Çocuk İzlem Merkezinin tanıtımı ve işleyişi
ERZURUM BÖLGE EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ
GAZİEMİR NEVVAR-SALİH İŞGÖREN DEVLET HASTANESİ
Çocuk Koruma ve İzlem Merkezinin
İLK YARDIM.
PROSEDÜRLER PROSEDÜRLER Acil durum prosedür Yangın prosedür
HOŞGELDİNİZ. İLK YARDIM Nedir? Herhangi bir kaza veya yaşamı tehlikeye düşüren bir durumda, sağlık görevlilerinin yardımı sağlanıncaya kadar, hayatın.
Kenan ALTAY Tıbbi teknolog ERZURUM BÖLGE EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ Sağlıkta Ulusal Renkli kodlar ve çalışan hakları ÇALIŞAN HAKLARI VE GÜVENLİĞİ BİRİMİ.
HASTA KİMLİĞİNİN DOĞRULANMASI
1. 2  Acil bir olayın bildirilmesinden kesin tedavi verilinceye kadar yerinde  En iyi acil bakımı en kısa zamanda  Güçlü acil servislerin kılavuzluğu.
İLKYARDIM GENEL İLKYARDIM BİLGİLERİ. İlkyardım Nedir? Herhangi bir hastalık veya kaza sonucu sağlığı tehlikeye girmiş olan kişiye, Olay yerinde Sağlık.
Hazırlayan Göknil KONGURTAY
İLK YARDIM TEMEL BİLGİLER
Bazı Önemli Kural Değişiklikleri
YAZ STAJI BİLGİLENDİRMESİ
GENEL İLKYARDIM BİLGİLERİ
İLK YARDIM EĞİTİM MERKEZİ’NE
PERSONEL YÖNETİMİ Personel işlevi, işletme işlevleri içinde yer alan kolaylaştırıcı bir işlevdir. Nasıl ki, bir işletmede üretim yönetiminin konusu mal.
OLAY BİLDİRİM ALGORİTMASI
HASTA KİMLİKLENDİRME VE KİMLİK DOĞRULAMA
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 5
TEMEL İLKYARDIM UYGULAMALARI
ÇALIŞANLARIN İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMLERİNİN USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK 15 Mayıs 2013  ÇARŞAMBA RG Sayı :
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
ŞAHİNBEY ARAŞTIRMA VE UYGULAMA HASTANESİ Uyum Eğitimi Hazırlayan Eğitim Komitesi Kontrol Funda BATMAZOĞLU Kalite Koordinatörü Onaylayanlar Doç.Dr. Murat.
Acil Servis Temizliği. ACİL SERVİS BİRİMLERİ a) Alçı Odası b) Acil Müdahale Odası c) Acil Gözlem Odası d) Nöbetçi Doktor Odası.
1. Hasta kimlik bilgilerinin tanımlanması ve doğrulanması 2. Hastanın rızasının alınması 3. İletişim güvenliğinin sağlanması 4. İlaç güvenliğinin sağlanması.
Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı
AMELİYATHANE HEMŞİRELİĞİ GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLAR
ECZANEDE İLAÇ VE İTRİYAT SİPARİŞİ
Farmakovijilans Sorumlusu
HASTA KİMLİK BİLGİLERİNİN TANIMLANMASI VE DOĞRULANMASI FATİH KARAYİĞİT EĞİTİM HEMŞİRESİ.
Hemşirelik Kayıtları Planlama aşamasında hemşirelik girişimleri saptanırken, bunlardan kimlerin, hangi işlevlerden sorumlu olacağı ve ne zaman yerine.
Sunum transkripti:

 MAVİ KOD UYGULAMA TALİMATI  1. AMAÇ: Kardiyopulmoner arrest durumundaki bir hastanın hızlı ve güvenli biçimde, eğitimli ve deneyimli personel tarafından, kalp ve solunum sistemine müdahale ile canlandırılmasını sağlamak için standart bir yöntem belirlemektir.

2. KAPSAM: Bu prosedür kalp ve solunumu duran hastaların yaşama döndürülme hizmetlerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi faaliyetlerini kapsar. 3. SORUMLULAR: Öncelikle mavi kod müdahale ekibi, hastanın servis doktoru, hemşiresi ve tüm personel sorumludur.

 Mavi Kod:  Acil durumlarda mavi kod müdahale ekibine hızla haber verilmesini sağlayan ekibin olay yerine en kısa zamanda ulaşmasına yardımcı olan erken uyarı ve yönlendirme sistemidir. Mavi kod durumu, doktor, anestezi ekibi ve hemşirelerden oluşan özel donanımlı mavi kod müdahale ekibine anlık olarak iletilir. Mavi Kod İletim Noktası:  Acil durumlarda mavi kod müdahale ekibine en kısa zamanda ulaşılmasını sağlayan ve mavi kod sistemi içerisinde tanımlanmış bulunan dahili telefondur

Mavi Kod İhbar Numarası:Mavi kod sisteminde önceden tanımlanmış olan dahili telefon numarasıdır. Hastanemizde mavi kod çağrı numarası 170’ tir  Mavi Kod Müdahale Ekibi mesai saatlerinde:  Anestezi Uzmanı (ekibin lideridir)  Acil Doktoru (Nöbet listesinin 1. sırasındaki)  Anestezi teknisyeni (sorumlu teknisyen)  Acil servis sorumlu hemşiresi veya vekili  Alarm verilen servisin Güvenlik görevlisi ve Hizmetli personel  Mesai saatleri Dışında  Acil servis nöbetçi uzman hekimi  Acil Doktoru (Nöbet listesinin 1. sırasındaki)  Anestezi teknisyeni  Acil servis hemşiresi (Nöbet listesinin 1. sırasındaki)  Alarm verilen servisin Güvenlik görevlisi ve Hizmetlisinden Oluşur.  Adı geçen tarafların sorumluları ayın son gününden önce nöbet listelerinin bir örneğini mavi kod nöbet listesinin hazırlanması için acilden sorumlu başhemşire yardımcısına verir.

 TEMEL İLKELER:  KPR( Kardiopulmoner resüstasyon )  ve İYD ‟ de (İleri Yaşam Desteği )  en önemli hedef, yaşamsal organların korunması ve fonksiyonlarının idamesidir.  Mavi kod durumu müdahalesinde zaman çok önemlidir. Kalp ve solunum fonksiyonlarının uyumlu bir şekilde sürdürülmesi için kaybedilen her saniye hastanın yaşamını riske eder.  Temel ve ileri Yaşam Desteğine yönelik yapılan organizasyonun devamlılığı 7 gün, 24 saat sağlanır.  Arrest oluştuğu anda hasta yakınındaki KPR eğitimi almış olan sağlık personeli, temel yaşam desteği işlemini başlatmakla yükümlüdür.

İleri yaşam desteği, bu konuda eğitim almış olan mavi kod müdahale ekibi tarafından yapılır. Mavi kod müdahale ekibi gelene kadar sorumlu doktor ve hemşire resüstasyonu sürdürür. Acil arabaları ve resüstasyonda kullanılan tüm ekipmanın, tüm servislerinde standart olarak düzenlenmesi sağlanır. Hastanede çalışan tüm hemşire ve doktorların temel yaşam desteği konusunda en geç 2 yılda bir periyodik eğitim almaları gerekir.

 Mavi kod durumunu tespit eden personel:  Hastanın durumunu tanımlar ve yardım ister.  Mavi Kod Uyarı Noktasından Mavi Kod Numarası olan “170”yi arayarak Mavi kod uyarısını başlatır.  Kat doktoruna haber verir.  Personelin acil arabasını çekmesini sağlar.  Hastayı monitörize eder.  Mavi kod ekibi ulaştığında onlara yardım eder.  Mavi kod durumu sona erdiğinde “170” ı arayıp mavi kod sonlandırma mavi kod durumunu sonlandırır.  Mavi kod durumu bilgilerini ve arrest sonrası gelişmeleri “Mavi Kod Olay Bildirim Formu”na (F BT 111) kaydeder

Servis doktoru: Mavi Kod ekibi gelene kadar müdahaleden sorumludur. KPR ‟ i başlatır. Mavi kod ekibi gelince hasta hakkında bilgi vererek yetkiyi Mavi kod ekibine bırakır. Ekibe eşlik ederek yardımcı olur. KPR başarılı ise hastaya yoğun bakım ayarlar

 Mavi kod müdahale ekibi:  Mesai bitiminde üzerinde bulunan pager cihazını diğer ekibe çalışır durumda teslim eder.  Mavi Kod durumunda en kısa zamanda yönlendirme mesajındaki bölgeye giderek olay yerine ulaşır.  Hastaya ulaştığında anestezi doktoru liderliği diğer ekipten devralır.  Hastanın hemşiresi veya doktorundan hasta hakkında bilgi alır.  Defibrilatörü, monitörizasyonu ve damar yolunu kontrol eder.  Gerekiyorsa hemen entübasyon yapar ve hastayı mekanik vantilatöre bağlar.  KPR ‟ yi sürdürür ve tüm ileri yaşam desteği girişimlerini yönetir.  Gerekiyorsa konsültasyon ister.  KPR başarılı ise hastanın yoğun bakım şartlarına alınmasına eşlik eder.

 UYGULAMA:  Hastada arresti tespit eden hemşire ya da doktor tarafından hemen temel yaşam desteğine başlanır.  Arrest zamanı daha sonra “Mavi Kod Durumu Müdahale formuna” kaydedilmek üzere tespit edilir.  Bir personel acil arabasını alana getirir ve alanı düzenler.  Temel yaşam desteği sürerken hemşire en yakın mavi kod uyarı noktasına gidip mavi kod numarası olan “170” yi arayarak mavi kod durumunu başlatır.  Uyarı ve uyarı yapılan noktanın konum bilgisi o anda aktif olan mavi kod müdahale ekibine sistem tarafından 5saniye içinde iletilir.

Mavi kod müdahale ekibi elemanları yönlendirme mesajını alır almaz o noktaya ulaşırlar. Ekipte varsa reanimasyon doktoru acil çantasını olay yerine getirir. Mavi kod müdahale ekibinde bulunan anestesi doktoru (mesai saatleri dışında Acil Uzman hekimi) olay yerine geldiğinde ekip liderliğini devralır. Uygulama ekip lideri tarafından belirlenir. Temel yaşam desteğini başlatan ekip, mavi kod ekibini hasta ve yapılan işlemlerle ilgili bilgilendirir. İhtiyaç duyulan ekipmanları temin eder.

Hastaya yapılan tüm müdahaleler, durumu tespit eden personel tarafından “Mavi Kod Durumu Müdahale formuna” işlenir, bu form ayrıca hasta dosyasına konulur. Hasta başka bir üniteye transfer edilecekse servis doktorunca ayarlama yapılır Hasta eksitus olmuşsa, klinik tarafından gerekli işlemleri yapılır. Sorumlu personel mavi kod durumu sona erdiğinde mavi kod uyarı noktasına gidip mavi kod numarası olan “170”yi arayarak mavi kod çağrısını sonlandırır.

EK MONİTORİZASYON CİHAZLARI: EKG Monitörü Pulse Oksimetre Defibrilatör

Bilgileri Mavi Kod durum müdahale formuna kaydet Mavi Kod uygulaması bittiğinde 170 arayarak mavi kod uygulamasını sonlandır. Mavi Kod ekibine yardım et Mavi kod ekibi gelene kadar hastayı monitorize et Hastanın durumunu tanımla vaka zamanını kaydet Kat Doktoruna haber ver temel yaşam desteğini başlat 170’ i arayarak Mavi Kod uygulamasını başlat Acil arabasını olay yerine getir.

Sorumlu personelden hasta hakkında bilgi al Resüsitasyon Pager cihazına çağrı gelince olay yerine git Yaşam desteği veren kişilerden ekip liderliğini teslim al Hastaya Müdahale sonrası Yoğun Bakıma aldır. Exitus ise klinik ile görüşerek gerekli işlemlerin yapılmasını sağla Gerekirse Konsültasyon iste

PEMBE KOD UYGULAMASI AMAÇ: Bebek ve çocuklar ı n hastaneye kabulünden hastaneden ç ı k ışı na kadar güvenli ğ inin sa ğ lanmas ı d ı r.

 Pembe Kod Ekibi aşağıdaki kişilerden oluşur.  Hastane müdürü  Başhemşire ve yardımcıları,  Servis sorumlu hemşiresi ve servis hemşireleri,  Teknik servis elemanları,  Güvenlik amiri ve görevlileri

Ekip başkanının görevleri: 1 Ekip başkanlığını Hastane müdürü yürütür ve Pembe Kod uygulamalarını koordine eder. Pembe kod oluşması durumunda bütün faaliyetlerden ve sonuçlarından birinci derecede sorumludur. Hastane genelinde pembe kod uygulamaları konusunda eğitimlerin verilmesini ve yılda en az bir kez pembe kod uygulama tatbikatının yapılmasını sağlar.

Ekip başkanının görevleri: 2 Pembe kod alarm sisteminin sürekli kullanılabilir halde olmasını, teknik bakım ve onarımlarının düzenli olarak yapılmasını sağlar.Ayrıca hastane genelinde pembe kod ile ilgili güvenlik önlemlerinin alınmasında birinci derecede sorumludur. Pembe kod uygulamasının servislerde etkin bir şekilde uygulanması için periyodik aralıklarla denetim ve kontrollerini yapar. Eksiklik ve aksama durumlarında düzeltici faaliyet başlatır.

 Hastaneye kabul edilen hastalar için F BT 167 (Hemşirelik Hizmetleri Hasta Ön Değerlendirme Formu) ile hastaya ve ailesine ait kişisel bilgiler sorgulaması yapılır.Özel durumu olan(anne babası ayrı olan, sosyal hizmetler ve çocuk esirgemeden gelenler, adli vaka ile gelenler, kimsesiz çocuklar ve refakatçisi olmayan çocuklar, resmi evlilik dışı doğan çocuklar) bebek ve çocuk hastaların dosyalarına özel durumu kırmızı kalemle ve büyük harfle ÖZEL DURUM notu düşülerek belirtilir. Özel durumu olan bu hastalar servislerde hemşire deskinin karşısındaki odaya yatırılır. Oda kapısı mümkün olduğunca açık tutulur. Hemşire ve servis güvenlik personeli tarafından sık sık gözlemlenir

 Büyük çantalarla hastaneye gelen hasta ve yakınları çıktığında güvenlik tarafından kontrol edilir  Taburcu edilen hasta hastaneden ayrılırken çantaları güvenlik tarafından kontrol edilir.  Yakını olmayan hastanın ihtiyaçlarının karşılanması için mutlaka bir kişi (hizmetli personel) görevlendirilir.  İlgili servis hemşiresi tarafından hasta güvenliği konusunda hasta ve yakınları bilgilendirilir. (Hasta ve yakınlarının şüphelendikleri kişiler hakkında hemşireye bilgi vermesi, odada bebeğin tek başına bırakılmaması gibi)

 Hastanede pembe kod durumunda 108 numaralı telefon aranarak arayan servisin telefon numarası ve pembe kod tuşlanır.Bulunulan yerdeki merdiven, asansör, giriş ve çıkışları mümkünse diğer çalışanlarla yardımlaşarak tutulur.  Bebek çalan kişilerin genel özellikleri:  Genellikle bebek çalan kişiler bayan olup yaşları arasındadır.  Şişman görünüşlü ve genellikle normalden kalın giyinmiş, hızlı-telaşlı hareket eden kişilerdir.  Ellerinde genellikle bir çanta veya torba vardır.  Daha önce genellikle hastane işleyişini öğrenici çaba göstermiştir.  Eski bir hastane personeli olabilirler.  Sık sık hastane ziyaretleri yapmış olabilir.  Hastane personeli ile arkadaşlık kurma gayreti göstermiş olabilirler.  Genellikle sabıkaları yoktur

Pembe kod alarmı durumunda güvenlik birimi telsizle haberleşir tüm hastane çıkış kapıları tutulur. Eğer bir şüpheli tespit edilirse, sakince şüpheliye bebeğin kimliği sorulur ve varsa bebeğin bilekliğinden kimliği doğrulanr. Şüpheli kişi/ kişiler yakalanarak derhal „155 Polis İmdat ‟ telefonu aranarak emniyet güçlerine haber verilir. “PEMBE KOD SONLANDI” anonsu yapılarak personelin işe dönmesi sağlanır.

BEYAZ KOD UYGULAMASI

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ…