Gelişme ve Büyümenin Temelleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
Advertisements

AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİNİN KÖKLERİ. AÇIKLAMALARIN KULLANIŞLILIĞI Kullanışlı bir kuram; ● Kapsayıcılık ● Doğrulanabilirlik ● Gözleme dayalılık ve ●
ŞEKER(DİABETES MELLİTUS DM) HASTALARININ YAŞAM KALİTESİNİ ARTIRMAK İÇİN YAPILMASI GEREKENLER Şeker ya da diyabet denilen hastalık genellikle kalıtsal ve.
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Genel Öğretim İlkeleri EBİM altunsaray altunsaray.
Bireyi Tanıma Teknikleri I
EĞİTİMDE DRAMA.
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
GELİŞİM VE DÖNEMLERİ.
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
AİLELERİN YAŞADIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖĞELERİ
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
YETİŞKİNLİK DÖNEMİ İlk Yetişkinlik Orta Yetişkinlik Yaş
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
BEBEKLİK DÖNEMİNDE GELİŞİM DERSİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bilinçli Tercih Seminerine
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
EMPATİK İLETİŞİM 1.
2-6 YAŞ ÇOCUK ELBİSE KALIBI
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
BÖLÜM 2 BİLİŞSEL GELİŞİM.
Okul Öncesi Eğitim.
ÖĞRENME STİLLERİ.
Bedensel Büyüme ve Psiko-Motor (devimsel) Gelişme
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
GELİŞİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - I
KALITIM VE ÇEVRE I. Kalıtım II. Çevre
8. HAFTA KİŞİLİK ve KENDİLİK.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Gelişim ve Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ERGEN VE AİLE Psk. Dr. Ayşe Sabâ Yalçın.
Ergenlikte Psikososyal Sorunlar
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Gelişme ve Büyümenin Temelleri

Beceri/Davranış Öğrenme Sürecinde Etkili Ögeler KALITIM ÇEVRE ZAMAN

Belirli zaman dilimleri Uyarıcıların niteliği Uyarıcıların miktarı Kritik dönem

Kritik dönem Gelişim sırasında, bir organizmanın özellikle belirli bir uyarım tipinden öğrendiği ve buna yanıt verdiği dönem. Gelişimin diğer noktalarında aynı uyarımın etkisi ya çok azdır ya da hiç yoktur. Uygun çevresel uyarıcı desteği + biyolojik olarak hazır olma

Gelişim Ödevleri Gelişim dönemlerinde yerine getirilmesi gereken davranışlar anlamına gelir. Benlik algısının gelişimi için önemlidir. Bir gelişim döneminde gerçekleştirilemeyen ödevler diğer gelişim dönemini etkileyebilir. Kültüre ve zamana bağlı değişik gelişim ödevleri olabilir.

sosyal şartlara sahip olmalıdır. Kendim yiyebilirim!!! Bir toplumda güncel sayılan bir davranış Birey tarafından hedef ya da beklenti olarak bu davranışın kabul edilmesi Her birey, görevi yerine getirecek biyolojik, psikolojik ve sosyal şartlara sahip olmalıdır.

Gelişim Ödevleri Bebeklik dönemi: Doğumdan sonra yeni çevreye uyum sağlama Desteksiz oturabilme İstediği nesneyi işaret edebilme Destekle ayakta durabilme-desteksiz ayakta durabilme Dışkı kontrolü geliştirebilme

Gelişim Ödevleri Okul öncesi dönem: Diğer çocuklarla oynama Kendi kendine yemek yeme El-göz koordinasyonunu geliştirme Cinsiyet farklılıklarını anlamak Kavram kullanımını geliştirmek

Gelişim Ödevleri İlkokul Dönemi Duygularını ifade edebilme Okuma-yazma öğrenme Vicdan ve değerleri sistemini geliştirme Sorumluluk edinebilme

Gelişim Ödevleri Ergenlik dönemi Her iki cinsiyetten yaşıtları ile anlamlı ilişkiler geliştirebilme Duygusal özerkliğini elde edebilme Bir mesleğe doğru yönelip hazırlanmaya başlama Soyut düşünebilme yetisi kazanabilme Toplumsal sorumluluklar almaya istekli olma

Gelişim İlkeleri Gelişim, kalıtım ve çevrenin etkileşiminin bir ürünüdür. Gelişim süreklidir ve aşamaları vardır. Gelişim belli bir sıra izler. Baştan ayağa, içten dışa, genelden özele doğru bir sıra vardır. 4. Gelişim nöbetleşe devam eder. 5. Kritik dönemler vardır. 6. Gelişim bir bütündür. 7. Bireysel farklılıklar vardır.