DİNLEME.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
Advertisements

SUNU HAZIRLAMA PROGRAMI: powerpoint
Avrupa Birliği Yaşamboyu Öğrenme Proğramı Grundtvig Learning Partnership Project.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
ETKİLİ İLETİŞİM TEKNİKLERİ. İletişim nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılması, bildirişim, haberleşme,
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Bölüm I Hüseyin İlhan.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Öğretim  Öğrenci gelişimini amaçlayan, öğrenmenin başlatılması, sürdürülmesi ve gerçekleştirilmesi için düzenlenen planlı etkinliklerden oluşan bir süreçtir.
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
Sözsüz İletişimin Özellikleri
İLETİŞİM VE EĞİTİM Bölüm 5 1. İletişim nedir?
Genel Öğretim İlkeleri EBİM altunsaray altunsaray.
İngilizce Kelime Öğrenme Teknikleri Öğr. Ertuğrul TAŞKIN.
İLETİŞİM VE ETİK SUNUMU İREM KAYAHAN G İLETİŞİM SÜRECİNİN AŞAMALARI VE ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ.
Bireyi Tanıma Teknikleri I
EĞİTİMDE DRAMA.
Bireyi Tanıma Teknikleri I
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
MÜŞTERİLERLE İLETİŞİM
Öğretimin Uyarlanması
NOT VERME VE MEZUNİYET.
İLETİŞİM.
İLETİŞİM.
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Tehlikeyi Görmek.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
KRİZ YÖNETİMİ Öğretim Görevlisi Meral GÜNEŞ.
TUTUM VE ALGILAR.
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
İLETİŞİM TÜRLERİ VE TEKNİKLERİ
EMPATİK İLETİŞİM 1.
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
PROGRAM DEĞERLENDİRME
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KENDİNİ TANIMA.
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
ÖĞRENME STİLLERİ.
SPORDA DİKKAT.
Ne tüketirsen sen osun “ucuz bir ceket ucuz bir adam demektir” Veblen (1934)
SINIF YÖNETİMİNDE İLETİŞİM-I
ETKİLİ DİNLEME.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
B. ÇEŞİTLİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İLETİŞİM Yrd. Doç. Dr. Ege Akgün.
KİŞİSEL REHBERLİK.
İKNA EDİCİ İLETİŞİM.
MODÜL 5.1 arabuluculuk AŞAMALARININ GÖZDEN GEÇİRİLMESİ
Nitel Araştırmalar.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
SINAV KAYGISI VE ÇOCUK RUH SAĞLIĞI
Sunum transkripti:

DİNLEME

DİNLEME Sözcüklerin ve anlatılmak istenenlerin anlaşılmasını içeren beceri. İletişim, okuma, yazma, konuşma ve dinleme olmak üzere dört temel beceri ile gerçekleştirilmektedir. Dinleme genellikle duymak olarak algılanmaktadır. Duyma, dinleme eyleminin başlangıç eylemidir.

Dinleme, sözlü ve sözsüz mesajları seçmek, onları anlamlandırmak, hatırlamak ve onlara karşılık vermekten oluşan bir süreçtir. Dinleme sırasında duyulan kelimeler anlamlandırılmaya çalışılır. Duyma, sesleri algılamanın fizyolojik bir sürecidir. İşitsel ve görsel yetenekleri içeren dinleme, bir algı ve dikkat etkinliğidir.

DİNLEMENİN AMAÇLARI Dinleme, kişinin kendini gerçekleştirmesi, olumlu ilişkiler kurmasında etkili olmaktadır. Dinlemenin öğrenilmesi ve dinleme becerilerinin geliştirilmesi kişinin özel ve iş yaşamında kuracağı kişilerarası etkileşimlerde yararlı olmaktadır.

Dinlemeyi etkileyen faktörler Kararlı Değişim Süreci Dinleme sabit bir biçimde değişim sürecidir. Bir uyarana çoğu kez birkaç saniyeden daha fazla odaklanılamamaktadır.. Genellikle insanlar diğer kişilerle ve ortamla ilişkili olan şeyleri izleme eğilimindedirler.

Motivasyonun, Duyguların ve Amacın Etkisi Dinleme süreci, motivasyon ve duygulardan etkilenmektedir. Konuşan bir kişiyi dinlerken kişinin gereksinimleri devreye girer. Konuşan bir kişiyi dinleme amacı da oldukça önemlidir.

Uyarıların Diğer Deneyimlerle İlişkisi: Dinlemek için sarf ettiğimiz seçicilik uyaranın ve uyaran bilgisinin diğer en yakın deneyimlerle ya da en uzak deneyimlerle ilişkisi ölçüsünde belirlenir.

Bilgi ve Ses Dinleme, istenilen bilgiyi gürültüdeki seslerden ayırma yeteneğinden etkilenir. Gürültü dinlemeyi olumsuz olarak etkilemektedir.

Beklentiler ve Kabul Kişinin neyi duymayı beklediği, gerçekte neyi duyduğunu etkileyebilir. Örneğin, bir kişinin konuşurken gergin olmasını bekleyen dinleyici, konuşmacının her söylediğini bu şekilde yorumlar.

Alışkanlıklar, Tutumlar ve Önyargılar Kişilerin sahip olduğu alışkanlıklar, tutumlar ve önyargıları uyarıların sağladığı bilginin alımını engellemektedir.

DİNLEMENİN AŞAMALARI Bir şeyi dinlemek için ilk aşamada, o sesi diğer sesler arasından seçmek gereklidir. Daha sonra, o ses ile ilgilenme, anlama ve hatırlama aşamaları gerçekleşmektedir. En son aşamada ise karşılık vermek dinlemenin gerçekleştiğini ifade etmektedir.

Dinleme süreci dört aşamadan oluşmaktadır. dinleme için hazırlık, dinleme sürecini uygulamak, dinlemenin etkililiğini değerlendirmek, diğer bir dinleme için amaçları belirlemek .