Editör: Prof. Dr. Ömer KARA

Slides:



Advertisements
Similar presentations
TÜBİTAK Mehmet BOZ ULAKBİM – Başuzman TR Dizin Editör Çalıştayı 11 Nisan 2016 TÜBİTAK Feza Gürsey Toplantı Salonu, Ankara TÜBİTAK.
Advertisements

Hafta 7: Öz Türleri ve Fonksiyonları BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama.
BAŞLIK (TIMES NEW ROMAN(TNR), 48 PUNTO, KOYU) ÖZET (TNR, 36 PUNTO, KOYU) Özet bölümünde, yapılan çalışmanın amacı ve önemi kısaca anlatılmalı, kullanılan.
İnsanlar; duygu, düşünce ve isteklerini cümlelerle dile getirir. Cümleler ise sözcüklerden oluştuğu için sözcükler, dilin en önemli öğesidir. Sözcükler,
FARABİ KURUM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Değerli Arkadaşlar, aşağıdaki sorular 7. ve 8. sınıflar için özel hazırlanmış dil bilgisi kitabımızdan yararlanılarak oluşturulmuştur. Kendi okulumuzda.
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
BİBLİYOGRAFYA (Bibliography) Tanım: Kitapları, özellikle fiziksel özellikleri ve içeriklerine göre niteleme sanatı; kitapların fiziksel nesneler ve.
Ansiklopedi (Encyclopedia) Tanım : Bütün konularda kısa ve öz bilgi içeren bir çalışmadır. Belirli bir konu ile sınırlı yada genel kapsamlı olabilir.
PLATON NAMI DİĞER: EFLATUN
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
1. Ders Bir, İki ve Üç Yazarlı Eserlerin Kataloglanması Prof. Dr. Bülent Yılmaz Arş. Gör. Tolga Çakmak.
Literatür taramasının önemi  Daha önce neler yapıldığını çıkarmaya çalışmayan araştırmacılar alanlarında önemli katkı sağlama fırsatından yoksun kalırlar.
Paragraf Nedir? & Herhangi bir yazının bir satırbaşından öteki satırbaşına kadar olan bölümüdür. & Duygu, düşünce, istekleri anlatım tekniklerinden yararlanarak.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Kadir AKTAŞ YASAMA UZMANI. Katılımda ana kurum AY-74 Başvuru hakkı, inceleme ve karar verme görevi 3071 sayılı dilekçe hakkının kullanılmasına dair kanun.
Toplantılar.  Birden çok kimsenin belirli amaçlarla bir araya gelmesi, içtima (Büyük Türkçe Sözlük, 2009). Toplantıların Özellikleri  Belirlenmiş.
EQUIZSHOW.
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
Hazırlayan İSMAİL ŞAHİNER. SORU ÇÖZERKEN!!! Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur. Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur.
Journal, Magazine, Periodical, Bulletin Dergi (Journal) Tanım:  Düzenli aralıklarla yayınlanırlar(haftalık,aylık vb)  Çeşitli yazarlar tarafından yazılmış.
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DAİRE BAŞKANLIĞI KATALOGLAMA VE SINIFLAMA EĞİTİM SEMİNERİ.
ŞOK HABER YAZILARI M.ŞAHİN. Haber Yazıları ile ilgili bazı terimler: Gazete: Politika kültür, ekonomi ve daha başka konularda haber ve bilgi vermek için.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
Metin Tabanlı İçerik Oluşturma Araçları (Microsoft Word Programı)
Metinlerin Sınıflandırması
ŞEKİL/FIGURE Makale Başlığı / Title of Paper
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Sunum başlığı Sunum Tarihi.
BİLİMSEL YAZIM TEKNİĞİ
DERMATOLOJİ DİSİPLİNİNİN DÜNYA ÖLÇEĞİNDE YENİDEN GÖRSELLEŞTİRİLMESİ
ARAŞTIRMA METOTLARI ÖDEV:
Bitirme Çalışması Konu Başlığı
İNTERNET ORTAMINDA AKADEMİK ARAŞTIRMA NASIL YAPILIR?
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Raporlaştırma
Fahri TEKİNOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN
VI. FEN BİLİMLERİ ARAŞTIRMA SEMPOZYUMU
Karşılaştırmalı Eğitim
Tez Veri Girişi Ulusal Tez Merkezine, Tez Döneminde olan ve Danışmanı ile Tez konusunu belirleyip, Enstitümüzün onayından geçen tüm öğrenciler giriş yapmak.
Kaynak Gösterme Teknikleri
Oxford Dergılerını Tarama ve Tarama Seçeneklerini
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
Türkiye Atıf Dizini nedir?
2. Malzemeler ve Yöntemler
Ampirik (Görgül) Araştırmaların Raporlanması
Tezin Olası Bölümleri.
Oxford Dergılerını Tarama ve Tarama Seçeneklerini
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Kaynak Gösterimi.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Uzm. Dr. Kemal Türker ULUTAŞ
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BAP Koordinatörlüğünün Görev ve Sorumlulukları
Buraya, sadece sunumu yapan yazarın e-postası yazılmalıdır.
Gümüşhane Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi Genetik ve Biyomühendislik Bölümü Bitirme Çalışması Poster Hazırlama Kılavuzu Poster Boyutları:
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
Çalışma Başlığı ÇALIŞMAYI YAPAN(LAR) Giriş Karşılaştırma Sonuçlar
ARAŞTIRMANIN YAZILMASI II: BİÇİMSEL KOŞULLAR
POSTER BOYUTLARI: Genişlik: 50 cm, Yükseklik: 70 cm
Bilimsel bir Bildiri veya Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır?
Bilimsel bir Bildiri veya Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır?
Presentation transcript:

Editör: Prof. Dr. Ömer KARA MAKALE ŞABLONU Editör: Prof. Dr. Ömer KARA

Metin Kenar Boşlukları WORD ÖLÇÜLERİ Kağıt Boyutu Punto Satır Aralığı Metin Kenar Boşlukları Cilt Payı Paragraf Aralığı Dipnot 17 x 24 11 Tek Alt/Üst: 3,5 cm Sağ/Sol: 1,75 cm 8 punto/tek satır «asılı- 0.5 cm» tablı Ön 6 nk Yazı sitili: Türkçe  İngilizce: Book Antiqua; Arapça: Times New Roman; Farsça: Traditional Arabic Azami 30 sayfa / 9.000 kelime Sayfa sayısı:

ilahiyat tetkikleri dergisi | journal of ilahiyat researches ISSN: 2458-7508 | e-ISSN: 2602-3946 ilted, … / … 2018/2, …: … ilahiyat tetkikleri dergisi | journal of ilahiyat researches ISSN: 2458-7508 | e-ISSN: 2602-3946 ilted, Aralık / December 2018/2, 50: 1-30 Osmanlıda Huzur Derslerine Katılan Erzurumlu Âlimler Scholars from Erzurum participated to Huzur Dersleri in Ottoman Period Ömer Kara Prof. Dr., Atatürk Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Tefsir Anabilim Dalı Professor Dr., Atatürk University, Faculty of Theology, Department of Tafseer, Erzurum/Turkey omerkara-erzurumi@hotmail.com ORCID ID: orcid.org/0000-0003-3797-2383 Makale Bilgisi | Article Information Makale Türü / Article Type: Araştırma Makalesi / Research Article Geliş Tarihi / Date Received: 13 Şubat / February 2018 Kabul Tarihi / Date Accepted: 04 Aralık / December 2017 Yayın Tarihi / Date Published: 31 Aralık / December 2017 Yayın Sezonu / Pub Date Season: Aralık / December DOI: https://doi.org/10.29288/ilted.328273 Atıf / Citation: Kara, Ömer. “Osmanlı’da Huzur Derslerine Katılan Erzurumlu Alimler”. İlahiyat Tetkikleri Dergisi / Journal of ilahiyat researches 46 (Aralık/December 2018/2): 78- 105. doi: 10.29288/ilted.328273 İntihal: Bu makale, iThenticate yazılımınca taranmıştır. İntihal tespit edilmemiştir. Plagiarism: This article has been scanned by iThenticate. No plagiarism detected. web: http://dergipark.gov.tr/ilted | mailto: ilahiyatdergi@atauni.edu.tr Copyright © Published by Atatürk Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi / Ataturk University, Faculty of Theology, Erzurum, 25240 Turkey. Bütün hakları saklıdır. / All right reserved. Türkçe Makale Adı İngilizce Makale Adı Yazar Adı Soyadı Unvan, …… Üniversitesi, ……. Fakültesi, ….. Anabilim Dalı Title, …… University, Faculty of ….., Department of ….. City / Country e-mail………………… ORCID ID: ……………………… (yazar alacak) Makale Bilgisi | Article Information Makale Türü / Article Type: ……………………………. Geliş Tarihi / Date Received: …………………………. Kabul Tarihi / Date Accepted: ………………………… Yayın Tarihi / Date Published: ………………………… Yayın Sezonu / Pub Date Season: ……………………. DOI: ………………….. (editör alacak) Atıf / Citation: Soyad, Ad. “Makale adı”. Dergi Adı/ İngilizcesi cilt/sayı (Ay /İngilizcesi yıl): sayfa aralığı. doi:……… İntihal: Bu makale, iThenticate yazılımınca taranmıştır. İntihal tespit edilmemiştir. Plagiarism: This article has been scanned by iThenticate. No plagiarism detected. web: http://dergipark.gov.tr/ilted | mailto: ilahiyatdergi@atauni.edu.tr Copyright © Published by Atatürk Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi / Ataturk University, Faculty of Theology, Erzurum, 25240 Turkey. Bütün hakları saklıdır. / All right reserved. MAKALE İLK SAYFASI

ilahiyat tetkikleri dergisi | journal of ilahiyat researches ISSN: 2458-7508 | e-ISSN: 2602-3946 ilted, Aralık / December 2018/2, 50: 1-30 Adobe Garamond Bold Pro Italic 13 Punto Adobe Garamond Pro 11 Punto Adobe Garamond Pro Bold 13 Punto Adobe Garamond Pro 10,5 Punto Adobe Garamond Pro Bold 12 Punto Adobe Garamond Pro 11 Punto Adobe Garamond Pro Bold 11 Punto Adobe Garamond Pro Bold 10 Punto Türkçe Makale Adı İngilizce Makale Adı Yazar Adı Soyadı Unvan, …… Üniversitesi, ……. Fakültesi, ….. Anabilim Dalı Title, …… University, Faculty of ….., Department of ….. City / Country e-mail………………… ORCID ID: ……………………… (yazar alacak) Makale Bilgisi | Article Information Makale Türü / Article Type: ……………………………. Geliş Tarihi / Date Received: …………………………. Kabul Tarihi / Date Accepted: ………………………… Yayın Tarihi / Date Published: ………………………… Yayın Sezonu / Pub Date Season: ……………………. DOI: ………………….. (editör alacak) Atıf / Citation: Soyad, Ad. “Makale adı”. ilted: İlahiyat Tetkikleri Dergisi sy. ……. (Aralık 2018): sayfalar İntihal: Bu makale, iThenticate yazılımınca taranmıştır. İntihal tespit edilmemiştir. Plagiarism: This article has been scanned by iThenticate. No plagiarism detected. web: http://dergipark.gov.tr/ilted | mailto: ilahiyatdergi@atauni.edu.tr Copyright © Published by Atatürk Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi / Ataturk University, Faculty of Theology, Erzurum, 25240 Turkey. Bütün hakları saklıdır. / All right reserved. YAZI STİLİ VE PUNTOSU

MAKALE İÇ SİSTEMATİĞİ Öz Anahtar Kelimeler: Abstract Keywords: Extended Summary GİRİŞ 1. CENNETİN KAVRAMSAL ALANI 1.1. Cennetin Sözlük Anlamı 1.2. Cennetin Kavramsal Alanı 2. CENNETİN VARLIĞI ve EBEDİLİĞİ 2.1. Cennetin Varlığı 2.2. Cennetin Ebediliği SONUÇ KAYNAKÇA İlk Harf Büyük/Bold (iki nokta yok) İlk Harfler Büyük/Bold (iki nokta var) İlk Harf Büyük/Bold (iki nokta var) İlk Harfler Büyük/Bold (iki nokta yok) TÜM HARFLER BÜYÜK/BOLD (İKİ NOKTA YOK)

BAŞLIKLAR BOLD; METİNLER İTALİK ÖZ/ABSTRACT FORMATI «Osmanlıda Huzur Dersine Katılan Erzurumlu Âlimler» Adlı Makale Örneğiyle Öz Makale kimlik sayfasından sonra konuyu kısa ve öz biçimde ifade eden kısımdır. En az 120, en fazla 150 kelimeden oluşur. Türkçe makaleler için; Türkçe ve İngilizce; İngilizce makaleler için Türkçe; Arapça makaleler için Arapça, Türkçe ve İngilizce Öz yazılmalıdır. Öz/Abstract’ta, sadece makalenin konusunun temel temaları (içerik) ve ulaşılan netice/ler (sonuç) yer almalıdır. Giriş gibi tasarlanmamalıdır. Adı üstünde bir özdür; özettir. Huzur Dersleri, Osmanlıda Ramazan ayının ilk sekiz gününde padişah huzurunda yapılan tartışmalı bir derstir. Bu toplantıya Osmanlı medreselerindeki memleketin her yerinden müderrisler katılmıştır. Tespit edebildiğimiz kadarıyla 20 kadar Erzurumlu müderris, bu toplantıya mukarrir ve muhatap olarak katılmıştır. Çalışmada bu müderrislerin kimler olduğu ve hangi senelerde, hangi mekanlarda meclise katıldığı, hangi ayetleri takrir ve müzakere ettiği gibi konular ele alınmıştır… Abstract Özde zikredilenlerin aynısı otantik bir İngilizce ile yazılmalıdır. الملخص Özde zikredilenlerin aynısı otantik bir Arapça ile yazılmalıdır. BAŞLIKLAR BOLD; METİNLER İTALİK

ANAHTAR KELİMELER/KEYWORDS FORMATI «Osmanlıda Huzur Dersine Katılan Erzurumlu Âlimler» Adlı Makale Örneğiyle Anahtar Kelimeler Makale içeriği ile uyumlu ve kapsayıcı olmalıdır. En az 5, en çok 8 sözcükten oluşmalıdır. Bu kavramlar, genelden özele doğru sıralanmalıdır. İlk kavram bilim dalı (Tefsir, Hadis vs.); ikinci kavram araştırmayı yansıtan konu, mezhep, şahıs veya eser adı; üçüncü ve diğerleri ise makalenin içeriğini tam olarak yansıtan daha özel kavramlar olmalıdır. Anahtar Kelimeler: Tefsir, Osmanlı, Huzur dersleri, Erzurumlu Âlimler, Mukarrir, Muhatap. Keywords: Tafseer, Ottoman, Huzur dersleri (Lessons in the presence of sultan), Scholars from Erzurum, Muqarrir, Muhatap. الكلمات المفتاحية: التفسير ،العثمانية، دروس أمام السلطان، علماء ارضروم، مقرر، مخاطب. Not: Bu kavramlar, Abstract’ta ilgili olduğu alanın İngilizce literatürüne; el-Mulahhas’ta ise ilgili olduğu alanın Arapça literatürüne uygun olarak seçilmelidir. İngilizcede mevcut değilse İngilizce literasyonuyla (Hadis, hadith gibi) yazılmalıdır.

EXTENTED SUMMARY FORMATI Abstract yanında Türkçe ve Arapça makalelerde Extended Summary (geniş özet) istenmektedir. İngilizce makalelerde istenmemektedir. Extended Summary, makalenin bir anlamda İngilizce prototipini yansıtmalıdır. Türkçe bilmeyen yabancı araştırmacılar, Extended Summary kısmından yararlanıp atıf yapma imkânına sahip olacaktır. Bu yüzden otantik bir İngilizce ile yaz(dır)ılmalıdır. Extended Summary, hakemler tarafından yayınlanmasına karar verilen makaleler için daha sonra yazardan talep edilecektir. Yazarlar, hem Türkçesini hem de İngilizcesini göndermek durumundadır. En az 750 en fazla 1000 kelimeden oluşmalıdır.

GİRİŞ FORMATI «Osmanlıda Huzur Dersine Katılan Erzurumlu Âlimler» Adlı Makale Örneğiyle Akademik gelenekte Girişler üç kısım yapılmaktadır: Teknik Giriş: Makalenin sadece konusu (kapsam-sınırlılıklar), önemi, problemleri ve hedefi ele alınan giriş tipidir. Konunun kapsamı nedir? Mahiyeti nedir; hangi boşluğu dolduracaktır? Konunun problematikleri nelerdir? Hedeflenen şey/ler nelerdir? Sorularının cevabı verilir. Yukarıdaki örneğe göre: Osmanlı’da huzur dersi diye bir gelenek çok kısa anlatıldıktan sonra bu derslere katılan âlimlerin tanıtımı ve girdiği derslerle ilgili bilgilere dikkat çekilir (Konu: Kapsam ve Sınırlılık). 200 yıllık bir gelenek içerisinde değişik memleketlerden katılan âlimlerin içerisinde hangi Erzurumlu âlimlerin ele alındığının önemi vurgulanır (önem). Konuyla ilgili âlimlerin biyografilerinin tespitinin zorluğu; dönemin kroniklerinin ve tarih-tabakat kaynaklarının yetersizliği; konuyla ilgili bilgilerin yetersizliği gibi konular ele alınır (problemler). Konunun yazılmasının hedefinin huzur derslerine katılan âlimlerin kimler olduğunu, hangi derslere girdikleri; hangi ayetlerin müzakere edildiği gibi konuların ortaya konması olduğu vurgulanır (hedef). Altyapı Girişi: Bazı girişler de makale genel bir konunun bir parçası olunca genel konunun muhtasar bir şekilde sunulup ilgili konuya kadarki kısmına kadar anlatılır. Buna ilaveten makalede genel konuda kullanılan kavram, terminoloji ve çeşitli boyutları bu kısımda anlatılır. Buna alt yapı giriş denilmektedir. Yukarıdaki örneğe göre: Makalenin konusu, huzur derslerine katılan Erzurumlu âimler olunca, bu durumda huzur derslerinin genel anlamda tanıtımı gerekmektedir. Bu bağlamda huzur dersinin tanımı, tarihçesi, özellikleri, kuralları, huzur dersinin unsurları (padişah, şeyhülislam, zaman, mekan, tefsir kitabı, mukarrir, muhataplar vb.), takrir edilen ayet ve sureler, ödüller, cezalar, takrir ve müzakere metinleri gibi konular kısaca anlatılır. Ayrıca makalede kullanılacak temel kavramlar, terimlerden huzur dersi, mukarrir, muhatap, biniş merasimi, ceyb-i hümayun, meclis, samiun, takrir, müzakere, atiyye-inam gibi kavramlar ele alınır. Böylece makalenin anlaşılmasına ciddi katkı sağlanmış olur. Teknik-Altyapı Girişi: Bazı makalelerde yukarıdaki iki çeşit mezc edilir. Bu durumda giriş iki kısım olarak sunulur. Teknik giriş ve alt yapı girişi. Önce konunun teknik kısmı anlatılır, sonra makalenin alt yapı bilgileri muhtasaran sunulur. Yukarıdaki örneğe göre: İki kısım ayrı başlıklar halinde sunularak bu tür giriş gerçekleştirilir.

SONUÇ FORMATI «Osmanlıda Huzur Dersine Katılan Erzurumlu Âlimler» Adlı Makale Örneğiyle Sonuç, makalenin bir özeti değildir. Özet, Öz kısmında verilir. Sonuçta araştırma neticesinde elde edilen neticeler serdedilmelidir. Sonuçta dipnot verilmez. Sonuçta bilgi verilmez. Tartışma yapılmaz. Yukarıdaki örneğe göre: Osmanlı’daki huzur derslerine toplam 10 adet bilim adamı katılmıştır. Bunlardan hiç biri mukarrir değildir. Hepsi muhatap olarak katılmıştır. Katılan âlimlerden bazıları Erzurum’un merkezinden, bazıları ise ilçelerindendir. Öteki şehirler dikkate alındığında 10 sayısı, az gibi görünmektedir. Katılan âlimlerin dağılımı açısından bakıldığında, ilk dönemler az iken Osmanlı’nın son dönemlerine doğru sayı artmaktadır.

ŞABLONA UYGUN OLMAYAN MAKALE DEĞERLENDİRMEYE ALINMAYACAKTIR HÂSIL-I KELÂM ŞABLONA UYGUN OLMAYAN MAKALE DEĞERLENDİRMEYE ALINMAYACAKTIR 