Sağlık Sistemindeki Değişimin Genel Çocuk Cerrahisi Uzmanlık Eğitimi Üzerine Etkisi Dr. Hamit Okur.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

ORTAK ÇALIŞMA GRUBU Başkan, Galip Akhan, İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Rektörü İlyas Çapoğlu, Erzincan Üniversitesi Rektörü Osman Genç, Dumlupınar Üniversitesi.
Zehra KORUK Türkiye Yüksek İhtisas Eğitim ve Araştırma Hastanesi
Dr. Serhat Bor Ege Üniversitesi T.F. Dekanı
ÜNİVERSİTE HASTANALERİNDE UZMANLIK EĞİTİMİ VE BİR ÖRGÜTLENME MODELİ
Türk Cerrahi Yeterlik Kurulu 2000 Genel cerrahi eğitiminin Ulusal cerrahi yeterliği Kurumları standartlarını belirlemek belgelendirmek eşyetkilendirmek.
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU Tarihli Asistan Akademik Kurulu – 1 yılda ne değişti?
Acil Sağlık Hizmetleri Koordinasyon Komisyonu
Yataklı Tedavi Kurumları Enfeksiyon Kontrol Yönetmeliği
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Sağlık Turizmi Uygulamaları
AHEK KURULTAYININ ARDINDAN (9 haziran 2008). TTB-AHEK (Asistan Hekimler Eşgüdüm Kurulu) tarafından 09/06/2008 tarihinde AÜTF (Ankara Üniversitesi Tıp.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Uzmanlık Öğrencisi Eğitimi “Strateji” M. Erdal GÜZELDEMİR
Sayın Sağlık Bakanının katılımı ile yapılan Kocaeli İl Sağlık Koordinasyon Toplantısı- 26 Ocak 2014 Kocaeli Üniversitesi Ekibinin Görüş ve önerileri Prof.Dr.Sezer.
ASİSTAN GÖZÜYLE ZİYARET SÜRECİ
İstanbul Medeniyet Üniversitesi Göztepe E.A.H
TAM GÜN YASASI VE ASİSTAN HEKİMLER DR.AYSUN ERBAHÇECİ.
Prof. Dr. YUNUS SÖYLET İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ
11 Üniversite hastanelerinin organizasyonu
ÜNİVERSİTE HASTANE İŞLETMECİLİĞİ - MARMARA ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
HARCAMA YETKİLİSİ Harcama yetkilisi kimdir?
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
Yenİ kurulan Ünİversİtelerdekİ
SAĞLIK HİZMETLERİNİN İYİLEŞTİRİLMESİ GRUBU ÇALIŞTAY RAPORU Prof. Dr
Prof. Dr. Mustafa Dülger Hocamız.
Tıpta Uzmanlık Eğitimi ve Çalışma Süreleri
Eğitim Hastanelerinden Afiliasyona Bakış SB Bakırköy Kadın ve Çocuk Hastalıkları Eğitim ve Araştırma Hastanesi Dr. Sultan KAVUNCUOĞLU.
EĞİTİCİ GÖZÜYLE ZİYARET SÜRECİ
UZMANLIK EĞİTİMİ’nde ASİSTAN GÖRÜŞLERİ Üniversite Hastaneleri Birliği Toplantısı 26 Ekim 2013 Adana.
Prof.Dr. Kırali MÜRTEZAOĞLU Mühendislik Fakültesi Dekanı
EĞİTİM VE MÜFREDAT KOMİSYONLARI ÇALIŞMALARI-İŞLEVLERİ
Bilindiği gibi üniversite ve Sağlık Bakanlığına bağlı Eğitim ve Araştırma Hastanelerinde uzmanlık eğitimi alan asistan hekimler, bu hastanelerdeki hizmet.
ÜNİVERSİTE HASTANELERİ Mali Durumları
ANNE ÖLÜMLERİNİ ÖNLEME SEMPOZYUMU
VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ Gizem Tomaşan, UTEK 2010 VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2-5 Haziran 2010, Adnan Menderes Üniversitesi, AYDIN Akreditasyonda.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Klinik Bakteriyoloji ve Enfeksiyon Hastalıkları Anabilim Dalı Stratejik Plan Taslağı.
ÜNİVERSİTE HASTANESİNDE ÇALIŞMA KOŞULLARI VE UZMANLIK EĞİTİMİ
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Özdeğerlendirme Kurulu Raporu 30 Haziran 2010 Ankara.
2. GRUP Prof. Dr. Selma ÇİVİ Prof. Dr. Dilek GÜLDAL Doç. Dr. Yeşim UNCU Yrd. Doç. Dr. Nazlı ŞENSOY Yrd. Doç. Dr. Muharrem.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi
Sağlık Bakanlığı Hastanelerinin Yönetim ve Organizasyonu
SAĞLIK TESİSLERİ YÖNETMELİĞİ Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü 2011.
ANNE ÖLÜMLERİNİ ÖNLEME SEMPOZYUMU
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
GRUP C4 IQ.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Stratejik Plan Formatı
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI ANABİLİM DALI Konuk Konuşmacı Programı.
Yüksek kalite standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
TÜBİTAK ULAKBİM Cahit Arf Bilgi Merkezi Araştırma Faaliyetleri ve Bilimsel İçeriğe Erişimde Cahit Arf Bilgi Merkezi & Dünden Bugüne TÜBİTAK EKUAL.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
ENTOG ve DEĞİŞİM PROGRAMLARI
BİRİNCİ BÖLÜM Sağlıkta Kalite Akreditasyon Daire Başkanlığı
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
Devlet Üniversitesi Hastaneleri Yapısal ve Acil Sorunları Hüseyin ÇELİK T.C. Sağlık Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı /Eskişehir.
/ 181 Zekeriya Aktürk, Prof. Dr. Şifa Üniversitesi Tıp Fakültesi, Aile Hekimliği AD , İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Asistan ve Öğretim Üyesi.
Çankaya Üniversitesi Personel Daire Başkanlığı
EĞİTİM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
PERSONEL DAİRE BAŞKANLIĞI
Kadın Doğum Asistanlarının Sorunları ve Güncel Durumu
TÜRKİYE’DE VETERİNER HEKİMLİĞİNDE OKULLAŞMA SÜRECİ
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 5
Tıp Fakültelerinde ve Üniversite Hastanelerinde Durum Değerlendirmesi
Tıp Eğitimi İstanbul Tıp Fakültesi’ndeki 7 yıllık gözlem
JİNEKOLOJİK ONKOLOJİDE AKILCI
İÇERİK Hasta dosyaları arşiv komitelerinin çalışma alanları
Erasmus+ Değişim Programı 2018 Projesi Öğrenci Tanıtımı Mart 2019
Sunum transkripti:

Sağlık Sistemindeki Değişimin Genel Çocuk Cerrahisi Uzmanlık Eğitimi Üzerine Etkisi Dr. Hamit Okur

Tıpta Uzmanlık Eğitimi Kalite İndikatörleri Eğitici kadronun ayırdığı zaman ve süreklilik Eğitim programları için kurumsal destek Eğiticilerin denetiminin uygunluğu Eğiticilerin klinik yetenekleri Eğitilenlere uygun ve yeterli değerlendirme ve geri bildirim Eğitime gönül veren eğitici sayısı Programın yaşam-boyu öğrenme konusuna eğilimi Programın hedeflerine ulaşılabilirliği Klessig JM, Wolsthal SD, Levine MA et al: A pilot survey study to define quality in residency education, Acad Med 2000;75(1):71-3.

Tıpta Uzmanlık Eğitimi Taraf Beklentiler Program Direktörü Anahtar eğiticilerin sayısı ve devamlılığı Eğitici kadro Eğitici rolü için kurumsal destek Yöneticiler Eğitici kadro ve uzm. öğrencilerinin yetenekleri Hastalar Hizmet verenlerin klinik ve iletişim yetenekleri Uzmanlık öğrencisi İyi bir iş veya "üst uzmanlık"pozisyonu Kurum yöneticisi Uzmanlık eğitimini tamamlamış kişinin bilgi, yetenek ve önerilen pozisyona uygunluğu Akalın HE: ANKEM Derg 2006;20(4):249-250.

Genel Sorunlar-I Tıpta Uzmanlık Öğrencisinin Görev Tanımı Eğitim ve araştırma altyapısı Eğitimin standardizasyonu ve akreditasyon Eğitimin finansmanı Eğiticilerin eğitimi Eğitime ayrılan zaman Tıpta Uzmanlık Öğrencisinin gelişim planlaması Hizmet yükünün asistanlar üzerinde olması Asistan eğitim takibi Eğitim ve Bilimsel Faaliyet desteği

Genel Sorunlar-II Performans… Performans…Performans… Haftalık çalışma süreleri Nöbet sonrası izin Kurumsal Asistan Temsiliyeti Geri bildirim ve denetim Kontenjanlar Tıpta Uzmanlık Tezleri Meslek Uzmanlığı mı? Bilim Uzmanlığı mı? Tıpta Uzmanlık Eğitiminin Sağlık Bakanlığı yetkisinde olması Performans… Performans…Performans…

Avrupa’da Durum? Uzmanlık eğitimi öğrencisinin eğitim gereksinimine yeterli dikkatin gösterilmediği aşırı uzun çalışma saatleri Uzmanlık eğitimi finansmanının yetersizliği Kurum ve eğitimi alan birey düzeylerinde eğitimin iyi planlanmamış olması Eğiticilerin pedagojik yetersizliği Eğitici sistemi organizasyonunda yetersizlik Akredite eğitim kurumlarının asgari kriterleri karşılamaması Eğitim ortamında bilgi teknolojisi ve kütüphane hizmetlerinin olmaması Asistanların araştırma ve kalite gelişim programlarına katılmaları için fırsat ve zamanlarının olmaması “Permanent Working Group of European JuniorDoctors”, 1999

Avrupa’da Mevcut Durum Almanya: Rutin işleyişin altında ezilmemiş iyi yapılandırılmış bir müfredat hayal ediyoruz. Çek Cumhuriyeti: Her yıl 400 doktor ülkeyi terk ediyor. Estonya: Tabip Odası ile Bakanlık arası çekişmeler bizim belirsizliklerimizi arttırıyor. Finlandiya: Saniyede 600 doktor ekranda ‘kum saati’ görüyor. Murt A. genchekimplatformu@org. UHBD Toplantısı, Ekim 2013,Adana

Avrupa’da Mevcut Durum - II Fransa: Halen nöbet ertesi izin hakkımızı kullanamıyoruz. Hırvatistan: 2013’te geri ödemeler %33 azaldı. Hollanda: Hükümet, öğrenci ve asistanlara sunduğu mali desteği azaltıyor. İspanya: Maaşlarımız %25 düştü. Slovenya: Genç Hekim işsizlik oranı %15 düzeylerindedir. Yunanistan? Murt A. genchekimplatformu@org. UHBD Toplantısı, Ekim 2013,Adana

Eğitim Kadrosu Profesör Doçent Yrd. Doç. Toplam Tıp Fakültesi 4845 2251 2513 9609 Şef Şef Yrd. Başasistan Toplam EAH 781 642 844 2267

Tıp Fakültesi EAH Sayı Doktor Uzmanlık Kont. 53/74 25.015 4119 62 63.622 2373

İstanbul’da durum Üniversite 2500 1800 % 10 Sağlık Bakanlığı 4800 % 60 Uzman Dr. Asistan Dr. Hizmet Üniversite 2500 1800 % 10 Sağlık Bakanlığı 4800 % 60 Özel 7200 % 30

Çocuk Cerrahı: 675 Profesör Doçent Yrd. Doç. (Başasist) Asistan Tıp Fakültesi 85 30 38 125 EAH 2 3 40 35

Tıp Fakültesi ya da Afiliasyon Tıp eğitimi asıl görev Araştırma Sağlık hizmeti hastanenin görevi Uzmanlık eğitiminde hasta profili Çözüm? Ortak Kullanım ya da Afiliasyon

Ortak Kullanıma Geçen Üniversiteler Hastane Tarih Sakarya Üniversitesi Sakarya EAH 05.06.2009 Ordu Üniversitesi Ordu Boztepe Devlet H 07.07.2010 Kırşehir Ahi Evran Üniv. Kırşehir Devlet H 08.07.2010 Marmara Üniv. S.B. İstanbul Pendik EAH 26.08.2010 Rize Üniv. S.B. Rize EAH 01.02.2011 Yıldırım Beyazıt Üniv. S.B. Ankara Atatürk EAH 10.03.2011 İzmir Katip Çelebi Üniv. S.B. İzmir Atatürk EAH 31.03.2011 Muğla Üniv. S.B. Muğla Devlet H 26.04.2011 Erzincan Üniv. S.B. Erzincan Mengücek DH 11.05.2011 İstanbul Medeniyet Üniv. S.B. Göztepe EAH 25.05.2011 Adıyaman Üniv. S.B. Adıyaman Devlet H 02.08.2011

KAMU HASTANELERİ BİRLİKLERİ GENEL SEKRETER MALİ HİZMETLER BAŞKANLIĞI HASTANE YÖNETİCİSİ BAŞHEKİMLİK İDARİ VE MALİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ SAĞLIK BAKIM HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ İDARİ HİZMETLER BAŞKANLIĞI TIBBİ HİZMETLER BAŞKANLIĞI

Tıp Fak. GENEL SEKRETER MALİ HİZMETLER BAŞKANLIĞI HASTANE YÖNETİCİSİ BAŞHEKİMLİK İDARİ VE MALİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ SAĞLIK BAKIM HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ İDARİ HİZMETLER BAŞKANLIĞI TIBBİ HİZMETLER BAŞKANLIĞI Tıp Fak.

Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Taşra Teşkilatı Çalışma Usul ve Esasları Hakkındaki yönerge Genel Sekreterliğin eğitim kapsamındaki görevleri aşağıdaki esaslar çerçevesinde yürütülür: Birlik bünyesinde birden fazla eğitim ve araştırma hastanesi ya da üniversite ile birlikte kullanılan sağlık tesisi bulunması halinde eğitim hizmetlerinin koordinasyonu dekan, Kurumun belirleyeceği başhekim ile bu başhekimin eğitim görevlisi, profesör veya doçentler arasından görevlendireceği 3 üye ile birlikte 5 üyeden oluşan kurulca yürütülür.

Birlikte Kullanım Sorunları Eğitim ve Araştırma Hastanesi mi? Hizmet Hastanesi mi? Asistanlar üzerindeki hizmet yükü Yönetsel sorunlar Eğitici kadro yetersizliği Eğitim ve araştırma sorunları Performans…Performans…Performans…