Yetişkin Eğitimi, İşyerinde Sağlık Güvenlik Eğitimi ve İletişim

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Advertisements

İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
T.C SAĞLIK BAKANLIĞI ÇAYELİ DEVLET HASTANESİ HASTA HAKLARI BİRİMİ
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
Halkla İlişkiler Sıtkı ASLANHAN.
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KÜLTÜRÜ
İnteraktif eğitim anlayış bakış yöntem değişikliğidir.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
Eğitim Öğretimde Planlama
Nasıl Öğreniriz?. Hepimiz vücudumuza dışarıdan gelen etkileri içsel olarak ifade etmek amacıyla kullandığımız beş duyuya sahibiz.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
Dr. Erol GÜRPINAR Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi AD
Klinik Yetiştiricilik
Sunum Araçlarının Kullanımı
İletişimde Süreç Yaklaşımı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Yetişkin Eğitimi, İşyerinde Sağlık Güvenlik Eğitimi ve İletişim
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
EGIT 450 Öğrenci Merkezli Eğitim
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
İletişim ve Empati.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
ÖĞRETİMDE GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
İstanbul Tıp Fakültesi İlkyardım Eğitimcisi Eğitimi Deneyimi
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
DİĞER TUTUMLAR.
Probleme Dayalı Öğrenme
YETERLİK VE MODÜL TABLOSU
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
1EROL YETER BUGÜNKÜ ÖĞRETİM ŞEKLİ ESKİ ve YENİ YAKLAŞIMLAR.
Eğiticilerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerinin Geliştirilmesi Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
Klinik Yetiştiricilik ve COACH’luk Modeli Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 221.
EĞİTİMEĞİTİM «Bireyin davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla, «kasıtlı (amaçlı-bilinçli) olarak istendik (toplumca uygun görülen-istenilen yönde) davranış.
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM. BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM.
Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma süreci İki yönlü bilgi akışı
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Anlatım yöntemi kullanan öğretmen;  Dersine iyi hazırlanır.  Düzenli bir öğrenim planı hazırlar.  Bu planında sunu sürelerini sınırlar.  Konuyu öğrencilere.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
TANIMLAR EĞİTİM «Bireyin davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla, «kasıtlı (amaçlı-bilinçli) olarak istendik (toplumca uygun görülen-istenilen yönde)
Sunum transkripti:

Yetişkin Eğitimi, İşyerinde Sağlık Güvenlik Eğitimi ve İletişim Dr. A. Kadir Atlı Halk Sağlığı (iş sağlığı) Bilim Uzmanı 2012-ANKARA

Oturumun Amacı Yetişkin eğitimi, işyerlerinde sağlık ve güvenlik eğitimleri ve bu eğitimler sırasında gerekli olan iletişim becerileri hakkında bilgi edinmek. 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Öğrenim hedefleri Yetişkin eğitiminin özellikleri, Yetişkin eğitim teknikleri, İşyerinde verilecek eğitimlerin kimler tarafından, nasıl ve hangi sıklıkla verileceği, İşyerinde etkili bir iletişim süreci için gerekenler, İlgili mevzuat hakkında bilgi sahibi olmak. 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Alt başlıklar Yetişkin eğitiminin özellikleri ve teknikleri Eğitim kurumlarının ve eğiticilerin nitelikleri Eğitimin niteliği ve periyodu Çalışanların iş sağlığı ve güvenliği ve mesleki eğitimi İşyerinde etkili bir iletişim süreci ile ilgili temel kavramlar İlgili mevzuat 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

“İnsanlara gidin Aralarında yaşayın Onları sevin Onlardan öğrenin Onların bildikleriyle başlayın işlerinize Ve sahip oldukları üstüne kurun çalışmalarınızı İşinizi bitirip Görevinizi tamamladığınızda Eğer insanlar “Biz onu kendimiz yaptık” Diyorlarsa Siz iyi bir öğretmensiniz” Eski bir Çin Şiiri 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Halkın sağlık eğitimi 1961 TC 224 sayılı Sağlık Hizmetlerinin Sosyalleştirilmesi Yasası (50.yılı) 1978 Kazakistan-Almaty Alma Ata Bildirgesi 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Sağlık eğitiminin amacı; Bireyin ve toplumun gereksinimlerini karşılayacak, sağlıklı yaşam için kişilerin kendi sağlıklarını korumalarını ve geliştirmelerini, hastalandıklarında tedavi olanaklarından yararlanmaları ve olumlu bir çevre yaratmalarını sağlayacak davranış değişikliğini oluşturmaktır. 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Öğrenme; Bireyin çevresiyle etkileşimde bulunarak geçirdiği yaşantıların ürünü olan kalıcı izli davranış değişikliğidir. Öğrenme sonucunda kesinlikle davranış değişikliği olur. Öğrenme yaşantı ürünüdür. Öğrenme kalıcı izlidir. 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Sigara içme istendik olmamakla birlikte, öğrenilmiş bir davranıştır. Öğrenme sonucu oluşan davranış, istendik ya da istenmedik olduğu gibi yanlış da olabilir. Sigara içme istendik olmamakla birlikte, öğrenilmiş bir davranıştır. 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Öğretme; Öğrenmeyi sağlama ve rehberlik etme etkinliğidir. Planlı ve programlı öğretme etkinliklerine öğretim denmektedir. 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Eğitim ise; Bireyin davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla, kasıtlı olarak istendik davranışlar oluşturma sürecidir. 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Eğitim yoluyla Bireylerin bilgi ve becerileri, amaçları, beklentileri, tutumları ve değerleri, hedeflenen yönde (istendik) ve amaçlı olarak (kasıtlı) değiştirilebilir. 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Eğitim yoluyla olan değişme, Bireyin yeni bir davranışı kazanması biçiminde olabileceği gibi, eskiden sahip olduğu istenmeyen nitelikteki davranışlarını bırakması biçiminde de olabilir. 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

ÖNYARGI “İnsanlardaki ön yargıyı değiştirmek Atomu parçalamaktan daha zordur.” Albert Einstein 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

İşyeri eğitimlerinin; İŞGÜCÜ KAYBI ZAMAN KAYBI PARA KAYBI ANGARYA GEREKSİZ KOLAY ULAŞILAMAYAN PAHALI olduğu düşünülür 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Bu nedenle eğitimlere; Sürekli işini kaytaranların gönderilir (iş kaybını azaltmak için). Gerçekte eğitime ihtiyacı olanın gönderilmez (yine aynı gerekçeler). İşyerindeki eğitimler bir zorunluluk, yasal yükümlülüğün yerine getirilmesi olarak algılanmaktadır. 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Tartışırsam olgunlaşırım Prof. Dr. Nusret Fişek Duyarsam unuturum, Görürsem hatırlarım, Yaparsam öğrenirim. Conficius Tartışırsam olgunlaşırım Prof. Dr. Nusret Fişek 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

İletişim Nedir? Düşünce, bilgi ve duyguların; sözcük, yazı ve resim gibi semboller kullanarak anlaşılır hale getirilmesi, paylaşılması ve etkileşim sağlanmasıdır. Etkili iletişimin amacı; iletmek istediğimiz mesajı karşımızdaki kişiye amaçladığımız biçimde iletebilmek, istenen tutum değişikliğini sağlamak ve ortak bir anlayış oluşturmaktır. 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

İ l e t i ş i m

İ l e t i ş i m El cevap 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Rus fizikçiler yerin 100 metre altında bakır tel bulduklarını, bunun ise atalarının bundan 1000 yıl öncesinde telefon şebekelerinin olduğunu kanıtladığını duyurmuşlar. Bu olaydan 1 hafta sonra Amerikan gazetelerinde ilginç bir manşet: Amerikan bilim adamları yerin 200 metre altında 2000 yıl öncesine ait fiber-optik hatlar bulduklarını, bunun ise, Amerikan toplumunun Ruslardan 1000 yıl öncesinde gelişmiş dijital haberleşme sistemleri olduğunu söylemişler. . 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Bir hafta geçmeden Trabzon, Araklı' da yerel TAKA gazetesinde yeni bir manşet: Trabzonlu bilim adamlarının yerin 500 metre altına kadar kazdıklarını ve hiçbir şey bulamadıklarını, bunun sebebinin ise atalarının 5000 yıl öncesinde kablosuz (wireless) iletişim sistemlerini kullandığının ispatı olduğunu belirtmişler. 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Etkili İletişim için; Uygun dil seçmek Açık ve doğru mesaj vermek Saygı duymak, güven vermek Göz teması sağlamak Beden diline dikkat etmek İki yönlü iletişim kurmak Geri bildirimde bulunmak Dinlemeyi öğrenmek Empati kurmak 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Empati nedir? Kişinin kendisini diğerinin yerine koyarak ne hissettiğini anlamaya çalışmasıdır. Kişinin, diğerinin duygularının yoğunluğunu ve anlatımını algılama ve anlama yeteneğidir. 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Empati ne değildir? Empati karşımızdaki ile özdeşleşmek, ona benzemek, sempati duymak değil; onun bakış tarzını yakalamaya çalışma çabasıdır. 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

“Bir anlaşmazlık olduğunda, muhatabınızın makosenlerini giyerek soruna bakın!” Kızılderili atasözü 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

İ l e t i ş i m "ne kadar bilirsen bil, söylediklerin karşındakinin anlayabildiği kadardır.“ Mevlana-Mesnevi 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Özet olarak iletişim; Duyguların, düşüncelerin, tutumların, tavırların, haber ve mesajların bir kişi, bir grup ya da bir kurum tarafından bir kişi bir grup ya da bir kuruma karşılıklı olarak iletilmesidir. 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

GERİ BESLEME (dönüt)-FEEDBACK KAYNAK MESAJ KANAL ALICI 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

İletişim süreci Kaynak; başkası ile paylaşacak bir fikre sahip olan birey, grup ya da kurum Mesaj; iletişime esas olan haber, bilgi, hareket, jest, mimik, ses, ışık, resim, yazı,işaret vb. semboller Kanal; mesajın alıcıya iletilmesini sağlayan araç ve yöntemler. Ne kadar çok duyu organı devreye girerse iletişim o derece etkin olur. Alıcı; kaynaktan gelen mesajın iletici araç ve yöntemleri takip ederek ulaştığı kişidir. Geri besleme-Dönüt; kaynaktan gelen mesaja alıcının gösterdiği tepkinin tekrar kaynağa ulaşma sürecidir. 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

İletişim sürecinde; Dönüt (feedback) sağlanamıyorsa iletişim tek yönlüdür. Çift yönlü mesaj alışverişine iletişim, Tek yönlü olanına iletim denebilir. 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Başarılı bir iletişimde Simgelerin benzer biçimde tanımlanması, Dilin anlaşılır bir şekilde kullanılması, Çoklu kanal kullanılması, Dönüt (feedback) sisteminin sağlanması beklenir. 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Eğitimde Program Geliştirme Süreci Niçin Amaç-Hedef Ne kadar Ne İçerik Ölçme-Değerlendirme Nasıl Öğretme-öğrenme Kalite süreci Kontrolü 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Öğretim yöntemleri Anlatma yöntemi-sınıf dersi Tartışma yöntemi Örnek olay-olgu sunusu Gösterip yaptırma yöntemi Problem çözme yöntemi Bireysel çalışma yöntemi 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Öğretim Teknikleri GRUPLA ÖĞRETİM TEKNİKLERİ Beyin fırtınası (Brain storming) Gösteri (Demonstration) Soru-Cevap Drama ve Rol Yapma Benzetim (Simulation) İkili ve Grup Çalışmaları Eğitsel Oyunlar BİREYSEL ÖĞRETİM TEKNİKLERİ Bireyselleştirilmiş öğretim Programlı öğretim Bilgisayar destekli öğretim 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Eğitimde Kullanılan Araçlar GÖRSEL Kitap, dergi, broşür Yazı tahtaları Resimler Gerçek eşyalar, modeller Projektörler İŞİTSEL Radyo, teyp, pikap, ses bantları GÖRSEL-İŞİTSEL Film, Tv. Video, DVD, Akıllı tahtalar 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Ölçme ve Değerlendirme Ölçme; bir niteliğin gözlenip gözlem sonucunun sayılarla veya başka sembollerle gösterilmesidir. Değerlendirme; ölçme sonuçlarını bir ölçüte vurarak bir değer yargısına ulaşma işidir. 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Günlük yaşamda her uyarıcı bilgi olarak hafızaya alınır Günlük yaşamda her uyarıcı bilgi olarak hafızaya alınır. Ancak, bilinçaltı bu bilgilerin önemliliğine karar verir ve bilgi saklanır veya 15 saniye içinde silinirler (unutulurlar). 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

İnsanlar hatırlamaktadır Okuduklarının % 10’unu Duyduklarının % 20’sini Gördüklerinin % 30’unu Görüp, duyduklarının + % 50’ sini Görüp, duyup, söylediklerinin + + % 80’ini Görüp, duyup, söyleyip, + + + dokunduklarının % 90’ını hatırlamaktadır

07.04.2004 TARİH 25426 SAYILI RESMİ GAZETE Çalışanların İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimlerinin Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Androgoji 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Yetişkinler nasıl öğrenir? Eğitimin kendi konularıyla bağıntılı olmasını isterler Eğitime etkin olarak katılmak isterler Eğitimde çeşitlilik arzularlar Olumlu geri bildirim (positive feedback) verilmesini beklerler Kişisel kaygıları vardır ve güvenli bir ortama ihtiyaç duyarlar Herkesten farklı bilgi, görgü ve deneyime sahip, özgün birer birey olarak görülmek isterler Özgüvenlerini korumaları gerekir Bireysel ihtiyaçları göz önüne alınmalıdır Kendileri ve eğitmenleri için beklenti düzeyleri yüksektir 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Olumlu eğitim atmosferi Yetişkinlerin nasıl, hangi ortamlarda öğrendiklerini temel alır Öğrenmeyi destekler, olumlu atmosferin kendisi öğrenmeye aracı olur Katılımcıların soru sormaya cesaret edebildikleri güvenli bir ortam yaratır Kursun başarılı olması ve kurs amaçlarına ulaşma sorumluluğunu sadece eğitmene değil herkese yükler 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

İnteraktif eğitim Hiçbirimiz hepimiz kadar akıllı değiliz… Öğrencinin aktif katılımını sağlayan ve eğiticinin kolaylaştırıcı, destekleyici ve öğrenmeyi sağlayan rol üstlendiği, öğrenci merkezli eğitimin temelini oluşturur. Katılımcı ve eğiticilerin karşılıklı etkileşimlerinin sağlanması öğrenilenlerin kalıcı olmasını sağlar 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

İnteraktif eğitim yaklaşımı; Gösterdim, gördü anlamına gelmez. Söyledim, duydu anlamına gelmez. Duydu, doğru anladı anlamına gelmez. Anladı, hak verdi anlamına gelmez. Hak verdi, inandı anlamına gelmez. İnandı, uyguladı anlamına gelmez. Uyguladı, sürdürecek anlamına gelmez. 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

İnteraktif eğitim Tanışma Kurs amaçları, öğrenim hedefleri Etkinlikler Beklentilerin öğrenilmesi Kurs programı ve gereçleri Tuvalet, telefon, yemek, çay Katılımcıların sorularının yanıtlanması 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Isınma egzersizleri Etkin katılımı ve karşılıklı etkileşimi destekler Katılımcıların endişelerinin giderilmesine yardımcı olur Bu etkinliklere eğitmenin de katılması bütünleşmeyi ve daha kolay iletişim kurmayı sağlar 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Sözlü iletişim Sesin tonu, vurgusu ve yüksekliği iyi ayarlanmalı Her bölüm ve her konuya güçlü bir girişle başlanmalı Katılımcılara adlarıyla seslenilmeli Katılımcı soru ve görüşlerine önem verilmeli Belli sözcük ve ifadeleri tekrar tekrar kullanmaktan kaçınmalı 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Sözlü iletişim Sunum şekli ve temposu iyi ayarlanmalı (önemli bölümler daha yavaş) Bir konudan diğerine mantıklı ve yumuşak geçişler olmalı Katılımcıların kabul edebileceği sözcükler kullanılmalı 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Sözsüz iletişim İlk izlenim önemli (kılık, kıyafet), Yüzleri okumak için göz teması kurulmalıdır Olumlu yüz ifadeleri kullanılmalı Eğitim salonu içinde hareketli olmalı Yorumlarda veya soru yanıtlarken katılımcıya dönülmeli, baş hafifçe sallanarak ilgi hissettirilmeli, etkin katılım sağlanmalıdır 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Sözsüz iletişim Durmadan kımıldamak, ileri geri sallanmak, kalemle, anahtarla oynamak, para şıkırdatmak gibi davranışlardan kaçınılmalı, Kollar bağlanmamalı (Kapalı) Konuların hevesli ve coşkulu bir şekilde sunulması katılımcıların da coşkusunu artırır. 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Sunuma giriş Tüm grubun ilgisini çekmeli, Sonradan verileceklere katılımcıları hazırlamalı Olumlu bir eğitim atmosferi yaratmalı Katılımcıların eğitmenin beklentilerini anlamalarını sağlamalıdır. 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Sunuma giriş Konu hakkında bir dizi soru sorarak, Toplantının amaçlarını gözden geçirerek, Konunun daha önce işlenen bölümlerle bağlantısını kurarak, Kişisel deneyimleri paylaşarak, Gerçek yaşam deneyimleri 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Sunuma giriş Problem çözme etkinlikleri veya vaka çalışması Video filmi (görsel işitsel araç kullanarak) Kışkırtıcı ifadeler kullanarak tepki yaratmak, CPR mankeni gibi modelleri kullanmak, Bir uzmandan yardım almak 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Sunuma giriş Oyun, oyunlaştırma veya taklit kullanmak, Konunun gelecekteki iş deneyimleriyle ilgisini kurmak 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Sunumu özetleme Kısa olmalı, ana noktaları toparlamalı, katılımcıların etkin katılımı sağlanmalı. Katılımcılardan soru sormalarını iste Katılımcılara soru sor Alıştırma veya test çöz Zaman varsa ana noktaları oyun içinde tekrarla 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Etkili soru sorma teknikleri Soruyu tüm gruba yöneltme, Katılımcılardan birine önce adıyla seslenerek sorma, Soruyu sorma, duraklama ve sonra soruyu belli bir katılımcıya yöneltme, Katılımcının doğru yanıtını tekrarla, Doğru yanıtı destekle, ödüllendir. 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Etkili soru sorma teknikleri Katılımcının yanıtı kısmen doğruysa, doğru bölüm onaylanmalı, hatalı bölüm düzeltilmeli. Katılımcının yanıtı hatalıysa, eğitmen doğru yanıta götürmek için soruyu başka sözcüklerle yeniden ifade etmeli, Katılımcı soruyu yanıtlamak için herhangi bir girişimde bulunmazsa, soru başka bir katılımcıya yöneltilmeli, beklenen yanıt alındıktan sonra ilk katılımcıya dönülerek tartışmaya katılması sağlanmalıdır. 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Küçük grup etkinlikleri Eğitmen ya da katılımcılar tarafından ortaya atılan bir sorunu çözmek için 4-6 kişilik gruplara çalışmanın amacı önceden katılımcılara bildirilir Eğitmen, rehber, motivatördür Hazırlanan rapor sunulur ve tartışılır 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Vaka Çalışması; Olgu Belli bir konu ya da sorun Vakalar kayıtlardan, dergilerden, gerçek yaşam deneylerinden seçilir Eğitmen tarafından vaka yazılı olarak katılımcılara sunulur Tartışılmasını istediği konuları net sorar Aynı soruna farklı çözüm olanakları bulunabilir 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Gösterim (Demonstration) Hangi yöntem kullanılırsa kullanılsın Bütün-Parça-Bütün yaklaşımı kullanılmalıdır. Bir bütün olarak görsel imaj verilmeli, sonra işlem ya da etkinlik küçük parçalara bölünerek tek tek parçaların pratiği yapılmalı ve yeniden bütün olarak gösterilerek katılımcının pratik yapması sağlanır. 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Gösterim (Demonstration) Beceri kazanmada önce bir kişiyi işlemi uygularken izleriz, zihnimizde yapılması gereken basamakların resmini çizeriz Aynı işlemi kendimiz uygulamaya çalışırız, yeterli hale gelene kadar pratik yaparız Olumlu olarak desteklenirsek ustalık seviyesine gelinceye kadar uygulamayı sürdürmeye hevesli oluruz. 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Oyunlaştırma (Role Play) Katılımcıların eğitimin amaçları ile ilgili bir durumu, gerçeğe uygun olarak oynadıkları bir eğitim tekniğidir. Oynadıkları rolle empati Sosyal öğrenme denen gözlem yoluyla öğrenmeyi sağlar 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Beyin Fırtınası Düşünmeyi ve yaratıcılığı uyaran küçük grup tartışmalarıyla yürütülen bir teknik Belli bir konu ya da sorunla ilgili çok seçenekli çözümler üretmek Katılımcıların konu hakkında bilgi sahibi olması gerekir Sansürsüz, eleştirmeden, mümkün olduğunca çok fikir toplamak amaçlanır. 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Grup tartışması Fikir, düşünce, soru, yanıtların tartışıldığı, 8-10 kişilik Aktif katılımlı Eğitmen moderatör Ana başlıklar Konudan fazla uzaklaşmadan yapılan tartışma sonunda raporu hazırlanan bir teknik 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

COACH – KOÇLUK – Yetiştiricilik Modeli C (Clear Performance Model) Açık net performans modeli; öğrenmeleri beklenen beceriler açık bir şekilde gösterilmeli O (Openness to Learning) Öğrenmeye açık olma; eğitmen yeni becerileri öğrenmeye ve kullanmaya daha hazır bir ortam yaratacak etkinlikleri eğitime katmalı A (Assess Performance) Performansın değerlendirilmesi; beceri kursu öğrenilen becerilerdeki yeterliliği ölçebilmeli C (Communication) İletişim; yetiştirici ile katılımcı arasında iki yönlü iletişim olmalı H (Help and Follow-up) Yardım ve izlem; Katılımcıların işyerlerine döndükten sonra becerileri uygulayabilmeleri ve bu sırada ortaya çıkan engelleri aşabilmeleri için katılımcılar daha geri dönmeden izlem ziyaret planlarının yapılması 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Beceri basamakları Bilinçsiz yetersizlik; Katılımcı belirli beceri ve bilgiden yoksundur ama bu eksikliklerinin farkında değildir, Bilinçli yetersizlik; Katılımcı becerideki zayıflıklarını fark eder ama henüz beceriyi öğrenmemiştir, Bilinçli yeterlik; Katılımcı yeni beceriyi öğrenmiştir ama doğru olarak uygulayabilmesi için tüm dikkatini toplaması gerekir, Bilinçsiz yeterlik; Pek çok pratikten sonra, katılımcı beceriyi rahatlıkla uygulayabilir ve bunu kendi beceri repertuarına dahil eder. 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Beceride Performans Standartları Uygunluğu onaylanmış, üzerinde uzlaşmaya varılmış performans standartlarının bulunması, Eğitmenlerin kendi aralarında tutarlı olması, O ülke/bölge koşullarına göre pratik olması gerekir… 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

İnteraktif Eğitim Yöntemlerinin Etkinliği (1=çok kötü; 10=çok iyi) Bilgi kazanma Davranış değiştirme Problem çözme becerisi İnsanlar arası ilişki becerisi El Becerisi Sınıf Dersi 8 4 5 3 1 Tartışma 9 10 7 Slayt,Video,Film 2 Role Play Vaka Çalışması 6 Coaching 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Çalışma yaşamında eğitim Kim eğitim verecek? Kimlere eğitim verilecek? Hangi konuda eğitim verilecek? Nerede eğitim verilecek? Ne zaman eğitim verilecek? Nasıl eğitim verilecek? Eğitim nasıl değerlendirilecek? 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Kim eğitim verecek? İSGK üyeleri, Konuk eğitmenler İş güvenliği Mühendisi, İşyeri hekimi İşyeri hemşiresi (varsa) İş psikoloğu (varsa)…. Konuk eğitmenler Konusunda uzmanlaşmış profesyoneller, Toplumda saygınlık kazanmış kişiler (iş adamları, sanatçılar, biliminsanları) 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Kimlere eğitim verilecek? İşverene Yöneticilere İşyerindeki tüm profesyonellere İSGK üyelerine İşçilere Taşeron firma sahipleri ve çalışanlarına İşyeri çevresinde yaşayan mahalle, köy halkına 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Hangi konuda eğitim verilecek? Yasal düzenlemeler İşyerinde Riskler, Risk Analizleri ve Çözümler İş Kazaları – Meslek Hastalıkları Acil Durumlar –Yangın – Tahliye Kimyasal Maddeler ve Zehirlenmeler Kaynak, Kesme ve Taşlama İşlerinde Sağlık Riskleri İSG Kuralları İlk yardım İş Makinesi Operatörlüğü, Kazancı – Elektrikçi vb Gürültü, Titreşim, Termal Konfor, Aydınlatma, Yük Taşıma ve Kaldırma Koruyucu Hekimlik – Hijyen – Hastalıklar İşyerlerinde İşaretler, Renkler ve Piktogramlar Kişisel Koruyucu Donanımlar Güncel Hastalıklar (Deli dana, Kuş gribi, Domuz gribi) Gerçek gündem konularında (Sigara, trafik kazaları, elektromanyetik alan hastalıkları, baz istasyonları, GDO lu gıdalar…. UYGUN OLMAYAN BİR SLAYT ÖRNEĞİ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Nerede eğitim verilecek? Sinema salonu, Yemekhane, Çay mola yeri, Dershane, Spor salonu Atölye içi, Tezgah başı, Hasta bekleme salonu, Muayene odası, 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Ne zaman eğitim verilecek? Her fırsatta, Her ortamda, Ancak, planlı eğitimleri baltalamadan, bıktırmadan… Eğitmen yüzünü eskitmeden… (Yine mi aile planlaması, yine mi sigara?) 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Nasıl eğitim verilecek? Tüm interaktif yöntemler kullanılarak, Yetişkin eğitimi ilkelerine uygun, Grubun büyüklüğüne göre uygun mekan, uygun oturma düzeni, U, V, O, Balık kılçığı, Yetkin eğitmen ile 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Eğitim nasıl değerlendirilecek? Katılımcılarda beklenen istendik davranış değişikliği ölçülerek, Kaza sayısında azalma, KKD kullanımında artış, Sigara içiminde azalma, 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Kayıt Eğitim programı, Ön-test Son test İmzalı katılımcı listesi Yıllık çalışma raporu Yıllık çalışma planı Eğitim onayları 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Ön test ve son test grup performansı - matriks Soru Katıl 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 T % + - 66.6 T-% 70 60 20 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Ön-Test & Son-Test Amaç grup performansını değerlendirmektir. Ön-Test; dersin içeriğinde zenginleştirmeler ve eksik noktalara yapılacak destekleri belirlerken, Son-Test; eğitimin başarısını, eğitmenleri değerlendirir. 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

özet Ne öğrendik, Aklınızda kalanlardan 2.şer sözcük söyler misiniz? 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI

Peki biz şimdi ne yaptık? özet 25.06.2019 09:14 Dr. A. Kadir ATLI