Hizmet Pazarlamasında İnsan Kavramı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları
Advertisements

PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
TÜKETİCİ DAVRANIŞI KAVRAMI VE ÖZELLİKLERİ
Yeni Pazarlama Teknikleri
Hizmet Pazarlamasında Fiziksel Kanıtlar – Talep, Kapasite Yönetimi
RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI LOYALTY.
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
YÖN339 Ders - II Taşımacılık Yönetimine Giriş
OYA KARAAĞAÇ ARYA SPONSORLUK VE İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
Yeni Pazarlama Teknikleri
Müşteri İlişkileri Yönetimi
Yeni Pazarlama Teknikleri
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
Hizmet Pazarlamasında Tutundurma Kavramı
Yeni Pazarlama Teknikleri
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Bölüm 7 – Hizmetlerde Dağıtım ve Sunum
BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
GİRİŞ İnsanlar seyahat ederken çok geniş bir yelpazede turizm hizmetlerine ihtiyaç duyarlar. Bu hizmetler uçak biletlerini, araç kiralamayı, konaklama.
Prof. Dr. Rana ÖZEN KUTANİS
“Satış ve pazarlamada her şeyi doğru yapmış
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
1. “turizm işletmesinin ya da turizm bölgesi yönetiminin gelecek dönemlerde yapılacaklarla ilgili konularda bugünden karar vermeleri” 2.
PAZARLAMANIN ÖNEMİ.
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
Süreç Yönetimi.
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Hizmet Pazarlamasında Ürün Kavramı
PAZARLAMA İLETİŞİMİ Pazarlama İletişimi Karamasını Etkileyen Faktörler
Pazarlama İletişimi
Hizmetlerin Sınıflandırılması
1 / 491 / / 21 3 / 21 4 / 21 5 / 21 6 / 21.
Sunum transkripti:

Hizmet Pazarlamasında İnsan Kavramı

Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU ? 06.06.2019 06.06.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU 2

Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU Gelir Artışı İçsel Hizmet Kalitesi İşgören Tatmini İşgören Verimliliği Dışsal Hizmet Değeri Müşteri Tatmini Müşteri Sadakati Karlılık 06.06.2019 06.06.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU 3

Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU İçsel Pazarlama Hem işgören tatmini hem de müşteri tatmini oluşturarak arzulanan örgütsel amaçlara ulaşmak için proaktif programlar ve planlar aracılığıyla içsel pazarın (çalışanların) ve dışsal pazarın (müşterilerin) ihtiyaçlarını eşit önem vererek karşılamaktır. 06.06.2019 06.06.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU 4

Hizmet Pazarlamasında Etkili Olan İnsan Kaynakları Politikaları Doğru İnsanların İşe Alınması Eğitim Çalışanları Yetkilendirmek İşgörenlerin Ödüllendirilmesi 06.06.2019 06.06.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU 5

Hizmet ve Müşteri Hizmetin üreticisi olarak müşteriler Hizmetin kullanıcısı olarak müşteriler Hizmetin üreticileri ve kullanıcıları olarak diğer müşteriler üzerinde etkisi açısından müşteriler 06.06.2019

Farklı Hizmetler İçin Müşteri Katılımının Düzeyleri Düşük: Hizmetin ulaştırılması sürecinde müşterinin bulunması gerekir Orta: Hizmetin yaratılması için müşterinin sağladığı girdiler gerekir Yüksek: Müşteri hizmet ürününü aynı anda beraberce üretir Ürünler Standartlaşmıştır Müşteri Girdileri standart bir hizmeti kişiselleştirir Aktif Müşteri katılımı kişiselleştirilmiş hizmete yön gösterir Hizmet herhangi bir kişinin satın alınmasından bağımsız olarak sağlanır Hizmetin sağlanması için tüketicinin satın alması gerekir Hizmet müşteri satın almadan ve aktif katılımı olmadan yaratılamaz Tek istenen müşteri girdisi hizmetin ücretinin ödenmesi olabilir Müşterinin sağladığı girdiler(bilgi vermesi, materyaller) uygun bir sonuç için gereklidir. Fakat hizmeti hizmet işletmesi sağlar Müşterinin sağladığı girdiler zorunludur. Müşteri ve örgüt sonucu beraberce üretir Hava yolculuğu, konser, konaklama Saç kesimi, Muhasebecilik Kişisel eğitim, zayıflama programları 06.06.2019