ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ ŞÜKRÜ AKKAYA.
Advertisements

Din Hizmetlerinde SORUN ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
ÖZGÜVEN NE DEMEKTİR? Kendine güvenmenin ne anlama geldiği konusunda birçok yanlış görüş vardır ve bunlar özgüven kazanmada insanın önünde engel oluştururlar.Kendi.
Drama Lİderİnİn Yetİştİrİlmesİnde Çağdaş Sanat Akımlarının Yerİ
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Problem Çözme.
SOYUT İŞLEMLER DÖNEMİ.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Y aratıcılık Neden Önemlidir? Bilgi çağında k avram, kuram, patent, lisans üretemeyenler üretenlere bağımlı hattâ tutsak duruma düşmektedirler.
SIRA DIŞI DÜŞÜNME. SIRA DIŞI DÜŞÜNME NEDİR?  Zihninizdekileri anlamlı bir şekilde kurgulayabilmektir  Orjinal bir yaklaşımdır  Uyuşmaz fikirlerin.
Yaratıcı Düşünme.
YARATICI DÜŞÜNME VE YARATICILIK
21. Yüzyıl becerileri.
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
Problem Çözme Becerileri
İSLAMDA YORUM FARKLILIKLARI
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği Edward De Bono'nun 1985'te yayınlanan kitabıdır. Yazar ,insanların düşünme alışkanlıkları ile kendilerini kısıtlayarak, sadece.
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning)
ETKİLİ TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE SINAV ANI STRATEJİLERİ
Balık Kılçığı Tekniği Nedir?
ÜNİTE 2 : İBADET KONUSUNDA BİLGİLENELİM KAZANIM: İbadetlerin davranışlar üzerindeki etkisini fark eder. TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Öğretim yöntemlerinden Balık Kılçığı Tekniği
H.Ö.G.1 PERSONEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ. H.Ö.G TEKNİĞİN ÖZELLİKLERİ  EKİP BAZLI  PROJE BAZLI  KATILIMCI  İNNOVATİF  SÜREÇLERE YÖNELİK  ETKİN PLANLAMA.
Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE BİLİŞSEL GELİŞİM Z. Elvan UCUR Uzman Psikolojik Danışman Altis Nöroloji ve.
DİYARBAKIR BİLİM SANAT MERKEZİ REHBERLİK HİZMETLERİ BİRİMİ
Düşünme Türleri ve Becerileri
Düşünme Becerileri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Yaratıcı Düşünme ve Eğitimi
Yaratıcı Düşünme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Orijinallik. Orijinallik; ilk defa ortaya konma, özgün olma anlamlarına gelmektedir. Orijinal olanı düşünebilme, yaratıcı düşünmenin temel bileşenlerinden.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Esneklik. Esneklik, karşılaşılan bir duruma farklı bakış açılarından bakabilmektir.
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme.
PSİKOLOJİDE EKOLLER.
Akıcılık.
CREATIVITY &PROBLEM SOLVING Brainstorming, Questions, Hats
Probleme Dayalı Öğrenme
YATIRIM PROJE TEKLİFİ NASIL HAZIRLACAK?
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Hafıza performansınızı geliştirmek Developed.
Psikanaliz D.Hakan Delibaş.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
BİLİŞSEL GELİŞİM.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Durum Çalışması
PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ
EĞİTMEN: GENÇ OSMAN İLHAN ADALET TANRIVERDİ. NASIL UYGULANIR? Katılımcılara üzerinde görüşme yapacakları konu verilir. Tüm katılımcılardan konuya yaklaşırken.
EĞİTMEN: GENÇ OSMAN İLHAN ADALET TANRIVERDİ. NASIL UYGULANIR? Katılımcılara üzerinde görüşme yapacakları konu verilir. Tüm katılımcılardan konuya yaklaşırken.
Din Hizmetlerinde SORUN ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Girişimcilik: Yaratıcılık ve Yenilik
YARATICI DÜŞÜNME.
OYUN Halime Helin YILMAZ Hazal Ekşi.
Girişimcilik: Yaratıcılık ve Yenilik
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
Yakınsak düşünme ve Iraksak düşünme
DÜŞÜNME BECERİLERİ Elif Nur PALUT MARMARA ÜNİVERSİTESİ
TASARIM NEDİR? Bu sunu PowerPoint'in yeni yeteneklerini gösterir ve en iyi Slayt Gösterisi'nde görüntülenebilir. Bu slaytlar, PowerPoint 2010'da oluşturacağınız.
21. YY BECERİLERİ.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ

YARATICI DÜŞÜNCE ÜRETME SÜRECİ Hazırlık aşaması Kuluçka aşaması Düşüncenin doğması/aydınlanma aşaması Düşüncenin geliştirilmesi/gerçekleme/ doğrulama aşaması

HAZIRLIK AŞAMASI Bu aşamada, kişi sorun, gereksinim ya da gerçekleştirilmek istenen şey saptanır, tanımlanır ve problem çözmeye yönelik araştırmalar yapar. Çeşitli kaynakları inceler ve problemi çözmeye çalışılır. Çözüm ya da gereklilikler için bilgi ve malzeme toplanır.

HAZIRLIK AŞAMASI Kişinin konu üzerinde odaklaşması ile beyinde yaratıcı eylem başlar. Konu ile ilgili olarak bellekteki kayıtların değerlendirilir, bilgi toplanır, bunlar amaca uygun bir şekilde düzenlenir ve değerlendirmeler yapılır. Bu aşama kişiyi psikolojik olarak da hazırlar, başarma dürtüsünü güçlendirir, konuya odaklanmayı sağlar

KULUÇKA AŞAMASI Eğer hazırlık aşamasında probleme çözüm yolu bulunamazsa, problemle bilinçli olarak uğraşılmaktan vazgeçilir. Kişi bu aşamada farklı işlerle uğraşabilir. Bu aşamada ne olduğu çok iyi bilinmemekle birlikte bilinçaltı süreçlerini çalıştığı ve problem çözümünü engelleyen etmenlerin elendiği sanılmaktadır. Bu aşama bir bekleme aşaması olarak da düşünülebilir. Bu aşama kısa ya da uzun olabilir. Ancak, araya başka düşünceler girse de, konu unutulsa da, hatta kişi uyusa bile beyin çalışmasını devam ettirir.

DÜŞÜNCENİN DOĞMASI/AYDINLANMA AŞAMASI Kuluçka aşaması herhangi bir yerde ve zamanda biter. Kişi aniden görüş geliştirerek “Tamam, buldum.” der. Beyinde bilinçli ya da bilinçaltında konuyu düşünürken bir uyarı aranan ilişkinin doğmasını sağlar. Bazen yeni düşüncenin doğuşunu sağlayan uyaranın ne olduğu fark edilmez, birden akla geldiği sanılır.

DÜŞÜNCENİN GELİŞTİRİLMESİ/ GERÇEKLEME/ DOĞRULAMA AŞAMASI Birden bire ortaya çıkan yeni düşünce problem durumuna uygulanır. Bazen uymayabilir ve süreç tekrar başlar. Bazı durumlarda da bulunan yeni düşünce küçük değişiklere uğratılarak çözüme ulaşılır

YARATICILIĞIN BOYUTLARI Akıcılık Esneklik Özgünlük/Orijinallik Düzenleme/Detaylara Girme

AKICILIK Akıcılık fazla, bol ve zengin düşünce ortaya koyma, çalışmalar düzenleme ve üretim yapma anlamına gelir. Akıcılık belli bir zaman diliminde sayısal olarak başka kişilere oranla çok düşünce üretmek, çözüm getirmek ve alternatifler vermektir. Örnek olarak; bir metin için beş dakikada on beş başlığı üreten bir kişi on başlık üretene göre daha akıcıdır

ESNEKLİK Esnek düşünme, bakış açılarında çeşitlilik geliştirme yeteneğidir. Tek açıdan olaylara bakmak yaratıcığa ters düşer. Esneklik olaylara değişik ve farklı açılardan bakmak ve değişik düşünceler ortaya koymak olarak düşünülebilir. Başkalarının izlediği yolun dışına çıkmak, alışılmışın dışına çıkıp alışılmayanları bulmak esnekliktir.

ÖZGÜNLÜK / ORİJİNALLİK Özgünlük yeni ya da teklik özelliği taşıyan düşünceler üretmek, keşifler yapmak, bir ürün ortaya çıkarmak, değeri biçilemeyen yapıtlar ortaya koymak anlamına gelir. Özgünlük her şeyde bireysellik, teklik, istisnalık, ayrıcalık, bambaşkalık, benzersizlik, farklılık ve yeganelik demektir. Önceden kimsenin ulaşamadığı, keşfedemediği, üretemediği, düşünemediği ve yapamadığı bir şeydir

DÜZENLEME / DETAYLARA GİRME Düzenleyici düşünme; fikirleri genişletme, geliştirme ve süsleme yeteneğidir. Düzenleyici düşünürler ayrıntılara önem verirler. Yaptıkları şeydeki doku ya da zenginliğe başka insanlardan daha fazla dikkatlerini verirler. Düzenleyici düşünürler çoğu zaman karmaşık ve karışık şeylere yönelirler.