Tüketici Davranışları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Advertisements

5 Uzun-vadeli Sadakat İlişkilerinin Yaratılması 1.
Program Geliştirme Modelleri
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
Sözsüz İletişimin Özellikleri
MODERN PAZARLAMA SİSTEMİ ve PAZARLAMA ÇEVRESİ
GELİŞİMLE İLGİLİ ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
TALEP (İstem).
VİRAL PAZARLAMA Emircan Turgaz
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
Uluslararası Pazarlama Araştırması
SINAV KAYGISI NEDEN OLUR? NASIL AŞILABİLİR?
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
Kişisel-Sosyal Rehberlik
“ekonomik, sosyal ve kültürel gereksinmelerini karşılayabilmek için
Proje Oluşturma ve Yönetimi
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
II.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞ MODELLERİ
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
WEB PROJE YÖNETİMİ Ahmet TAŞTAN.
TUTUM VE ALGILAR.
PAZARLAMADA FİYATLAMA
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
EMPATİK İLETİŞİM 1.
Futbol Yetenek Avcısı AOFScout.
Eğitsel Rehberlik.
SOSYAL DAVRANIŞ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
Tüketici Pazarları Örgütsel Pazarlar
Tedarik Zinciri Yönetimi:
Bölüm 8. Hedef Pazar Seçimi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
Ürün Farklılaştırma, Konumlandırma ve Yeniden Konumlandırma
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Test Puanlarının Yorumlanması: Standart Puanlar
Ne tüketirsen sen osun “ucuz bir ceket ucuz bir adam demektir” Veblen (1934)
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
V. DERS: Event Management (Örnek Olay Yönetimi) Kavramı
Yaratıcı Strateji: Planlama ve Geliştirme
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Gelişim ve Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Gerçek Yaşama Dayalı Durum Belirleme
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Pazarlama İletişimi ve Marka
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
İKNA EDİCİ İLETİŞİM.
Nitel Araştırmalar.
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
2. HAFTA Bilimsel Araştırma Temel Kavramlar.
Sunum transkripti:

Tüketici Davranışları

Tüketicinin Karar Verme Süreci Sorunu tanımlama Bilgi araştırma Alternatiflerin değerlendirilmesi Satın alma kararı Satın alma sonrası değerlendirme

1) Sorun Tanımlama Eldeki ürünün bitmiş olması Tatminsizlik Yeni ihtiyaçlar/istekler İlgili ürün satın almalar Pazarlamacılar tarafından uyarılmış ihtiyaçlar Yeni ürünler

2) Bilgi Araştırması Tüketici karar verme sürecinin ikinci aşaması bilgi araştırmasıdır. İçsel bilgi araştırması Dışsal bilgi araştırması

İçsel Araştırma İlk önce tüketici değerlendirmeye almak istediği markaları düşünerek başlar. Eğer bu süreçten tatmin edici bir sonuca ulaşmazsa dışsal araştırmaya yönelir.

Dışsal araştırma Arkadaşlar, akrabalar gibi kişisel kaynaklar Reklamlar, POP’ler gibi pazarlamacıların kontrol ettiği kaynaklar Kişisel deneyimler Dışsal araştırma daha çok tüketicinin satın alma motivasyonu seviyesine bağlıdır. Tüketicinin ürüne olan ilgi düzeyi Ürünün özelliklerini kavramaya ihtiyacı Alışveriş coşkusunun seviyesi

Pazarlamacılar özellikle üç noktayla ilgilenirler: Tüketiciler dış bilgiyi nasıl algılarlar? Belirli bir tür bilgiyi nasıl seçiyorlar ve ona katılıyorlar? Bilgi nasıl yorumlanıyor ve anlam yaratılıyor?

Dış bilgi nasıl algılanır? Algı duyuları uyaranın bir temsili yaratacak şekilde kullanır. Pazarlamacılar için tüketicilerin çeşitli pazarlama uyaranlarına verdiği psikolojik algıyı anlamaları önemlidir. Örneğin bir paket tasarımındaki görsel unsurlar tüketicilerin olumlu anlamda ilgisini çekmelidir.

Bilginin Seçilmesi ve Yorumlanması Duyulara yönelik girdiler önemli olmakla birlikte algı sürecinin sadece bir kısmını oluştururlar. Algılanan pazarlama uyaranının ne şekilde yorumlanacağı kişinin kişiliğine, ihtiyaçlarına, motivasyonlarına, beklentilerine vb. bağlıdır.

Seçici Algı Seçici algı tüketicinin belirli uyaranlara odaklanmayı tercih ederken bazılarını görmezden gelmesine ilişkindir. Yapılan bir araştırma insanların günde 1500 reklam mesajıyla karşılaşmalarına rağmen bunun sadece 76’sının mesajını hatırladıklarını ortaya koymuştur. Unutmayın tüketiciler mesajınızı anlasa bile her zaman sizin istediğiniz gibi algılamaz!

3) Seçeneklerin Değerlendirilmesi Bilgiye ulaşan tüketici ulaştığı alternatifleri değerlendirmeye yönelir. Bu aşamada tüketici sorununu çözebileceğini düşündüğü çeşitli markaları, ürünleri ya da hizmetleri karşılaştırır. Tüketici zihninde çeşitli markalar satın alınabilecek markalar olarak belirlenir ve bu markalara «marka kümesi» adı verilir. Reklamların amacı işte tüketicinin zihninde oluşan bu marka kümesi içerisinde yer alabilmektir.

4) Satın alma kararı Sürecin sonucunda tüketici alternatif markalar içerisinde birini seçerek satın alma kararını verir. Kolayda mallarda satın alma kararı verilir verilmez satın alma davranışı gerçekleştirilse de örneğin otomobil gibi ürünlerde aradaki süre çok daha uzun olabilir. Unutmayın pek çok satın alma davranışımız rutin ve alışkanlığa bağlıdır.