İLKÖĞRETİMİN AMAÇ VE GÖREVLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
Advertisements

Rehberlik Servisinin Tanıtımı
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN İLKELERİ
İlköğretim Kurumları Standartları’nın İçeriği “ÇOCUKLARLA ÇOCUKLAR İÇİN”
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
BUGÜN VE YARIN İÇİN ŞİMDİ DEĞİŞİM ZAMANI !
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
REHBERLİK.
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
REHBERLİK DERSİ III.
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI İLKÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ
İKS İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ UYGULAMALARI
KREŞ MÜDÜRLÜĞÜ 2014 YILI SUNUMU. *Atatürk İlke ve İnkılaplarını Hayata Geçirebilen, *Bilgi Toplumunun İnsanını Yetiştirmeyi Amaçlayan, *Farklılıkları.
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
SİSTEM NEDİR? Sistem, karşılıklı etkileşim içerisinde bulunan unsurların, tasarlanan amaçları gerçekleştirmek amacıyla bir bütün meydana getirecek şekilde.
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Kişisel Rehberlik.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
KAMU HUKUKUNDA ÇOCUK HAKLARI ÇOCUĞUN ANAYASAL TEMEL HAKLARI
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
SİSTEM NEDİR? Sistem, karşılıklı etkileşim içerisinde bulunan unsurların, tasarlanan amaçları gerçekleştirmek amacıyla bir bütün meydana getirecek şekilde.
Programın Karşılaştırılması Sunusu
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Sosyal Etkinliklerin Amacı
TÜRK Eğitim Sistemi.
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Teknoloji ve tasarım dersi
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
Programdan Sorular.
REHBERLİK DERSİ III.
Hazırlayan: HACİ KARAKUŞ
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

İLKÖĞRETİMİN AMAÇ VE GÖREVLERİ 1. Her Türk çocuğuna iyi bir vatandaş olmak için gerekli temel bilgi, beceri, davranış ve alışkanlıkları kazandırmak; onu milli ahlak anlayışına uygun olarak yetiştirmek 2. Her Türk çocuğunu ilgi, istidat ve kabiliyetleri yönünden yetiştirerek hayata ve üst öğrenime hazırlamaktır. 3. İlköğretimin son ders yılının ikinci yarısında öğrencilere, ortaöğretimde devam edilebilecek okul ve programların hangi mesleklerin yolunu açabileceği ve bu mesleklerin kendilerine sağlayacağı yaşam standardı konusunda tanıtıcı bilgiler vermek üzere rehberlik servislerince gerekli çalışmalar yapılır.

İLKÖĞRETİMİN AMAÇLARI 1) Öğrencilerin ilgi ve yeteneklerini geliştirerek onları hayata ve üst öğrenime hazırlamak, 2) Öğrencilere, Atatürk ilke ve inkılâplarını benimsetme; Türkiye Cumhuriyeti Anayasası’na ve demokrasinin ilkelerine, insan hakları, çocuk hakları ve uluslar arası sözleşmelere uygun olarak haklarını kullanma, başkalarının haklarına saygı duyma, görevini yapma ve sorumluluk yüklenebilen birey olma bilincini kazandırmak, 3) Öğrencilerin, millî ve evrensel kültür değerlerini tanımalarını, benimsemelerini, geliştirmelerini bu değerlere saygı duymalarını sağlamak,

4) Öğrencileri, kendilerine, ailelerine, topluma ve çevreye olumlu katkılar yapan, kendisi, ailesi ve çevresi ile barışık, başkalarıyla iyi ilişkiler kuran, iş birliği içinde çalışan, hoşgörülü ve paylaşmayı bilen, dürüst, erdemli, iyi ve mutlu yurttaşlar olarak yetiştirmek, 5) Öğrencilerin kendilerini geliştirmelerine, sosyal, kültürel, eğitsel etkinliklerle millî kültürümüzü benimsemelerine ve yaymalarına yardımcı olmak, 6) Öğrencilere bireysel ve toplumsal sorunları tanıma ve bu sorunlara çözüm yolları arama alışkanlığı kazandırmak,

7) Öğrencilere, toplumun bir üyesi olarak kişisel sağlığının yanı sıra ailesinin ve toplumun sağlığını korumak için gerekli bilgi ve beceri, sağlıklı beslenme ve yaşam tarzı konularında bilimsel geçerliliği olmayan bilgiler yerine, bilimsel bilgilerle karar verme alışkanlığını kazandırmak, 8) Öğrencilerin becerilerini ve zihinsel çalışmalarını birleştirerek çok yönlü gelişmelerini sağlamak, 9) Öğrencilerin kendilerine güvenen, sistemli düşünebilen, girişimci, çağdaş teknolojileri etkili biçimde kullanabilen, plânlı çalışma alışkanlığına sahip estetik duyguları ve yaratıcılıkları gelişmiş bireyler olarak yetiştirmek,

10) Öğrencilerin ilgi alanlarının ve kişilik özelliklerinin ortaya çıkmasını sağlamak, meslekleri tanıtmak ve seçeceği mesleğe uygun okul ve kurumlara yöneltmek, 11) Öğrencileri derslerde uygulanacak öğretim yöntem ve teknikleriyle sosyal, kültürel ve eğitsel etkinliklerle kendilerini geliştirmelerine ve gerçekleştirmelerine yardımcı olmak, 12) Öğrencileri ailesine ve topluma karşı sorumluluk duyabilen, üretken, verimli, ülkenin ekonomik ve sosyal kalkınmasına katkıda bulunabilen bireyler olarak yetiştirmek, 13) Doğayı tanıma, sevme ve koruma, insanın doğaya etkilerinin neler olabileceğine ve bunların sonuçlarının kendisini de etkileyebileceğine ve bir doğa dostu olarak çevreyi her durumda koruma bilincini kazandırmak,

14) Öğrencilere, bilgi yüklemek yerine onlarda zekâyı ve yaratıcı düşünceyi ortaya çıkarmak, onlara bilgiye ulaşmanın yöntem ve tekniklerini öğretmek, 15) Öğrencileri bilimsel düşünme, çalışma ve araştırma alışkanlığına yöneltmek, 16) Öğrencilerin, sevgi ve iletişimin desteklediği gerçek öğrenme ortamlarında düşünsel becerilerini kazanmalarına, yaratıcı güçlerini ortaya koymalarına ve kullanmalarına yardımcı olmak, 17) Öğrencilerin kişisel ve toplumsal araç-gerecî, kaynakları ve zamanlarını verimli kullanmalarını, okuma zevk ve alışkanlığı kazanmalarını sağlamak, ilköğretim kurumlarının amacıdır.

Genel ilkeler 1) İlköğretim; ..dört yıl süreli ve zorunlu ilkokul ile dört yıl süreli ve zorunlu ortaokuldan oluşan bir Milli Eğitim ve Öğretim Kurumudur. 2) İlköğretim kurumlarında karma eğitim-öğretim yapılır. 3) İlköğretimde derslerde ve ders dışı etkinliklerde Türkçe'nin doğru, güzel ve etkili kullanılması temel hedeftir. 4) İlköğretim kurumlarının kuruluş ve işleyişi ile her türlü eğitim-öğretim programlarının hazırlanması ve uygulanmasında Atatürk ilke ve inkılâplarına uyulur. Evrensel değerler içinde millî kültürün öğrenilmesine ve geliştirilmesine önem verilir.

5) İlköğretim kurumları; dil, ırk, cinsiyet, felsefî inanç ve din ayrımı gözetilmeksizin herkese açıktır. Eğitimde hiçbir kişiye, zümreye veya sınıfa ayrıcalık tanınamaz. 6) Eğitim-öğretim etkinlikleri; öğretim ilkeleri, öğrenci düzeyi, çevre özellikleri ve programda belirtilen esaslar dikkate alınarak ilköğretimin amaçları gerçekleştirecek şekilde düzenlenir ve uygulanır. 7) İlköğretim kurumlarında herkese imkân ve fırsat eşitliği sağlanır. Ekonomik durumu iyi olmayan öğrencilere, öğrenimlerini sürdürebilmeleri amacıyla parasız yatılılık ve bursluluk imkânları sağlanır. Özel eğitim gerektiren ve korunmaya muhtaç çocukları yetiştirmek için özel önlemler alınır.

8) Eğitim-öğretim hizmetleri düzenlenirken öğrencilerin ilgi, istek ve yetenekleri ile toplumun ihtiyaçları dikkate alınır. 9) Demokrasi bilincinin geliştirilmesi amacı ile öğrenci, öğretmen, yönetici, personel ve velilerce; kurumda iş birliği, iş bölümü, seçme, seçilme, katılma ve düşüncelerini açıklayabilme gibi demokratik kuralların uygulandığı, sevgi, saygı ve hoşgörüye dayalı bir çalışma ortamı oluşturulur. 10) İlköğretim kurumlarında uygulanan, programlar, yöntem ve teknikler ile kullanılan eğitim teknolojisi; bilimsel ve teknolojik gelişmelere göre yenilenerek, okul, çevre ve ülke ihtiyaçlarına göre sürekli geliştirilir.

11) İlköğretim kurumlarında açıklık, güvenirlik ön planda tutulur 11) İlköğretim kurumlarında açıklık, güvenirlik ön planda tutulur. Eğitim-öğretim ve yönetim etkinliklerinin kurul ve komisyonlarca yürütülmesi, öğrenci, öğretmen, veli ve çevrenin gözetim ve denetimine açık tutulması sağlanır. 12) Kaynakların etkili ve verimli olarak kullanılması, eğitim-öğretimin kalitesinin artırılması ve kurumun rekabet gücünün geliştirilmesi sağlanır. 13) Okul ile aile ve çevrenin iş birliği sağlanır. 14) İlköğretimde öğrenciler, oldukları gibi kabul edilerek değer verilir. 15) Öğretmen, yeri geldikçe günlük olaylara ve fırsat eğitimine yer verir.

16) Öğrencilere temel bilgi, beceri ve değerleri kazandırmak, öğrencilerin davranış, ilgi ve yeteneklerini belirlemek, programlar doğrultusunda başarılarını bir bütün olarak değerlendirmek, meslek alanlarını tanıtmak ve yönlendirmek için gerekli önlemler alınır. 17) Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin akranları ile birlikte kaynaştırma uygulamaları yoluyla eğitimlerini sürdürmeleri esastır. Bu öğrenciler eğitimlerini akranları ile birlikte aynı sınıfta sürdürebilecekleri gibi okulların bünyesinde açılacak özel eğitim sınıflarında da sürdürebilirler. Kaynaştırma yoluyla eğitim uygulamalarında özel eğitim ile ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.

İLKÖĞRETİM PROGRAMLARI Ülkemiz eğitim programlarında köklü bir değişiklik ihtiyacı herkesçe kabul edilen bir gerçektir. Bugüne kadar eğitimde şikayetçi olduğumuz noktalar ise; İşlevsizlik. Okulların işe yaramaz bilgilerin sıkıcı yöntemlerle aktarıldıkları kurumlar haline gelmesi Eğitim anlayışı yanlış Programlar ve kitaplar gereksiz ve çağ dışı bilgilerle dolu Eğitimin beklentisi yanlış Değerlendirme ve seçme anlayışı yanlış Teknolojideki gelişim. Ulaşılan bilginin miktarı ve sınırı hayal edilebilir sınırların ötesindedir.

Ülkemizde 2005-2006 öğretim yılından itibaren ilköğretimin ilk kademesi için (1-5) programlarda ve anlayışta köklü değişiklikler getiren bir reform gerçekleşmiştir. Ezberleyen değil, öğrenmeyi öğrenen nesillere ihtiyaç var. Yeni programlar bu varsayımlar üzerine yapılandırılmıştır.

İlköğretim Programının Referans Çerçeveleri Ülkemizin tarihsel, kültürel, sosyal, ahlaki birikimini ve katılımını motivasyon kaynağı olarak görür ve Atatürk’ün kurduğu Türkiye Cumhuriyeti projesinin gelişerek devamlılığı ilkesi Dünyada yaşanan tüm değişim ve gelişmeler AB norm, hedefleri ve eğitim anlayışı PISA, TIMMS, PIRLS gibi uluslar arası sınavların ortaya koyduğu bulgular

İlköğretim Programının Vizyonu Atatürk ilkeleri ve inkılâplarını benimsemiş, temel demokratik değerlerle donanmış, bireysel farklılıkları ne olursa olsun, araştırma, sorgulama, eleştirel düşünme, problem çözme karar verme becerileri gelişmiş, yaşam boyu öğrenen ve insan haklarına saygılı, mutlu Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları yetiştirmek

Her çocuğun öğrenebileceği, birey olarak kendine özgü olduğu ve öğrenmenin bireyin gelecekteki yaşamına ışık tutacağı anlayışı Bilgi, kavram, değer ve becerilerin gelişmesi yoluyla öğrenmeyi öğrenmenin gerçekleşmesinin ön plana çıkarılması Öğrencilerin, düşünmeye, soru sormaya ve görüş alışverişi yapmaya özendirilmesi Milli kimlik merkeze alınarak, evrensel değerlerin benimsenmesinin sağlanması

Öğrencilerin örf ve adetlerimiz çerçevesinde ruhsal, ahlaki, sosyal ve kültürel yönlerden gelişmesinin sağlanması Öğrencilerin, haklarını bilen ve kullanan, sorumluluklarını yerine getiren demokratik bireyler olarak yetişmeleri Toplumsal sorunlara karşı duyarlılığın ön plana çıkarılması Öğrencinin, öğrenme sürecinde deneyimlerini kullanmasına ve çevreyle etkileşim kurmasına fırsat verilmesi Öğretme yöntem ve tekniklerinde çeşitliliklere yer verilmesidir.

İlköğretim Programında İçerik Seçimi ve İlkeleri Bütünsel yaklaşım. Öğrenme, hayatın parçalara bölünmesiyle değil, bütünsel içerikle en üst düzeye çıkar. Her alanla ilgili olgular, kavramlar, ilkeler, yöntem ve yaklaşımlar öğrenmeyi kolaylaştıracak biçimde düzenlenir. İçerik düzenlemede öğrenme ve motivasyon ilkeleri dikkate alınır.

İçerik oluşturulurken bireyselleşme ve toplumsallaşma dengesi gözetilir. İçerik düzenlenirken, olgu, kavram ve ilkelerin birden fazla biçimde gösterimine dikkat edilir. Yoğun bilgi aktarımı yerine yaşamda kullanımı olan temalara vurgu yapılmıştır. Tematik anlayış programın bu güçlüğü aşmak için önemle vurguladığı bir özelliktir.

İlköğretim Programında Öğretme-Öğrenme Durumları Çocuğun öğrenmeye heveslenmesi ancak araştırma arzusu ve doğal merakının uyandırılmasıyla mümkündür. Öğrenme, öğrenci merkezli etkinliklerde, öğrencinin etkin rol almasıyla oluşur. Öğrenilenlerin farklı ortamlara aktarılması, etkin ve yaratıcı bir yorumla kullanılması asıl amaçtır. Çocuğun yakın çevresinde yaşanan sorunlar, hayat biçimi, ekonomik etkinlikler, coğrafi faktörler öğrenme için temel içeriktir.

Öğrencilerin işbirliği yapmaları teşvik edilmelidir. Okul sadece dört duvar değil, tüm çevredir. Eğitim, kitap dışı kaynaklara yönlendirilmelidir. Öğrencilerin toplumsal hizmet sunmasını destekler. Kazanımlar ve etkinlikler..

İlköğretim Programında Ölçme ve Değerlendirme Süreç + Ürün Değerlendirme = Tümel değerlendirme Performans değerlendirme Öğrenci ürün dosyası hazırlanması Öğrencilerin duyuşsal gelişimlerinin izlenmesi Derse yönelik tutum ve kendilerine güvenleri hakkında bilgi edinmek için ölçeklerin kullanılması

Görüşme Gözlem Sözlü sunum Projeler Performans ödevleri Öz değerlendirme Akran değerlendirme Dereceli puanlama anahtarı Ürün dosyası Kavram haritaları Tutum ölçekleri

Yeni ilköğretim programlarının öğrencilere kazandırmayı amaçladığı beceriler: Eleştirel düşünme, Yaratıcı düşünme, Araştırma, İletişim, Problem çözme, Bilgi teknolojilerini kullanma, Girişimcilik, Türkçeyi doğru, etkili ve güzel kullanma, Karar verme, Kaynakları etkili kullanma, Güvenlik ve korunmayı sağlama, Öz yönetim, Bilimin temel kavramlarını tanıma, Temalarla ilgili temel kavramları tanıma

İlköğretim Programı ile öğrencilerin kişisel nitelikleri ve değerleri geliştirmelerine yardımcı olunması da hedeflenmektedir: Öz saygı, Öz güven, Toplumsallık, Sabır, Hoşgörü, Sevgi, Saygı, Barış, Yardımseverlik , Doğruluk, Dürüstlük, Adalet, Yeniliğe açıklık, Vatanseverlik, Kültürel değerleri koruma ve geliştirme

Programda gerçekleştirilen önemli bir diğer değişiklik ders içi ilişkiler, diğer derslerle ilişkiler ve ara disiplinlerin belirlenmesidir. Bu kavramlara yapılan aşırı vurgu, bilginin doğal bağlamı içinde öğrenilmesini sağlama amaçlıdır. 1. Afet Korunma ve Güvenli Yaşam 2. Girişimcilik 3. Kariyer Bilinci Geliştirme 4. İnsan Hakları ve Vatandaşlık 5. Özel Eğitim 6. Rehberlik ve Psikolojik Danışma 7. Sağlık Kültürü 8. Spor Kültürü ve Olimpik Eğitim

OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI - 2012 okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden çocukların zengin öğrenme deneyimleri aracılığıyla sağlıklı büyümelerini, tüm gelişim alanlarının desteklenerek en üst düzeye ulaşmasını, özbakım becerilerini kazanmalarını ve temel eğitime hazır bulunmalarını sağlamak amacı ile geliştirilmiştir.  

Çocukların gelişimlerini destekleme Gelişim alanlarında görülebilecek yetersizlikleri önleme Destekleyici ve önleyici boyutları olan çok yönlü bir program

Gelişimsel özellikte Sarmal yapıda Eklektik Kazanım ve göstergeler

Temel Özellikler Çocuk merkezli Esnek Temalar/Konular amaç değil araç Oyun temelli Keşfederek öğrenme öncelikli Öğrenme merkezleri önemli Büyük grup, küçük grup ve bireysel etkinliklere dengeli bir biçimde yer verilmesi Yaratıcılığın geliştirilmesi ön planda

Temel Özellikler Günlük yaşam deneyimlerinin ve yakın çevre olanaklarının eğitim amaçlı kullanılması Evrensel ve toplumsal değerlere yer verilmesi Öğretmene özgürlük tanıması Değerlendirme süreci çok yönlü Aile eğitimi ve katılımı önemli Özel gereksinimli çocuklar için uyarlamalara yer vermesi Rehberlik hizmetlerine önem vermesi

Etkinlik türleri; Türkçe, Sanat, Drama, Müzik, Hareket, Oyun, Fen, Matematik, Okuma Yazmaya Hazırlık ve Alan Gezileri.

Okul Öncesi Eğitim Programı İlköğretim Programı Gelişimsel program Gelişim özellikleri dikkate alınır. Grubun özelliğine göre değişiklikler yapılması beklenir. Grubun özelliğine göre değişiklikler yapılabileceği öngörülür. Grup etkileşimi Öğrenme süreci, sonuç ve üründen önemlidir. Öğrenme süreci kadar sonuç ve ürün de önemsenir. Esnek program Ders yok, etkinlikler Dersler var, dersler içerisinde etkinlikler Etkinlik süreleri standart değil. Ders süreleri standart Öğretmen rehber Sınıf düzenindeki farklılık, çocukları programda değişik düzeylerde etkinleştirir. Sınıflar çoklu sıra düzeninde, ancak etkin olarak katılım esas.

Okul Öncesi Eğitim Programı İlköğretim Programı Çocuklar deneyerek, yaparak, yaşayarak öğrenir. Çocuklara etkin öğrenme olanakları sunulur , yaparak, yaşayarak öğrenme ön planda, bilgiyi yapılandırma esasına dayalı. Ünite, konu yok. Kazanımlar ve göstergeler, bunların gerçekleştirilmesinde konu ve temalar araç. Alt sınıflarda bazı derslerde temalar var, üst sınıflarda öğrenme alanları ve üniteler şeklinde yapılanma. Bunlar kazanımların gerçekleştirilmesinde araç. Kazanımlar merkezde Günlük planların genel çerçevesi var, etkinliklerin sıralaması günlük akışa göre değişebilir. Günlük ders çizelgesi var. Öğrenme sürecinde alternatif etkinlikler önerilir.

Okul Öncesi Eğitim Programı İlköğretim Programı Tüm gelişim alanlarının desteklenmesi Sekiz temel beceri Değerlendirmede süreç önemli Değerlendirmede hem süreç hem de sonuç göz önüne alınarak gerçekleştirilir. Öğrenci merkezli

Kaynaklar: Alisinanoğlu, F. (edt.) (2013). İlköğretime Hazırlık ve İlköğretim Programları (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Oktay, Ayla (edt.) (2013). İlköğretime Hazırlık ve İlköğretim Programları (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. MEB (2017). Hayat Bilgisi dersi öğretim programı. http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=326 MEB (2017). Matematik dersi öğretim programı. http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=329 MEB (2017). Türkçe dersi öğretim programı. http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=332