Öğretmenlik Meslek Etiği

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Advertisements

Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
KONUMUZ BİLİM FELSEFESİ.
BİRLEŞMİŞ MİLLETLER ÖZÜRLÜ KİŞİLERİN HAKLARI SÖZLEŞMESİ.
Gülara Tırpançeker Bilişim Etiği Kuramlar.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
Konu; İşyeri Etiği 1.SORU 98 2.SORU 99 3.SORU SORU 98 2.SORU 99 3.SORU 100.
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
GEOMETRİK CİSİMLER VE HACİM ÖLÇÜLERİ
Program Tasarım Modelleri
«Ekonomik ve Toplumsal Örgütlenme Kuramı»
ZAMAN VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ. ZAMAN YÖNETİMİ Zamanı Verimli Kullanmak Ufak zaman kazanımları Hatalı bir şeyi daha kuvvetli yapmanın bir faydası yoktur.
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 3
Hazırlayan: Safiye Çakır Mat.2-A
NOT VERME VE MEZUNİYET.
Bütünleştirme uygulamaları
İçerik Türlerinin Öğretiminde Kullanılan İçerik Ögeleri
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
Madde 2: Tanımlar Bu Sözleşmenin amaçları bağlamında,
Adalet.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
MEDİKAL BİYOLOJİ.
Program Tasarım Modelleri
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
1. TEMEL HUKUK BİLGİLERİ.
Tanımlar-Kavramlar Yrd. Doç. Dr. Ayşe Kuzu.
İş Sağlığı ve Güvenliği Çevre Güvenliği ve Kalite Müşteri Memnuniyeti
ÖZELLİK FAKTÖR KURAMI.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
EMPATİK İLETİŞİM 1.
6.SINIF 8.ÜNİTE DÜNYA’MIZ AY VE YAŞAM KAYNAĞIMIZ GÜNEŞ AY’IN EVRELERİ
Ahlak Gelişimi.
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
VERGİ HUKUKUNUN KAYNAKLARI
Öğretimle İlgili Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geçerlik ve Kullanışlılık
Öğretmenlik Meslek Etiği
ÖĞRENME STİLLERİ.
1. İnsanların kurduğu bireysel ve toplumsal ilişkilerin temelini oluşturan değerleri, normları, kuralları, doğru-yanlış ya da iyi-kötü gibi ahlaksal açıdan.
B- Yaygınlık Ölçüleri Standart Sapma ve Varyans Değişim Katsayısı
Test 1.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bilgisayar Bilimi Koşullu Durumlar.
REFAH SİSTEMLERİ DERS 1 DOÇ. DR. MEHMET M. ÖZAYDIN.
Öğretmenlik Meslek Etiği
ANALİTİK EĞİTİM FELSEFESİ YAKLAŞIMI
Arş. Gör. Dr. Gökçe Karaman Benli Erken Çocukluk Döneminde Gelişim II
DUYGU Dr. Ege AKGÜN.
SAĞLIK PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ
TEST 1.
Veri ve Türleri Araştırma amacına uygun gözlenen ve kaydedilen değişken ya da değişkenlere veri denir. Olgusal Veriler Yargısal Veriler.
Eşleştirilmiş/Bağımlı Örneklem t Testi
HUKUK BAŞLANGICI 4.
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM YAŞ
Deontolojik Teoriler   Deontolojik teoriler, ahlaki eylemin sonucu yerine eylemin doğruluğu ya da yanlışlığı üzerinde durur. Eylemin sonucundan çok,
2. HAFTA BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAKLAŞIMLARI
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Öğretmenlik Meslek Etiği TEST

İki veya daha fazla yarışan değerin, çatışma hâlinde olmasına ne ad verilir? A) Yozlaşma B) Etik İkilem C) Bürokratik Oligarşi D) Bürokratik Sabotaj E) Etik kod

İki veya daha fazla yarışan değerin, çatışma hâlinde olmasına ne ad verilir? A) Yozlaşma B) Etik İkilem C) Bürokratik Oligarşi D) Bürokratik Sabotaj E) Etik kod

İkilemlerin çözümlenmesinde belirli örnek olaylardaki gerçekliklere bakarak gerekçelendirme yapmayı esas alan; soyut etik ilkeleri, somut örnek olaylara uygulayarak pratik çözümler yaratmaya çalışan etik kuramı aşağıdakilerden hangisidir? A) Sonuççu Kuram B) Kazuistik Kuram C) Deontolojik Kuram D) Erdeme Dayanan Kuram E) Sezgici Kuram

İkilemlerin çözümlenmesinde belirli örnek olaylardaki gerçekliklere bakarak gerekçelendirme yapmayı esas alan; soyut etik ilkeleri, somut örnek olaylara uygulayarak pratik çözümler yaratmaya çalışan etik kuramı aşağıdakilerden hangisidir? A) Sonuççu Kuram B) Kazuistik Kuram C) Deontolojik Kuram D) Erdeme Dayanan Kuram E) Sezgici Kuram

İnsanlara “işlerin nasıl yapılması gerektiğini” belirlemede yardımcı olan kılavuz değerlere, ilkelere ve standartlara ne ad verilir? A) Etik B) Kanun C) Gelenek D) Ahlak E) Kural

İnsanlara “işlerin nasıl yapılması gerektiğini” belirlemede yardımcı olan kılavuz değerlere, ilkelere ve standartlara ne ad verilir? A) Etik B) Kanun C) Gelenek D) Ahlak E) Kural

“Bir toplum içinde kişilerin benimsedikleri, uymak zorunda bulundukları davranış biçimleri ve kurallar” olarak tanımlanan kavram hangisidir? A) Mesleki Etik B) Ahlak C) Etik D) İlke E) Etik İkilem

“Bir toplum içinde kişilerin benimsedikleri, uymak zorunda bulundukları davranış biçimleri ve kurallar” olarak tanımlanan kavram hangisidir? A) Mesleki Etik B) Ahlak C) Etik D) İlke E) Etik İkilem

Aşağıdakilerden ifadelerin hangisinde bir yanlışlık vardır? A) Ahlâk, bir toplum içinde kişilerin benimsedikleri, uymak zorunda bulundukları davranış biçimleri ve kurallar şeklinde tanımlanabilir. B) İki veya daha fazla değerin çatışma haline Etik ikilem denilir. C) Ahlâkta görecelik vardır. D) Etik daha somut kavramlara dayalı, toplumdan topluma, toplum içindeki farklı gruplara göre değişir. E) İki farklı kültürdeki bir meslek grubunun etik ilkeleri arasında temel anlamda fark yoktur.

Aşağıdakilerden ifadelerin hangisinde bir yanlışlık vardır? A) Ahlâk, bir toplum içinde kişilerin benimsedikleri, uymak zorunda bulundukları davranış biçimleri ve kurallar şeklinde tanımlanabilir. B) İki veya daha fazla değerin çatışma haline Etik ikilem denilir. C) Ahlâkta görecelik vardır. D) Etik daha somut kavramlara dayalı, toplumdan topluma, toplum içindeki farklı gruplara göre değişir. E) İki farklı kültürdeki bir meslek grubunun etik ilkeleri arasında temel anlamda fark yoktur.

Yalnızca eylemin sonuçlarına değil, aynı zamanda eylemin türü ve ahlaki ilke ve kuralların izlenip izlenmediğine odaklanan; eylemin etik olup olmadığına karar verebilmek için kişinin ödev ve yükümlülüklerini esas alan etik kuramı aşağıdakilerden hangisidir? A) Teolojik kuram B) Örnek Olaya Dayalı Etik Kuramı C) Sezgici etik kuramı D) Deontolojik kuram E) Kazuistik etik kuramı

Yalnızca eylemin sonuçlarına değil, aynı zamanda eylemin türü ve ahlaki ilke ve kuralların izlenip izlenmediğine odaklanan; eylemin etik olup olmadığına karar verebilmek için kişinin ödev ve yükümlülüklerini esas alan etik kuramı aşağıdakilerden hangisidir? A) Teolojik kuram B) Örnek Olaya Dayalı Etik Kuramı C) Sezgici etik kuramı D) Deontolojik kuram E) Kazuistik etik kuramı

İnsanların kendi aralarındaki ilişkilerinde ve insanın doğadaki diğer canlılarla kurduğu ilişkilerde uyması gereken kurallar vardır. Bu kurallar hangi etik sistemde vardır? A) Kişisel etik B) Toplumsal Sözleşme Etiği C) Amaçlanan Sonuç Etiği D) Sosyal Yaşam Etiği E) Kural Etiği

İnsanların kendi aralarındaki ilişkilerinde ve insanın doğadaki diğer canlılarla kurduğu ilişkilerde uyması gereken kurallar vardır. Bu kurallar hangi etik sistemde vardır? A) Kişisel etik B) Toplumsal Sözleşme Etiği C) Amaçlanan Sonuç Etiği D) Sosyal Yaşam Etiği E) Kural Etiği

Aşağıdakilerden hangisi etik yaklaşımlardan biri? Meta Etik Normatif Etik Uygulamalı Etik Klasik etik

Aşağıdakilerden hangisi etik yaklaşımlardan biri? Meta Etik Normatif Etik Uygulamalı Etik Klasik etik

«Etik hüküm, tutum ve tavırların doğasını inceler «Etik hüküm, tutum ve tavırların doğasını inceler. Ahlak bilgisinin ne tür bir bilgi olduğunu, onun temelini, doğasını ve yapısını araştırır. Kötü ne? İyi ne? sorularına yanıt arar.» Şeklinde ifade edilen etik yaklaşım hangisidir? Meta Etik Normatif Etik Uygulamalı Etik Klasik etik

«Etik hüküm, tutum ve tavırların doğasını inceler «Etik hüküm, tutum ve tavırların doğasını inceler. Ahlak bilgisinin ne tür bir bilgi olduğunu, onun temelini, doğasını ve yapısını araştırır. Kötü ne? İyi ne? sorularına yanıt arar.» Şeklinde ifade edilen etik yaklaşım hangisidir? Meta Etik Normatif Etik Uygulamalı Etik Klasik etik

III. Örnek Olaya Dayalı Etik Kuram I. Sonuççu Kuram II. Kural Temelli Kuram III. Örnek Olaya Dayalı Etik Kuram İsimlendirmeleri ile bilinen etik kuramlar diğer adlandırmaları ile hangisinde doğru olarak verilmiştir? I. II. III. Teleolojik Deontolojik Kazuistik Teleolojik Kazuistik Deontolojik Deontolojik Teleolojik Kazuistik Deontolojik Kazuistik Teleolojik

III. Örnek Olaya Dayalı Etik Kuram I. Sonuççu Kuram II. Kural Temelli Kuram III. Örnek Olaya Dayalı Etik Kuram İsimlendirmeleri ile bilinen etik kuramlar diğer adlandırmaları ile hangisinde doğru olarak verilmiştir? I. II. III. Teleolojik Deontolojik Kazuistik Teleolojik Kazuistik Deontolojik Deontolojik Teleolojik Kazuistik Deontolojik Kazuistik Teleolojik

Etik değerlerin geliştirilmesinde esas alınan «Herkes için en iyi olacağı tahmin edilen kararın verilmesi beklenir.» ifadesi ile özetlenebilecek ilke hangisidir? Hakkaniyet İlkesi İnsan Hakları İlkesi Faydacılık ilkesi Bireysellik ilkesi

Etik değerlerin geliştirilmesinde esas alınan «Herkes için en iyi olacağı tahmin edilen kararın verilmesi beklenir.» ifadesi ile özetlenebilecek ilke hangisidir? Hakkaniyet İlkesi İnsan Hakları İlkesi Faydacılık ilkesi Bireysellik ilkesi

Amaçlanan Sonuç Etiği Kural Etiği Toplumsal Sözleşme Etiği Kişisel Etik Sosyal Yaşam Etiği Hangisine ait bir sınıflandırmadır? Temel etik ilkeler Etik yaklaşımlar Etik sistemler Etik kuramlar

Amaçlanan Sonuç Etiği Kural Etiği Toplumsal Sözleşme Etiği Kişisel Etik Sosyal Yaşam Etiği Hangisine ait bir sınıflandırmadır? Temel etik ilkeler Etik yaklaşımlar Etik sistemler Etik kuramlar

Aşağıdakilerden hangisi meslekî etik kurallarını tanımlayan ilkelerin temel işlevlerinden biri değildir? Meslek içi rekabeti düzenlemek Yetersiz ve ilkesiz üyeleri ayırmak Hizmet içi eğitimleri düzenlemek Hizmet ideallerini korumak

Aşağıdakilerden hangisi meslekî etik kurallarını tanımlayan ilkelerin temel işlevlerinden biri değildir? Meslek içi rekabeti düzenlemek Yetersiz ve ilkesiz üyeleri ayırmak Hizmet içi eğitimleri düzenlemek Hizmet ideallerini korumak

Son Teşekkürler…