1980 SONRASI MİSTİK DUYARLILIK ŞİİRİ Türkçe ve Edebiyat Dersleri 1980 SONRASI MİSTİK DUYARLILIK ŞİİRİ
## 1960 Sonrası Mistik Duyarlılık Şiiri ## Cahit Zarifoğlu, Hilmi Yavuz, Erdem Beyazıt, İsmet Özel, Sezai Karakoç, Nurullah Genç, Ebubekir Eroğlu, Asaf Halet Çelebi İslamcı-mistik duygularla şiir yazmıştır. Bu sanatçılar Necip Fazıl, Mehmet Akif, Yunus Emre, Fuzuli ve Şeyh Galip’i örnek almışlardır. Geleneksel değerlerle Batılı değerlerin çatışmasını konu edinmişlerdir.
CAHİT ZARİFOĞLU (1940 – 1987) Necip Fazıl ve Sezai Karakoç çizgisinde yer yer İkinci Yeni şiiri anlatım tarzıyla şiirler yazmıştır. Madde-ruh ikilemi ve çatışması, Batı’nın diktasına karşı başkaldırı şiirlerinin ana temasını oluşturur. Korku, yalnızlık, ölüm, kaygı, aile, çocuk, Allah sevgisi, din, rahmet, günah gibi konuları işlemiştir. Şiir: İşaret Çocukları, Menziller, Yedi Güzel Adam, Korku ve Yakarış Roman: Savaş Ritimleri Öykü: İNS Çocuk Kitabı: Yürek Dede ile Padişah, Katıraslan, Ağaçkakanlar, Serçe Kuş, Küçük Şehzade Deneme: Bir Değirmendir Bu Dünya Günlük: Yaşamak
ERDEM BEYAZIT (1939 – 2008) İkinci Yeni’nin anlatım olanaklarını İslami unsurlarla birleştirmiştir. Kapalı ve imgeci bir üslup kullanmıştır Şiirlerinde modern yaşam konusu önemli yer tutar. Necip Fazıl ve Sezai Karakoç’tan etkilenmiştir. Şiir: Sebep Ey, Risaleler Gezi: İpek Yolundan Afganistan’a
HİLMİ YAVUZ (1936 - ...) Divan şiirinden yararlanmıştır. Divan şiirinden çeşitli alıntılar yaparak modern şiirin yapısında malzeme olarak kullanmıştır. Bazı eleştirmenler tarafından ‘’çağdaş gelenekçi’’ olarak nitelendiilmiştir. Şiir, felsefe, deneme yazılarıyla tanınır. Şiir: Bakış Kuşu, Bedrettin Üzerine Şiirler, Doğu Şiirleri, Gizemli Şiirler, Zaman Şiirleri, Söylen Şiirleri, Ayna Şiirleri, Çöl Şiirleri, Akşam Şiirleri, Yolculuk Şiirleri, Hüzün ki En Yakışandır Bize, Erguvan Sözü, Gülün Ustası Yoktur, Yara Şiirleri Deneme - İnceleme: Kültür Üzerine, Roman Kavramı ve Türk Romanı, Yazın Üzerine, İstanbul Yazıları, Sözün Gücü, Yüzler ve İzler, Kara Güneş