Hicret Olayı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
(4. Bölüm: Hz. Muhammed’in Hicreti)
Advertisements

Hicret Olayı.
Hz. Muhammed (sav)'in Medine'de İlk Faaliyetleri
Rivayet Dönemi 2. Ders.
BİLGİ YARIŞMASI A Grubu B Grubu C Grubu D Grubu d i n e r s o y u . c
Eûzu billahi mineşşeytanir racim. Bismillahirrahmanirrahim.
HAZIRLAYAN ÖMER AKPINAR Oltu Anadolu İmam Hatip Lisesi Meslek Dersleri Öğretmeni İSLAM-MÜSLÜMANLIK.
BİYOÇEŞİTLİLİK NEDİR Biyoçeşitlilik, bir bölgedeki genlerin, türlerin, ekosistemlerin ve ekolojik olayların oluşturduğu bir bütündür. Başka bir deyişle.
ÖĞRETMEN KILAVUZ SLAYTLARI. Konuya Giriş İyi dersler… Konumuz başlıyor…
TÜRK KÜLTÜRÜNÜ OLUŞTURAN UNSURLAR VE TÜRK KÜLTÜRÜ
İstanbul’un Fethi’nin Nedenleri Osmanlı Devleti’nin toprak bütünlüğünü bozuyordu. Osmanlı ordusunun İstanbul Boğazı üzerinden Rumeli’ye geçişlerini engelliyorlardı.
MED İ NEL İ LERLE GÖRÜ Ş ME VE AKABE ANLA Ş MALARI.
 LÖSEV, 24 Eylül 2000 tarihinde, lösemili çocuklara özel, modern tıbbın tüm olanaklarını bünyesinde barındıran 2000'li yılların.
KONU: ATATÜRK ÖNDERLİĞİNDE ÖLÇÜLERDE YAPILAN YENİLİKLER
EYÜP SULTAN. Medineli müslümanlardan ve hicret sırasında Hz. Peygamber'i evinde misafir eden sahâbidir... Bütün Müslümanlar Peygamber efendimizi kendi.
EVRENSEL BARIŞA KATKILARI
GÜNLÜK HAYATTA HZ. MUHAMMED 2. ÜNİTE: GİYİM KUŞAM 1
KURBAN “Rabbin için namaz kıl ve kurban kes.” (Kevser Suresi /2)
Ek ÖRNEK OLAY 2. ÖRNEK OLAY 3. ÖRNEK OLAY 4. ÖRNEK OLAY 5.
Osmanlı Padişahlarının yedincisi. İstanbul’un fatihi, II.Murad Han’ın oğlu. 30 Mart 1431 Pazar günü Edirne’de dünyaya geldi. Babası II.Murat, annesi Hümâ.
PEYGAMBERİMİZ HZ.MUHAMMED (sav)’İN HAYATI BİLGİ YARIŞMASI
PAYLAŞMA VE YARDIMLAŞMA İBADETİ OLARAK ZEKAT
M Ü ŞRİKLERİN BOYKOT İLÂNI. Mekke m ü şrikleri, İslâm n û runun s ö nmesi i ç in, ellerinden gelen her şeyi yaptılar. Alay, hakaret ve işkencenin her.
 Takvim organizasyonu zamanı dilimlere bölerek gün hafta ay ve yıl gibi isimlendirerek yapılır. Takvimde süreler güneş ve ay döngüsü gibi bazı astronomik.
NİYAZİ MEMUR KIZ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ 10. SINIFLAR ARASI SİYER YARIŞMASINA HOŞGELDİNİZ.
HAC VE UMRE. Hac, farz bir ibadet olup hicretin 9.yılında farz kılınmıştır. Hac, hem beden hem de mal ile yapılan bir ibadettir. Hac, farz bir ibadet.
SON PEYGAMBER HZ. MUHAMMED. HZ. MUHAMMED’IN DOĞUMU Hz. Muhammed; 571 yılında fil yılında fil olayından gün sonra Rebiul-evvel ayının 12. günü Pazartesi.
Hz.Muhammed’in Hayatı Hazırlayan:Tankut AYAS. Hz.Muhammed’in Hayatı Hz.Muhammed 20 Nisan 571 yılında Mekke’de do ğ du. Babası Abdullah, annesi Âmine,
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
CUMHURİYET ÖNCESİ GRAFİK SANATI GELİŞİMİ
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
 Mısır, Nil Nehri'nin akış yönüne göre Aşağı ve Yukarı Mısır olmak üzere ikiye ayrılmıştır.
Değerlendirme Soruları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ.
ÜNİTE KONULARI 1. Hz. Muhammed’in Doğduğu Ortam
Kısa konulu hicret anlatımı.
ZAMANIMIZIN ALTI HASTALIĞI
İSLAMİYET  ETKİSİNDEKİ TÜRK EDEBİYATI (GEÇİŞ DÖNEMİ EDEBİYATI ) ( yy)
KONU DEĞERLENDİRME TESTİ
Dursun Budak Eymir Kasabası İ.Ö.O
DİN VE DİN ANLAYIŞI.
ÜNİTE KONULARI 1. Hz. Muhammed’in Doğduğu Ortam
KUDÜS.
Bireysel Konularda İstişare
Kırınım, Girişim ve Müzik
Bugün neler öğreneceğiz?
Bir millet eğitim ordusuna sahip olmadıkça, savaş meydanlarında ne kadar parlak zaferler elde ederse etsin, o zaferlerin kalıcı sonuçlar vermesi ancak.
Din Dersi Paylaşım Portalı
İSLAM TARİHİ I.
Kimsesizlere Yardım Hz. Muhammed (s.a.v), hayatının her aşamasında fakir ve kimsesizlerle yakından ilgilenmişti. Onun bu güzel tavrı başta sevgili eşi.
1- İmam Hatip Okulları nedir?
Hicret Olayı. Akabe biatları: Peygamberimiz şehir dışından Mekke'ye gelen yabancılara da İslam'ı tebliğ ediyordu.
KİPER’İN DOĞUM GÜNÜ.
KELİME TÜRLERİ FİİLLER.
6. Sınıf 2. Ünite: Namaz ÜNİTE KONULARI Namaz İbadeti ve Önemi
TAKVİMLER Bugün yeryüzünde kullanılan İki, çeşit takvim vardır;
ENİSE ERKOÇ- AYDIN İL MÜFTÜ YARDIMCISI
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ 7.SINIFLAR SINAVA HAZIRLIK SORULARI
5. Sınıf 2. Ünite: Ramazan ve Oruç
İçindekiler İslamiyet’ten Önce Arap Yarımadası Hz. Muhammed Dönemi
7. SINIF 1. ÜNİTE Melek ve Ahiret İnancı.
7. Sınıf 2. Ünite: HAC VE KURBAN
7. Sınıf 2. Ünite: HAC VE KURBAN
Hz. Ali Dönemi.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
HZ. MUHAMMED VE AİLE HAYATI
Abbasilerde Eğitim ve Öğretim
Taif’i daha önce duydunuz mu?
Annesini Arayan Kardan Adam
Sunum transkripti:

Hicret Olayı

Akabe biatları: Peygamberimiz şehir dışından Mekke'ye gelen yabancılara da İslam'ı tebliğ ediyordu

Peygamberliğin on birinci yılında, hac görevi için Medine'den gelen altı kişi ile Mekke'nin Akabe bölgesinde görüşüp onları Müslüman olmaya çağırdı.

Onlar da bu daveti kabul edip Müslüman oldular (621) ve ertesi yıl aynı yerde görüşmek üzere sözleşip Medine'ye döndüler.

Bu insanlar Medine'de İslam'ı anlattılar ve çok kişinin Müslüman olmalarını sağladılar.

Bir sonraki yıl daha kalabalık bir grupla Mekke'ye gelip Peygamberimize bağlılıklarını bildirdiler (622).

Medineliler bu görüşmelerde Peygamberimizin ve Müslümanların Mekke'de uğradıkları eziyetleri, işkenceleri, baskıları görüp onları Medine'ye davet ettiler.

Medine'de Hz. Muhammed'i ve Mekke'den gelen Müslümanları her şartta ve her durumda koruyacaklarına söz verdiler

Bunun üzerine Peygamberimiz isteyen Müslümanların Medine'ye göçebileceklerini söyledi.

Bunun üzerine bazı Müslümanlar Medine'ye göç ettiler Bunun üzerine bazı Müslümanlar Medine'ye göç ettiler. Medine'de İslamiyet hızla yayılmaya başladı.

Suikast girişimi: Akabe biatlarından sonra Müslümanların çoğu gizlice Medine'ye göç ettiler.

Suikast girişimi:  Geride ise Peygamber Efendimiz, Hz. Ebu Bekir, Hz. Ali ve birkaç Müslüman kalmıştı.  

Gece Peygamberimizin evinin etrafını sarıp beklemeye başladılar. Hicret haberini duyan müşrikler İslam'ın yayılmasının önüne geçemeyeceklerini anlayınca Peygamberimizi öldürmeye karar verdiler. Gece Peygamberimizin evinin etrafını sarıp beklemeye başladılar.

Hz. Ali o zamanlar daha çocuktu. Sabah olunca Hz. Muhammed hâlâ evden çıkmayınca eve girdiler ve evde sadece Hz. Ali'yi buldular. Hz. Ali o zamanlar daha çocuktu.

Hicretin İslam tarihindeki sonuçları: 1- 23 yıllık peygamberliğin Mekke dönemi sona ermiş, Medine dönemi başlamıştır. 2- Müslümanlar Mekkeli müşriklerin baskılarından kurtulmuşlardır.

4- Bu kentin "Yesrib" olan adı "Medine" olarak değişmiştir. 3- Peygamberimiz Medine'de İslam'ı anlatabileceği özgür bir ortama kavuştu ve İslam dini daha hızlı yayıldı. 4- Bu kentin "Yesrib" olan adı "Medine" olarak değişmiştir.

5- Hicret, Hz. Ömer zamanında hicri takvimin başlangıcı olarak kabul edilmiştir.

Muhacir: İslamiyet uğruna her şeylerini Mekke'de bırakıp Medine'ye göç eden Müslümanlara denir. Ensar: Medine'de onları karşılayan ve her şeylerini onlarla paylaşan Müslümanlara denir

Milâdî 622’de Peygamber Efendimiz Medine’ye geldi. Kuba’dan yola çıkan Hz. Peygamber, Medine’ye vardığında büyük bir coşkuyla karşılandı. Böylece on yıllık Medine Dönemi başladı. Peygamberimiz Medine’de Ebu Eyyub el Ensari’nin evinde yedi ay misafir kaldı.

Peygamber Efendimizin ilk işi, Medine’de Müslümanların ibadet edeceği ve bir araya gelebileceği bir mescit inşa etmek oldu. Şehre girerken Peygamberimizin devesinin çöktüğü arsa satın alındı.

Peygamber Efendimiz başta olmak üzere bütün sahabeler birlikte çalışarak bir mescit inşa ettiler.Bu mescide, “Peygamber Mescidi” anlamına gelen “Mescid-i Nebi” adı verildi. Mescidin bitişiğine dePeygam berimiz ve ailesinin kalacağı küçük odalar yapıldı.

Mescid-i Neb i’nin inşası bittikten sonra Müslümanlara namaz vakitlerinin nasıl bildirileceği meselesi ortaya çıktı. Sahabeden Abdullah Bin Zeyd’in rüyasında görüp Hz. Peygambere anlattığı ezan, Peygamberimizce de onaylanınca bu sorun çözüldü. Peygamberimiz Bilal-i Habeşi’yi ilk müezzin olarak görevlendirdi.

Hz. Peygamber, ihtiyaç üzerine mescidin başka bir yanına da “Suffe” denilen üstü hurma dallarıyla örtülü bir yer yaptırdı. Evi olmayan fakir ve kimsesiz Müslümanlar burada kalır, günlerini ilim öğrenmekle geçirirdi. “Ashab-ı Suffe” denilen bu sahabelerin ihtiyaçları Peygamber Efendimiz ve varlıklı Müslümanlar tarafından karşılanırdı.

O dönemdeki ilk yatılı eğitim kurumu şeklinde ifade edebileceğimiz bu okulda kalanlar bizzat Peygamberimizden ilim öğrenirlerdi. Burada yetişen sahabeler yeni Müslüman olmuş bölgelerdeki insanlara İslam’ı anlatması için öğretmen olarak gönderilirdi.