YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK. NELERDEN BAHSEDECEĞİZ.  YÖNETİMİN TANIMI.  YÖNETİMİN KAVRAMI.  YÖNETİCİNİN TANIMI.  YÖNETİCİNİN KAVRAMI.  İYİ BİR YÖNETİCİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRATEJİK YÖNETİM STRATEJİK PLANLAMA
Advertisements

Sistem Analizi ve Planlama
Liderlik ve Örgütsel Adalet
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Öğrenme Faaliyeti 1 Yönetim Çiğdem YILDIRIM 626 Doruk YOĞURTÇU 628
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
İ.K.Ü.İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Yönetim Kavramı Yönetim İşlevleri.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
İŞYERİNDE ETİK (AHLAK)
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
YÖNETİM Toplum içinde yaşayan insanların yaşamlarını sürdürebilmeleri için ihtiyaçlarının karşılanması gerekir. İhtiyaçları karşılayacak olan mal ve hizmetlerin.
YÖNETİM BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
İşletme 1 Ders Copyright S.K.Mirze.
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
LİDERLİK.
YÖNETİM NEDİR? Belirli birtakım amaçlara ulaşmak için başta insan olmak üzere, parasal kaynakları, araç-gereçleri, hammaddeleri ve zaman faktörünü birbiriyle.
GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİLİK
İşletme Yönetimine Giriş Arş. Grv. Gültekin ALTUNTAŞ
PAZAR YÖNLÜLÜK.
İşletme Biliminin Temel İlkeleri
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
ERK İSG&İK – –
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
1 Yönetimin temelleri
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
İdari kesimde yönlendirme sistemi Visa Paajanen.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
Strateji Geliştirme Başkanlığı
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
TAKIM RUHU ve EKİP ÇALIŞMASI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ VE GELENEKSEL YÖNETİM
YÖNETİM BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Örgütsel Davranış Prof. Dr. Cem Tanova.
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 1 BİLİŞİMLE İLGİLİ GENEL KAVRAMLAR VE İŞ DÜNYASINDA BİLİŞİMİN ÖNEMİ.
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
Bölümün Amacı Bu bölümde öncelikle, karar verme ve yöneticilerin aldıkları farklı karar türleri tanımlanmaktadır. Daha sonra, karar vermeye ilişkin.
1 İşletmeye Giriş Konu 4: İşletmelerde Yönetim Faaliyetleri I Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Öğretim Yılı Bahar Dönemi
MODERN YÖNETİMDE SİSTEM YAKLAŞIMI Didem PEKUYAR
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
Yrd. Doç Dr. M. İsmail Bağdatlı UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK 7 UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK 7.
SAĞLIK YÖNETİMİ TOPLULUĞU Yönetim, en geniş anlamda ortak bir amacı gerçekleştirmek için işbirliği içinde çaba gösteren birey ya da grupların.
YONT 409 PROJE YÖNETİMİ.
Yönetim ve Organizasyon Yrd.Doç. Dr. Özlem BALABAN İşletme Fakültesi | İşletme B.
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
YÖNETİMDE YENİ GELİŞMELER
BİLGİ YÖNETİMİ KAVRAMI ve GELİŞİMİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Doç. Dr. Ece UĞURLUOĞLU ALDOĞAN
BEDEN EĞİTİMİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Yöneticilik ve Liderlik Becerileri Eğitimi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
İş Sağlığı ve Güvenliğinin Temel Prensipleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK

NELERDEN BAHSEDECEĞİZ.  YÖNETİMİN TANIMI.  YÖNETİMİN KAVRAMI.  YÖNETİCİNİN TANIMI.  YÖNETİCİNİN KAVRAMI.  İYİ BİR YÖNETİCİ NASIL OLMALIDIR

Yönetimin Tanım  Yönetim, belirli amaçlara ulaşabilmek için insanlara iş yaptırabilme, onların yaptıkları işlerde işbirliğini gerçekleştirebilme ve koordinasyonu sağlama faaliyetleridir. Yönetim her şeyden önce bir iş ve faaliyettir. Diğer yandan bir organizasyondaki görev, sorumluluk ve ilişkiler setidir.

Yönetim Kavramı  Yönetim kavramı bir çok bilim dalı tarafından tanımlanmıştır.  İktisat bilimi için; yönetim faktörleri  Sosyoloji için; sınıf ve saygınlık sistemi  Psikoloji ve hukuk için; belli amaçları diğer kişilerin çabası ile gerçekleştirme süreci.  Kaynakların doğru bir şekilde kullanılmasını sağlayarak, insanlar aracılığıyla örgütsel amaçlara ulaşma çabasıdır.

 Dolayısıyla yönetim bir çok bilim dalının dahil olduğu ve insan faktörünün öneminin büyük olduğu bir süreçtir. Bu süreç; planlama, örgütleme, yöneltme ve denetleme aşamalarından oluşur. AMAÇLAR ÖRGÜTLEME PLANLAMA KAYNAKLAR KONTROL ETME LİDERLİK BAŞARI TESPİTİ

Yöneticinin tanımı  Kar ve riski başkalarına ait olmak üzere, mal ve hizmet üretmek için üretim elemanlarını bir araya getiren ve işletmeyi çalıştırma sorumluluğu olan kişidir. Eğer yöneticiler aynı zamanda işletmenin sahibi iseler kar ve riski de onlara aittir

Yöneticinin kavramı  Yönetim kavramı yönetici adını verdiğimiz kişi ve gruplar arasında veya gruplar aracılığı ile yerine getirilen bir süreç olarak kabul edilir.  Bu sürece işlerlik kazandıran ise yöneticidir. Bu bağlamda “yönetici” kavramının üzerinde durulmasında fayda vardır.  Yönetici için kısaca; başkaları vasıtasıyla amaçlara, hedeflere ulaşmaya çalışan kişidir. Şeklinde tanımlamak mülkümdür. Küreselleşen dünyada artan rekabet, yönetim işini bir meslek olarak yapan kişi veya kişileri ortaya çıkarmıştır. Bu kişilerin nihayet sonucu da profesyonel yönetici kavramını karşımıza çıkarmaktadır.  Profesyonel Yönetici; yönetim işini meslek olarak yapan kişi şeklinde tanımlanabilir. Profesyonel yöneticiler orta ve uzun vadeli planlar yapabilen, neden ve sonuç ilişkisi arasındaki bağlantıyı kurabilen ve organizasyonun tamamına bir bütün olarak bakan stratejist kişidir.

Bir Yöneticinin Sahip Olması Gereken Özellikleri  Güncel yönetim kavramları  Organizasyonlardaki örgütlenme  Kurum kültürü  Yönetim faaliyetlerinin özellikleri  Yöneticilik ve liderlik  Lider Yöneticinin Özellikleri  Yönetici ve motivasyon  Çatışma yönetimi  Pareto analizi  Stratejik yönetim  Hedeflerle yönetim  Performans yönetimi  Yönetici ve karar verme  Takım kurma ve yönetme  Yöneticinin zamanı yönetmesi  Toplantıları yönetme  Raporlama ve takip  Çözüm ve Sonuç Odaklılık