e-Sertifika Programları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
e-Sertifika Programları
Advertisements

EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ Öğrencilerin aldıkları puanlar kadar yaptıkları doğru tercihler de iyi bir liseye adım atmalarına yardımcı olacaktır.8.sınıf.
Özel Hastane Web Sitelerinin Sağlık Turizmi Kapsamında Analizi
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK İŞBAŞI EĞİTİM ve GİRİŞİMCİLİK EĞİTİM PROGRAMI TÜRKİYE İŞ KURUMU.
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
Abdulkerim ÇÖMÇE Eskişehir İl Milli Eğitim Şube Müdürü Ankara – 2 Mayıs 2016.
ERDEMLİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ TARIM ALANI.
Bu slayt, ön lisans öğrencilerimize son sınıfta ya da mezun olduktan sonra başvuru yapabilecekleri sınavlar hakkında bilgi verme amaçlı hazırlanmıştır.
M ESLEKİ E ĞİTİMDE D EĞİŞİM Eğitim Örgütlerinde Değişim Yönetimi Doç. Dr. Aydın BALYER Yalçın SEVER tinyurl.com/ degisimodevi.
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
DÜNYADA ve TÜRKİYE’DE UZAKTAN EĞİTİM UYGULAMALARI
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
Mehmet halil ibrahim hekimoğlu mesleki ve tEknik anadolu lisesi 2016 / 2017 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ALAN – DAL TANITIM ÇALIŞMALARI kONYA – 2017 Hazırlayan.
Kız çocukları için ilköğretimde en yüksek okullulaşma
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
Erasmus+ KA1 Projesi: Gelişim İçin Hareketlilik
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
KA1 – Yüksek Öğrenimde Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
«Tarımsal Eğitimin Adresi»
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER YÜKSEK OKULU
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Fransa Eğitim Sistemi Dr. Yar Ali METE.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÇUMRA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Eğitim-öğretim Yılı Bandırma Rehberlik Araştırma Merkezi
DÖNEMİ FAALİYET RAPORU Sunucu: Doç. Dr. Fevzi HANSU
BİLKENT ÜNİVERSİTESİ “e-Campus” Sistemi Bir Sanal Kampüs Çalışması
DÖNEMİ FAALİYET RAPORU Sunucu: Yrd. Doç. Dr. Fevzi HANSU
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Ankara Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ Kütahya Dumlupınar Üniversitesi
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
Çevre teknikeri kimdir?
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
BATMAN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ( )
Açıköğretim e-Destek Hizmeti
Çevre teknikeri kimdir?
Isparta Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, orta öğretim kurumlarından mezun öğrencilerin 2 yıl süreyle eğitim-öğretim gördükleri, Ön lisans diploması.
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Sunum transkripti:

e-Sertifika Programları Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi – Bilgisayar Destekli Eğitim Birimi Açıköğretimde e-Sertifika Programları Yrd. Doç. Dr. Mehmet Emin Mutlu Öğr. Gör. Özlem Özöğüt Erorta İlker Kayabaş Buket Kip e-Sertifika Programları

e-Sertifika Programlarının Amacı …e-Öğrenme Hizmetlerinin Açıköğretim sistemindeki önemi …var olan hizmetlerin geniş kitlelerin kullanımına açılması Anadolu Üniversitesi Açıköğretim sisteminin temel bileşenleri başlangıçta, uzaktan öğretim tekniklerine göre tasarlanmış ders kitapları, televizyonda yayınlanan eğitim programları, diğer üniversitelerde akşamları ve hafta sonları düzenlenen yüzyüze akademik danışmanlık dersleri ve tüm yurtta aynı anda düzenlenen merkezi örgün sınavlardan oluşmaktaydı. 2000’li yıllarda e-Kitap, e-Alıştırma, e-Televizyon, e-Sınav, e-SesliKitap, e-Danışmanlık, e-Destek ve e-Ders gibi değişik e-Öğrenme hizmetleri tasarlanıp uygulamaya konmuştur. Kapsamı ve hedef kitlesi giderek genişleyen e-Öğrenme hizmetleri açıköğretim sisteminin temel bileşenlerinden birisi durumuna gelmiştir. Uzaktan öğrenme etkinliğini kayda değer biçimde arttıran Açıköğretim e-Öğrenme hizmetlerinin ve içeriğinin bu hizmetten yararlanamayan geniş kitlelerin kullanımına açılabilmesi amacıyla e-Sertifika Programları tasarlanmıştır. Akademik Bilişim ’07, Kütahya 2007 Açıköğretimde e-Sertifika Programlarının Tasarımı http://esertifika.aof.edu.tr

e-Sertifika Programları Kimlere Hitap Ediyor? Üniversiteden mezun olmuş ve iş hayatına yeni başlayacak olanlar Üniversitede okuyan, mesleki becerilerine katkı sağlamak isteyenler Lise mezunu olan ve bir meslek edinmek isteyenler Yaptığı işi daha iyi yapmak isteyen çalışanlar Bilgilerini güncel tutmak isteyenler Farklı bir sektöre geçmek isteyenler Kendilerini geliştirmek isteyen iş yeri sahipleri Sertifika programları, son yıllarda giderek yaygınlaşan bir eğitim seçeneğidir. Bazı programların hedef kitlesi üniversite mezunu ve alanında tecrübeli profesyoneller olurken bazı programların hedef kitlesi ise liseden mezun olan ve kısa sürede bir meslek sahibi olmak isteyenlerdir. Sertifika programları ile gereksinimi olanlara kısa süreli programlar yardımıyla akademik içerik sunulabilmektedir. Sertifika programları, fazla zaman harcamadan ilgi alanlarına yönelik bilgi edinmek isteyenlerin tercihi gibi görünse de özellikle; ……………. sertifika programlarını tercih etmektedir. Akademik Bilişim ’07, Kütahya 2007 Açıköğretimde e-Sertifika Programlarının Tasarımı http://esertifika.aof.edu.tr

Ülkemizde İnternete Dayalı Sertifika Programları ODTÜ – Bilgi Teknolojileri Sertifika Programı MEB Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü ve Sakarya Üniversitesi işbirliğiyle Bilgisayar Programcılığı ve Bilgi Yönetimi Enocta - Enocta Hazır Eğitim Kataloğu Ülkemizde internet ortamında sertifika programları ilk kez ODTÜ tarafından başlatılmıştır. ODTÜ’nün internet üzerinden verdiği ilk sertifika programı olan BTSP (Bilgi Teknolojileri Sertifika Programı) 1998 yılında 90 kişi ile başlatılmıştır. MEB Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü Sakarya Üniversitesi ile işbirliği yaparak Bilgisayar Programcılığı ve Bilgi Yönetimi alanlarında sertifika programları açmıştır. Özel sektörde yer alan birçok firma da yine internet ortamında sertifika programları açmaktadır. 2000 yılında kurulan Enocta şirketi tarafından, kurumlarda çalışan ve çalışmayı hedefleyen bireylere yönelik Enocta Hazır Eğitim Kataloğu içinde yer alan sertifika programları, Enocta Akademi eğitim platformunda hizmete sunulmuştur. Akademik Bilişim ’07, Kütahya 2007 Açıköğretimde e-Sertifika Programlarının Tasarımı http://esertifika.aof.edu.tr

…sınırlı sayıda sertifika programı Ülkemizdeki İnternete Dayalı Sertifika Programlarının Ortak Özellikleri …sınırlı sayıda sertifika programı …ağırlıklı olarak bilişim sektöründe …katılanların örgün sınavlara tek merkezde katılma zorunluluğu Ancak bu sertifika programları hem sınırlı sayıdadır hem de ağırlıklı olarak bilişim sektörünü hedef almaktadır. Sertifika programına katılanlar örgün sınavlara tek merkezde katılmak zorundadır. Akademik Bilişim ’07, Kütahya 2007 Açıköğretimde e-Sertifika Programlarının Tasarımı http://esertifika.aof.edu.tr

Anadolu Üniversitesi e-Sertifika Programları Anadolu Üniversitesi tarafından Şubat 2007 tarihinden itibaren internet üzerinde sertifika programları açılacaktır. …bu yıl Bahar ve Yaz döneminde, izleyen yıl ise Güz, Bahar ve Yaz döneminde açılması planlanmıştır. …yılda üç dönem, sürekli eğitim vermek ve güncel akademik içerik sunmak Anadolu Üniversitesi tarafından Şubat 2007 tarihinden itibaren internet üzerinde sertifika programları açılacaktır. Açıköğretim e-Sertifika programlarının bu yıl Bahar ve Yaz döneminde, izleyen yıl ise Güz, Bahar ve Yaz döneminde açılması planlanmıştır. Böylece bu projeyle yılda üç dönem, sürekli eğitim vermek ve güncel akademik içerik sunmak amaçlanmaktadır. Akademik Bilişim ’07, Kütahya 2007 Açıköğretimde e-Sertifika Programlarının Tasarımı http://esertifika.aof.edu.tr

… en az lise ve dengi okullardan mezun olmuş herkes Kimler Başvurabilir? … en az lise ve dengi okullardan mezun olmuş herkes …ÖSYS sınavından yeterli puan alamayıp herhangi bir yüksek öğretim kurumuna yerleştirilemeyen adaylar …herhangi bir meslekle uğraşırken farklı bir alanda öğrenime ihtiyaç duyan bireyler …KOBİ’lerde yapmakta olduğu işe ait bilgilerini güncellemek isteyen bireyler e-Sertifika Programlarına en az lise ve dengi okullardan mezun olmuş herkes başvurabilir. ÖSYS sınavından yeterli puan alamayıp herhangi bir yüksek öğretim kurumuna yerleştirilemeyen adaylar KOBİ’lerde yapmakta olduğu işe ait bilgilerini güncellemek isteyen bireyler herhangi bir yüksek öğretim kurumuna kayıtlı olup farklı bir alanda kendini yetiştirmek isteyen bireyler …herhangi bir yüksek öğretim kurumuna kayıtlı olup farklı bir alanda kendini yetiştirmek isteyen bireyler Akademik Bilişim ’07, Kütahya 2007 Açıköğretimde e-Sertifika Programlarının Tasarımı http://esertifika.aof.edu.tr

Anadolu Üniversitesi e-Sertifika Programları 2006-2007 Bahar döneminde açılan programlar; Perakendecilik İşletmecilik Pazarlama Girişimcilik Finansal Yönetim Bankacılık Maliyet Muhasebesi Yönetim Muhasebesi ve Karar Destek Sistemleri Finansal Analiz Finansal Muhasebe Muhasebe Bilgi Yönetimi Batı Avrupa Perakendecilik Batı Avrupa İşletmecilik Batı Avrupa Pazarlama Batı Avrupa Girişimcilik Akademik Bilişim ’07, Kütahya 2007 Açıköğretimde e-Sertifika Programlarının Tasarımı http://esertifika.aof.edu.tr

Anadolu Üniversitesi e-Sertifika Programları …her sertifika programında 3 ders bulunmaktadır e-Sertifika programlarında eğitim ve öğretim internete dayalı olarak uzaktan öğretim yöntemiyle gerçekleştirilecektir. e-Sertifika programlarında eğitim ve öğretim internete dayalı olarak uzaktan öğretim yöntemiyle gerçekleştirilecektir. Her sertifika programında 3 ders bulunmaktadır Akademik Bilişim ’07, Kütahya 2007 Açıköğretimde e-Sertifika Programlarının Tasarımı http://esertifika.aof.edu.tr

Öğrenme Ortamları Akademik Bilişim ’07, Kütahya 2007 Anadolu Üniversitesi açıköğretim sistemi 1982 yılında kurulduğunda temel öğretim ortamları olarak uzaktan öğretim tekniğine göre hazırlanmış ders kitapları, televizyonda yayınlanan öğretim programları, akşamları ve hafta sonları yüz yüze düzenlenen akademik danışmanlık dersleri ve merkezi olarak tüm illerde düzenlenen sınavlar öngörülmüştür. Son yıllarda bu öğretim ortamlarına büyük ölçekli ve yaygın olarak uygulanan e-öğrenme hizmetleri eklenmiştir. Akademik Bilişim ’07, Kütahya 2007 Açıköğretimde e-Sertifika Programlarının Tasarımı http://esertifika.aof.edu.tr

e-Öğrenme Hizmetleri Akademik Bilişim ’07, Kütahya 2007 Açıköğretimde e-Sertifika Programlarının Tasarımı http://esertifika.aof.edu.tr

e-Sertifika Programları Portalı Öğrenciler kendilerine gönderilen kullanıcı adı ve parolaları ile oturum açabilecek, 7 gün 24 saat e-öğrenme hizmetlerinden yararlanabilecektir. Öğrenciler http://e-sertifika.aof.edu.tr/Portal/ adresinde yer alan e-Sertifika Programları Portalı üzerinden kayıtlı olduğu sertifika programı kapsamındaki derslere ilişkin e-Alıştırma, e-Ders, e-Kitap- e-Televizyon, e-Danışmanlık, e-Sınav, e-Sesli Kitap ve e-Destek hizmetlerinden yararlanabileceklerdir. Akademik Bilişim ’07, Kütahya 2007 Açıköğretimde e-Sertifika Programlarının Tasarımı http://esertifika.aof.edu.tr

Örgün Sınavlar … 10 merkezde yüzyüze gerçekleşecek örgün sınavlar 2006-2007 Bahar döneminde açılan e-Sertifika Programlarının sınavları İstanbul, İzmir, Ankara, Antalya, Adana, Eskişehir, Erzurum, Trabzon, Diyarbakır ve Almanya/Köln (sadece Batı Avrupa e-Sertifika Programları için) illerinde yüzyüze gerçekleştirilecektir. Öğrenciler kayıt başvurusu esnasında tercih etmiş oldukları ilde sertifika sınavlarına gireceklerdir. Akademik Bilişim ’07, Kütahya 2007 Açıköğretimde e-Sertifika Programlarının Tasarımı http://esertifika.aof.edu.tr

…sınav sonuç belgesi İnternette Başarı Ölçütleri …100 tam puan üzerinden 50 puan almak …sınav sonuç belgesi İnternette …başarısız olunan derslerden izleyen sertifika döneminde kayıt yenileme yaptırma imkanı Katılımcıların sertifika programlarındaki derslerden başarılı olabilmeleri için sınavdan 100 puan üzerinden en az 50 puan alması gerekmektedir. Öğrencilere sınav sonunda derslerdeki başarı durumunu gösterir “Sınav Sonuç Belgesi” internette yayınlanacaktır. Bir programdaki üç dersin tümünden başarılı olan öğrenciler programa ait “Sertifika” almaya hak kazanacaklardır. Öğrenciler başarısız oldukları dersleri izleyen sertifika döneminde kayıt yenileme yaptırarak tamamlayabileceklerdir. Akademik Bilişim ’07, Kütahya 2007 Açıköğretimde e-Sertifika Programlarının Tasarımı http://esertifika.aof.edu.tr 14

Anadolu Üniversitesinin e-Öğrenme Altyapısı … sadece 2006 yılında 300.000’den fazla farklı öğrenci 7 milyondan fazla oturum açarak yararlanmıştır. ASP.NET platformunda C# programlama diliyle kodlanan e-Sertifika Portalı Microsoft’un SQL Server veritabanı çözümü ile bütünleşik olarak çalışmaktadır. e-Sertifika Programları Portalı 200 MB’lik TTNet Metro Ethernet ve 100 MB’lik UlakNET hatları üzerinden yayınlanmaktadır. 2006-2007 Bahar döneminde açılan Anadolu Üniversitesi e-Sertifika Programları Açıköğretim Sisteminde varolan e-Öğrenme içeriği kullanılarak oluşturulmuştur. 2000’li yılların başından ititbaren geliştirilmeye başlayan Açıköğretim e-Öğrenme içeriğinden sadece 2006 yılında 300.000’den fazla farklı öğrenci 7 milyondan fazla oturum açarak yararlanmıştır. Açıköğretim Sistemi içerisinde yer alan e-Öğrenme hizmetleri e-Sertifika Programları Portalı içerisinden öğrencilerin kullanımına sunulmaktadır. ASP.NET platformunda C# programlama diliyle kodlanan e-Sertifika Portalı Microsoft’un SQL Server veritabanı çözümü ile bütünleşik olarak çalışmaktadır. e-Sertifika Programları Portalı 200 MB’lik TTNet Metro Ethernet ve 100 MB’lik UlakNET hatları üzerinden yayınlanmaktadır. e-Sertifika Programları Portalını kullanan öğrencilerin başarı oranlarının ve kullanım alışkanlıkların analizlerinde kullanılmak üzere, oturum açma-kapama, e-öğrenme hizmetleri kullanma bilgileri (Hangi öğrencinin kaç televizyon programını, kitap, sesli kitap indirdiği veya izlediği, Hangi öğrencinin e-sınavda kaç soruyu ne kadar sürede yanıtladığı vs.) eş zamanlı olarak saklanmaktadır. Bu sayede Açıköğretim Sistemi içerisinde verilen hizmetlerin öğrencilerin başarılarındaki etkisi araştırılabilmektedir. Elde edilen değerlendirme sonuçlarına göre e-öğrenme hizmetlerinin kalitelerinin ve etkinliklerinin arttırılması amaçlanmaktadır. Akademik Bilişim ’07, Kütahya 2007 Açıköğretimde e-Sertifika Programlarının Tasarımı http://esertifika.aof.edu.tr

e-Sertifika Programlarının Organizasyonu Açıköğretim Fakültesi e-Sertifika Programları Koordinatörlüğü Anadolu Üniversitesi Yaygıneğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Açıköğretim Fakültesi Bilgisayar Destekli Eğitim Birimi Açıköğretim Fakültesi Kitap Birimi Anadolu Üniversitesi Bilgisayar Araştırma ve Uygulama Merkezi Açıköğretim Fakültesi Test Araştırma Birimi Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Halkla İlişkiler Bölümü Almanya-Köln’deki Batı Avrupa Bürosu Anadolu Üniversitesi e-Sertifika Programları üniversitenin çeşitli birimlerinin katkılarıyla yürütülmektedir. Açıköğretim Fakültesi e-Sertifika Programları Koordinatörlüğü programların idari sorumluluğunu üstlenmiştir. Sertifikalar Anadolu Üniversitesi Yaygıneğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi tarafından verilmekte, 2006-2007 Bahar döneminde açılan 11 e-Sertifika programına ait e-öğrenme malzemeleri ve internet hizmetleri Açıköğretim Fakültesi Bilgisayar Destekli Eğitim Birimi tarafından, ders kitapları Açıköğretim Fakültesi Kitap Birimi tarafından sağlanmaktadır. e-Sertifika Programlarının kayıt ve sınav işlemleri Anadolu Üniversitesi Bilgisayar Araştırma ve Uygulama Merkezi tarafından yerine getirilmekte, örgün sınav soruları Açıköğretim Fakültesi Test Araştırma Birimi tarafından hazırlanmakta ve tanıtım etkinlikleri Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Halkla İlişkiler Bölümü tarafından gerçekleştirilmektedir. Batı Avrupa sertifika programlarının yürütülmesinde ise Almanya-Köln’deki Batı Avrupa Bürosu destek vermektedir. Akademik Bilişim ’07, Kütahya 2007 Açıköğretimde e-Sertifika Programlarının Tasarımı http://esertifika.aof.edu.tr 16

Anadolu Üniversitesinin Sertifika Deneyimi Turizm Eğitim Sertifika Programı Televizyon Yoluyla Yaygın Çiftçi Eğitimi Projesi (Yayçep) Sermaye Piyasası Kurulu Lisanslama Sınavları Temel düzey, ileri düzey, türev araçları, kurumsal yönetim ve kredi derecelendirme olmak üzere dört bölüme ait olan 30 dersin sınav soruları SPK sınavları Ocak, Mayıs ve Eylül ayları olmak üzere yılda 3 kez, Ankara, İstanbul, İzmir, Adana ve Antalya’da örgün olarak yapılmaktadır. Anadolu Üniversitesi sertifika sınavları konusunda önemli birikime sahip bir kurumdur. 80’li yıllarda Turizm Eğitim Sertifika Programı, 90’lı yıllarda ise Televizyon Yoluyla Yaygın Çiftçi Eğitimi Projesi (Yayçep) kapsamında binlerce öğrenciye sertifika verilmiştir. Eylül 2002 tarihinden bu yana Sermaye Piyasası Kurulu Lisanslama Sınavları Anadolu Üniversitesi tarafından gerçekleştirilmektedir. Temel düzey, ileri düzey, türev araçları, kurumsal yönetim ve kredi derecelendirme olmak üzere dört bölüme ait olan 30 dersin sınav soruları Açıköğretim Fakültesi Test Araştırma Birimi tarafından hazırlanmaktadır. SPK sınavlarının hazırlık süreci açıköğretim sınavlarının hazırlık süreci ile aynıdır. SPK sınavları Ocak, Mayıs ve Eylül ayları olmak üzere yılda 3 kez, Ankara, İstanbul, İzmir, Adana ve Antalya’da örgün olarak yapılmaktadır. 2006 Eylül ayında düzenlenen sınava yaklaşık 17.000 kişi katılmıştır Akademik Bilişim ’07, Kütahya 2007 Açıköğretimde e-Sertifika Programlarının Tasarımı http://esertifika.aof.edu.tr 17

…var olan hizmetlerin geniş kitlelerin kullanımına açılması Sonuç …var olan hizmetlerin geniş kitlelerin kullanımına açılması …e-öğrenme içeriğine büyük ilgi … daha fazla sayıda programın hazırlanması Uzaktan öğrenme etkinliğini kayda değer biçimde arttıran Açıköğretim e-Öğrenme hizmetlerinin ve içeriğinin bu hizmetten yararlanamayan geniş kitlelerin kullanımına açılabilmesi amacıyla e-Sertifika Programları tasarlanmıştır. Herhangi bir yüksek öğretim kurumunda okumakta olan ya da mezun olmuş kişilerin kendi alanları dışındaki bir Açıköğretim Programına sınavsız olarak kayıt yaptırma olanağı sağlayan İkinci Üniversite uygulamasında 50.000’e yakın öğrencinin kayıtlı olması ve sadece 2006-2007 öğretim yılında 20.000’e yakın öğrencinin kayıt yaptırmış olması Açıköğretim tarafından sunulan içeriğe yönelik ilginin önemli bir göstergesidir. Anadolu Üniversitesi e-Sertifika Programları ikinci öğrenim ihtiyacının geniş kitleleler tarafından daha esnek, etkin ve ekonomik bir biçimde karşılanmasına olanak sağlayacaktır. Anadolu Üniversitesi Türkiye’de ülke çapında sınav düzenleyebilen üç büyük kurumdan birisidir. Diğer kurumlar olan ÖSYM ve MEB’den farklı olarak Batı Avrupa ülkelerinde de yaygın sınavlar düzenleme altyapısına sahiptir. Şu anda 10 sınav merkezinde düzenlenen e-Sertifika Programlarının sınavları kısa sürede daha fazla sayıda sınav merkezine yaygınlaştırılabilir. Diğer taraftan izleyen dönemlerde gerek Açıköğretim e-Öğrenme içeriğine dayalı gerekse özgün olarak hazırlanan daha fazla sayıda e-Sertifika programının tasarlanarak uygulamaya konulması için çalışmalar başlatılmıştır. Akademik Bilişim ’07, Kütahya 2007 Açıköğretimde e-Sertifika Programlarının Tasarımı http://esertifika.aof.edu.tr