TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

BİR SOSYAL SİSTEM VE ÖRGÜT OLARAK
İŞ DEĞERLEME İş Değerleme: Bir iş yerinde mevcut işler arasındaki değer farklılıklarını ortaya çıkaran bir karşılaştırma yöntemidir. Böylece işlerin önem.
ÜNİTE PLANI ÖZETİ Öğrencilerin, Denizli ve çevresindeki tarihi yerleri, coğrafi özelliklerini ve bugünkü durumlarını öğrenerek; tarihi ve doğal çevrelere.

Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi
TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN İLKELERİ
Mersin Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü Stratejik Planı.
DOÇ. Dr. M. F. ERGÜNGÖR  2010 YILINDA ANKARA’DA BİR GRUP GÖNÜLLÜ SAĞLIKÇI TARAFINDAN KURULMUŞTUR!
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
 BÜTÜNLEŞME Çevrenin taleplerinin karşılanması için gerekli bölümler arasındaki birliğin kalitesini ifade etmektedir. Bu tanım, bağımsız birimler arasındaki.
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
SPOR SOSYOLOJİSİ. SOSYOLOJİ: Kelime anlamı toplumbilimidir. Latince toplum anlamına gelen Socius ile Yunanca bilgi demek olan logos sözcüklerinin birleşmesinden.
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
DERS-2: Milli Güvenlik Stratejimiz
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
Bilgi ve Yenilik İktisadı
SAĞLIK VE SİGORTA YÖNETİCİLERİ DERNEĞİ I.ULUSAL KONGRESİ KAMU HASTANE BİRLİKLERİ “KAMU HASTANE BİRLİKLERİ YAPILANMASININ SAĞLIK SEKTÖRÜNE ETKİLERİ” İstanbul.
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
TOPLUM SAĞLIĞINI GELİŞTİRME ÇALIŞMA GRUBU
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
SINIF YÖNETİMI Sınıf Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI.
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
TÜRK Eğitim Sistemi.
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
ÜNİVERSİTE REFORMLARI
TERCAN M.KUTSİ BEĞDEŞ İLKOKULU
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” MİSYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ Mart 2012.
Yükseköğretim Sisteminin Uluslararasılaşması Çerçevesinde Türk Üniversitelerinin Uluslararası Öğrenciler İçin Çekim Merkezi Haline Getirilmesi Araştırma.
SİSTEM NEDİR? Sistem, karşılıklı etkileşim içerisinde bulunan unsurların, tasarlanan amaçları gerçekleştirmek amacıyla bir bütün meydana getirecek şekilde.
Türk Milli Eğitiminin Amaçları ve İlkerleri
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Yönetimi
EĞİTİM-YAYIM İHTİYAÇ ANALİZİ ARAŞTIRMASI PROJESİ
TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİNDE KAZANDIRILMAYA ÇALIŞILAN AHLAKİ DEĞERLER
KIRSAL KALKINMA ve ÖRNEK PROJELER
ÖRGÜT SOSYOLOJİSİ ÖRGÜTLER.
Toplam Kalite Yönetimi
TÜRK Eğitim Sistemi.
SAĞLIK YÖNETİMİ TOPLULUĞU Yönetim, en geniş anlamda ortak bir amacı gerçekleştirmek için işbirliği içinde çaba gösteren birey ya da grupların.
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ BİLGİ VE BELGE YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
Sağlık ve Kültür Doç. Dr. Melike KAPLAN.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
TÜRK Eğitim Sistemi.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
SOSYAL BİLGİLER DEĞER ÖĞRETİMİ.
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
ULUSAL ve AB HİBE PROGRAMLARI AB KOORDİNASYON MERKEZİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ YASAL TEMELLERİ VE SORUNLARI
6. İŞLETMENİN PERFORMANSI
BEDEN EĞİTİMİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON
BEDEN EĞİTİMİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON
BEDEN EĞİTİMİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON
a AMAÇYAPI SÜREÇHAVA Türkiye Milli Eğitim Sisteminin Yasal Dayanakları 1. T.C. Anayasası, 2. Eğitim ve Öğretimi Düzenleyen Yasalar 3. Milli Eğitim Şuraları.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Küresel Kamusal Mallar
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Doç. Dr. Yalçın KIRDAR Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Öğretim Üyesi.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Sunum transkripti:

TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ Prof. Dr. Semiyha TUNCEL

Okulun amaçlarının en önemlilerinden biri de, aldığı öğrenciyi çevresinden farklılaştırmaktır. Çok farklı çevrelerde bulunan okullar bakımından farklılaştırmanın düzeyi de farklı olacaktır. Böyle bir farklılaştırma, hem okulun hem de çevrenin geleneklerinden bir kısmının bozulmasına neden olabilir. Bunun yanında çevre ile okul arasında çatışma çıkabilir. Doç. Dr. Semiyha TUNCEL

Sistem, insan girdilerini alırken, onları kendine çekebilmek için sistem ödüllerini kullanır. Doç. Dr. Semiyha TUNCEL

Açık sistem yaklaşımında örgüt-çevre bağımlılığı vardır Açık sistem yaklaşımında örgüt-çevre bağımlılığı vardır. Örgüt ve çevrenin birbirlerine olan bağımlılık ve katkılarını dengelemeleri gerekir. Çevresiyle karşılıklı bir etkileşim içinde olan okula “Topluluk Okulu” ismi verilmektedir. Doç. Dr. Semiyha TUNCEL

Milli Eğitim Temel Kanunu’na göre; Türk Milli Eğitim sisteminin bir amacı da iktisadî, sosyal ve kültürel kalkınmayı desteklemek ve hızlandırmaktadır (Md. 2/3). Eğitim kurumlarının amaçlarının gerçekleştirilmesine katkıda bulunmak için okul ile aile arasında işbirliği sağlanır. Bu maksatla okullarda Okul-Aile Birlikleri kurulur. Doç. Dr. Semiyha TUNCEL

Yüksek Öğretim Kanunu’nda “Yükseköğretimin amacı, yüksek öğretim kurumları olarak yüksek düzeyde bilimsel çalışma ve araştırma yapmak, bilgi ve teknoloji üretmek, bilim verilerini yaymak, ulusal alanda gelişmeye ve kalkınmaya destek olmak, yurt içi ve yurt dışı kurumlarla işbirliği yapmak suretiyle bilim dünyasının seçkin bir üyesi haline gelmek, evrensel ve çağdaş gelişmeye katkıda bulunmaktır (Md. 4/c)” denmekte; kanunun ana ilkeleri arasında, “Eğitim öğretim plan ve programları yapılması ile yüksek öğretim kurumlarının geliştirilmesi ve verimliliğin artırılması ülke, yöre ve çevre ihtiyaçlarının gözönüne alınması (Md. 5/d, h)” öngörülmektedir. Doç. Dr. Semiyha TUNCEL

Bu nedenle sistem olarak varlıklarını sürdürmek Açık sistem özelliği gösteren okulların çevresindeki gelişmeler karşısında gerekli önlemleri alamaması, girdilerinde ve dönüştürme süreçlerinde çevresel gelişmelerin zorladığı değişiklikleri gerçekleştirememesi durumunda, entropiye (güç yitimi) girmesi sonucu olasıdır. Bu nedenle sistem olarak varlıklarını sürdürmek durumundaki örgütlerin çevrelerindeki, sosyal, politik, ekonomik ve kültürel değişmelerin farkında olmaları ve gerekli değişiklikleri yapmaları yaşamsal bir öneme sahiptir. Doç. Dr. Semiyha TUNCEL

Örgütsel değişme; bireylerin, grupların ve örgütün toplam performansını geliştirmek için yapı, davranış ve süreçleri değiştirerek yönetim tarafından planlanan bir teşebbüstür. Başka bir tanıma göre örgütsel değişme, örgüt tarafından yeni bir fikir ya da davranışa uyum sağlamaktır. Doç. Dr. Semiyha TUNCEL