ARGÜMANTASYON.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilimsel Yöntem ve Bilimsel Araştırma Türleri
Advertisements

Eleştirel Düşünme Tahir BENEK S
Fen ve teknoloji öğretim programında teknolojik tasarım döngüsü
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
Gökhan YÜKSELER – Eylem EROĞLU Fen ve Teknoloji Öğretmeni
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
Yeni Programın Öğrenme Yaklaşımı
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Bir Bakış
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
BILIMSEL AÇıKLAMA VE ARGÜMANLAR 13/03/2015 Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar.
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
Düşünme Becerileri ve Eleştirel Düşünme
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Bilgisayar Destekli Eğitim
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 6. SINIFLAR
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
IFBö5520* Bilimsel Açıklamalar ve Argümanlar 27/02/2015
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ VE DAVRANIŞLARI
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
TÜRKÇE DERSİ İLE HEDEFLENENLER.
ÜNİTE 2 : İBADET KONUSUNDA BİLGİLENELİM KAZANIM: İbadetlerin davranışlar üzerindeki etkisini fark eder. TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Probleme Dayalı Öğrenme
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Probleme Dayalı Öğrenme
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Bilimsel düşünme becerileri
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
Kişisel Rehberlik.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 4. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Bilimsel Tartışma (Argümantasyon)
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Talim veTerbiye Kurulu Başkanlığı
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Eleştirel Bakış Hazırlayan= Fadime Aktürk
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
DİN EĞİTİMİ BİLİMİNİN ARAŞTIRMA METODLARI ve DİLİ
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
Erken çocukluk döneminde fen eğitimi
Teknoloji ve tasarım dersi
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
Programdan Sorular.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Üst Düzey Zihinsel Özellikler
21. YY BECERİLERİ.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

ARGÜMANTASYON

Argüman : Tez, kanıt, iddaa, delil, sav Argümantasyon : Bilimsel tartışma; belli iddiayı kanıtlama ya da çürütme üzerine yapılan bilimsel tartışmadır. Bir fikri, bir hipotezi veya bir düşünceyi deliller ve ispatlar kullanarak savunma ve açıklamaya çalışma ya da dayanaklandırmadır.

Vizyonu; Hangi bilimsel iddialara inanmamız yerine, Hangi bilimsel iddialara hangi gerekçelere dayanarak inanmalıyız. Ortaçağ skolastik düşünce döneminde din eğitimde ortaya çıkan tartışma; yıllar sonra dini sorguluyor ve insanları dinsizleştiriyor adı altında bu yöntemi kullananları cezalandırarak bir nevi silik duruma getirilmiştir. Bu kavram günümüzde argümantasyon adı altında karşımıza çıkmaktadır.

ARGÜMANTASYON TABANLI ÖĞRENME YAKLAŞIMI Sadece söyleneni yapan bireyler yerine güçlü sosyal bilince sahip, sorgulayan, eleştiren ve bilgiyi kullanabilen bireyler yetiştirmek, çağımızda her toplumun öncelikli hedefidir. Fen eğitiminde argümantasyon hem öğrenilmesi gereken önemli bir bilimsel düşünme becerisi hem de bilim okuryazarlığını destekleyebilecek etkin bir öğretim yöntemidir.

Argümantasyon yöntemiyle ögrenme: Araştıran – sorgulayan Eleştirel düşünme Problem çözme Karar verme Yaratıcı düşünme Nedensellik kurma Analitik düşünme Analiz sentez ve uygulama Derinlemesine düşünme

Jiménez-Aleixandre ve Erduran’a göre (2007) fen derslerinde argümantasyonu kullanmanın beş katkısı vardır: 1) Kavramsallığı yerleştirme 2)Eleştirel düşünme ve düşüncelerini serbestçe söyleme becerilerini geliştirme 3)Fen okur-yazarlığını geliştirme: bilim dilinde okuma ve yazma

4)Bilimsel kültür uygulamalarında içinde bulunulan kültürün davranış biçiminin benimsenmesi: Epistemolojik kriterler geliştirme 5) Akıl yürütme becerileri ve akılcı kriterler geliştirme

Karikatürlerle yarışan teoriler

Nitelikli bir argümantasyon tekniği için öneriler 1) Öğrencilerin yorumlarının ve görüşlerinin değerli olduğu bir ortam yaratma. 2) Öğrencilerin kendilerini ifade etmeleri açısından kendilerini güvende ve rahat hissettikleri bir ortam yaratma. 3) Sınıf tartışması için öğrencilerin birbirlerine saygılı olmaları ve kişisel saldırıda bulunmamaları gibi temel kurallar oluşturma.

4)Sınıf tartışması sırasında öğrencileri tartışmaya katkı sağlamaya teşvik etme 5)Öğrencilerin argümantasyon becerilerini uygulayabilmeleri için yeterli fırsatlar sağlama. 6) Öğrencilerin argümanlarını değerlendirmeleri için fırsat sağlama. 7)Öğrencileri yüksek kalitede argümanlar oluşturmaları için teşvik etme

AVANTAJLARI: Kalıcı izli ögrenme Konuyu kavramayı saglama Dersi verimli hale getirme Ögrencinin derse katılımı Farkındalık geliştirme Kendine güvenme Ögrenilenleri açıklama Kavram yanılgılarını giderme

SINIRLILIKLARI: Konu Ögrenci düzeyi Süre Grup sayısı Ögrenci ısrarı Konunun merkezinden uzaklaşma

ÖGRENCİ: Anlamlandırma Araştırma Gözlem (ögrenciyi) Dinleme Kendine güven

ÖGRETMEN: Öğrenci fikrini dinlem ve saygı duyma Merak giderme İyi bir gözlemci olma Güçlü iletişim becerisi Konuyu net bilme ve alakalı konuları net bilme Konuyla alakalı güncel bilgilere sahip olma Konunun degerlendirilecek noktaları belirgin hale getirme

İddia, genellikle bir soru veya probleme çözüm olarak öne sürülen görüş, sonuç veya açıklamalardır. Veri; iddiayı desteklemek için kullanılan olgu, örnek veya gözlemleri içerir. Çürütme; anti-tez, iddianın yanlışlığını belgeleme.

Gerekçe, verilerin iddiayı nasıl desteklediğini gösteren nedenlerdir Gerekçe, verilerin iddiayı nasıl desteklediğini gösteren nedenlerdir. Niteleyici, iddianın geçerli olduğu koşulları; reddedici ise oluşması halinde iddianın geçerli olmayacağı durumları tanımlayan ifadelerdir.

Nedensel soru eger…. Önerilen açıklama ve… Planlanmış test sonra… Tahmini sonuçlar Gözlenen sonuçlar Sonuç ( Lawson’a (2003) göre hipotetik dedüktif argümanın ) böylece

çürütme Kanıt karşıt kanıt Kanıt iddaa1 iddaa2 karşıt kanıt Kanıt karşıt kanıt Akıl yürütme Akıl yürütme İddia, Kanıt, Akıl Yürütme ve Çürütücü Çerçevesi (McNeill & Krajcik, 2011)

Kanıt Destekleyici Veri İddia Akıl Yürütme Çürütücüler (Türkçe Argümantasyon Modeli)