İŞ MODELİNDEN İŞ PLANINA GEÇERKEN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Toplu SMS Toplu MMS Hedefli Mesaj Sesli Mesaj / IVR Akıllı Yetenekler
Advertisements

GİRİŞİMCİLİK Mustafa Özhan KALAÇ.
Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları
İKTİSAT Girişimcilik - İş Planı -.
Final Sunum Şablonu Dönem Final Sunumları
Strateji Tasarımı İlker acar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
PAZARLAMA STRATEJİLERİ
Girişimci: Candan İŞVEREN
İNOVASYON NEDİR? Sunan Bülent Orta Stratejik Yapılandırma Danışmanı
Bir İş Planı Yazmanın Ne, Neden
Girişimcilik.
GİRİŞİMCİLİK Ahmet AYDIN.
Fatih Tuncer HATUNOĞLU İletişim Yazılım Genel Müdürü Mart, 2013 BURSA
Sanayi Ar-Ge Proje Destek Başurusu Hazırlama Becerileri Geliştirme Çalıştayı ArGe_Projesi_Hazirlama_Calistayi (061110)
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Yeni Pazarlama Teknikleri
“Alternatif Finansman Kaynağı Olarak Girişim Sermayesi "
İŞ PLANI İŞ PLANI NEDİR? İşin kurulacağı güne kadar hazırlanan kapsamın ortaya çıkarılması için bir çok aktivite sıralı ve önceden belirlenen niteliklerde.
Network Marketing Dünyasına Hoşgeldiniz!
BİR İŞLETMENİN HEDEFİ 1.Müşteri kazanmak 2.Müşterileri firmada tutmak
Ar-Ge ve Girişimcilik Ekibi
“IP Universities” Istanbul, May 23 to 25, 2013, BOGAZICI UNIVERSITY investor 1 “IP Universities” Istanbul, May 23 to 25, 2013.
Açık İnovasyon ve Fikri Varlıklar Sertaç Köksaldı İnovasyon ve Sınai Mülkiyet Hakları Konferansı 4 Aralık 2009.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
PAZARLAMADA İNOVASYON
Bölüm 5 Satış Süreci.
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Emrah KÜÇÜK Mete MAZLUM
BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
İşletmelerin Kuruluşu, İş Planı ve Fizibilite
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
GİRİŞİMCİLİKTE İŞ MODELİ
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
MyORTAK Satış Ortaklığı Eğitimi Daha fazla detay için tıkla : “ internetten para kazanma “internetten para kazanma Daha fazla detay için tıkla : “ internetten.
Firma adı İsminiz eposta adresiniz Bu slide’da ne iş yaptığınızı söyleceksiniz!!! ELİF KALAYCI, ESKİŞEHİR 24/11/2014.
11 Rekabetçi Etkileşimler 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-2 Bölüm Soruları  Pazar liderleri toplam marketi.
DİJİTAL DÖNÜŞÜM LİDERLERİNİN İŞLETMELERİN VERİMLİLİĞİNE ETKİLERİ BÜLENT KUTLU 1.
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
Bir çok girişimci, yeni bir iş kurarken çoğu zaman hazırlık yapmaz. Yani bir iş planı yapmaz, bir iş modeli oluşturmaz. Ülkemizde yeni kurulan işlerin.
1 GİRİŞİMCİ SUNUM TASLAĞI. 1. İletişim Formu 2. Şirket Hakkında Bilgi 3. Genel Bilgi 4. Sektör ve Pazar Hakkında 5. Teknoloji ve Patent Hakkında 6. Rakip.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Oğuz Engiz Zincir Hastanelerde Gelinen Nokta ve Gelecek Vizyonu
Girişimcilik Destekleri
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
SAP SE, merkezi Walldorf, Almanya'da bulunan, Avrupa'nın en büyük yazılım şirketidir.
KKTC GİRİŞİMCİLİK PROJESİ - ÖNCELİK 2 İŞ PLANI
Tarımsal Üretici Örgütlerin Rekabet Gücünün Geliştirilmesi Projesi Kasım 2015-Şubat 2023 İzmir, Adana.
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
Teknoloji ve Tasarım Dersi
İŞ PLANI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
İŞ PLANI ÖRNEĞİ HAZIRLAMA
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
Şirket Adı İş planı sunusu.
İş Planı.
KKTC’DE GİRİŞİMCİLİK PROJESİ
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
BÜMED Business Angels (BUBA
KKTC GİRİŞİMCİLİK PROJESİ - ÖNCELİK 2 İŞ PLANI
Şirket Adı İş Planı.
Şirket Adı İş Planı Sunusu.
Sunum transkripti:

İŞ MODELİNDEN İŞ PLANINA GEÇERKEN TUFAN KARACA www.tkaraca.com www.işplanı.com karaca@tkaraca.com

Planlar Yanlıştır ama Yaşamsal Önem Taşır T.Karaca Girişimlerim %75’i başlarısızlıkla sonuçlanır. Harvard Business School

Eskiden nasıl yapardık? İŞ FİKRİ DOĞRULAMA MÜŞTERİ ARA-BEKLE İŞİ BAŞLAT İŞ PLANI FON ve KAYNALAR

Şimdi ne yapıyoruz? Yeni Model Müşterinin Varlığını Onaylama Müşteri Bulma PİVOT Müşteri Yaratma Şirket Kurma İŞE BAŞLAMA

İŞ MODELİ İŞ PLANI Öncelikle, pazarın gerçek yapısı içerisinde, gerçek müşterilere değer yaratıp yaratamadığını gözlemleyecek bir model geliştir. Bunu gerçekleştirdikten sonra, iş modelinin doğrultusunda iş planı yap.

YALIN GİRİŞİM FELSEFESİ Kötüye gideceksen hızla git ve sürekli öğren, geliştir, yeniden dene.

Yalın Girişimin Yapıtaşları 2010 – İş Modeli Üretimi / Alexander Osterwalder ve Yves Pigneur 2011 – Yalın Yeni Girişim / Eric Ries 2012 – Girişimcinin El Kitabı / Steve Blank ve Bob Dorf

Yalın Girişim Anlayışı Detaylı ve titiz plan yapmak yerine sürekli deney yapmak, Sezgi yerine müşteri geri bildirimi, En başta muhteşem tasarım yerine tekrarlanan tasarımlar.

İŞ MODELİ TUVALİ Yalın Girişim Mantığı Tekrarlanan tasarım ve müşteri deneyimi, yalın girişimin esnek bir model olmasını sağlar. Her türlü yenilik (hipotez) bir risk taşır ve gerçek pazar koşullarında test edilmek zorundadır. Böylece risk minimize edilir ve yatırım positif geri dönüş alınmadan gerçekleştirilmez. http://www.businessmodelgeneration.com/

İş planı tuvali, iş fikrinin geliştirilmesi için kullanılan görsel bir strateji geliştirme aracıdır.

? Büyük Klüp 05.10.2013 İş Modeli

Büyük Klüp 05.10.2013 İŞ MODELİ ‘İş Modeli, bir şirketin “değeri” nasıl yaratıp, nasıl dağıttığını ve finansal sürekliliğini kazandığını tanımlayan mantık modelidir.’

DOKUZ TEMEL YAPITAŞI MÜŞTERİ ÖNERİ İşin 4 ana ögesi ALTYAPI Büyük Klüp 05.10.2013 MÜŞTERİ ÖNERİ İşin 4 ana ögesi ALTYAPI FİNANSAL SÜREKLİLİK Bu tanımlama, işin nasıl para kazanmayı amaçladığını gösteren ve işin dört ana ögesi olan müşteri, öneri (satılan şey), altyapı ve finasal sürekliliği kapsayan dokuz temel yapıtaşından oluşur. DOKUZ TEMEL YAPITAŞI

Alexander Osterwalder Business Model Generation Büyük Klüp 05.10.2013 Bu tanımlama, işin nasıl para kazanmayı amaçladığını gösteren ve işin dört ana ögesi olan müşteri, öneri (satılan şey), altyapı ve finansal sürekliliği kapsayan dokuz temel yapıtaşından oluşur. Alexander Osterwalder Business Model Generation

MÜŞTERİ ÖNERİ ALTYAPI FİNANSAL SÜREKLİLİK Müşteri Segmentleri Büyük Klüp 05.10.2013 MÜŞTERİ Müşteri Segmentleri Müşteri İlişkileri Kanallar ÖNERİ Değer Önerisi ALTYAPI Temel Ortaklıklar Temel Faaliyetler Temel Kaynaklar FİNANSAL SÜREKLİLİK Maliyet Yapısı Gelir Akışı

Büyük Klüp 05.10.2013

Temel Faaliyetler Müşteri Segmentleri Büyük Klüp 05.10.2013 Temel Faaliyetler Değer Önerisi Müşteri İlişkileri Temel Ortaklıklar Müşteri Segmentleri Maliyet Yapısı Gelir Akışı Temel Kaynaklar Kanallar www.businessmodelgeneration.com

KİM? NE? NASIL? NEDEN? Temel Ortaklıklar Temel Etkinlikler Değer Önerisi Müşteri İlişkileri Müşteri s segmentleri NE? NASIL? KİM? Temel Kaynaklar Kanallar NEDEN? Maliyet Yapısı Gelir Akışı

DEĞER ÖNERİSİ Müşteriye sağladığın, verdiğin değer nedir? Bununla, müşteri hangi dertleri ile başedebilir? Müşteriye sunulan bütün ürünler ve hizmetler nelerdir? Müşterinin hangi ihtiyaçlarını tatmin edebiliriz? Rekabetden farkımız ne?

MÜŞTERİ SEGMENTLERİ Onlar hakkında neler biliyoruz? Onlar için neden değer yaratıyoruz? Onların içerisinde önemli olanlar hangileri?

Değer önerisi, hedef bir müşteri kitlesine sunmayı düşündüğünüz ve onlar için bir eder ifade edecek bir hipotezdir. Tüm hipotezler gibi gerçek hayatta uygulanmadan önce labarotuarda ısrarla test edilmelidir. Bizim laboraturaımız ise pazarın kendisidir.

PAZARLAMA 3.0 Pazarlama 3.0 da, yine Pazarlama 2.0 daki gibi müşteri merkezlidir ama aynı oranda müşteri tatminini ön plana çıkartır. Müşteri insanlığın kendisidir.

SORUNLARINI ANLAMALIYIZ Neler düşünüyor? Sıkıntıları Endişeleri düşündükleri Neler duyuyor? Neler görüyor? Patronundan Arkadaşlarından Onu etkileyen medyadan Çevresinden Arkadaşlarından Pazarın etkisi Neler söylüyor? Başkalarına Yakın çevresine Herkese

ÖZET Ürün veya hizmeti yaratmadan önce, Sorununu çözmeye çalıştığımız müşteri kitlesinin kim olduğunu, sorununu ve ihtiyacını çok iyi anlarsak, Zaman ve paradan tasarruf ederiz.

TEMEL SORULAR MÜŞTERİ : Ürünümü neden, hangi sorununa çözüm getirmek için alıyor? PAZAR : Nasıl almak istiyor? MÜŞTERİ SEGMENTLERİ: Boyutlar, adet, yeterlilik? MÜŞTERİ ÖRNEKLERİ

PAZARLAR Varolan bir pazar, Varolan pazarın yeni segmentlemesi, Yeni pazar, İkili pazar.

HEDEF PAZAR Bunları nasıl anlayabiliriz? İlk 3 yıl kimlere satış yapacağım, Bu kaç adet müşteri demektir, Bunların hepsi satın alırsa pazarın büyüklüğü nedir? Bu, kaç adet satış demektir? Toplam Pazar Hizmet verilen pazar Hedef Pazar Bunları nasıl anlayabiliriz? Potansiyel müşterilerle konuşarak, Kanallardaki iş ortaklarımızla tartışarak, Rakipleri belirleyerek ve onlarla konuşarak.

NEDEN ÖNEMLİ ? The Future of Management Gary Hamel "Çok iyi bir iş modeli ile çalışan vasat bir iş, vasat bir iş modeli ile çalışan çok iyi bir teknolojiden daha başarılı olur."

NEDEN ÖNEMLİ ? Teknoljik innovasyon 2008 Bugün akıllı telefonda lider

NEDEN ÖNEMLİ ? İş Modeli innovasyonu Geçen dönem Apple App Store gelirleri Google Play gelirlerindini 2.6 katı.

TUFAN KARACA Merhaba, Umarım bu ufak kitapçık işinize yaramıştır. Hemen iş planını yapmaya başlamalısınız zor günlerle karşılaşmak istemiyorsanız. İş Planı, İş modeli veya yönetim danışmanlığı ve eğitimleri için size yardımcı olabilirim, karaca@tkaraca.com adresine kısa bir not yazın ve telefon numaranızı gönderin,size arayayım. Başarılar dilerim. Tufan Karaca TUFAN KARACA www.tkaraca.com www.işplanı.com karaca@tkaraca.com