Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GETTİNG THE GAMEPLAY WORKİNG (Oyun Mekaniğinin Hayata Geçirilmesi)
Advertisements

WINDOWS Internet Ortamında Yazarlık Dilleri Dr. Hakan TÜZÜN.
Senaryolar, öğrenme hikayeleri ve aktiviteleri
HER AN HER YERDE PROGRAMLAMA (Ubiquitous Computing)
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
Bölüm 17: Oyun Geliştirme Dokümantasyonu Gülşen SERT BTÖ 616 Eğitsel Oyun Tasarımı.
Chapter 3 Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology, and Story
Playtesting Damla KIZILTAS.
Tasarım Aşamaları.
SİMULASYONLAR (BENZETİŞİM) (Simulations)
Elements of Gameplay Betül Altındiş.
Game Development Documentation Oyun Geliştirme Dokümantasyonu.
Chapter 20 Oyun Analizi: The Sims. Will Wright’ın tasarladığı Sims oyunu simule edilmiş bir ev ortamında hazırlanmış karakterleri kontrol ederek gerçek.
DİNAMİK VE ADAPTİF SİSTEM TASARIMLARI İLE ALGORİTMA ÖĞRETİMİ
Bölüm 17: Oyun Geliştirme Dokümantasyonu
GAME DEVELOPMENT DOCUMENTATION
BÖLÜM V: FOCUS NAZAN SEZEN. “Akışı hisset… Akıntının bir parçası olmak için, amacı anlamalısın” Warrel Dane.
Bölüm 5: ODAK Game Design Theory and Practice 2Ed BTÖ616 | Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Pınar Nuhoğlu “Akışı hisset… Akışın bir parçası.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi 2007 – 2008 Bahar Dönemi Beytepe - ANKARA BTÖ302 - İNTERNET ORTAMINDA.
Grup SportyBTO302-İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri 1 Sporty Dünyası Hazırlayanlar:Ayşe Gamze AKALIN Nazgül BARPİEVA Mehtap MERT Ümit NALBANT Hüseyin.
EĞİTİM OYUNLARI TASARLAMA
SİMÜLASYONLAR.
Eğitsel Oyunlar.
DERS:ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ KONU:OYUNLAR DERS SORUMLUSU: Yrd.Doç.Dr. Mustafa AKDAĞ HAZIRLAYAN: EMRAH GÜNGÖRMEZ Malatya-2003.
Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Hazırlayan : Sinan KESKİNSinan KESKİN Mart 2013 Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim.
OYUN TANITIMI Oyun hiçbir şekilde siyasi bir amaçla yapılmamıştır ve tamamen eğlence amaçlıdır.
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
Quest Atlantis Çok-Kullanıcılı Sanal Ortamları Kullanan Eğitsel Bir Bilgisayar Oyunu Örneği: Quest Atlantis Projesi Öğr. Gör. Dr. Hakan Tüzün Hacettepe.
OYUN ANALİZİ HAZIRLAYAN: MERVE SAYAR. TANITIM Tasarımcı: Will Wright Yapımcı: Maxis Yayımcı: Electronic Arts Yıl: 2000 Tür: Strateji / Yaşam Simülasyonu.
Kütüphane Oryantasyonu
Gameplay Unsurları (Chapter 7 - The Elements of Gameplay) Meryem YILMAZ BTÖ 517 Değişen Eğitim ve Yeni Teknolojiler Güz.
BTÖ 302-İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri Uygulamaları
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
Ders Sorumlusu : Yrd.Doc. Dr Hakan TÜZÜN Hazırlayanlar : Mustafa SARITEPECİ Yeşim YENİLMEZ Yeşim YENİLMEZ Ebru KIRMAN Ebru KIRMAN Ramadan ŞEN Selahattin.
FOCUS.
Dİjİtal oyun tabanlI öğrenme
PLANNING FOR NEOMILLENNIAL LEARNING STYLES Shifts in students’ learning style will prompt a shift to active construction of knowledge through mediated.
EĞİTSEL BİLGİSAYAR OYUNLARI TASARIMI
Windows adası os2 Hazırlayanlar: Azize Sertkaya Yasemin Dönmez Şaylan Durum Ali Bayandur Fatih Onur Yüler.
Quest Atlantis Yapısal Dünyası
The Value of Serious Play
BTÖ521-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
BTÖ302 - İNTERNET ORTAMINDA YAZARLIK DİLLERİ UYGULAMALARI
SECOND LİFE. SL kullanıcıları bir oyundan farklı olarak bulundukları ortamlarda gerçek hayata benzer aktivitelerde bulunurlar. Örneğin SL oturanı SL’de.
Veri Tabanı Programcılığı
YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
TASARIM DOKÜMANLARI TOLGA KAYNAROĞLU.
CASE STUDY 8: Managing Volume
Ömer AYDOĞMUŞ Mustafa SÖZGEN. Herkes Windows 9'u beklerken Microsoft büyük sürpriz ile Windows 10 tanıtımını gerçekleştirdi. Şaşırtıcı bir hamle olarak.
Hazırlayan: Muharrem Toptaş.  Dört farklı çeşit sanal joystick türü bulunmaktadır. Bunlar;  Statik ve dinamik kontrol  Her zaman görünen kontrol 
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
Prof Dr Süheyla ÜNAL. Hedefler Bu sunumun sonunda katılımcılar yakın geleceğin gerektirdiği öğrenme ortamı ve koşulları konusunda değişimin gerekliliğini.
OYUN GELİŞTİRME DÖKÜMASYONU BUKET ALBAYRAK 17.BÖLÜM BCO623.
SİMÜLASYONLAR (BENZETİMLER)
YAZILIM DEĞERLENDİRME
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Game Analysis: The Sims
(Kasko/Trafik/Sağlık/Seyahat/DASK)
The Elements of Gameplay
Bölüm Tasarımı Emre Avan.
Bir Oyunun Oluşturulması: Oynanış Şekli, Teknolojisi ve Hikayesi
T.C. SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ TEKNİK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Robot Prenses ve Zombi Cüceler
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
Storytelling BTÖ716- Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
SİMULASYONLAR (BENZETİŞİM) (Simulations)
Sunum transkripti:

Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Oyun Analizi: The Sims Öğretim Üyesi: Prof. Dr. Hakan TÜZÜN 2017-Güz Dönemi Hazırlayan: Zafer Durmuş

SİMS – Kontrollü Deney Ortamı İnsanın sosyal çevresi ile olan etkileşiminin simülasyonu. Simülasyon ortamı gerçek dünya standartlarından ve kurallarından uzaklaştıkça, oyuncu beklentisi düşerek oyuna sadakatin tükenmesi noktasına varabiliyor. Gerçek hayatla ilişkilendirmek adına oyuncunun hoşuna gitmeyecek bir takım realist aktiviteler içeriyor; çöp atmak, fatura ödemek gibi…

SİMS – Kontrollü Deney Ortamı Suç zemini tezgahlamak, tutarsız harcamalar yapmak, finansal riskler almak, çarpık ilişkiler kurmak gibi gerçek hayat alışkanlıklarına yansıyabilecek yönleriyle sakıncalı olabiliyor. Bu tür sakıncalı ortamlara fırsat sunuyor olması oyunun heyecanı ve akıcılığına katkı sunuyor.

Derinlik ve Odak Oyunun tasarımcısı Will Wright çalışan ekibi kurmakta zorluk yaşıyor. Özelleştirilebilir kişilik karakterleri ve simülasyon alanı itibariyle oyuncunun kendi dünyası ve diğer oyuncularla olan diyaloğu aynı zamanda oyunun dinamik yapıdaki hikaye temelini oluşturuyor. Kazananı kaybedeni olan bir yarış oyunu değil ancak mutfakta çıkan yangın kayıp olarak düşünülebilir. Aynı şekilde büyük bir şirket kurup yönetmek diğer oyunlardaki sembolik puan kazançları ile aynı kefeye konulabilir.

Derinlik ve Odak Mutluluk, enerji, açlık, konfor gibi ihtiyaç durumları diğer oyuncularla sosyal etkileşim ve iletişim kurmaya yardımcı oluyor. Will Wright’ın önceki Sim Earth ve Sim City oyunlarındaki hayali dünya ilkelerine karşın gerçek dünya kurallarının kısmen işlendiği The Sims oyununda, oyuncu hayat tecrübesini ön bilgi olarak kullandığından önceki oyunlara kıyasla kolay ve anlaşılır bir oyun.

Arayüz Tasarım olarak pop-up ekranları, ekran kapatma ikonları gibi temel fonksiyonel özellikleri Microsoft Windows’a benziyor. Bilgisayarın işleyişi hakkında yeterli düzeyde beceri sahibi olan oyuncu bile oyunun teknik işleyişini kolayca kavrayabilir. Genellikle oyun olarak adlandırılsa da ‘Yazılım Oyuncağı’ olarak tanımlamak daha doğru görülüyor. Bütün değişikliklere basamaklı ve doğru yönergeler eşliğinde ideal bir kullanıcı arayüzü tasarımına sahip. Sabitlenmiş üst menü (floating header) akışa engel olabiliyor.

Kontrollü- Otonom Davranışlar Bazı durumlarda Sim’e yön vermek oyuncunun kontrolünden daha ziyade ihtiyaç durumuna göre önceliklenebiliyor. Bu önceliklendirme aslında yine bir yerde kullanıcının daha önceki hamlelerine de bağlı olduğundan kısmen zeki karakterden(bilgisayardan) daha zeki olma hissini yaşatıyor. Oyuncu birkaç sim karakteri kontrol ediyorsa bu durum can sıkıcı bir hal alabiliyor.

Sonuç Tasarım öğeleri ve gerçek hayatta uygulanması mümkün olmayan senaryoların ne şekilde sonuçlar doğurabileceğini görmeye fırsat veren bir ortam olması açısından, The Sims kullanışlı bir örnek olarak karşımızda duruyor. Teşekkürler…