VIII. Başvuru Sonucunda Verilebilecek Kararlar

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DIŞ TİCARETTE RİSK ESASLI KONTROL SİSTEMİ TEBLİĞİ (ÜGD:2011/53) DIŞ TİCARETTE RİSK ESASLI KONTROL SİSTEMİ TEBLİĞİ (ÜGD:2011/53) (Yürürlüğe Giriş Tarihi.
Advertisements

Page  1. İSİG KURULU 50 ve daha fazla çalışanın bulunduğu 6 aydan fazla süren işlerin yapıldığı tüm işyerlerinde, İş Sağlığı Ve Güvenliği Kurulu! İSG.
GÖREVİ KÖTÜYE KULLANMA SUÇU (TCK 257. MADDE).
KESİN HESAP KANUNU VE ÖZELLİKLERİ
İL YAPI DENETİM KOMİSYONU GÖREVLERİ VE UYGULAMALARI
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü
İMAR PLANLARININ İNCELENMESİ Hazırlayan: A. Yakut DEMİRBAŞ Şehir Plancısı 1.
KIRSAL KALKINMA EYLEM PLANI ( )
Bağımsız Denetim ile Vergi Denetimi Arasındaki Geçişler
AVUKAT ve NOTER ŞİKÂYETLERİ Murat TOSUN Tetkik Hâkimi 1.
TÜKETİCİ KONSEYİ HAKEM HEYETİ. TÜKETİCİ KONSEYİ NEDİR ? Tüketici sorunlarının ve ihtiyaçlarının belirlenmesi ile çıkarlarının korunmasına ilişkin gerekli.
İDARİ YARGIDA GÖREV-YETKİ SÜRELER
1 KAMU İHALE KANUNU KİK YAVUZ ATEŞ MALİ HİZMETLER UZMANI.
SPOR TAHKİM MAHKEMESİ (CAS)
1 Sınav Güvenliği ve Sınav Yönetimi Daire Başkanlığı Ölçme, Değerlendirme Ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
KIYMETLİ EVRAK HUKUKU Doç. Dr. Mustafa ÇEKER
KESİN HESAP KANUN TASARISI
İDARİ DAVALARIN AÇILMASI VE YÜRÜTÜLMESİ
İDARİ YARGI SİSTEMİ VE DENETİMİNİN KAPSAMI-SINIRLARI
Kadir AKTAŞ YASAMA UZMANI. Katılımda ana kurum AY-74 Başvuru hakkı, inceleme ve karar verme görevi 3071 sayılı dilekçe hakkının kullanılmasına dair kanun.
Ar-Ge Ödeneği Talep Edilen Araştırma ve Geliştirme Projeleri Hakkında Genelge.
Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun
Mali Hizmetler Müdürlüğü ARSA RAYİÇ ÇALIŞMALARI
Ceyhun yılmaz Mali hizmetler uzmanı.
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
ELLE TAŞIMA İŞLERİ YÖNETMELİĞİ
Anayasanın Değiştirilmesi
Belediye Bütçesi Süreç , 5393 sayılı kanun temelinde
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
REHBERLİK YÖNET.-6.
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
Anlatmacı: Adnan Hadzimusiç
Öğr. Gör. İbrahim Alper GEDİK
Giriş Usul hukuku; hukuki uyuşmazlıkların çözümü / yargılama sürecinde uygulanacak kuralları inceleyen hukuk dalı. Maddi hukuk – şekli hukuk ayrımı bağlamında.
İDARİ YARGIDA DAVA TÜRLERİ
KONU XI AİHS’nin Kapsamı ve Başlıca Özellikleri
Tebliğ edilecek evrak farklı türlerde olabilir.
CEZA HUKUKUNUN GENEL ESASLARI İNSAN HAKLARI EVRENSEL BEYANAMESİ, AVRUPA İNSAN HAKLARI SÖZLEŞMESİ VE TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI’NDA ALIR.
Lokavt Kavramı, Unsurları ve Sonuçları
Sivil Toplum Kuruluşlarının Kanun Yapım Sürecindeki Rolü
YÜRÜTME.
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
Toplu Görüşmeye Çağrı ve Toplu Görüşme
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KURULLARI
VERGİ HUKUKUNUN KAYNAKLARI
7143 SAYILI KANUN KAPSAMINDA GÜMRÜK ALACAKLARININ YAPILANDIRILMASI
VEYA DAVA SAFHASINDA BULUNAN ALACAKLARLA İLGİLİ DÜZENLEMELER
HARÇLAR KANUNU .
Yargı Yargı teşkilatı Hakim, Mahkeme, Adliye
ÖĞR.GÖR.İDİL YILDIRIM ARI
VERİ MERKEZLERİ VE BİLGİ GÜVENLİĞİ
İDARİ DAVALARDA TEBLİGAT
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
Test Puanlarının Yorumlanması: Standart Puanlar
TÜRKİYE NOTERLER BİRLİĞİ
YÜKSEK MAHKEMELER.
DAVA İŞLEMLERİ 02 – 05 MAYIS 2017.
KADASTRO MAHKEMESİ Öğr.Gör.İdil yıldırım arı
HUKUK BAŞLANGICI ÖĞR.GÖR.İDİL YILDIRIM.
İş Sağlığı ve Güvenliği Kurulları
UYUŞMAZLIK MAHKEMESİ.
YRD. DOÇ. DR. EDA ÖZDİLER KÜÇÜK
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
Dağıtıcı veya Rafinerici lisansı var mı?
Ceza Hukukunun Temel İlkeleri
HUKUKUN KAYNAKLARI Doç. Dr. Mustafa ÇEKER.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MÖHUK m.47 (Yetki Anlaşması)
Müracaat ve Şikayetler
Muhasebe ve raporlama sistemi
Sunum transkripti:

VIII. Başvuru Sonucunda Verilebilecek Kararlar Karar türleri – oylamalar – kararların şekli, imzalanması, yayımlanması ve tebliği – düşme kararı – pilot karar usulü

İnceleme Sonucunda Verilebilecek Karar Türleri Bireysel Başvurunun Esasının İncelenmesi Sonucunda Başvurucunun bir hakkının ihlal edildiğine ya da edilmediğine karar verilir. İhlal kararı verilmesi hâlinde ihlalin ve sonuçlarının ortadan kaldırılması için yapılması gerekenlere hükmedilir. Ancak; Yerindelik denetimi yapılamaz, idari eylem ve işlem niteliğinde karar verilemez. Tespit edilen ihlal bir mahkeme kararından kaynaklanmışsa, ihlali ve sonuçlarını ortadan kaldırmak için yeniden yargılama yapmak üzere dosya ilgili mahkemeye gönderilir.  Yeniden yargılama yapılmasında hukuki yarar bulunmayan hâllerde başvurucu lehine tazminata hükmedilebilir veya genel mahkemelerde dava açılması yolu gösterilebilir. (6216 sayılı Kanun, m. 50)

Bölüm ve Komisyonlarda Oylama ve Karar Kararlarını salt çoğunlukla alırlar. Komisyonlarca başvurunun kabul edilebilirliği ya da edilemezliği kararları oybirliği ile alınır. Oybirliği sağlanamayan durumlarda karar vermek üzere başvuru, Bölüme havale edilir.  Komisyonlar, Bölüm Başkanının uygun bulduğu konularda, raportörler tarafından hazırlanan karar taslaklarının toplantı yapmalarına gerek bulunmaksızın kıdemsiz üyeden başlanarak imzalanması suretiyle de karar alabilirler. Komisyon üyelerinden birisinin bu konunun toplantıda görüşülmesini talep etmesi hâlinde anılan usul uygulanmaz. Bölüm veya Komisyonlarca uygun görülmesi ve işin niteliğinin izin vermesi hâlinde elektronik oylama yapılması mümkündür. Açık oylama yapıldığı durumlarda oylamaya kıdemsiz üyeden başlanır. (Anayasa Mahkemesi İçtüzüğü, m. 72)

Komisyon Kararlarının Şekli Komisyon Kararlarında şu bilgiler yer alır: Sayfa üst bilgisi olarak; Mahkemenin amblemi, “Anayasa Mahkemesi” ibaresi, Kararı veren Bölümün ilgili Komisyonu, Karar metninde; Başvuru numarası, Karar tarihi, Komisyon Başkanı ve üyeler ile raportörün adları, Tarafların ve varsa temsilcilerinin adları, Mahkeme önünde izlenen usulün anlatımı, Davaya konu olgular, Tarafların iddia ve savunmalarının özeti, Kararın gerekçesi, Hüküm fıkrası, Yargılama masrafları. Kararlara sayfa ve paragraf numaraları eklenir. (Anayasa Mahkemesi İçtüzüğü, m. 77)

Bölüm Kararlarının Şekli Bölüm Kararlarında şu bilgiler yer alır: Kararın ilk sayfasında; Mahkemenin amblemi, “Anayasa Mahkemesi” ibaresi, Kararı veren Bölüm Başvuru Numarası Karar Tarihi Diğer Sayfalarında; Başvuru numarası, Karar tarihi, Bölüm Başkanı ve üyeler ile raportörün adları, Tarafların ve varsa temsilcilerinin adları, Mahkeme önünde izlenen usulün anlatımı, Davaya konu olgular, Tarafların iddia ve savunmalarının özeti, Kararın gerekçesi, Hüküm fıkrası, Yargılama masrafları. Heyete katılan üyelerin birlikte veya ayrı ayrı varsa karşı oy yazısı veya farklı ya da ek gerekçesini karara ekleme hakkı vardır (Anayasa Mahkemesi İçtüzüğü, m. 78)

Kararların İmzalanması, Tebliği ve Yayımlanması Bölüm ve Komisyonların Verdikleri Kararlar; Heyeti oluşturan Başkan ve kıdem sırasına göre tüm üyeler tarafından imzalanır ve Mahkeme mührüyle mühürlenir. Karşı oy yazısı veya farklı ya da ek gerekçeler, kararın verildiği tarihten itibaren onbeş gün içinde Bölüm Başkanlığına sunulur. Bu süre içinde teslim edilmeyen karşı oy yazısı veya farklı ya da ek gerekçeler dikkate alınmaz. Bölümler ve Komisyonlarca verilen kararlar kesindir. Kararların imzalı asıl suretleri Mahkeme arşivinde saklanır. Birer örneği başvurucuya, Adalet Bakanlığına ve diğer ilgililere tebliğ edilir. Bölüm kararlarının tümü ile Komisyon kararlarından kabul edilebilirlik açısından ilkesel önem taşıyanları Mahkemenin internet sitesinde yayımlanır. Bölüm Başkanının tespit ettiği, Bölüm tarafından verilen pilot karar niteliğinde ya da içtihadın ortaya konulması açısından ilkesel önemi haiz kararlar Resmî Gazete’de yayımlanır. (Anayasa Mahkemesi İçtüzüğü, m. 81)

Düşme Kararı Bölüm ve Komisyonlar, yargılamanın her aşamasında; Aşağıdaki hâllerde DÜŞME KARARI verilebilir: Başvurucunun davadan açıkça feragat etmesi. Başvurucunun davasını takipsiz bıraktığının anlaşılması. İhlalin ve sonuçlarının ortadan kalkmış olması. Bölümler ya da Komisyonlarca saptanan herhangi bir başka gerekçeden ötürü, başvurunun incelenmesinin sürdürülmesini haklı kılan bir neden görülmemesi. Bölümler ya da Komisyonlar; yukarıdaki fıkrada belirtilen nitelikteki bir başvuruyu, Anayasanın uygulanması ve yorumlanması veya temel hakların kapsamının ve sınırlarının belirlenmesi ya da insan haklarına saygının gerekli kıldığı hâllerde incelemeye devam edebilir. (Anayasa Mahkemesi İçtüzüğü, m. 80)

«Pilot Karar» Usulü Bölümler Bir başvurunun yapısal bir sorundan kaynaklandığını ve bu sorunun başka başvurulara da yol açtığını tespit etmeleri ya da bu durumun yeni başvurulara yol açacağını öngörmeleri hâlinde, PİLOT KARAR USULÜNÜ uygulayabilirler. Bu usulde, Konuya ilişkin Bölüm tarafından pilot bir karar verilir. Benzer nitelikteki başvurular idari mercilerce bu ilkeler çerçevesinde çözümlenir; Çözümlenmediği takdirde Mahkeme tarafından topluca görülerek karara bağlanır. Bölüm, pilot karar usulünü resen, Adalet Bakanlığının ya da başvurucunun istemi üzerine başlatabilir. Pilot karar uygulaması için seçilen başvuru, gündemin öncelikli işleri arasında sayılır. Bölüm pilot kararında, tespit ettiği yapısal sorunu ve bunun çözümü için alınması gereken tedbirleri belirtir. Bölüm pilot kararla birlikte, bu karara konu yapısal soruna ilişkin benzer başvuruların incelenmesini erteleyebilir. İlgililer erteleme kararı hakkında bilgilendirilirler. Bölüm, gerekli gördüğü takdirde ertelediği başvuruları gündeme alarak karara bağlayabilir. (Anayasa Mahkemesi İçtüzüğü, m. 75)