PROGRAMLAMA TEMELLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 9: Genel Kontroller
Advertisements

Not Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
ŞAHİN AKDAĞ.
Sık Kullanılan Kontroller
KLAVYE KULLANIMI.
ADOBE FİREWORKS CS5 PROGRAMA GENEL BAKIŞ.
Power Point’a Resim Nesneleri Ekleme ve Kullanma
PROSHOW KULLANIM.
OPTİMİZASYON VE AKTARMA İŞLEMİ
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi
İSİM UZAYLARI.
BİLGİ ve İletİŞİM TeknolojİSİ
INTERNET EXPLORER TEMEL İŞLEMLER GOOGLE ARAMA TEKNİKLERİ
Yard.Doç.Dr. Selim YILDIRIM
Kelime İşlemci Programı
Kırklareli Üniversitesi Pınarhisar Meslek Yüksekokulu
1 BDEM 203 – Yönetim Bilgi Sistemleri BÖLÜM Microsoft Excel 2010
2. VISUAL BASIC PROGRAM YAPISI
KLAVYE EĞİTİMİ.
Excel’de VBA programlama (Visual Basic Application) Ders 7
ÖĞRENME FAALİYETİ 3. PARAGRAF DÜZENLEME.
 HTML nin en önemli araçlarından biri de bilgi girişinde kullanılan form kontrolleridir.  Formlar, web sayfası tasarlayan kişi veya şirketlerle internet.
WINDOWS TEMEL İŞLEMLER
C#.NET 5.0 C# .NET 5.0 Eğitimleri Volkan KANAT.
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 8: Windows Formları
PROF. DR. NİZAMETTİN ERDURAN YARD. DOÇ.DR. ZEYNEP ÇİÇEK ÖNEM
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi (Microsoft Powerpoint)
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ BİLGİSAYAR 2 NOT 2
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi
Chapter 12: Using Controls. IDE’nin Otomatik Olarak Oluşturduğu Kodun İncelenmesi FormWithALabelAndAButton adı verilen yeni bir Windows Form Projesi başladı.
KLAVYEDE TUŞLAR İMLEÇ NEDİR?
C#.NET 5.0 C# .NET 5.0 Eğitimleri Volkan KANAT.
C# ile OOP GİRİŞ.
Visual C#.
POWER POİNT SUNU HAZIRLAMAK
NESNE TABANLI PROGRAMLAMA VISUAL BASİC 6.0. NESNELERİN TASARIMI Uygulama Tasarım Alanı Proje Gezgini Nesne Özellikleri Araç Kutusu Forumun Ekrandaki Konumu.
2.4. Dönüşümlü Resimler (Rollover) Oluşturma
Temel Bilgi Teknolojileri
MICROSOFT WORD ŞEYMA ŞAFAK
Visual Basic Windows Programlama.
4. LİSTE OLUŞTURMA VE BİÇİMLENDİRME
BTP206 – Görsel Programlama II
Windows 8.
KLAVYEDE TUŞLAR İMLEÇ NEDİR?
Word Programı.
BİLGİSAYAR MUHASEBE YAZILIMLARI
Visual Studio Nedir? Microsoft Visual Studio, Microsoft tarafından geliştirilen bir tümleşik geliştirme ortamıdır (IDE). Microsoft Windows, Windows Mobile,
Modül 1: Giriş. Genel Bakış Temel.NET kavramları Geliştirme ortamında gezinti Bir C# projesi oluştur Use Visual Studio.NET Veriye eriş Hata ayıkla ve.
FARE VE KLAVYE ÖĞR. GÖR. A. ÇAĞLAR ERKAN.
BSM447 – MOBİL UYGULAMA GELİŞTİRME Öğr. Gör. Nevzat TAŞBAŞI 6. Hafta.
ELEKTRONİK TABLOLAMA PROGRAMI: EXCEL
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 9: Genel Kontroller (1) Yrd. Doç. Dr. Altan MESUT Trakya Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği.
HTML. Tablo Etiketleri 5 Tablolar sayesinde sayfamızdaki nesnelerin yerleşimini, hizalamasını ve sayfa yapısını istediğimiz şekilde ayarlayabiliriz.
KURTKÖY TİCARET MESLEK LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 9: Genel Kontroller (1)
Nesne Yönelimli Programlama
Diyalog pencereleri.
Bu Hafta Öğreneceklerimiz
KLAVYE TUŞLARI VE ÖZELLİKLERİ
Formlar, Button, Label, Textbox, Radiobutton, Checkbox
Word Programı.
Tayfun KOÇ , Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitmeni
2. VISUAL BASIC PROGRAM YAPISI
BİLGİ ve İletİŞİM TeknolojİSİ
WEB TASARIMI-HTML FORMLAR SAVAŞ TUNÇER
BİL 102 BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ
KELİME İŞLEMCİLER (Bölüm 2)
Program Kurulum Seti Hazırlamak
Tayfun KOÇ , Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitmeni
Sunum transkripti:

PROGRAMLAMA TEMELLERİ Visual Studio’ya GİRİŞ Öğr.Gör. Yunus Emre GÖKTEPE

GÖRSEL PROGRAMLAMAYA GİRİŞ Visual Studio Microsoft firması tarafından geliştirilen ve masaüstü, internet, bulut ve mobil gibi ortamlarda görsel ve konsol tabanlı uygulama geliştirmeye yarayan derleyici yazılımdır. VS Projelerinde Yer Alan Dosya Türleri .sln Solution dosyası .csproj Proje dosyası .cs Kod dosyası .resx Kaynak dosyası

GÖRSEL PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VS Uygulama Geliştirme Ekranında Yer Alan Bölümler View penceresinden değiştirilebilir Menüler Standart Araç Çubuğu Toolbox Form Solution Explorer Properties Output Alanı Server Explorer VS Projelerinde Yer Alan Dosya Türleri .sln Solution dosyası .csproj Proje dosyası .cs Kod dosyası .resx Kaynak dosyası

TEMEL NESNELERİN ÖZELLİKLERİ Form Uygulamadaki pencere olarak görünen nesnedir. Birçok nesne form üzerine eklenir. AcceptButton: Formu onaylama görevini üstlenecek butonu belirlemek için kullanılır. BackColor: Formun arka plan rengini belirler. BackGroundImage: Formun arka planına resim ekler. BackGroundImage Layout: Formun arka planına eklenen resmin konumunu ayarlar. CancelButton: Formu iptal edecek butonu belirlemek için kullanılır. Cursor: Form üstünde iken farenin imleç şeklini belirler. FormBorderStyle: Formun kenarlık şeklini belirler. Icon: Pencere sol üst köşesinde görünecek ikonu seçmeye yarar. Location: Formun ekran üstündeki konumunu belirler. Sol üst köşe baz alınarak X-Y değeri vermek suretiyle ayarlanabilir. Opacity: Formun şeffaflık derecesini ayarlamaya yarar. ShowInTaskbar: Formun görev çubuğunda görüntülenip/görüntülenmeyeceğini belirler. StartPosition: Uygulama çalıştığında formun ilk ekranda görüneceği yeri belirler. Text: Formun başlık çubuğunda yer alacak yazının yazıldığı yerdir. WindowState: Uygulama çalıştığında formun görüntülenme türünü(Tam ekran, simge durumunda, normal gibi) belirler.

TEMEL NESNELERİN ÖZELLİKLERİ Button Form üzerinde çeşitli görevler üstlenecek olan düğmelerdir. DialogResult: Düğmeye DialogResult türünde (OK, Cancel, Yes, No vb.) cevap döndürmesi için görev atamaya yarar. Özel MessageBox tasarımında kullanılabilir. Enabled: Düğmenin aktif/pasiflik durumunu belirler. Font: Buton üzerindeki yazının özelliklerini (boyut, yazıtipi, kalın, italık vb.) belirler. ForeColor: Buton üzerindeki yazının rengini belirler. Image: Buton üzerine resim eklemek istendiğinde kullanılır. Location: Butonun formun sol üst köşesine göre konumunu belirler. X,Y olarak iki değer alır. Locked: Düğmeye kilitleyip üzerinde işlem yapılmasını engeller. Maximum/Minimum Size: Butonun en fazla /en az alabileceği büyüklük (ebat) değerini belirler. Name: Butonun program içindeki ismini belirlediğimiz özelliktir. Size: Düğmenin boyutlarını belirler. (Genişlik-Yükseklik / W-H) TabIndex: Tab tuşları ile ilerlerken kaçıncı sırada bu butona gelineceği belirlenir. TabStop: Tab tuşu ile kullanılabilirliğini kapatıp açmaya yarar. Text: Buton üzerindeki yazıyı belirler. Visible: butonun görünürlüğünü açıp kapatmaya yarar. (Gösterme/Gizleme)

TEMEL NESNELERİN ÖZELLİKLERİ CheckBox Onay işareti koyabileceğimiz kutucuktur. Birden fazla seçime müsaittir. CheckAlign: Onay kutusu ile yazının birbirine göre konumunu ayarlar. Checked: Onay işleminin durumunu belirler. (True: Onaylı / False: Onaysız) ThreeState: Onaylı/Onaysız/Belirsiz olmak üzere kontrolün 3 farklı durumda olabileceğine izin verir/veya izni kaldırıp Onaylı/Onaysız olarak 2 duruma geçiş yapar. CheckState: Onay durumunu belirlemeye yarar. Onaylı/ Onaysız/ Belirsiz olmak üzere 3 değer. AutoCheck: Bileşenin üzerine tıklanması ile durumunu otomatik olarak değiştirmesini sağlar.

TEMEL NESNELERİN ÖZELLİKLERİ Radio Button Çoklu seçenek arasından sadece birisini seçmek için kullanılan bileşendir. CheckBox bileşeninin özelliklerine sahiptir. Çoklu seçim yaptırmaz.

TEMEL NESNELERİN ÖZELLİKLERİ TextBox Forma metin veri girişini sağlayacak kutucuk ekler. AcceptsTab: Çok satırlı kullanım modunda iken Tab tuşunun ilerlemek için değil de boşluk bırakmak için kullanımına izin verir. CharacterCasing: İçine yazılan yazının Tümü Büyük/ Tümü Küçük/Normal olarak yazılmasının durumunu belirler. MaxLength: Kutucuğa yazılabilecek en fazla karakter sayısın belirler. MultiLine: Çok satırlı mod kullanımına izin verir. PasswordChar: Şifre girişi yapılacak alanlar için şifre karakterini belirlemeye yarar. ReadOnly: İçindeki verinin sadece okunur olmasını sağlar. RightToLeft: Sağdan sola yazım modunu açar. ScrollBars: Çoklu satır kullanımında kaydırma çubuklarının gösterir. ShortCutsEnabled: Kutucukta kısayol tuşlarının kullanımına izin verir. TextAlign: Kutucuktaki yazının hizalanacağı yeri belirler. WordWrap: Çoklu satır kullanımında yazarken kutucuk dolduğunda Enter’sız alt satıra geçmeye izin verir.

TEMEL NESNELERİN ÖZELLİKLERİ ComboBox Açılır liste kontrolüdür. İçindeki birden fazla değerden yalnızca birisi seçilebilir. Items: İçerisinde yer alacak seçeneklerin belirlendiği özelliktir. Sorted: İçindeki değerleri artan sıralamaya tabi tutulup tutulmamasına dair belirleme yapılır. AutoCompleteMode: Seçim işlemini klavye ile yaparken kullanılabilecek olan otomatik tamamlama özelliğini açıp kapatmaya yarar. AutoCompleteSource: Otomatik Tamamlama verilerinin kaynağının belirlendiği özelliktir. DropDownStyle: açılıp kapanma sitilinin belirlendiği özelliktir.

TEMEL NESNELERİN ÖZELLİKLERİ ListBox Çoklu listeden bir veya daha fazla değer seçmeye olanak sağlayan kontroldür. ComboBox’a göre farkı çok değer seçilebilmesi ve birden fazla değerin aynı anda görülebilmesidir. MultiColumn: Kutuda birden fazla sütun kullanımına izin verir veya izni kaldırır. SelectionMode: Seçim modunu ayarlar. (Tekli/Çoklu seçim ve seçme yöntemi)

TEMEL NESNELERİN OLAYLARI Form Load: Form ilk açıldığında gerçekleşecek işlemler Activated: Çalışmakta olan bir form arka planda iken tekrar seçilerek aktif hale geldiğinde çalışacak kodlar DeActivated: Aktif bir form başka bir pencerenin seçilmesiyle arka plana geçtiğinde gerçekleşecek işlemler FormClosing: Form kapanırken gerçekleşecek işlemler FormClosed: Form kapandığı anda gerçekleşecek işlemler KeyPress: Klavyeden belirlenen bir tuşa basılı tutulduğunda çalışacak kodlar KeyDown: Klavyeden belirlenen bir tuşa basıldığı anda gerçekleşecek işlemler KeyUp: Klavyeden belirlenen bir tuşa basılıp bırakıldığı anda çalışacak kodlar

TEMEL NESNELERİN OLAYLARI Form Resize: Formun boyutu değiştirildiğinde gerçekleşecek işlemler Shown: Form görüntülendiğinde gerçekleşecek işlemler VisibleChanged: Formun görünürlük özelliği değiştiğinde gerçekleşecek işlemler Click: Form üzerinde iken tek tıklandığında gerçekleşecek işlemler DoubleClick: Form üzerinde çift tıklandığında gerçekleşecek işlemler bu olay içerisinde kodlanır. DragDrop: Bir drag drop işlemi yapıldığında çalışacak kodlar MouseDown: Farenin sol tuşuna basıldığı anda gerçekleşecek işlemler MouseUp: Farenin basılan sol tuşu bırakıldığı anda gerçekleşecek işlemler

TEMEL NESNELERİN OLAYLARI TextBox TextChanged: TextBox içindeki yazı her değiştiğinde gerçekleşecek işlemler Enter: Nesne formun aktif kontrolü haline geldiğinde (TexBox’ın içine girildiğinde, …) yapılması gerekenler Leave: Aktif olan nesne pasif hale geçince çalışacak kodlar

TEMEL NESNELERİN OLAYLARI CheckBox ve RadioButton CheckedChanged: CheckBox veya RadioButton nesnelerinin seçim durumu değiştiğinde gerçekleşecek işlemler bu olay içerisinde kodlanır.

TEMEL METOTLAR Metot Metodlar aslında nesnelere ait birer fonksiyondur. Nesne altında çalışan bu fonksiyonlar çağırıldıkları anda fonksiyon içindeki görevlerin icra edilmesini sağlamaktadırlar. Metodların bazıları herhangi bir değer almadan çalışırken bazıları bir değer bekler. Değer bekleyen ya da beklemeyen tüm metodlar çağırılırken parantez operatörü kullanılır. Gönderilmesi gereken değerler de parantez içinde yazılır.

TEMEL METOTLAR ComboBox Nesnenin Items Özelliğine Ait Bazı Metodlar Bu metodlar ComboBox’ın items özelliği yazıldıktan sonra çağırılabilir. comboBox1.Items.Add() gibi Add():ComboBox’ın içine en sonda yer alacak şekilde yeni bir değer ekler. Insert():ComboBox’ın belirtilen indisine, belirtilen değeri ekler. Sonraki değerlerin indis numaraları ise 1 artırılır. Contains():ComboBox’ın değerleri arasında belirtilen bir değerin olup olmadığını kontrol eder ve true/false türünde bir değer döndürür. Remove():ComboBox’ın belirtilen değerini siler. RemoveAt():ComboBox’ın belirtilen indisindeki değeri siler. Clear():ComboBox’ta yer alan tüm değerleri siler. Not: ComboBox’ın Items özelliği altında yer alan Count özelliğine bir değer atanmaz, ComboBox’ın içinde yer alan değerlerin sayısı öğrenilir.