6569 Sayılı Kanunla değiştirilen 2547 Sayılı Kanunun 44

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TATVAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI İSTATİSTİK BİLGİLERİNİN GİRİLMESİ.
Advertisements

İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi Kurma Yükümlülüğü.
ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI Özverili, İlerleyen Daire Başkanlığı ŞUBE MÜDÜRÜ ESMA ULUTAŞ ŞUBE MÜDÜRÜ BAYRAM KAYHAN.
REHBERLİK VE VE KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ MERKEZİ. ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
EN İ Y İ LER HEP B İ Z İ MLE BÖLGEN İ N BEŞ OKUL B İ R İ NC İ S İ.
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK İŞBAŞI EĞİTİM ve GİRİŞİMCİLİK EĞİTİM PROGRAMI TÜRKİYE İŞ KURUMU.
KAYNAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
 1 – 5 Yaş Grubu  6 Yaş Anaokulu  7 – 16 Yaş İlk öğretim  Lise Eğitimi İSVEÇ EĞİTİM SİSTEMİ.
2016- KPSS Ortaöğretim(Lise) Sınavı
Farabi Değişim Programı Tanıtımı. Farabi Programı, Yüksek Öğretim Kurum- ları arasında, öğrenci ve öğretim üyesi değişim programıdır. Erasmus ile benzerlik.
MEHMET EM İ N YURDAKUL ORTAOKULU REHBERL İ K SERV İ S İ teog.
KARADENİZ HAVZASINDA SINIR ÖTESİ İŞBİRLİĞİ PROGRAMI Proje Bütçesinin Hazırlanması - -- Proje Bütçesinin Hazırlanması -
Temel Eğitimden Orta Öğretime Geçiş (TEOG) Sistemi.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ MADDE ay arasındaki özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin okul öncesi eğitimi zorunludur. Ancak,
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI Görev ve Sorumluluklar Ö Ğ RET İ M ÜYES İ DI Ş INDAK İ Ö Ğ RET İ M ELEMANI KADROLARINA YAPILACAK ATAMALARDA UYGULANACAK.
TEOG YAKLA Ş IRKEN 7. SINIF TEOG B İ LG İ LEND İ RME SEM İ NER İ.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
TEOG BÜ Ş RA ATICI REHBER Ö Ğ RETMEN Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile.
NİSAN Eğitim-Öğretim yılında ilk olarak başlanmıştır. Şuan 94 üniversite ile protokol anlaşması mevcut.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 7-Ö ğ retim Üyesi Yeti ş tirme Programı YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
#Geçici Koruma GEÇİCİ KORUMA SAĞLANAN YABANCILARIN ÇALIŞMA İZİNLERİNE DAİR YÖNETMELİK ve UYGULANMASI.
Dğişiklikler Hakkında Öğrencilere Yönelik Bilgiler T.C. Erzincan Üniversitesi.
Bu slayt, ön lisans öğrencilerimize son sınıfta ya da mezun olduktan sonra başvuru yapabilecekleri sınavlar hakkında bilgi verme amaçlı hazırlanmıştır.
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
ANKARA ÜNİVERSİTESİ DERS SEÇME (İNTERAKTİF KAYIT YENİLEME) DÖKÜMANI
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
Mehmet halil ibrahim hekimoğlu mesleki ve tEknik anadolu lisesi 2016 / 2017 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ALAN – DAL TANITIM ÇALIŞMALARI kONYA – 2017 Hazırlayan.
ELLE TAŞIMA İŞLERİ YÖNETMELİĞİ
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
TERCİH VE YERLEŞTİRME İŞLEMLERİ 2017
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
MALTEPE ANADOLU LİSESİ
YENİ SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
ABDULLAH ACAR ortaokulu
REHBERLİK YÖNETMELİK-5
TEOG SINAVI.
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
FBE Lisansüstü Öğrenci Veri Analizi
ÖZ GELİRLER.
Yrd.Doç. Dr. Mustafa ASLAN Harran Üniversitesi Kurum Koordinatörü
BİLİM ve SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
ÇUMRA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
TEOG SINAV SİSTEMİ.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG)
Yüksek öğretim KURUMLARI sınavı
Eğitim-öğretim Yılı Bandırma Rehberlik Araştırma Merkezi
Toplu Görüşmeye Çağrı ve Toplu Görüşme
MUAFİYET VE İNTİBAK İŞLEMLERİ
ENSTİTÜLERARASI ORTAK DOKTORA PROGRAMLARI
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Görev ve Sorumluluklar
2914 SAYILI YÜKSEK ÖĞRETİM PERSONEL KANUNU
ÖĞRETİM SÜRELERİ NORMAL SÜRE AZAMİ SÜRE 1 YIL 2 YIL 4 YIL 7 YIL
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
6111 SAYILI KANUNLA YAPILAN DEĞİŞİKLİKLERİN ÜNİVERSİTE İŞLEYİŞİNE ETKİLERİ Prof.Dr. Hasan Kazdağlı.
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Öğretim Üyesi Dışındaki Öğretim Elemanı Kadrolarına Atanma Yönetmeliği
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ EDEBİYAT FAKÜLTESİ COĞRAFYA BÖLÜMÜ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
İŞYERİNDE MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ (İME)
Prof. Dr. Peyami BATTAL Rektör
Öğretim Üyesi Dışındaki Öğretim Elemanı Kadrolarına Atanma Yönetmeliği
Müracaat ve Şikayetler
SINAVLAR VE DEĞERLENDİRME. SINAVLAR VE DEĞERLENDİRME.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ YÖNERGESİ
Eğitim-Öğretim Programı
Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
ANKARA SOSYAL BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

2547 SayIlI Kanunun 44. Maddesinin (c) FIkrasIna Göre Ek SInavlarIn Uygulanma İlkelerİ ve süreler 6569 Sayılı Kanunla değiştirilen 2547 Sayılı Kanunun 44. Maddesinin (c) fıkrasına göre azami öğrenim sürelerini dolduran öğrencilere ilişkin yapılacak işlemleri anlatmaya çalışacağım.

AZAMİ ÖĞRENİM SÜRELERİ; Öğrenim Süresi 2 Yıl Olan Önlisans programlarının 4 yıl Öğrenim Süresi 4 Yıl Olan Lisans programlarının 7 yıl Öğrenim Süresi 5 Yıl Olan Lisans programlarının 8 yıl Öğrenim Süresi 6 Yıl Olan Lisans programlarının 9 yıldır.

ProGramlarIn azamİ öğrenİm sürelerİ İle İlgİlİ açIKLAMALAR: Yabancı dil hazırlık sınıfında (Bir yıl süreli ve hazırlık sınıfını başarısızlıktan dolayı tekrarlamak zorunda kalan öğrencilerin 2 nci yılları) geçirilen süre programın azami öğrenim süresinden sayılmaz. YÖK’ün 13.12.2011 tarihli ve 8639 sayılı yazısı gereğince Kayıt Dondurmalar eğitim-öğretim süresinden sayılmaz. Öğrencinin kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın her dönemi azami öğrenim süresinden sayılır. (Harç yatırması kayıt yaptı anlamına gelmez.)

Azami öğrenim sürelerinin hesaplanmasında, Kanunun yürürlüğe girdiği tarihte Üniversiteye kayıtlı olan öğrenciler bakımından 2014-2015 öğretim yılı güz yarıyılı esas alınır. Yukarıda Belirtilen azami öğrenim süreleri içinde katkı payı veya öğrenim ücretinin ödenmemesi ile kayıt yenilenmemesi nedeniyle öğrencilerin ilişikleri kesilmez. Ancak üniversite yetkili kurullarının kararı ve Yükseköğretim Kurulunun onayı ile dört yıl üst üste katkı payı veya öğrenim ücretinin ödenmemesi ile kayıt yenilenmemesi nedeniyle öğrencilerin ilişikleri kesilebilir. Üniversite yetkili kurullarının kararı; Akademik birimlerin kurul kararlarına istinaden Üniversite Senato kararı (YÖK’ün onayına sunulacağından dolayı gereklidir) Yatay geçiş ve çift ana dal eğitiminin usul ve esasları ile azami öğrenim süreleri, lisansüstü eğitim usul ve esasları ile öğrenim süreleri Yükseköğretim Kurulu tarafından çıkarılan yönetmelikle belirlenir.

Yatay geçişlerle ilgili olarak 2 nci maddede önemli gördüğüm ve tartışma konusu olan birkaç hususa dikkat çekmeye çalışacağım! AGNO’ya göre yatay geçişlerde öğrenci müracaat ettiği sınıfa intibakının yapılması nedeniyle önceki okuduğu süreler değerlendirmeye alınarak azami öğrenim süresi hesaplanır. Merkezi Yerleştirme Puanıyla Yatay Geçişte Süre Hesaplaması; Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans Ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmeliğindeki Ek Madde-1’in 2 nci fıkrası:  (Ek:RG-18/3/2016-29657) Bu madde kapsamında eğitim gördüğü programdan farklı bir programa yatay geçiş yapan öğrencilerin azami süreleri, programın azami süresinden kabul edildiği sınıf çıkartılarak hesaplanır.

YUKARIDA BELİRTİLEN AZAMİ SÜRELER SONUnDA MEZUN OLAMAYAN ÖĞRENCİLERLE İLGİLİ YAPILACAK SINAVLAR VE SÜRELER; Azami Öğrenim süresi sonunda mezun olamayan öğrencilere ; devam koşulunu yerine getirerek başarısız oldukları tüm dersler için ders sayısına bakılmaksızın iki ek sınav hakkı verilir. Ek sınavlar 1 inci ek sınav ve 2 inci ek sınav olmak üzere iki ayrı oturumda yapılır. Öğrenciler 1 inci ek sınavlarda başarısız oldukları derslerden 2 inci ek sınav haklarını kullanırlar. Öğrencilerin bu sınavlara bir kere katılma hakları vardır. Sınavlara girmeyen öğrenciler sınav hakkını kullanmış sayılırlar. Yaz Okulu uygulayan üniversitelerimizin, ek sınavları yaz okulunun bitiminden sonra yapması öğrencinin yararına olacaktır.

Girdiği tüm dersleri geçse dahi kaydı silinir. Öğrenci hiç almadığı ve devam koşulunu yerine getirmediği ders sayısı 5 ten fazla ise varsa devam koşulunu yerine getirerek başarısız olduğu diğer derslerden ek sınavlara girebilir. Girdiği tüm dersleri geçse dahi kaydı silinir. SONUÇ Azami Süre sonunda hiç almadığı ve devam koşulunu yerine getirmediği derslerde dahil olmak üzere Sınav Hakkını kullanmadan başarısız ders sayısını 5 derse indirenler; 4 Yarıyıl (2 yıl) okuma hakkı elde eder. SONUÇ Azami Süre sonunda Sınav Hakkını Kullanarak hiç almadığı ve devam koşulunu yerine getirmediği derslerde dahil olmak üzere başarısız ders sayısını 5 derse indirenler 3 Yarıyıl (1,5 yıl) okuma hakkı elde eder. SONUÇ SONUÇ Azami sürenin sonunda veya ek süreler sonunda başarısız ders sayısını 1’e indirenlere öğrencilik haklarından yararlanmaksızın sınırsız sınav hakkı verilir. Sınırsız sınav hakkı ancak dersin devam koşulunun yerine getirilmesiyle kullanılabilir. Bu süreler sonunda mezun olamayan veya başarısız ders sayısını 1’e indiremeyenlerin kayıtları silinir.

Mezun olmak için gerekli bütün derslerden geçer not aldıkları hâlde yönetmeliklerinde başarılı sayılabilmeleri için öngörülen not ortalamalarını sağlayamamaları sebebiyle ilişikleri kesilme durumuna gelen son dönem öğrencilerine not ortalamalarını yükseltmek üzere diledikleri derslerden sınırsız sınav hakkı tanınır. Sınırsız hak kullanma durumunda olan öğrenciler sınava girdiği ders başına öğrenci katkı payını/öğrenim ücretini ödemeye devam ederler. Açılacak sınavlara, üst üste veya aralıklı olarak toplam üç eğitim-öğretim yılı hiç girmeyen öğrenci, sınırsız sınav hakkından vazgeçmiş sayılır ve bu haktan yararlanamaz. SONUÇ KAYDI SİLİNİR.

VERİLEN EK SÜRELERE GÖRE ÖĞRENCİ ALMADIĞI VEYA DEVAM SIZ OLDUĞU DERSLERE DEVAM EDEBİLİR Mİ? Ancak bu süreler sonunda kayıtlı olduğu öğretim kurumundan mezun olabilmek için son sınıf öğrencilerine, başarısız oldukları bütün dersler için iki ek sınav hakkı verilir. Bu sınavlar sonunda başarısız ders sayısını beş derse indirenlere bu beş ders için üç yarıyıl, ek sınavları almadan beş derse kadar başarısız olan öğrencilere dört yarıyıl (sınıf geçme esasına göre öğretim yapılan kurumlarda iki öğretim yılı); bir dersten başarısız olanlara ise öğrencilik hakkından yararlanmaksızın sınırsız, başarısız oldukları dersin sınavlarına girme hakkı tanınır. İzledikleri programdan mezun olmak için gerekli bütün derslerden geçer not aldıkları hâlde yönetmeliklerinde başarılı sayılabilmeleri için öngörülen not ortalamalarını sağlayamamaları sebebiyle ilişikleri kesilme durumuna gelen son dönem (sınıf geçme esasına göre öğretim yapılan kurumlarda son sınıf) öğrencilerine not ortalamalarını yükseltmek üzere diledikleri derslerden sınırsız sınav hakkı tanınır. Bunlardan uygulamalı, uygulaması olan ve daha önce alınmamış dersler dışındaki derslere devam şartı aranmaz.

44 ncü maddenin (c)fıkrasının 4 ncü bendi Derslere devam yükümlülüklerini yerine getirdikleri hâlde, yıl içi ve yıl sonu sınav yükümlülüklerini bu maddede belirtilen hükümlere uygun olarak yerine getiremedikleri için öğretim kurumları ile ilişiği kesilen hazırlık sınıfı ve birinci sınıfta en fazla bir dersten, ara sınıflarda ise en fazla üç dersten başarısız olan öğrencilere üç yıl içinde kullanacakları üç sınav hakkı, not ortalamasını tutturamadıkları için hazırlık sınıfı dâhil ara sınıflarda da sene kaybeden öğrencilere diledikleri üç dersten bir sınav hakkı verilir. Sınav hakkı verilenler, yıl içi veya yıl sonu sınavı olduğuna bakılmaksızın başvurmaları hâlinde üniversite veya yüksek teknoloji enstitülerinin her eğitim-öğretim yılı başında açacakları sınavlara alınırlar. Sınavların sonunda sorumlu oldukları tüm dersleri başaranların kayıtları yeniden yapılır ve öğrenimlerine kaldıkları yerden devam ederler. Bu durumda olan öğrencilerin sınavlara girdikleri süre, öğrenim süresinden sayılmaz. Bu sınavlara katılan öğrenciler öğrencilik haklarından hiçbir şekilde yararlanamazlar. ?

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER