Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Hizmetlerinin Yürütülmesinde Dikkat Edilecek Konular HakKındaki 19.10.2015 Tarih ve 10586335 sayılı yazıda yer alan açıklAmaların.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
R.Gazete No R.G. Tarihi: İşyeri hekimi: İş sağlığı ve güvenliği alanında görev yapmak üzere Bakanlıkça yetkilendirilmiş işyeri hekimliği.
Advertisements

Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
Okulumuzda kurulacak olan Fatih projesi ile ilgili bilgi sahibi olmak.
2007 / 30 SAYILI MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE TANITIM VE YÖNELTME ÇALIŞMALARI GENELGESİ DOĞRULTUSUNDA İLÇEMİZ İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA YAPILMASI.
Yenilikçi Yöntemlerle Kayıtlı İstihdamın
Millî Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü
İL TÜTÜN KONTROL KURULLARI VE SORUMLULUKLARI
Çölleşme ile Mücadele Dairesi Toplantısı
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLARININ GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
SOSYAL HİZMET ÇALIŞMALARI
Sağlıklı Nesil, Sağlıklı Gelecek Projesi Ödül Törenine Hoş Geldiniz
12 Yıllık Zorunlu Eğitime Yönelik Uygulamalar
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Özel Politika Gerektiren Grupların İstihdamının Artırılması 24 Aralık 2014.
OKULLARDA UYGULANAN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ uygulamaları
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
“BESLENME DOSTU OKULLAR” PROJESİ
Alanya İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
Okula uyum konusunda: Öğretmen ve velilere müşavirlik
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
FAALİYET/PROJE EYLEM PLANLARI
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİ TANITIM VE YÖNELTME SEMİNERİNE
Sınav Rehberliği Konusunda
İL STOK HAVUZU VE İHTİYAÇLARIN KARŞILANMASI 2009/45 SIRA NOLU GENELGE Hakan KARAGÖZ Şube Müdürü.
Bu Slayt Bodrum esnaf ve sanatkarlarını bilgilendirmek amacıyla Bodrum Esnaf ve Sanatkarlar Odası Mesleki Eğitim Merkezinde Hazırlanmıştır.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
KAMAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Eğitim Öğretim Yılı Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş  (TEOGS) Sınavına Hazırlık Ve Başarıyı Artırma.
BESLENME DOSTU OKUL PROGRAMI
YİĞİTLER MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
TEOG SINAVI VE TERCİH İŞLEMLERİ
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
Mesleki ve Teknik Eğitimi Tanıtım ve Yöneltme Bilgilendirme Semineri
PROJESİ VEZİRKÖPRÜ AKADEMİK BAŞARIYI ARTTIRMA VABA
“BEYAZ BAYRAK” KASTAMONU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 03/08/2015.
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
ÇALIŞMA ORTAMI GÖZETİMİ
BİLSEM TANILAMA SÜRECİ
İSG BİRİMLERİNİN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
Hastalık ve Erken Ölümleri Önleme Açısından Toplum Sağlığı Merkezleri
1. Uyuşturucuyla mücadele kapsamında eğitim
Yrd. Doç. Dr. M. Dilek AVŞAROĞLU ERKAN
DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI EK DERS ÜCRETLERİ
OKULLARDA İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ İŞ VE İŞLEM BASAMAKLARI
Destek Eğitim Odaları.
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
Antalya Halk Sağlığı Müdürlüğü Bulaşıcı Olmayan Hastalıklar ve Programlar Şubesi.
Görev ve Sorumluluklar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI sayılı Kanunun 35 inci Maddesi Uyarınca Geçici Kadro Tahsisi ile Mecburi Hizmet Yükümlülü.
Abdulkerim ÇÖMÇE Eskişehir İl Milli Eğitim Şube Müdürü Ankara – 2 Mayıs 2016.
OKUL SÜTÜ AKIL KÜPÜ PROGRAMI
T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANI
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
REHBER ÖĞRETMEN YOL HARİTASI
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
R.Gazete No R.G. Tarihi: İşyeri hekimi: İş sağlığı ve güvenliği alanında görev yapmak üzere Bakanlıkça yetkilendirilmiş işyeri hekimliği.
… Sınıf Öğretmeni.
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
BURHANİYE HMFK ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
OKULLARDA SAĞLIĞIN KORUNMASI ve GELİŞTİRİLMESİ PROGRAMI
Görev ve Sorumluluklar
Hanife ÇAKIR Uzman Öğretmen
ÜNİVERSİTE ORGANLARI Öğr. Gör
TÜTÜN – ALKOL DAİRESİ BAŞKANLIĞI. VİZYON: * Türkiye’de üretilen tütünlerin yurt içi ve dünya tütün kullanımı içindeki payının artırılmasına ve ülkemizin.
Çevre ve Şehircilik Bakanlığından: SIFIR ATIK YÖNETMELİĞİ
Sunum transkripti:

Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Hizmetlerinin Yürütülmesinde Dikkat Edilecek Konular HakKındaki 19.10.2015 Tarih ve 10586335 sayılı yazıda yer alan açıklAmaların müzakere edilmesi   Zafer ERİK Handan DAĞDELEN Meryema ÇELGAN Feride ÖZTÜRK Fatma KOÇARSLAN   EYLÜL -2018 VAN 

.

1.Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarının temel amacı, öğrencileri yükseköğretime ve hayata hazırlarken, öğrenim gördükleri meslek alanında gerekli bilgi, beceri ve iş alışkanlıklarını kazandırarak mezuniyet sonrası iş hayatına hazırlamaktır. Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarındaki tüm faaliyetlerin bu amaçlara en üst seviyede ulaşmak üzere tasarlanması ve uygulanması,

2.Yukarıda belirtilen temel amaca ulaşmak için alan ve dal dersleri ile birlikte genel bilgi (akademik) derslerindeki başarının artırılmasına özel bir önem verilmesi gerekmektedir. Bu nedenle, öğrencilerin gerek akademik gerekse meslek derslerindeki başarısının yıl boyunca izlenerek, başarıyı arttıracak tedbirlerin alınması,

3.Öğrencilerin Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) ile Lisans Yerleştirme Sınavlarındaki (LYS) başarısı takip edilerek, bir plan dâhilinde yıllar itibariyle belirlenecek hedefler doğrultusunda başarı oranlarını yükseltecek çalışmaların yapılması,

. 4.Öğrencilerin okula devam durumları düzenli olarak takip edilecek, rehberlik servisi, yönetici ve öğretmenler tarafından devamsızlık sorunu yaşayan öğrencilerin velileri ile yakın işbirliği yapılarak gerekli tedbirler alınacaktır. Bu kapsamda, bir plan dâhilinde yıllık olarak belirlenecek hedefler doğrultusunda devamsızlık nedenine bağlı sınıf tekrarı oranlarının azaltılması, devamsızlıkları ve okul terklerini en aza indirmek için öğrencilerin okula aidiyet duygularını güçlendirecek sosyal, kültürel, bilimsel, sanatsal ve sportif etkinliklere önem verilmesi,

. 5.Bakanlığımızca, öğrencilerimizin okul derslerindeki ve YGS/LYS sınavlarındaki başarıları ile okula devam-devamsızlıkları; sınıf bazında, okul/kurum, ilçe, il ve ülkemiz genelinde periyodik olarak izlenmekte ve değerlendirilmektedir. Okul ve kurumlarımıza da gönderilen izleme ve değerlendirme sonuçlarının incelenerek gerekli tedbirlerin alınması,

6.3308 sayılı Mesleki Eğitim Kanunu kapsamında işletmelerde beceri eğitimine giden öğrenciler ile staj yapan öğrencilerin SGK iş ve işlemlerinin ilgili mevzuatına uygun olarak zamanında yapılmasının sağlanması,

. 7.3308 sayılı Mesleki Eğitim Kanunu kapsamında işletmelerde beceri eğitimi için işletmeye gönderilen öğrencilere ilgili mevzuatı gereğince işletmelerin yükümlülüklerini yerine getirip getirmediğinin kontrol edilmesi,

. 13.Valilik/Kaymakamlık oluru gereğince okul dışında düzenlenen sosyal, kültürel, bilimsel, sanatsal ve sportif etkinliklerle, toplantı, seminer, açılış vb. faaliyetlere öğrencilerin katılmasının istenilmesi halinde öğrenci velilerinden mutlaka yazılı muvafakat belgesinin alınması,

. 14.Kantin, yemekhane, çay ocağı vb. yerlerde satılacak gıdalar ve bu mekanların hijyen yönünden denetiminin ilgili mevzuat hükmüne göre oluşturulacak komisyon tarafından yapılması,

. 15.Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığının yayımladığı ve http://okulsagligi.meb.gov.tr adresindeki okul sağlığı mevzuatı bölümünden de ulaşılabilen Okul Kantinlerine Dair Özel Hijyen Kuralları Yönetmeliği kapsamında; kantinlerde, eğitim almayan kişilerin çalıştırılmaması ve satılacak gıdalar, hijyen ve denetim ile çalışma koşulları açısından söz konusu Yönetmelik hükümlerinin dikkate alınması,

16.Okullarda sağlıklı beslenme ve hareketli yaşam konularında duyarlılığın artırılması ve bu konuda yapılan iyi uygulamaların desteklenmesi ile okul sağlığının daha iyi düzeye çıkarılması amacı ile Bakanlığımız ve Sağlık Bakanlığı arasında yürütülen http://okulsagligi.meb.gov.tr internet adresinden de ulaşılabilen Beslenme Dostu Okul Programı İşbirliği Protokolü ve ekleri kapsamında Beslenme Dostu Okul sayılarının artırılmasına yönelik çalışmaların yapılması ve gerekli önlemlerin alınması,

17.Çocuklarda diyabet bulguları ve diyabetli çocukların okulda bakımı konularında eğitim ve farkındalığın sağlanması, çocuklarda şişmanlığın önlenmesi ve sağlıklı beslenme alışkanlıklarının kazandırılması amacı ile hazırlanmış olan ve http://okulsagligi.meb.gov.tr internet adresinden de ulaşılabilen Okulda Diyabet Eğitim Programı İşbirliği Protokolü kapsamında eğitim ve bilinçlendirme çalışmalarının yapılması, 18.Diyabetli öğrencilerle ilgili olarak Bakanlığımızın 24.02.2013 tarihli ve 2013/6 sayılı Genelgesinin göz önünde bulundurulması,

. 19.Tütün, alkol ve madde bağımlılığı ile mücadele kapsamında öğretmen, öğrenci ve velilere yönelik eğitim ve bilinçlendirme çalışmalarında Bakanlığımız ve Türkiye Yeşilay Cemiyeti tarafından yürütülen proje, protokol vb. çalışmalar ile uyuşturucu ile mücadelede; İl Uyuşturucu Koordinasyon Kurullarınca hazırlanan “il uyuşturucu eylem planları, çalışma ve programların” takip edilmesi, söz konusu çalışmalarda Bakanlığımız Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğünün 15.9.2014 tarihli ve 2014/20 no’lu Genelgesinin göz önünde bulundurulması,

20.Temizlik ve hijyen konusunda tüm personelin ve öğrencilerin teşvik edilmesi, okul sağlığı alanında yürütülen faaliyetlerin daha iyi düzeye çıkarılması amacı ile http://okulsagligi.meb.gov.tr internet adresinden de ulaşılabilen Beyaz Bayrak İşbirliği Protokolü ve ekleri kapsamında Beyaz Bayrak alan okul sayılarının artırılmasına yönelik çalışmaların yapılması ve gerekli önlemlerin alınması,

. Ancak, söz konusu derslerin gruplara ayrılarak işlenebilmesi için anılan Yönetmeliğin 22. maddesinin birinci fıkrasının (ç) bendinin ikinci alt bendinde yer alan, "... Öğretmenlerin ayrı fiziki ortam ve laboratuvarlarda veya grup çalışması yaptıkları makine, araç ve gereçle işledikleri dersler gruplara ayrılır, ders yükü de buna göre belirlenir." hükmü göz önünde bulundurulacaktır. Buna göre, alan/dal derslerinin gruplara ayrılarak işlenebilmesi için her grubun ayrı mekânda (atölye/laboratuvar/derslikte) ders işlemesi, veya derslerin aynı mekânda (atölye/laboratuvarda) gruplara ayrılarak işlenebilmesi için söz konusu mekânın; birden çok öğretmenin/grubun aynı anda birbirini engellemeyecek şekilde ders/uygulama yapmasını sağlayacak yeterli büyüklüğe ve ders araç-gerecine/ makine-teçhizata/ekipmana sahip olması,

. 45.Mevzuatta açık hüküm bulunan konularda Bakanlığımızdan görüştalep edilmemesi, 46.Okul müdürlüklerince ivedi olarak, gündemi yukarıdaki açıklamaların olacağı ve tüm yönetici ve öğretmenlerin katılacağı bir toplantıda söz konusu açıklamaların okunarak mütalaa edilmesi, gerekli kararların alınması ve ilgililere duyurulması,