NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖFKE DUYGUSUNUN TANINMASI VE KONTROL EDİLMESİ
Advertisements

UZ. DR. GÖNÜL ERDAL DAĞISTANLI
ÖFKEYLE BAŞ ETME.
T.C SAĞLIK BAKANLIĞI ÇAYELİ DEVLET HASTANESİ HASTA HAKLARI BİRİMİ
NİÇİN ÖFKE VEYA BU KONFERANS NİYE? ACABA ÖFKELENMEMEYİ ÖĞRENSEK;
Halkla İlişkiler Sıtkı ASLANHAN.
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
Yaratıcı Drama Atölyesi
İnsan İletişimine Giriş Human Communication [Bölüm 1]
DUYGULARIN YÖNETİMİ.
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
İLETİŞİM.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
Yönetimde stres kaynakları ve başa çıkma Dr. Alper Engeler
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
HİZMET-İÇİ EĞİTİM MAYIS 2007
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
DUYGUSAL ZEKA.
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
GÖRÜŞME AŞAMALARI.
EMPATİ NEDİR?.
ÇOCUKLA İLETİŞİM KURMAK
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ALKOL ve MADDE KULLANAN ÇOCUĞA YAKLAŞIM
Şenay ERTÜRK Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen.
Kişilerarası iletişim çatışmaları
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
SEMPATİ.
KENDİNİ TANIMA Ses tonumuzun ve davranışlarımızın, yani iletişimde mesajlarımızın % 90'ının kontrolünü elimizde tutabilmemiz ancak kendimizi tanımamızla.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
YÖNTEMLERİ ETKİLİ ÖĞRENME.
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
Kişisel Rehberlik.
AKRAN ZORBALIĞI HİZMET-İÇİ EĞİTİM MAYIS AKRAN ZORBALIĞI NEDİR? “Bir ya da bir grup insanın kasıtlı olarak, tekrarlayan bir biçimde diğer bir kişiye.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
KİŞİSEL BAŞARI TEKNİKLERİ
Psikolojik Danışma Basamakları ve Becerileri
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
TERAPİSTİN ROLÜ Prof Dr Süheyla ÜNAL.
İLETİŞİM İLETİŞİM NEDİR İletişim, gönderici ve alıcı konumundaki iki insan ya da insan grubu arasında gerçekleşen duygu, düşünce, davranış ve bilgi alışverişidir.
EMPATİK İLETİŞİM Bireyler arası ilişkilerde gönderilen iletilerin duygusal yönü ve içeriği ile algılanması ve anlaşılması.
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
Zihniyet Yargılayan «Her şeyi bilirim» yaklaşımı Tepkisel ve Otomatik Taraflı Gözlemci, Yargılayıcı Değerlendirici Kazan - Kaybet Yaklaşımı Sorun Odaklı.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
İLETİŞİMİ ETKİLEYEN DEĞİŞKENLER
KİŞİLERARASI İLETİŞİM ÇATIŞMASI
EMPATİ-YARDIM ETME PROSOSYAL DAVRANIŞ
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
Prof. Dr. Aysel KÖKSAL AKYOL
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EMPATİ-YARDIM ETME PROSOSYAL DAVRANIŞ
MOTİVASYON ve FARKINDALIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EMPATİK İLETİŞİM.
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ iletişim becerileri Kişilerarası İletişimde Farkındalık, Zihinsel Tutarlılık, Kabullenme NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu ubyo.nisantasi.edu.tr

Kişilerarası İletişimde Farkındalık, Zihinsel Tutarlılık, Kabullenme Öz Farkındalık Duygusal Farkındalık NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Öz Farkındalık Öz farkındalık, içinde var olduğumuz çok çeşitli bilinç seviyelerinde öz yansıtma yapabilme becerisidir. Kaosun ve zorlukların göbeğinde denge, dinginlik ve odaklanmayı sağlamamıza yardımcı olan iç biyo-geribildirim sistemimizi güçlendirerek, fiziksel, zihinsel, duygusal ve tinsel bilinç halleri üzerinde etkili yansıtma ve yönlendirme yapmamızı sağlar. Öz farkındalık, kişiliğimizin güçlü yanları ile zorlandığı yanları değerlendirme, duygularımızı anlama ve tanıma ve bu duyguların kendi dengemiz ve diğer insanlar üzerindeki etkilerini kavrama becerilerini içerir… NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Duygusal Farkındalık Duyguların ve duygusunun hem kendi için hem karşısındaki için fakında olmaktır. Duygusal zeka EQ ile ilintilidir. “Ne için ne yapıyorum?” sorusunun cevabıdır. Bireylerin duyguları konusunda farkındalık düzeyi yükseldiğinde, duygularını doğru tanımlayıp değerlendirebilme becerisi kazandırıldığında yaşam becerileri ve doyumları konusunda olumlu değişimlerin meydana geldiği yönünde pek çok bilimsel araştırma bulunmaktadır. Özellikle son yıllarda yapılan duygu ağırlıklı çalışmalar insanların duygusal dünyalarının yaşam kalitelerinde oynadığı role dikkat çekmektedir. Bireylerin yaşamış oldukları duyguları sağlıklı biçimde sözel olarak tarif edebilmesi, çevresine yansıtıp değerlendirebilmesi önemli bir farkındalık düzeyi gerektirmektedir. Duygular olmadan ve onları tanımadan düzgün ve sağlıklı ilişkiler kurmak çok zordur. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Duygusal Farkındalık Duyguları ve arzuları hissetme tarzımız, düşünme tarzımızdan daha etkileyicidir ve bizi iletişim kurmak veya karar vermek noktalarında motive eder. Duygusal tepki gösterme tarzları ve Sözel Olmayan İletişim işaretleri hem sizin başkalarını nasıl anladığınızı ve hem de başkalarının sizi nasıl anladığını gösterir. Eğer duygularınızı ve arzularınızı doğru bir şekilde fark edemiyorsanız, ne hissettiğinizi tam olarak anlayamıyorsanız, niçin öyle hissettiğinizi anlayamıyorsanız, o zaman kendi duygularınızı ve arzularınızı ifade etmek konusunda zorlanacaksınız demektir. Bu farkındalık eksikliğinin sonuçları hayal kırıklığı, yanlış anlamalar ve çatışmalar olacaktır. Eğer gerçekten sizin canınızı sıkan bir şey var ise ve siz bunu ifade etmekte zorlanıyorsanız, o zaman ilişkileriniz tartışmalarla dolu olacaktır. Duygusal Farkındalık size aletler sağlar. Bu aletleri kullanarak hem kendinizi hem de başkalarını anlayabilirsiniz. Size iletilen gerçek mesajları anlayabilirsiniz. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Duygusal Farkındalık Etkili İletişim kurma becerisi insanın kendi duyguları, arzuları ve ihtiyaçları konusunda bir farkındalık sahibi olmasına dayalıdır. Duygusal Farkındalık sayesinde Başkalarını gerçekten nelerin rahatsız ettiğini anlayacaksınız ve empati göstereceksiniz. Kendinizi gerçekten nelerin rahatsız ettiğini ve gerçekten neyi arzu ettiğinizi arzulayacaksınız. Etkileşim kurduğunuz insanı anlamak ve empati duymak için motivasyon sahibi olacaksınız, onların mesajından fazla hoşlanmasanız bile. Açık seçik ve etkili iletişim kuracaksınız, negatif bir mesajı iletirken bile. Güçlü, güven dolu ve başarılı ilişkiler kuracaksınız, yaratıcı bir şekilde düşüneceksiniz, sorunları ve çatışmaları çözeceksiniz. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Zihinsel Tutarlılık Zihnimiz ve onun algıladıkları hayatımıza bakış açımızdır. Beden algımızı ve tüm çevreyi zihnimiz aracılığı ile biliriz. Oysaki bedenimizin gerçekleştirdiği eylemler, zihnimizde yer alan algıdan farklı olduğunda, bu tutarsızlık yaşam akıp giderken sonuç getirmeyen yorucu ve tam da bu sebeple tatmin etmeyen edinimlerle bizi mutsuz edecektir. Zihnimizdeki algı ile tutarlı davranışlar ortaya koyduğumuzda zihnimizi doyurabilir, onu tatmin edebilir ve böylece huzurlu ve dingin kılabiliriz. Bu durumda eğer sergilediğimiz davranış veya tutum eğer bizim için sürdürülebilir olansa buna kendimizi ikna etmek ve zihnimizdeki algıyı değiştirmek de bir çözüm olabilir. Mutlu olmak için sürdürülebilir tutarlılığı izlemektir, farkında olma durumu. Yoksa sadece tespit etmek ya da genel geçer kabul görmüş çözümleri duruma göre uygulamak bünyedeki stresi çözmeye yetmeyecektir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Kabullenme Kişinin kendisiyle ve dünya ile olan yaşamına karşı değerlendirici bir tutum almaması yani anlayışlı, nazik, açık, şimdiki zaman odaklı ve istekli olması; Deneyimsel kabulü önemli ve anlamlı addedilen eylemlere katılmak için düşünceler, duygular, anılar ve fiziksel reaksiyonlar gibi içsel olayları deneyimlemeye isteklilik; Tedavi bağlamında, kabullenme önemli ölçüde deneyimseldir. Temelde; düşünceler, duygular ve yaşam deneyimleriyle olduğu gibi ve savunmaya geçmeden temasa geçmektir. Kabullenme, duyguyla hareket etmedir, duygu yüzünden hareket etme değildir. Önemli olan kişinin deneyimi kendi değerlendirmeleriyle, haklı çıkarmalarıyla ve ne olduğu ve ne olması gerektiğiyle ilgili gerekçeleriyle kirletmeden, "olan şey"e ‘açık’ olmayı öğrenebilmesidir. Kaçınmanın alternatifi kabullenmedir. Kabullenme işlevsel olmayan değişim çabalarının terk edilmesini ve aktif bir biçimde, duyguları duygular olarak hissetmeyi, düşünceleri düşünceler olarak düşünmeyi ve anıları anılar olarak hatırlamayı içerir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Kabullenme Kabullenme, teslim olma ve pes etme ile karıştırılabilir. Ancak, aslında deneyimle mücadeleden pes etmeyi içerir. Kabullenme, şimdiki andaki deneyimden kaçmak (kapanmak) yerine kişiyi deneyime doğru dönmeye (açılmaya) yönlendirir. Bu sayede kişi hoşa giden, gitmeyen ve nötr deneyimlerle birlikte olma ve onları kabul etmeyi öğrenir. Kabullenme, rahatsızlık yaratan düşünceler, duygular ya da koşullarla başa çıkabilmenin alternatif bir yoludur. Kabullenme yoluyla, içsel yaşantıları reddetmen, bastırmak ya da onlardan kaçınmak yerine, bu yaşantılara yaklaşılmaya çalışılır. Farkındalık, üzüntü, kaygı, endişeler, korkulardan kaçınmak yerine onlara yaklaşabilmeyi ve kabullenmeyi içerir. Kabullenmek, hoşa gitmeyen şeyleri beğenmek ya da her şeye karşı pasif bir tutum takınmak anlamına gelmez. Kabullenmenin anlamı, rahatsızlık verseler de, hoşa gitmeyen olaylara, kişilere, durumlara ve duygulara yer açmak ve bunlarla uzlaşabilmektir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©