Pazarlama İletişimi www.semihacikgozoglu.com.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi
Advertisements

PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
ÜRÜN KARARLARI VE YÖNETİMİ
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
REKLAMCILIK Hafta 1.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Pazarlama Teknikleri.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Nisan 2012, Bilkent Ünivesitesi Kütüphanesi Umut Al Bilgi Hizmetlerinin Pazarlanması.
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
Ekonomik hayatın temel unsuru olan işletmeler, mal ve hizmetleri üreterek insanların ihtiyaçlarını karşılar ve sahiplerine kar sağlarlar. İşletmelerin.
PAZARLAMANIN TANIMI VE PAZARLAMA ANLAYIŞI
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Yeni Pazarlama Teknikleri
PAZARLAMA NEDİR?.
Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Satış Saha Planlaması B.ÖZTÜRK 12.
MODERN PAZARLAMA VE PAZAR YÖNLÜLÜK
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Pazarlama Giriş 1 1.
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
SATIŞTA VE PAZARLAMADA
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Ürün Mallar ve Hizmetler
Mobil Pazarlama 1.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
Mobil Pazarlama Karması
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
PAZARLAMA TEMEL BİLGİLER 1
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Pazarlama ilkeleri ve yönetimi
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
SAĞLIK HİZMETLERİ YÖNETİMİ
PAZARLAMANIN ÖNEMİ.
Pazarlama Kontrolü ve Sosyal Sorumluluk
PAZARLAMA KARMASI.
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA ULUSLARARASI PAZARLAMA’YA GİRİŞ
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Pazarlama Giriş 1 1.
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
SPOR PAZARLAMASI Nuran KANDAZ GELEN.
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Politikaları
PAZARLAMA KARMASI ELEMANLARI
SKY 405 Sağlık Kurumlarında Pazarlama
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
6. HAFTA KALİTE MALİYETLERİ.
MAN 353 Tüketici Davranışının Temelleri
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Sunum transkripti:

Pazarlama İletişimi www.semihacikgozoglu.com

Pazarlama Kavramı, Pazarlamanın Temelleri ve Pazarlama Anlayışında Değişim Altunışık-Özdemir-Torlak

Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını tatmine yönelik insan faaliyetleridir. (Kotler, 1986) kişisel ve örgütsel amaçlara ulaşmayı sağlayabilecek mübadeleleri gerçekleştirmek üzere malların, hizmetlerin ve fikirlerin geliştirilmesi, fiyatlandırılması, tutundurulması ve dağıtılmasına ilişkin planlama ve uygulama sürecidir. (AMA, 1985) Pazarlama Kavramı Pazarlama İlkeleri

Pazarlama bireylerin ve grupların istek ve ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla bir değer içeren malların yaratılması, sunulması, ve diğerleriyle (değer arz eden mal ve hizmetlerle) mübadelesini kapsayan sosyal ve yönetsel bir süreçtir. (Kotler, 1998) “Pazarlama, müşteriler için değer yaratma, değeri tanıtma ve sunmayı hedefleyen ve organizasyona ve onun paydaşlarına fayda sağlama amacıyla müşteri ilişkilerini yönetmeye yönelik bir süreçler dizisi ve örgütsel bir fonksiyondur. (AMA, 2004) “Pazarlama; müşteriler, alıcılar, paydaşlar ve genel olarak toplum için değer yaratma, haberdar etme, sunma ve değişim için kurumsal düzenleme ve süreçleri içeren faaliyetlerdir.(AMA,2007) Pazarlama, «değer ve talep oluşturma» ve «mübadele sürecinin yönetilmesi» işidir. (Şuayıp Özdemir’in tanımı.) Değer istek ve ihtiyaçları karşılayarak memnun edecek her türlü ürünlerin oluşturulmasını; Talep oluşturma haberdar etme, ikna etme gibi bilgilendirmeleri içeren iletişim faaliyetlerini; Mübadele ise dağıtım ve değişim için gerekli ‘pazar, fiyat’ gibi şartların oluşumunu ifade eder. Pazarlama Kavramı Pazarlama İlkeleri

Pazarlama “pazarlama, taraflarına değer yaratan değişim ilişkileri ağlarını oluşturma, sürdürme ve geliştirmeyi amaçlayan uygulamalı bilimdir” (Erdoğan, 2009) Pazarlama hedef pazardaki müşterilerine değer sunacak ürünlerin geliştirilmesi ve pazara sunulmasını sağlamak amacıyla, pazardan elde edilen bilgilerin şirket içinde paylaşılması, uzun vadeli işletme hedeflerini sağlamak üzere müşteri ilişkilerinin yönetilmesi ve bütün bunlarla birlikte toplumsal kaynakların sürdürülebilirliği sağlanarak işletmenin paydaşlarını dikkate alan değer temelli faaliyetler bütünüdür. (Torlak, 2008) Pazarlama, değer üretme için talep oluşturma ve değişim sürecini yönetme işidir. Pazarlama Kavramı Pazarlama İlkeleri

Basit Bir Sistem Olarak Pazarlama Değer ifade eden şey (Para, kredi, emek, mal) (Mal, hizmet, fikir…) ORTAM (Pazar) SATICI (İşletme) ALICI (Tüketici) Pazarlama Kavramı Pazarlama İlkeleri

Pazarlamada temel kavramlar İhtiyaçlar İstekler Talep Ürünler Müşteri Sadakati Müşteri Tatmini Değişim Pazarlama Kavramı Pazarlama İlkeleri

Pazarlamanın kapsamı Mallar Hizmetler Fikirler Kişiler (bireyler) Şehirlerin veya bölgeler Etkinlikler Örgütler (Şirketler, kamu kuruluşları vs.) Tüketim deneyimleri İyilik amaçlı pazarlama Pazarlama Kavramı Pazarlama İlkeleri

Pazarlama Anlayışındaki Değişim Üretim yaklaşımı Ürün yaklaşımı Satış yaklaşımı Pazarlama yaklaşımı İlişkisel pazarlama yaklaşımı 1930 1950 1980 2000 zaman Pazarlama Kavramı Pazarlama İlkeleri

Değişen pazarlama yaklaşımları ve özellikleri Odak Noktası Amaç ve Özellikleri Üretim İmalat Üretimin arttırılması Maliyetlerin düşürülmesi ve kontrol edilmesi Satış artışıyla kârın azamileştirilmesi Ürün Mamuller Kalitenin ön plana çıkması Kalite seviyesinin yükseltilmesi Satış Üretilenin satılması (Satıcının ihtiyaçları) Promosyon ve satış faaliyetlerine ağırlık verilmesi Satış devir hızının yükseltilmesi yoluyla kâr artışı Pazarlama Tüketici ne istiyor? (Tüketicinin ihtiyaçları) Bütünleşik pazarlama Üretimden önce ihtiyaçların belirlenmesi Müşteri sadakati ve tatmini ile kâr artışı Pazar odaklılık İlişkisel Pazarlama Müşterilerle daha uzun süreli ilişkileri nasıl kurabilir ve sürdürebiliriz? Sadece ne sattığınız değil, nasıl sattığınız da önemlidir. Tüm tüketim sürecine odaklanarak müşteriyle birlikte olmanın yollarını aramak MİY Müşteri tatmini ve müşteri değeri Pazarlama Kavramı Pazarlama İlkeleri

Toplumsal Pazarlama Anlayışının Öğeleri İşletme (Amacı: Kâr) Toplum (Amacı: Toplumun refahı) Tüketici (Amacı: İhtiyaçlarının tatmini) Pazarlama Kavramı Pazarlama İlkeleri

(Pazarlama iletişimi) Ürün Fiyat Tutundurma (Pazarlama iletişimi) Dağıtım 4P Pazarlama Kavramı Pazarlama İlkeleri

Pazarlama karması Ürün (product) fiyat (price) Pazarlama iletişimi (promotion) dağıtım (place) (customer value) tüketiciye sağlanan değer (cost to customers) tüketiciye maliyeti (communication) iletişim (convenience) kolaylık 4P 4C Pazarlama Kavramı Pazarlama İlkeleri

Hizmetler için pazarlama karması 4p+3p= 7P Ürün (product) fiyat (price) Pazarlama iletişimi (promotion) dağıtım (place) insanlar (people), süreçler (processes) fiziksel öğeler (physical evidence) Pazarlama Kavramı Pazarlama İlkeleri