ZEKA (Dilsel, Görsel, Müziksel, Matematiksel) ve YARATICILIK Hazırlayan:İrem Yürük- ÇOMÜ (Sınıf Öğretmenliği) 1.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
NEDEN KAREKTER EĞİTİMİ?
Advertisements

DUYGULARIN YÖNETİMİ.
4.ULUSLARARASI BİLİM ŞENLİĞİ
KİŞİNİN ZEKASI PARMAK İZİ KADAR EŞSİZDİR.
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
ZiHiNSEL ÖZELLiKLER.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
Çoklu Zeka Kuramı (Theory of Multiple Intelligences)
SANAT EĞİTİMİ VE YARATICILIK
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
ÇOKLU ZEKA KURAMI.
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
ZEKA KURAMLARI VE ÇOKLU YAKLAŞIMLAR
ÇOKLU ZEKA KURAMI (MULTİPLE İNTELLİGENCE MI TEORY)
GELİŞİM VE ÖĞRENME ÖĞRENME VE ZEKÂ Prof.Dr.Mustafa Ergün.
Öğretim Modeli : Çoklu Zeka
ZEKA ZEKA: Problem çözme, öğrenme ve soyut düşünme yeteneği.
Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü
BÖLÜM 5 BEBELİKTE BİLİŞSEL GELİŞİM. BÖLÜM 5 BEBELİKTE BİLİŞSEL GELİŞİM.
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
ÇOKLU ZEKA KURAMI (MULTIPLY INTELLIGENCES)
Zeka. Zekanın ne olduğu ve nasıl tanımlanacağı yüzyıllardır insanoğlunu meşgul etmiş olan bir konudur. Zeka, öğrenme gücü ya da yeni durumlar karşısında.
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
Zihinsel Yetersizliği Olanların Değerlendirilmesi
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Öğrencilerimi ne kadar tanıyorum? Adım…, müzik dinlemek, …olmak istiyorum.. Ben Mesut, babam …, Adım …, hobilerim… Merhaba ben.
SANAT EĞİTİMİ.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
ÖZÜRLÜLÜK(ENGELL İ )NED İ R? Bedensel, zihinsel ve ruhsal özelliklerinden belirli oranda fonksiyon kaybına neden olan organ yokluğu ve bozukluğu sonucu.
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
EĞİTİMDE ÇOKLU ZEKA KURAMI A.Zeka Nedir Ne Değildir? Zeka, kimi zaman bir testten alınan puan, kimi zaman çevreye uyum sağlama ve kimi zaman problem çözme.
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
Prof. Dr. Ahmet Arıkan (Hilal Gülkılık’tan alınmıştır)
GELİŞİME ETKİ EDEN FAKTÖRLER
Sembolik Düşünce Nedir
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLANÇOCUKLAR
ZEKA.
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
KİŞİNİN ZEKASI PARMAK İZİ KADAR EŞSİZDİR.
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE POWER POINT SUNUMLARININ ETKİSİ
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Sizce Teknoloji Nedir?.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Zeka Testleri.
Öğretim Tasarımı Analiz.
Hazırlayan ve Sunan: Gökçe PINAR JENERASYON TEORİSİ.
Yrd.Doç.dr.h. denİz gülleroğlu
Zeka Dr. Ege Akgün.
HIZLI DOĞRU EKONOMİK ÇÖZÜMLER İÇİN…
TEKNOLOJİ VE TASARIMIN TEMELLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çoklu Zeka Kuramı.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sunum transkripti:

ZEKA (Dilsel, Görsel, Müziksel, Matematiksel) ve YARATICILIK Hazırlayan:İrem Yürük- ÇOMÜ (Sınıf Öğretmenliği) 1

ZEKA Hayatla başa çıkma yeteneği mi? Bilime yatkınlık mı? Yoksa yaratıcılık mı? Hazırlayan:İrem Yürük- ÇOMÜ (Sınıf Öğretmenliği) 2

Zeka: Deneyimlerden ders almayı, problem çözmeyi ve bilgileri kullanarak yeni durumlara uyum sağlamayı mümkün kılan zihinsel niteliktir. Hazırlayan:İrem Yürük- ÇOMÜ (Sınıf Öğretmenliği) 3

ZEKA IQ (Zeka katsayısı) IQ (Zeka katsayısı) EQ (Duygusal zeka) EQ (Duygusal zeka) SQ (Ruhsal Zeka) SQ (Ruhsal Zeka) Hazırlayan:İrem Yürük- ÇOMÜ (Sınıf Öğretmenliği) 4

5

ZEKA TESTLERİ Stanford Binet Zeka Testi, hazırlanmış ilk zeka testidir. Hazırlayan:İrem Yürük- ÇOMÜ (Sınıf Öğretmenliği) 6

GENETİK Mİ? ÇEVRE Mİ? Eğitim bilimcileri ve nörologların çalışmaları sonucunda zekanın bir kısmı kalıtımsal olarak çocuklara aktarıldığı ama aile içi etkileşim ve çevresel faktörler zekanın gelişiminde oldukça önemli bir rol oynamaktadır. Özellikle ufak yaşlarda alınan yeteneklerin gelişimine yönelik destek eğitimler çocukların algı ve zekalarının oldukça üst düzeye çıkabildikleri gözlemlenmiştir. Hazırlayan:İrem Yürük- ÇOMÜ (Sınıf Öğretmenliği) 7

ÇOKLU ZEKA HOWARD GARDNER Hazırlayan:İrem Yürük- ÇOMÜ (Sınıf Öğretmenliği) 8

GÖRSEL ZEKA Hazırlayan:İrem Yürük- ÇOMÜ (Sınıf Öğretmenliği) 9

10

Görsel Zekası gelişmiş çocuk neler yapabilir? Sınıf içerisinde yapılacak görsel zeka etkinlikleri nelerdir? Hazırlayan:İrem Yürük- ÇOMÜ (Sınıf Öğretmenliği) 11

SÖZEL-DİLSEL ZEKA Hazırlayan:İrem Yürük- ÇOMÜ (Sınıf Öğretmenliği) 12

Sözel zekası gelişmiş çocuk neler yapabilir? Sınıf içerisinde yapılacak sözel zeka etkinlikleri nelerdir? Hazırlayan:İrem Yürük- ÇOMÜ (Sınıf Öğretmenliği) 13

MATEMATİKSEL ZEKA Hazırlayan:İrem Yürük- ÇOMÜ (Sınıf Öğretmenliği) 14

Matematiksel zekası gelişmiş çocuk neler yapabilir? Sınıf içerisinde yapılacak matematiksel zeka etkinlikleri nelerdir? Hazırlayan:İrem Yürük- ÇOMÜ (Sınıf Öğretmenliği) 15

MÜZİKSEL ZEKA Hazırlayan:İrem Yürük- ÇOMÜ (Sınıf Öğretmenliği) 16

Müziksel zekası gelişmiş çocuk neler yapabilir? Sınıf içerisinde yapılacak müziksel zeka etkinlikleri nelerdir? Hazırlayan:İrem Yürük- ÇOMÜ (Sınıf Öğretmenliği) 17

Öğrenciler; Okuduklarının %10’u İşittiklerinin %20’si Gördüklerinin %30’u Görüp işittiklerinin %50’si Söylediklerinin %70’i Söyleyip yaptıklarının %90’ını akıllarında tutarlar. Hazırlayan:İrem Yürük- ÇOMÜ (Sınıf Öğretmenliği) 18

YARATICILIK Hazırlayan:İrem Yürük- ÇOMÜ (Sınıf Öğretmenliği) 19

Bob McKim Hazırlayan:İrem Yürük- ÇOMÜ (Sınıf Öğretmenliği) 20

Hazırlayan:İrem Yürük- ÇOMÜ (Sınıf Öğretmenliği) 21

Video Hazırlayan:İrem Yürük- ÇOMÜ (Sınıf Öğretmenliği) 22

Çocuğun yaratıcılığına zarar veren yetişkin davranışları: Gözetim Değerlendirme Yarıştırma Ödüllendirme Aşırı kontrol Sınırlandırılmış seçim imkanı Hazırlayan:İrem Yürük- ÇOMÜ (Sınıf Öğretmenliği) 23

‘Ben, bütün ömrüm boyunca bir çocuğun yaratıcılığına kavuşmak için çabaladım.’ PİCASSO Hazırlayan:İrem Yürük- ÇOMÜ (Sınıf Öğretmenliği) 24

Hazırlayan:İrem Yürük- ÇOMÜ (Sınıf Öğretmenliği) 25

Yaratıcı düşünmeyi öğrenebiliriz. Peki nasıl? Hazırlayan:İrem Yürük- ÇOMÜ (Sınıf Öğretmenliği) 26

Hazırlayan:İrem Yürük- ÇOMÜ (Sınıf Öğretmenliği) 27

Hazırlayan:İrem Yürük- ÇOMÜ (Sınıf Öğretmenliği) 28

Hazırlayan:İrem Yürük- ÇOMÜ (Sınıf Öğretmenliği) 29

Hazırlayan:İrem Yürük- ÇOMÜ (Sınıf Öğretmenliği) 30

Hazırlayan:İrem Yürük- ÇOMÜ (Sınıf Öğretmenliği) 31

Hazırlayan:İrem Yürük- ÇOMÜ (Sınıf Öğretmenliği) 32

Hazırlayan:İrem Yürük- ÇOMÜ (Sınıf Öğretmenliği) 33

Hazırlayan:İrem Yürük- ÇOMÜ (Sınıf Öğretmenliği) 34

Hazırlayan:İrem Yürük- ÇOMÜ (Sınıf Öğretmenliği) 35

Hazırlayan:İrem Yürük- ÇOMÜ (Sınıf Öğretmenliği) 36

Teşekkürler … İrem YÜRÜK Hazırlayan:İrem Yürük- ÇOMÜ (Sınıf Öğretmenliği) 37