1.Hafta Haftalık Çizelge Temel Kavramlar SPSS’ e giriş SPSS ile İSTATİSTİK 1.Hafta Haftalık Çizelge Temel Kavramlar SPSS’ e giriş
Haftalık Çizelge 1. Hafta Haftalık Çizelge Temel Kavramlar SPSS’ e giriş Veri Girişi Betimsel İstatistikler Ortalama/Frekans/Yüzde
2. Hafta- Parametrik/Nonparametrik Testler Normal Dağılım İnceleme Cronbach Alpha hesaplama T testleri 1 Tek Örneklem t Testi Örnek Uygulamalar
3. Hafta T testleri 2 Örnek Uygulamalar Bağımsız Örneklem t Testi Bağımlı Örneklem (Tekrarlanan) t Testi Örnek Uygulamalar
4. Hafta- Varyans Analizi (ANOVA) Örnek Uygulamalar Tek Faktörlü Bağımsız ANOVA İki Faktörlü Bağımsız ANOVA Örnek Uygulamalar
5. Hafta- Varyans Analizi (ANOVA) Örnek Uygulamalar Tek Faktörlü Yinelenen ANOVA İki Faktörlü Yinelenen ANOVA Örnek Uygulamalar
6. Hafta - Arasınav
Kovaryans Analizi (ANCOVA) 7. Hafta- Kovaryans Analizi (ANCOVA) Örnek Uygulamalar
7. Hafta- Kovaryans Analizi (ANCOVA) Örnek Uygulamalar
8. Hafta- Korelasyon Örnek Uygulamalar
Non Parametrik Testler 1 9. Hafta- Non Parametrik Testler 1 Ki Kare Mann U Wilcoxen Örnek Uygulamalar
Non Parametrik Testler 2 10. Hafta- Non Parametrik Testler 2 Kruskall Wallis H Testi Friedman Testi Örnek Uygulamalar
11. Hafta- Regresyon Örnek Uygulamalar
12. Hafta- Genel Tekrar Örnek Uygulamalar
Temel Kavramlar Değişkenler Aldıkları değerlere göre değişkenler: İstatistiksel anlamda ölçülebilir büyüklük Aldıkları değerlere göre değişkenler: 1. Süreksiz Değişken Sınırlı sayıda değer alır (1-2 gibi) Kategoriktir (1-2-3 gibi tam sayı değer alır) İşlem yapılmaz (Sadece gruplama amaçlıdır) Cinsiyet Kadın 1 Erkek 2 Sınıf düzeyi 1. sınıf 1 2. sınıf 2 3. sınıf 3
Temel Kavramlar Aldıkları değerlere göre değişkenler: 2. Sürekli Değişken Birçok değer alır. Sonsuz değer olabilir (Ondalıklı da olabilir) İşlem yapılabilir (Ortalama, toplam vb…) Yaş Başarı puanı (Örn; 0-100 arası değer alabilir) Herhangi bir ölçekten elde edilmiş toplam/ ortalama puan Tutum puanı Motivasyon puanı
Temel Kavramlar Karşılaştırmaya göre değişkenler 1. Bağımsız değişken Etkileyen değişken 2. Bağımlı değişken Etkilenen değişken Örnek; Fen bilgisi öğretmen adaylarının matematik başarı puanlarını cinsiyetlerine göre değişmekte midir? Cinsiyet Süreksiz ( Kadın (1)/Erkek (2) ) Bağımsız (Etkileyen) matematik başarı puanları Sürekli (0- 100 arası puan verilmiş) Bağımlı (Etkilenen)
Temel Kavramlar Soru? Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutum puanları sınıf düzeylerine göre değişmekte midir… sorusuna ilişkin; Değişkenler hangileri? Sürekli/Süreksiz ? Bağımsız değişken hangisi ? Neden? Bağımlı değişken hangisi ? Neden?
Temel Kavramlar Betimsel İstatistik Verilerin özetlenmesi Sınıflanması Katılımcıların cinsiyete göre dağılımı Kadınlar 60 kişi %50 Erkekler 60 kişi %50 gibi Katılımcıların sınıf düzeylerine göre dağılımı 1. sınıflar 20 kişi %28 2. sınıflar 30 kişi %44 3. sınıflar 20 kişi %28 Katılımcıların matematik başarı puan ortalaması 62,5 puan
Temel Kavramlar Çıkarımsal İstatistikler Hipotez testleri Gruptan elde edilen puan ile evrende çıkarımda bulunma Farklılık yada ilişki var mı?/ yok mu? Test edilir ……. matematik başarı puanları cinsiyete göre farklılık göstermekte midir? matematik başarı puanları ile derse ilişkin motivasyon puanları arasında ilişki var mıdır?
Temel Kavramlar Anlamlılık Düzeyi p ile gösterilir Test değerinin istatistiksel açıdan anlamlı olup olmadığını belirler. p< 0.05 genellikle sosyal bilimlerde Peki Ne demek? Yapılan ölçümlerin %95 benzer %5 farklı olduğunu gösterir Eğer 100 analizin en az 95’ i benzer sonucu veriyorsa anlamlıdır. Yani p<0.05 ise yapılan ölçümler anlamlıdır p< 0.001 genellikle sağlık/ fen bilimlerde
Testler Parametrik Testler Non - Parametrik Testler Normal Dağılım t Testleri Varyans Analizleri Çok Değişkenli Analizler Korelasyon Regresyon Non - Parametrik Testler Ki Kare Mann U Wilcoxen Kruskall Wallis H Friedman Normal Dağılım Varyansların homojenliği gibi ön koşullar parametrik testler için geçerlidir.
Uygulama Katılımcıların cinsiyete göre dağılımları nasıldır? Katılımcıların sınıf düzeylerine göre dağılımları nasıldır? Katılımcıların Fen Bilgisi öğrenmeye ilişkin motivasyon ortalama puanları nasıldır?