İKNA SÜRECİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
Advertisements

İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
DÜZ ANLATIM - KONFERANS
Hedef Belirleme ve Hedeflerlerin Eyleme Dönüştürülmesi
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
GENEL ve TEKNİK İLETİŞİM
İLETİŞİM E T K İ L İ İ L E T İ Ş İ M İletişim aslında bir ETKİLEŞİMDİR. Dr. Ahmet FİDAN BA. Ü. ÖĞR. GÖR.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM VE KİTLE İLETİŞİM SÜREÇLERİ
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Nasıl Öğreniriz?. Hepimiz vücudumuza dışarıdan gelen etkileri içsel olarak ifade etmek amacıyla kullandığımız beş duyuya sahibiz.
DİNLEME.
İ L E T İ Ş İ M Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
İletişimde Süreç Yaklaşımı
Dr. Hasan Özder Hizmetiçi eğitim
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Dr M SÖZBİLİR Motivasyon
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
Kişilerarası iletişim çatışmaları
İletişim Süreci ve Türleri
ÖĞR. GÖR. MEHMET AKİF BARIŞ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
İLETİŞİM VE İLETİŞİMİN ÖĞELELERİ Yrd. Doç. Dr. Bahadır KÖKSALAN
BİR YAŞAM TARZI OLARAK SPOR Doç.Dr.Sebahattin DEVECİOĞLU
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
Bireysel Farklılıklar ve Engellilere Yönelik Tutumlar
Neden kardeşlik fikrini sabun sattığımız gibi satamıyoruz? Pazarlama yöntemleri ile duygusal olguların kabul ettirilebilirliği Belirli fikirleri insanlara.
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ : İknaya Götüren Yollar Nelerdir? İkna Etmenin Temel Ögeleri Nelerdir? Sıra Dışı İkna: Tarikatlar Nasıl Beyin Yıkıyor?
YETERLİK VE MODÜL TABLOSU
Pazarlama İletişimi.
Gruptaki bireylerin motİvasyonu ve grubu harekete geçirmek
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
TUTUM VE DAVRANIŞLAR Şifa Üniversitesi
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
/ 501 İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM. BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM.
İletişim, propaganda ve tutum değiştirme
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma süreci İki yönlü bilgi akışı
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
TERAPİSTİN ROLÜ Prof Dr Süheyla ÜNAL.
PSİKOLOJİK TESTLER.
ETKİN İLETİŞİM VE ETKİN İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER
KÖY MANTALİTESİ = KÖY DÜŞÜNÜ
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Öğretim Tasarımı Analiz.
İKNA EDİCİ İLETİŞİM Dr.Saba Yalçın İkna Edici İletişim.
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
İKNA VE TUTUM DEĞİŞİMİ.
AİLEDE İLETİŞİM.
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
İLETİŞİM, PROPAGANDA: TUTUM DEĞİŞTİRME SÜRECİ
KURUMSAL İLETİŞİM.
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

İKNA SÜRECİ

İKNA KAVRAMI Kavramlar İkna Bir fikrin, bir görüşün, bir konunun benimsenmesini, onaylanmasını sağlamak ya da bu görüş ve düşüncelerden uzaklaştırmak olarak algılanan ikna, başkalarından bir şeyler öğrenme ve ortak bir çözüme ulaşabilme süreci. İnsanların paylaştıkları/paylaşmadıkları bir görüşe yöneltilmesi, planlı bir hazırlık sonucunda, görüşü destekleyici kanıtların sunulmasını ve hedef ile duygusal ve ussal bir uyum sağlanmasını gerektirir.

İKNA EDİCİ İLETİŞİM Kavramlar İkna edici iletişim Alıcının belirli bir nesneye ilişkin tutumlarını değiştirmeyi amaçlayan iletişim. İkna edici bir konuşmanın amacı ise, dinleyicinin bir tutum ya da inancını değiştirmek ve kişiyi harekete geçirmektir.

İKNA SÜRECİ Yönlendirici faktörlerin, hedef faktörlere organize edici bir düşünce sistemi sunarak, öğrenme yoluyla bir cevap oluşturulmasını sağladığı süreç. İkna sürecini başlatan kişi, iknayı etkili kılan olumlu/olumsuz mesajlar, alıcılar ve oluşan geribildirim ikna sürecinin akışında iletişim sürecine benzer bir işleyiş göstermektedir. Mesajların bulunması, hazırlanması ve iletilmesi aşamalarında karşılıklı bir öğrenme eylemi gerçekleşmektedir.

İkna edici iletişim sürecinde kullanılan aşamalar, iknanın gücünün iletilmesinde ve bireyin davranış ve tavırlarının değiştirilmesinde önemli rol oynamaktadır. Bu aşamalar: 1. İletilen ile hedefin ilgisini çekme 2. Kişileri uyararak iletiye dikkat edilmesini sağlama 3. Görsel ve işitsel unsurlarla kavramayı sağlama 4. İçeriğin kabul ya da reddedilmesi 5. Yeni bir karar ve tutumun bilinçlenmesi 6. Eylem, davranış ya da tepki

A) Kaynak Faktörü Kaynak olan bireyin biyolojik özellikleri (yaş, cinsiyet, boy, ırk vb.), davranışsal özellikler (beden dili, giyimi, sosyo-psikolojik özellikleri, kişilik özellikleri vb.) ikna sürecinin başlatılmasında önemli bir rol üstlenmektedir. Tutum değişimine etkili olabilecek kaynağa ait özellikler; Güvenilirlik, inanılırlık, fiziksel çekicilik, sevilme ve benzerlik olarak ifade edilebilir.

B) Alıcı Faktörü Kaynağın karşısındaki alıcı faktörleri mesajı alan kişinin kişilik özellikleri, cinsiyeti, sosyal statüsü, zekâ, bağlılık vb. mesajın bütünlüğünde etkili olmaktadır.

C) Mesaj Faktörü İkna konusu olan duygu, düşünce, bilginin mesaj biçimine dönüştürülmesi gereklidir Mesaj alıcının fizyolojik güdülerine hitap ettiğinde, alıcının eğitim düzeyi, mesleği, cinsiyeti, yaşı, ilgi ve alışkanlıklarına yönelik olduğunda, motive edici özellikler içerdiğinde ikna gücü kolay olur.