ÖZEL DURUMLARDA İLETİŞİM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mesleki Gelişim Kuramı (Donald E. Super)
Advertisements

NESLİHAN AKÇER PSİKOLOG STRESS & BAŞETME YÖNTEMLERİ
İLKNUR ERDEM HEMŞİRE TSK ETİMESGUT ASKER HASTANESİ
Özel Güvenlik Görevlisi ve Hasta İlişkisini Düzenleyen Temel Kurallar
HASTA TRANSFERİ: AMERİKAN HASTANESİ ÖRNEĞİ
HASTA KABUL VE TABURCULUK SÜRECİ
ÜNİVERSİTEYE UYUM SÜRECİ
İnternet ve BİT Kullanım Kuralları
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
MESLEKİ REHBERLİK PDR SERVİSİ «Büyüyünce Ne Olacaksın»
Yrd. Doç. Hatice DEMİRBAŞ G.Ü.Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü
GENEL İLKYARDIM BİLGİLERİ
SENARYO NEDİR ? PDÖ’nün temel eğitim gereci
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
AİLE HEKİMLİĞİNİN TEMEL ÖZELLİKLERİ
Zor insanla başa çıkma yolları
KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ HASTANELERİ
TEMEL İLKYARDIM UYGULAMALARI
HASTANIN TRANSFERİ Giriş : Acil Serviste ilk müdahalesi yapılan ve acil servisten, hastane içindeki bir başka birime veya hastane dışında bir sağlık kurumuna.
TEDAVİYİ RED EDEN HASTA İLE İLETİŞİM
İLETİŞİM ENGELLERİ.
KONUŞMAYAN HASTA İLE İLETİŞİM SÜREKLİ KONUŞAN HASTA İLE İLETİŞİM SÜREKLİ İSTEKTE BULUNAN HASTA İLE İLETİŞİM Yrd. Doç. Dr. Gülay TAŞDEMİR Pamukkale Üniversitesi.
Yanlışları azaltmanın yolları nelerdir?
Birinci Basamakta “cinsellik ve cinsel işlev bozuklukları”
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
CİNSEL İÇERİKLİ DAVRANIŞLARDA BULUNAN HASTA İLE İLETİŞİM
SHKS HASTA BAKIM HİZMETLERİ
EVDE HASTA BAKIMI.
GRUP SEMPTOM Konu : Kocaeli Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesine Başvuran Hasta ve Hasta Yakınlarının Sağlık Hizmetleri Hakkındaki Bilgi ve Yararlanma.
HOŞGELDİNİZ.
Okul Rehberlik Servisi
Sevgili Öğrencilerimiz ;
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Baba Destek Programı 7-11 Sf:18 KONTRAT 1. Beklentiler.
MESLEK ETİĞİ Öğr. Gör. Alev UYSAL.
HASTA HAKLARI ;.
ZEYNEP YILMAZ PSİKOLOJİK DANIŞMAN
22 Mayıs 2014 Tarih ve resmi gazeteye göre.
Çocuğun gelişim dönemine uygun bilgilendirme yapılmalıdır.
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
KENDİNİ TANIMA Ses tonumuzun ve davranışlarımızın, yani iletişimde mesajlarımızın % 90'ının kontrolünü elimizde tutabilmemiz ancak kendimizi tanımamızla.
Psikososyal Gelişim Kuramı
ÇOCUKTA CİNSEL GELİŞİM VE SAĞLIKLI BESLENME
Okulumuzda 1 2 Müdür Yardımcısı, 7 Meslek Dersleri Öğretmeni, 4 Kültür Dersleri Öğretmeni, 1 Rehber Öğretmen ve 4 Hizmetli çalışmaktadır.
HOŞGELDİNİZ. İLK YARDIM Nedir? Herhangi bir kaza veya yaşamı tehlikeye düşüren bir durumda, sağlık görevlilerinin yardımı sağlanıncaya kadar, hayatın.
Yönetim Nedir? Yönetim, toplumsal gereksinmelerin bir bölümünü karşılamak üzere kurulan bir örgütte, örgütün varlık nedeni olan amaçlarını gerçekleştirecek.
Aile Hekimliğinde Sürekli Sağlık Bakımı
Kişilik Yapısı Kesin bir kişilik yapısı tanımlanamamakla birlikte, dikkate değer ölçüde narsisistik özellikler taşıyan ve yalnızlığa eğilimli kişiler olduğu.
SINIF YÖNETİMİ.
Sağlık hizmetleri 11/E SBT Giresun/Bulancak 2016
SAĞLIKLI YAŞAMIN KORUNMASI Hazırlayan = Yakup Çelik
İLK YARDIM EĞİTİM MERKEZİ’NE
İNTERNET ORTAMINDA ÇOCUĞUN CİNSEL İSTİSMARA UĞRAMASININ ÖNLENMESİ
Tatmin edilmemiş işgücü, tatmin edilmemiş müşterinin anahtarıdır
AİLE HEKİMLİĞİNİN TEMEL ÖZELLİKLERİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Anlatım yöntemi kullanan öğretmen;  Dersine iyi hazırlanır.  Düzenli bir öğrenim planı hazırlar.  Bu planında sunu sürelerini sınırlar.  Konuyu öğrencilere.
AİLEMİZDEKİ AFACAN : İNTERNET
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
ERGENLİK DÖNEMİ ANNE-BABA SORUMLULUKLARI
AKSARAY GÜLBAHAR ÖKÇE REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÜNÜMÜZDE ÖĞRETMENİN DEĞİŞEN ROLLERİ.
ONKOLOJİ HEMŞİRELİĞİNİN ÖZENDİRİLMESİ için STRATEJİLER
Birinci Basamakta “cinsellik ve cinsel işlev bozuklukları”
İLETİŞİMİ ETKİLEYEN DEĞİŞKENLER
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EMPATİK İLETİŞİM.
Sunum transkripti:

ÖZEL DURUMLARDA İLETİŞİM

HASTANEYE YATMAK VE BİREYİN HASTA ROLÜ Hastaneye yatmak, bireyler için alıştıkları ortamlardan uzak, bilinmezlerle dolu, yabancı, ürkütücü ve yaşamak zorunda kalınan bir deneyimdir.

Kişi kendisinden “Hasta” veya “Hastamız” diye söz edildiğini ilk kez duyduğunda bu nitelemeyi yadırgar ve kendisinden değil de başka birinden söz ediliyormuş gibi gelir. Zamanla kendinden söz edildiğini anlar ve giderek bu yeni rolüne ve kimliğine alışmaya başlar.

HASTA AĞLADIĞINDA Birisinin ağladığını gördüğümüzde, çoğumuz bundan rahatsız oluruz. Hasta ağladığında, hemşire çoğu kez, ağlamaya neyin neden olduğunu ve hastayı nasıl durduracağını bilemediği için sıkıntı hisseder.

HASTA KİŞİSEL SORULAR SORDUĞUNDA Hasta, kişisel yaşama ilişkin sorular sorduğunda, önce bu soruya yanıt verilecek mi konusuna karar verilmelidir. Kısa bir yanıttan sonra tekrar konuya dönülmelidir.

HASTA GİZLİLİK İSTEDİĞİNDE Hasta, söylemek istediği mesajlar olduğunu fakat bundan kimseye söz etmemesini isteyebilir. Hasta veya başkaları açısından önemli bilgilerin paylaşılması gerektiği hastaya söylenmelidir. Hasta bu koşulları göz önüne alarak kararını vermelidir.

HASTA SUSKUNSA Suskunluğun ne tür bir suskunluk olduğunun ayırt edilmesi önemlidir.Dört tür suskunluk vardır. Smitherman (1981). Düşünceli Suskunluk Dirençli Suskunluk Duygusal Suskunluk Sinirli Suskunluk

ETKİLEŞİM KESİLDİĞİNDE Ebe veya hemşire, hastaya randevu verdiği saatte veya hasta görüşmek istediğinde işi çıktığı için görüşemeyecekse bunu hastaya açıkça söylemeli, ne zaman döneceğini belirtmelidir: Döndüğünde etkileşimi bıraktığı noktadan sürdürebilir.

HASTA SÜREKLİ KONUŞTUĞUNDA Hastaya konuşma fırsatı verilmelidir. Ancak hasta sürekli konuştuğunda bir süre sonra iletişim tıkanır. Bu durumda; Ebe/hemşire kaç dakika süreyle konuşabileceğini hastaya başlangıçta bireye bildirir. Bu şekilde sınır koyma, hastanın zaman yönetimini sağlar.Hastanın konudan ayrılmamasını sağlar. Hasta gereksiz ayrıntılara girerek,konudan ayrıldığında araya girerek hastanın tekrar konu üzerine yoğunlaşmasını sağlayabilir.

HASTA HALK TERİMLERİ KULLANDIĞINDA Hasta bazen kendinden söz ederken, halk arasında yaygın terimler kullanır ve bu kelimelerin anlaşıldığını düşünür. Sıcak basması, kafayı üşütmek, midenin yanması, ekşime, nöbet geçirme bu tür terimlerden bazılarıdır.

HASTA GERÇEKLERDEN KAÇTIĞINDA Hasta, sağlığıyla ilgili bazı durumları inkar ediyor olabilir. Soruna daha uygun çözüm getirebilmesi için hastaya gerçeğin anımsatılması gerekebilir. Yüzleştirme burada da dikkatle yapılmalıdır. Yani hasta, yeni durumuyla yüz yüze gelmeye hazır olduğunda ve uygun zamanda yapılmalıdır. İstenen sonuca ulaşılmadıysa, ‘şu an’ vurgulanmalıdır.

HASTA DURMADAN İSTEKLERDE BULUNUYORSA Hastanın en önemli gereksinmelerinden biri güvenlik gereksinmesidir. Hastanede bulunduğu sürece bireyin davranışlarını en çok etkileyen etmenlerden biri, kendini güvencede hissedip etmediğidir. Güvenlik gereksiniminin karşılanması için davranışlarını isteyici biçimde değiştirir.

HASTANIN YANINDA TIBBİ TERİMLERLE KONUŞMAK Hastaların yanında, özellikle vizitlerde tıbbi terimlerle konuşma, tetkik ve tedavi işlemlerinin neler olacağına karar verme yanı sıra bu konuşmalara hastayı katmama bireyin soru sormasına pek olanak vermeme ve benzeri durumlar hastayı düşündüğümüzden daha fazla etkilemektedir.

CİNSEL İÇERİKLİ DAVRANIŞ Servislerde kimi hastaların cinsel anlam taşıyan davranışlar sergilediği görülür. Bu hastaların yaşamakta oldukları hastalığın ciddi biçimde yaşamlarını etkilediği, bir durum içinde oldukları görülür. Stresi ile başedemeyen hasta bu davranış ile zihinsel olarak kaçmaya, böylece kendini korumaya çalışır.

ÖLÜM Batı kültürlerinde toplumlar, yaşama ve gençliğe çok önem vermektedirler. Sağlıkla uğraşanlar için ölüm bir tür başarısızlık olarak algılanmaktadır. Hasta ile ilgili gözlemler dikkatle takip edilmelidir. Hasta yakınları ile kurulan etkileşimlere de önem verilmelidir.